Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan tavannut ihan oikeasti varakasta kuten miljönääriä

Vierailija
10.11.2017 |

Minä olen. He ovat ihan äärettömän mukavia ja tavallisia kansalaisia. Yksi miljönääri pappara ajelee iän
ikuisella vanhalla mersulla. Hauskimpia tyyppejä jota olen koskaan tavannut. Ja kaikki muutkin miljonäärit tuntuvat olemman ihan tavan kansalaisia eikä heidän varallisuudestaan uskoisi ulkoa päin.

Kommentit (145)

Vierailija
81/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miljoonan omaisuus ei ole iso. Mekin olemme ihan tavis DI+FM perhe ja jos omaisuutta ruvetaan laskemaan yhteen, niin kyllä niistä helposti yli miljoona kertyy nyt, kun lainat alkaa olla maksettu. Asunto 110m2 kantakaupungissa arvo n.600.000€, mökki Raaseporissa arvo n.300.000€, kaksi sijoitusyksiötä(lapset asuvat) yhteensä n.360.000€. Lisäksi on tullut säästettyä rahastohin ja suoria osakesijoituksia on myös.

Miljonääriperhe siis, huvittavaa, kun se ei missään näy ja kaikki perustuu vaan asuntojen arvonnousuun. Ihan yksiöstä aloitettiin ja mökki on ostettu kummankin pienillä perintörahoilla, eikä maksanut 20 vuotta sitten kuin 600.000 markkaa eli 100.000 euroa. Sielläkin on siis tapahtunut huima arvonnousu.

Jos olisimme asuneet jossain muualla, sama omaisuus olisi arvoltaan reilusti alle puolet, vaikka hankintahinnassa ei olisikaan kovin suurta eroa. Taas se sijainti ratkaisee.

Niin onko teillä yli kahden miljoonan varallisuus, että olette miljonäärejä? Käsitin että olette yhdessä kartuttaneet omaisuutta eikä varallisuus ole vain toisen omaa.

Vierailija
82/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut suomalaisen maatalousyrittäjän, joka on miljonääri, mutta josta sitä ei ulkoapäin pystyisi päättelemään jossain Prisman kassajonossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on miljönääri? Jokinlainen miljöön hoitaja kenties?

Olen keski-ikäinen nainen, miljonääri. Synnyin erittäin varakkaaseen perheeseen. On ollut huvittavaa, kuinka harva on vuosien varrella tunnistanut varakkuuteni, vaikken ole sitä koskaan peitellyt, mutten tuonut erityisesti esiinkään. Tarvitaan usein aika paljon elämänkokemusta sen huomaamiseen, ettei elämäntyyliäni ylläpidetä ihan tavallisilla tuloilla. Elämäntapani ei ole kuitenkaan pröystäilevää, mutta ilmeisesti esim. parikymppiset eivät vielä osaa kovin hyvin laskea asioita yhteen, vaan naiivisti luotetaan, että tällaisen elämän kuka vain saa kun opiskelee ja on ahkera... Toisaalta sitten saatetaan luulla että olen joku öljysheikki ja minulla on ylimääräisiä sijoitella kavereiden aloittaviin yrityksiin.

Miljonääriys ei myöskään tarkoita sitä, että ihmisellä on niitä miljoonia pankkitilillä käyttövaroina, vaan ne on usein sidottu yritys- tai kiinteistöomaisuuteen. Toki nämä usein toivottavasti tuottavat tuloa, mutta myös miljonäärillä voi olla yllättävän pienetkin käyttövarat tai tulot. Itselläni on myös esimerkiksi asuntolainaa, sillä osaan koulutukseni johdosta laskea, että se on kannattavaa. Netto-omaisuuteni on kuitenkin miljoonia. Yllättävä seikka voi myös olla, etten ole koskaan kovin tarkkaan selvillä omaisuudestani tai tuloistani. En vietä iltoja laskeskellen, että mikähän netto-omaisuuteni nyt mahtaakaan olla ja sen arvo vaihtelee päivittäin. Joskus on hieman noloa esim. erilaisissa puhelinkyselyissä, kun en todellakaan tiedä tulojani ja menojani. Unohdan pian veroilmoituksen tehtyäni, että mitähän oikein tienasin viime vuonna. Tällaista on olla miljonääri.

Minulla on kallis harrastus, johon laitan tuhansia euroja kuussa. Omistan ison taloni, puolisollani on ihan omat varansa ja tulonsa. Autoni olisi ehkä ökyauto, jos se olisi uusi, mutta tällä erää ajan vanhalla ja paljon ajetulla autolla, jonka pidän käytössäni niin kauan, kun auto toimii. Jos en löydä markkinoilta sopivaa autoa tämän jälkeen käytettynä, ostan tarvittaessa sen uutena. Hintaa sille tulee silloin kai joku 80 000 euroa, en ole vielä niin tarkkaan katsonut. En osta merkkilaukkuja tai -vaatteita, se olisi naurettavaa. Vaatteita tunteva näkee kuitenkin vaatteistani, että iso osa niistä on laadukkaita ja materiaaleissa suosin kashmiria, silkkiä jne. Toki saatan ostaa myös halpisvaatteita, vaikka pyrin välttämään eettisistä syistä. En käytä arvokoruja kuin juhlissa, ne ovat perittyjä. En matkustele juurikaan vapaa-ajalla, sillä olen nähnyt jo tarpeeksi maailmaa. Jos haluaisin, voisin matkustaa. Ruokakaupassa en katso hintoja, pyrin suosimaan kotimaista, laadukasta, terveellistä. En tiedä mitä maitotölkki maksaa, vaikka yritän aina välillä opetella. Tuttujen kanssa tulee usein tilanne, että joku kysyy esim. äsken maksamani lounaan hintaa ja joudun toteamaan, etten muista, vingutin vain jotakin lukuisista luottokorteistani. En kiinnitä hintoihin huomiota, sillä minulla on varaa ostaa "tavallisen hintaiset" tuotteet ja palvelut aina halutessani. Jos ostan jotain erityistä kuten uuden kameran, niin vertailen hintoja. Erityisen kalliita viinejä en osta koskaan. Arkielämäni on varmasti tietyllä tavalla kovin tavallista. Keskityn työhön, harrastuksiin, opintoihin ja muihin kiinnostaviin asioihin. Kotona pitäisi tehdä remonttia ja paikat on vähän rempallaan, sisustusta voisi kohennella, mutta tärkeämmät asiat täyttävät kalenterin. Sellaista se on miljonäärin elämä, yllättikö?

Vierailija
84/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useamman tunnen ja yksi sukulainen ylitse muiden eli vanhapoika joka nyt jo n. 80v eikä raaski edes kunnon ruokaa ostaa itselleen.

On suututtanut sisaruksensa vaatimuksillaan mitä kenenkin kuuluisi hänelle maksaa milloin mistäkin.

Ikinä ei ulkopuoliset voisi arvata ulkonäön perusteella kuinka varakas ihminen on kyseessä.

Asuu remontoimattomassa vanhassa maalaistalossa, jota ei raaski lämmittää ja ajaa vanhalla Toyotalla.

Sekin on tehty selväksi, että sukulaisten turha perintöä odotella.

Jaa no kuinka monta sataa miljardia ukon omaisuus sitten on?

Tarkoitin tuolla ylitse muiden hänen persoonansa erikoisuutta. Rikas köyhä.

Vierailija
85/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen parikin, toinen entinen poikaystävä, nykyisin kateuslistan kärjessä n. puolen miljoonan vuosituloilla. Toinen kosiskeli nuorempana, oli tosi symppis, nykyisin tulot myös puolen miljoonan luokkaa. Poikaystävä oli todella empaattinen, oikeudenmukainen esimiehenä työssään. Molemmat fiksuja, huumorintajuisia, eivät korosta omaisuuttaan ulospäin. Molemmilla nykyisin perhe ja lapsia, minä en lapsia ja perhettä halunnut.

Vierailija
86/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljonäärinainen kirjoitti:

Mikä on miljönääri? Jokinlainen miljöön hoitaja kenties?

Olen keski-ikäinen nainen, miljonääri. Synnyin erittäin varakkaaseen perheeseen. On ollut huvittavaa, kuinka harva on vuosien varrella tunnistanut varakkuuteni, vaikken ole sitä koskaan peitellyt, mutten tuonut erityisesti esiinkään. Tarvitaan usein aika paljon elämänkokemusta sen huomaamiseen, ettei elämäntyyliäni ylläpidetä ihan tavallisilla tuloilla. Elämäntapani ei ole kuitenkaan pröystäilevää, mutta ilmeisesti esim. parikymppiset eivät vielä osaa kovin hyvin laskea asioita yhteen, vaan naiivisti luotetaan, että tällaisen elämän kuka vain saa kun opiskelee ja on ahkera... Toisaalta sitten saatetaan luulla että olen joku öljysheikki ja minulla on ylimääräisiä sijoitella kavereiden aloittaviin yrityksiin.

Miljonääriys ei myöskään tarkoita sitä, että ihmisellä on niitä miljoonia pankkitilillä käyttövaroina, vaan ne on usein sidottu yritys- tai kiinteistöomaisuuteen. Toki nämä usein toivottavasti tuottavat tuloa, mutta myös miljonäärillä voi olla yllättävän pienetkin käyttövarat tai tulot. Itselläni on myös esimerkiksi asuntolainaa, sillä osaan koulutukseni johdosta laskea, että se on kannattavaa. Netto-omaisuuteni on kuitenkin miljoonia. Yllättävä seikka voi myös olla, etten ole koskaan kovin tarkkaan selvillä omaisuudestani tai tuloistani. En vietä iltoja laskeskellen, että mikähän netto-omaisuuteni nyt mahtaakaan olla ja sen arvo vaihtelee päivittäin. Joskus on hieman noloa esim. erilaisissa puhelinkyselyissä, kun en todellakaan tiedä tulojani ja menojani. Unohdan pian veroilmoituksen tehtyäni, että mitähän oikein tienasin viime vuonna. Tällaista on olla miljonääri.

Minulla on kallis harrastus, johon laitan tuhansia euroja kuussa. Omistan ison taloni, puolisollani on ihan omat varansa ja tulonsa. Autoni olisi ehkä ökyauto, jos se olisi uusi, mutta tällä erää ajan vanhalla ja paljon ajetulla autolla, jonka pidän käytössäni niin kauan, kun auto toimii. Jos en löydä markkinoilta sopivaa autoa tämän jälkeen käytettynä, ostan tarvittaessa sen uutena. Hintaa sille tulee silloin kai joku 80 000 euroa, en ole vielä niin tarkkaan katsonut. En osta merkkilaukkuja tai -vaatteita, se olisi naurettavaa. Vaatteita tunteva näkee kuitenkin vaatteistani, että iso osa niistä on laadukkaita ja materiaaleissa suosin kashmiria, silkkiä jne. Toki saatan ostaa myös halpisvaatteita, vaikka pyrin välttämään eettisistä syistä. En käytä arvokoruja kuin juhlissa, ne ovat perittyjä. En matkustele juurikaan vapaa-ajalla, sillä olen nähnyt jo tarpeeksi maailmaa. Jos haluaisin, voisin matkustaa. Ruokakaupassa en katso hintoja, pyrin suosimaan kotimaista, laadukasta, terveellistä. En tiedä mitä maitotölkki maksaa, vaikka yritän aina välillä opetella. Tuttujen kanssa tulee usein tilanne, että joku kysyy esim. äsken maksamani lounaan hintaa ja joudun toteamaan, etten muista, vingutin vain jotakin lukuisista luottokorteistani. En kiinnitä hintoihin huomiota, sillä minulla on varaa ostaa "tavallisen hintaiset" tuotteet ja palvelut aina halutessani. Jos ostan jotain erityistä kuten uuden kameran, niin vertailen hintoja. Erityisen kalliita viinejä en osta koskaan. Arkielämäni on varmasti tietyllä tavalla kovin tavallista. Keskityn työhön, harrastuksiin, opintoihin ja muihin kiinnostaviin asioihin. Kotona pitäisi tehdä remonttia ja paikat on vähän rempallaan, sisustusta voisi kohennella, mutta tärkeämmät asiat täyttävät kalenterin. Sellaista se on miljonäärin elämä, yllättikö?

Eipä oikeastaan yllätä. Olet tosi huoleton.

Kun vertaan itseeni, sinänsä koulutettuun ihmiseen niin ei ole varaa harrastaa, lähes kaikki menee asumiseen (40%), hintoja tarkkailtava jatkuvasti, ulkona ei välttämättä voi syödä vaikka annos olisi parikymppiä, tulot ja tilin saldon muistaa kiusallisen hyvin ja pahin on tulossa, äitiysloma. En tiedä kuinka selviän yli tuhannen euron tulojen vähennyksestä kuukausittain. Pohdiskelen suostuisiko äitini hoitamaan lasta kun työnantajan maksama äitiysloma loppuu parin kuukauden iässä. Jatkuvaa ahdistusta. Auto on hajonnut ja lista vain pitenee, jarrut hajalla mutta varaa ei ole korjata, talvitakkia ei ole, talvikenkiä ei ole. Käytämme ajatustyömme tosi eri asioihin.

Vierailija
87/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut montakin, suurin osa pöyhkeitä mulkeroita. Kuitenkin se luullakseni kaikkein rikkain, on todella lupsakka mies, ekan kerran kun tavattiin, hänellä oli päällään verkkarit ja crocksit😃. Supermukava mies, eikä hänestä koskaan uskoisi, että massia on (arviolta) kymmeniä miljoonia. Kuulin hänen omaisuudestaan vasta kauan sen jälkeen kun olin tavannut hänet jo useammin, ja silloinkin eräältä toiselta henkilöltä,

Vierailija
88/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen,valitettavasti. Se on joskus rumaa jälkeä kun pikkukaupunkilainen kouluttamaton duunari saa perintönä isänsä firman ja suuren omaisuuden. Moukkamaisuutta ja ylimielisyyttä kun ei raha ikinä korjaa. Koko suku samanlaista, kuvittelevat omistavansa koko kaupungin ja aina liikutaan showmiehen elkein. Jotenkin niin 80-lukuista.

Vierailija
89/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on amerikkalainen, on vanhan rahan suvusta, jossa jokainen on varsin varakas ja myös erittäin koulutettu. Aika keskiluokkaista se heidän elämänsä kuitenkin on iloineen ja suruineen. Ei sillä rahalla kukaan pröystäile.

Vierailija
90/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, mieheni.

Vierailija
91/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita, mm. Erkkoja, Fazereita, Ollilan, poliitikkoja, taiteilijoita...

Vierailija
92/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai me vähän varakkaampia, koska eläke on 1200e/kk ja miehelläni eläke 1400e/kk, muttei näillä mennä vielä miljoona tuloihin. Asumme kuitenkin vain me kahdestaan. Tosin olemme eläkeläisiä ja olemme tehneet töitä koko elämämme ajan, joten saattaa se miljoona jossakin tuolla omistamassamme metsässä olla (noin 120 hehtaaria, en muista tarkkaan) Velaton 220 neliön talo, 2 velatonta autoa, saaristohuvila velaton, huvivene ja kalastusvene, 2 rotukoiraa. Ei ole lentokonetta, eikä muutakaan, vaan vaatimatonta elämää vietetään.

Vierailija
93/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni veli. Omalla työllään ja hyvillä sijoituksilla hankkinut omaisuutensa. On ihan tavallinen ihminen, paitsi ettei välitä yhtään missä kuteissa kulkee, voi olla takapuolesta paikatut housut tai rikkinäinen t-paita päällä. IKINÄ ei pelkästä ulkonäöstä voisi päätellä, että on rikas. Kunnes menee kylään / näkee ajavan jollain monista harvinaisista autoistaan.

Vierailija
94/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on miljonäärin elämä, yllättikö?[/quote]

Eipä oikeastaan yllätä. Olet tosi huoleton.

Kun vertaan itseeni, sinänsä koulutettuun ihmiseen niin ei ole varaa harrastaa, lähes kaikki menee asumiseen (40%), hintoja tarkkailtava jatkuvasti, ulkona ei välttämättä voi syödä vaikka annos olisi parikymppiä, tulot ja tilin saldon muistaa kiusallisen hyvin ja pahin on tulossa, äitiysloma. En tiedä kuinka selviän yli tuhannen euron tulojen vähennyksestä kuukausittain. Pohdiskelen suostuisiko äitini hoitamaan lasta kun työnantajan maksama äitiysloma loppuu parin kuukauden iässä. Jatkuvaa ahdistusta. Auto on hajonnut ja lista vain pitenee, jarrut hajalla mutta varaa ei ole korjata, talvitakkia ei ole, talvikenkiä ei ole. Käytämme ajatustyömme tosi eri asioihin.[/quote]

Jep, tietty taloudellinen huolettomuus, sellaista se on. Toki muita huolia piisaa, muttei niistä enempää tässä. Muutkin huolet on tietty helpompi kantaa kun tietää, että ruokaa omassa kodissa riittää. Yritetään pitää firmaa pystyssä (tai mieluummin kasvamassa), jotta kaltaisillasi olisi tulevaisuudessakin töitä. Jatkuvaa ajatustyötä, miten Suomesta saisi paremman paikan ja miten itse voi vaikuttaa. Maamme tulevaisuus huolettaa. Päättäjienkin suuntaan tulee viestittyä, joskus sillä on jotakin vaikutusta, usein ei. Tietysti niin maan kuin yrityksenkin johtaminen on vaikeaa, johtamista on helppo kritisoida. Harva osaa toimia itse paremmin.

Moni naiivi voi ajatella, että omaisuuteni realisoiminen ja jakaminen köyhille auttaisi. Koettuun kateuteen tai muihin tuntemuksiin se voisi hetkellisesti auttaa, mutta pitemmällä tähtäimellä se ei kohentaisi yhdenkään suomalaisen tilannetta.

Suomessa ei voi oikein eristäytyä, suurin osa tuntemistani tai tietämistäni muista miljonääreistä elää täällä ei-miljonäärien seassa ja on hyvinkin tietoisia siitä, millaista työkavereiden, alaisten ja kavereiden elämä tavallisten taloushuolien kanssa on. Toki tiedän myös sellaisia varakkaita ihmisiä, jotka ovat täysin irtaantuneita arkitodellisuudesta tai joita ei muuten vaan kiinnosta.

Vierailija
95/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden naisen, jonka nimi on vuodesta toiseen verotiedoissa pääomatulojen osalta 1 000 000. Ex-miehensä oli äärimmäisen hyvin menestynyt investointipankkiiri ulkomailla, jäänyt sitten erossa jotain toisellekin käteen. Tämä nainen on kiltti ja kiva kuin mikä! Välttää viimeiseen saakka pröystäilyä, pitää sellaista todella tyylittömänä käytöksenä. Isoin  ja upein talo (useita, mutta puhun nyt "pääkodista") hänellä perheineen tietenkin on missä olen koskaan käynyt, mutta sehän ei ole varsinaista  pröystäilyä kai =)

Vierailija
96/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai me vähän varakkaampia, koska eläke on 1200e/kk ja miehelläni eläke 1400e/kk, muttei näillä mennä vielä miljoona tuloihin. Asumme kuitenkin vain me kahdestaan. Tosin olemme eläkeläisiä ja olemme tehneet töitä koko elämämme ajan, joten saattaa se miljoona jossakin tuolla omistamassamme metsässä olla (noin 120 hehtaaria, en muista tarkkaan) Velaton 220 neliön talo, 2 velatonta autoa, saaristohuvila velaton, huvivene ja kalastusvene, 2 rotukoiraa. Ei ole lentokonetta, eikä muutakaan, vaan vaatimatonta elämää vietetään.

Millä perusteella lasket olevasi miljönääri.

Varsinkin jos omistatte puoliksi.

Meillä on metsää 170ha, talo 300 neliötä ja parikin talviasuttavaa mökkiä jotka varusteltu omakotitalon tasolle ja sijoitusasunto, mutta eI olla miljonäätiä 😎

Vierailija
97/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella lasket olevasi miljönääri.

Varsinkin jos omistatte puoliksi.

Meillä on metsää 170ha, talo 300 neliötä ja parikin talviasuttavaa mökkiä jotka varusteltu omakotitalon tasolle ja sijoitusasunto, mutta eI olla miljonäätiä 😎

Niinpä. Kun minulla on sinkkuna reilun puolen miljoonan varallisuus, voisin tuolla eräiden logiikalla laskea itseni miljonääriksi.

Vierailija
98/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein töitä muutaman vuoden erään vanhemman miehen kanssa, jolla on useita kymmeniä miljoonia omaisuutta. Eipä tuo meteliä pitänyt rahoistaan, ja halusi tehdä ihan tavallisia töitäkin.

Vierailija
99/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan huomattu ajoissa, että entiset juhlakengät olivat jääneet pieniksi ja ne lenkkarit oli puhtaat, siistit ja mustat eli ihan sopivat lapsen suruasuun.

Suku on kyllä paras, voi hyvänen aika.

Vierailija
100/145 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta.

Siihen sakkiin mahtuu kaikenlaisia ihmisiä. Mukavia ja ei niin mukavia.

Kukaan ei tosin ajele millään vanhalla romulla, eikä asu vaatimattomasti. Matkustelevat paljon.

Mä kuulun siihen sukuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi