Ihminen, joka ei anna rahaa hyväntekeväisyyteen
On mielestäni itsekäs ihminen, jolle ei tule elämässään tapahtumaan mitään hyvää. Vain antamalla saa.
Kommentit (93)
Minä ajattelen kauniita ja hyviä ajatuksia. Eiköhän se riitä. Tietty sen lisäksi, että maksan veroja paljon enemmän kuin moni muu. Rahoillani elätetään joku helsinkiläinen työtön pariskunta ja heidän lapsensa.
Suomessa on keskitetysti hoidettu pakkohyväntekeväisyys (verottaja & sossu). Tätä systeemiä tuen 3500 eurolla joka kuukausi.
Maksoin viime vuonna yli 50 000 € veroja tuloistani. Ellei ihmeitä tapahdu, maksan tänä vuonna vielä enemmän. Eikö se riitä?
Laitan 5 senttiä johonkin lippaaseen joka vuosi. Olen hyvä ihminen kun autan muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisistä on tullut kylmiä ja itsekkäitä.
Ei vaan hyväntekeväisyys huijaukset ovat paljastuneet
- Pahaa pelkään, että olet enemmän kuin oikeassa. - Siksi toivonkin, että voisin olla muutoin avuksi, kuin antamalla rahaa. En vielä näin opiskelijana haluaisi sanoa kyynistyneeni kaikkea eri organisaatioiden ja järjestöjen järjestämää ja organisoimaa avun hankintaa, tai siis nyt ertyisesti rahankeräyskamppanijoita kohtaan, mutta aika lähellä se on. - Toisaalta niin kauan kuin olen opiskelija voin yrittää vedota siihen, että olen pienituloinen opiskelija, eikä minulla ole varaa antaa rahojani muille, vaikka globalisti, eikä edes täydy mennä kovin kauaksi Suomen rajojen ulkopuolelle, niin minulla menee enemmän kuin hyvin. Tämän kun taas muistaisi toisenkin hetken, eikä vinkuisi, että kuinka on kurjaa kun on köyhä opiskelija. Ikäänkuin minut olisi pakotettu siihen, että kehitän itseäni yliopistolla ja saan opiskella itseäni kiinnostavaa alaa.(..)
Mä keekoilen yhtenä päivänä vuodesta kymmenen vuotta sitten ostetun tekonenän kanssa. Olen hyvä ihminen.
Maksan 30 €/kk kehitysmaalaisesta kummilapsesta ja lahjoitan kaikkiin keräyksiin mitä vastaan tulee jos rahaa on edes vähän mukana/tilillä. Joudun usein hakemaan ruokani leipäjonosta mutta ei se mitään kun auttamisesta saa niin hyvän mielen.
Onko sinulla ap tarve ostaa itsellesi hyvää omaatuntoa heittämällä lantti hyväntekeväisyyteen? Suuri osa tästä "hyväntekeväisyydestä" menee organisaatioiden pyörittämiseen, johtajien bonuksiin ja kohtuuttomiin palkkoihin, kalliisiin toimitiloihin eli juurikin EI avuntarvitsijoille.
Itse peräänkuulutan myös vastuuta sinne Afrikkaan. Miksi jokainen nainen hankkii n. 10 lasta tietoisena siitä, ettei pysty lapsia elättämään? Jokaisesta riisikupista riittää enemmän perheelle, jossa on 3 henkilöä, kuin jos on 13.
Minäkin yritän avustaa Ahvenanmaalaisten kansanterveyttä veivaamalla Paffin nettipelejä n. 15000 eurolla vuodessa. Tosin olen toistaiseksi pari tonnia voitolla, koten Paffi on tehnyt hyväntekeväisyyttä minua kohtaan. Ihan win-win tilanne.
Oispa mistä antaa. Ei oo kivaa sinnitellä minimituilla, koska sattuu olemaan naimisissa ja opiskelija. Mun tuista menee 90% asumiseen, kun mies ei halua maksaa kaikkea.
Hei!
Raamattu ei tarkoita hyväntekeväisyydellä rahan antamista SPR:lle tai muille hyväntekeväisyysjärjestöille
Kysymys, jos minä opiskelijanana lahjoitan 2,5€ kuukaudessa tuloistani -joka tällä hetkellä on muodostuu opintotuesta 250,28 voidaan laskea, että lahjoitukseni on hieman vajaa 1 % "tuloistani"
Niin osaatko laskea kuinka monta euroa sinun pitäisi lahjoitaa omasta palkastasi, jotta lahjoittaisit suhteessa saman verran?
Minä sijoitan vain omaan hyvinvointiini. Muut ei kiinnosta.
Jos haluat auttaa niin auta suoraan jotakin äläkä jonkun järjestön kautta. Ne on kaikki huijausta.
Mulle on tapahtunut elämässäni paljon hyvää. Johtuukohan siitä, että laitan säännöllisesti 100€/kk Venäjälle koiratarhoille ja 20€/kk kummikoiralleni Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisistä on tullut kylmiä ja itsekkäitä.
Ei vaan hyväntekeväisyys huijaukset ovat paljastuneet
Mites ois lähteet eikä huutelua sieltä näppiksen takaa?
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla ap tarve ostaa itsellesi hyvää omaatuntoa heittämällä lantti hyväntekeväisyyteen? Suuri osa tästä "hyväntekeväisyydestä" menee organisaatioiden pyörittämiseen, johtajien bonuksiin ja kohtuuttomiin palkkoihin, kalliisiin toimitiloihin eli juurikin EI avuntarvitsijoille.
Itse peräänkuulutan myös vastuuta sinne Afrikkaan. Miksi jokainen nainen hankkii n. 10 lasta tietoisena siitä, ettei pysty lapsia elättämään? Jokaisesta riisikupista riittää enemmän perheelle, jossa on 3 henkilöä, kuin jos on 13.
Ei ole.
Luuletko, että esimerkkisi naisilla on mahdollisuuksia valita? Etenkin jos ei ole terveydenhoitoa ja mahdollisuuksia. Juuri siksi tehdään hyväntekeväisyyttä, että myös se tyttö, joka on tulevaisuuden äiti, pääsisi kouluun eikä olisi 13 lapsen äiti vaan ehkä sen kolmen.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat auttaa niin auta suoraan jotakin äläkä jonkun järjestön kautta. Ne on kaikki huijausta.
Tämä tarkoittaisi usein sitä, että täytyisi oikeasti tuntea joku avun tarvitsija ja osata myös kuunnella, millaista apua hän mahdollisesti tarvitsee. - Vaikka Suomessa on toki oikeasti hyvin, hyvin vähällä toimeentulevia, niin toisinaan meillä parempi osasilla on kyvyttömyys nähdä ja asitia millaista apua ja tukea huonompi osainen oikeastitarvitsee
Tätä on hankala selittää. Mutta yritän. Tarkoitan, että harva Suomessa on niin köyhä ja vähävarainen, että mikä tahansa avuksi tarkoitettu kelpaa. -Joka sitten saa osan ajattelemaan, että mitä hyvänsä lumppua ja roinaa voisi antaa ja lahjoittaa suoraan köyhälle. - Ja jos sitten köyhä ei osaisi kiittää saamastaan, niin nostetaan kamala meteli ja metakka, että kuinka köyhä kehtaa ja kuinka ei oikeasti voi olla köyhä kun arvosteli ja jätti kiitostakaan sanomatta vaikka hänelle annoin tuon tai tuon.
- Vaikka totta puhuen nuo lahjoituksena annetut olisivat yleisesti joutuneet kaatopaikalle; tai johonkin missä oikeasti jätettä voidaan jalostaa edelleen organisoidusti.
- Arvaan kyllä, että tähän nyt joku parempi osainen taas muistuttaa, että kyllä vaan suuressa maailmassa "oikeasti köyhille" kelpaisi, tai kuinka köyhällä ei pitäisi olla oikeutta arvostella, mitään saamaansa vaan olla kiitollinen, että jotain saa kun kaikki eivät saa mitään.
Totta tavallaan tämäkin. Mutta toisinaan on helpompaa olla kokonaan ilman, kuin ottaa huolekseen toisen jätteet. Vaikka toki tämäkin on varmasti jonkun mielestä loukkaavaa, kun ajatus on, että totta kai se parempi osainen osaa paremmin ajatella ja ennen kaikkea tietää, mitä köyhälle kuuluu ja miten arvokkaita ja kallisarvoisia hänen -sentään parempi osaisen- lahjoittta on. - Onneksi suurin osaa oikeasti osaakin, eikä käytä vähävaraisten ahdinkoa omana jätteen sijoituspaikkana.
Moni nainen Suomessa elättää kouluttamatonta miestä ,joka on kotoisin kehitysmaasta. Kyllä siinä on sitä avustusta jo tarpeeksi. Suomi- naiset tekevät kaksinkertaisesti töitä kehitysavun lisäksi. En kyllä ymmärrä miksi näin on. Ehkä se johtuu vain siitä, että nämä miehet osaavat pyytämättä käydä pesulla eivatkä haise pahalle kuten suomalaiset. He ovat niin onnellisia kun sitä lämmintä vettä riittää.
Kelle tekkee hyvvää ja kelle ei. Liian paljon väärinkäytöskistä kuulleena ja lukeneena olen tullut siihen mielipiteeseen, että en henkilökohtaisesti anna enää niihin keräyksiin mitään.
Puhelinvirmat ei edes vaivaudu ottamaan osaa talakoisiin vaikka keräykseen osallistuvat kartuttavat niillekin tuottoa. En ainakaan ole kuullut, että olisivat antaneet ilmaiseksi soitella keräysksiin soitteleville ja antaville.