Oletko koskaan tavannut ihan oikeasti varakasta kuten miljönääriä
Minä olen. He ovat ihan äärettömän mukavia ja tavallisia kansalaisia. Yksi miljönääri pappara ajelee iän
ikuisella vanhalla mersulla. Hauskimpia tyyppejä jota olen koskaan tavannut. Ja kaikki muutkin miljonäärit tuntuvat olemman ihan tavan kansalaisia eikä heidän varallisuudestaan uskoisi ulkoa päin.
Kommentit (145)
Miljonääriä, siis yli miljoonan varallisuus on Suomessa 100.000 ihmisellä, ja noin 1.000.000 ruotsalaisella, oikea kysymys tulee olla oletko tavannut miljardööriä, mijoonalla ei saa edes Helsingistä kovin isoa asuntoa enää
Tunnen yhden miljonäärin, jolla on miljonäärinaisen kuvailema tilanne: omaisuus kiinni lähinnä yrityksissä. Luonteeltaan hän on kova riskinottaja ja velkaa on hampaisiin saakka. Netto-omaisuus kuitenkin yli miljoonan, mutta velan vuoksi käytettävissä olevia rahoja vähän. Elämäntilanteen muutoksesta johtunut kassakriisi aiheutti hänelle jopa luottotietojen menetyksen. Ei ollut silti halukas irrottamaan rahaa firmoista tai se ei ollut mahdollista. Vuoden eli ilman tuloja ennen kuin pääsi palkkatöihin. Asuu ihan tavallisessa kerrostaloasunnossa ja viettää normaalia lapsiperhe-elämää.
Jep, ns. perittyraha ei kerskaa.
Peritty raha pukeutuu laatuvaatteisiin, mutta ei leveile logoilla.
Jotain perheen varakkuudesta kertonee, että kun hän erosi, auttoi hänen äitinsä myymällä yhden taulun.
Yhden taulun hinnalla ystäväni osti hulppean rivarin Westendistä.
Valitettavasti hän menehtyi tsunamissa.
Mitenkähän näille käy kun hyperinflaatio taas pian käynnistyy?
Saksalainen sadan biljoonan markan seteli:http://static4.businessinsider.com/image/5494307add0895fa5c8b4579-1190-…
Vierailija kirjoitti:
Jep, ns. perittyraha ei kerskaa.
Peritty raha pukeutuu laatuvaatteisiin, mutta ei leveile logoilla.
Jotain perheen varakkuudesta kertonee, että kun hän erosi, auttoi hänen äitinsä myymällä yhden taulun.
Yhden taulun hinnalla ystäväni osti hulppean rivarin Westendistä.Valitettavasti hän menehtyi tsunamissa.
Miten niin valitettavasti? Pääsi parempaan kuumempaan paikkaan.
Isoisä oli miljonääri ja aivan huipputyyppi. Isoäiti oli erityisen sydämellinen, miljardien edestä.
Isoisältä saamansa avustuksen turvin moni lapsenlapsikin on miljönääri.
Eivät kehtaa olla jättämättä avustusta lapsenlapsenlapsille :)
Ulkomailla asuvat sukulaiseni ovat miljonäärejä. Omaisuus on lähinnä perittyä jo sukupolvien takaa ja kiinni kiinteistöissä ja sijoituksissa. Heidän arkielämässään varakkuus näkyy lähinnä asumisen tasossa ja tietynlaisessa huolettomuudessa esimerkiksi työuran suhteen. Tosin heillä on ollut myös hankalia oikeusriitoja perinnöistä lähisukulaistensa kanssa. Niitä juttuja kuunnellessa olen ollut tyytyväinen, ettei omassa perheessäni ole mitään jättiomaisuuksia jaettavaksi.
Valitettavasti tunnen, itseni, sillä olen kyllä tosi köyhä kun vertaan mitä kaikkea ympärillä on muilla. Suomessakaan miljoona ei enää ole mitään, mutta kun astut ulkomaille niin huomaat heti että uskomattoman monella on omaisuus luokkaa 10M-100M, mutta kun 100M yli mennään niin ihmiset alkaa jo vähentyä. Minulla on Helsingissä varsinainen asunto ja huvila Ranskassa ja mökki Saimaalla, noiden arvo nousee yli miljoonaan. Mutta kun lähistöllä omakotitalojen keskihinta on noin 10,000.000 euroa. Koko kesän ajan tuossa rannassa oli lähes miljardin maksanut yksityisalus. Tuloerot on nykyään valtavat, siis valtavat. Monella suomalaisella varakkaalla on ihan tavallinen auto Suomessa, mutta..... niiden kaikkien autot ovatkin täällä, täällä on 0% autovero ja ALV % pieni, hyvin monella Suomalaisella on täällä todella kallis auto.
Vuosi tulona on maksimi veroton osinko mitä Suomessa saa nostaa ulos, autona Suomessa milloin mitäkin, yleensä halpoja autoja joista pääsee helposti eroon, vaatteet ostan biltemasta samalla kun haen jotain ruuvia ja mutteria laiturin ja veneen korjaamista varten. Kesät olen Saimaalla, loppuajan Helsingissä ja Ranskassa.
Ja en todellakaan ole rikas....kun vertaa mitä rikas tarkoittaa täällä Ranskassa
Olen tavannut. Pääjohtaja -------n, hän on mukava ja nopea jotenkin, ei turhia jaarittele.
Tapasin Appleen aikanaan sijoittaneen Mike Markkulan. Joskus ajattelen, ilman Mikeä ei olisi Applea.
Meillä on kaveripiirissä muutama..
Tosin huvittaa kun yks leidi pitää jotenkin omana paremmuutenaan sitä, että sillä on kaveripiirissä yks miljonääri...
Säälittävä tapaus. Valehteli vielä asunto-alueenkin, mistä tuo miljunääri ja vaimo ostivat itselleen miljoona asunnon...muuttivat todellisuudessa ihan toiselle alueelle...
Muutoinkin säälittävää, että jos kavereissa on joku erikoisempikin tapaus, niin tämä on ottamassa itselleen meriittiä asiasta...ja hehkuttaa asioilla, kuin ne olisivat maailman kahdeksas ihme. No, kun sitten porukoista löytyykin sellaista ainesta, jotka oikeasti tietävät asioista enemmän ja kyseenalaistavat/ ampuvat tän leidin hehkutukset alas, niin johan on ilme näkemisen arvoinen :)
No, tyhmiähän vissiin saa kusettaa....
Vierailija kirjoitti:
Minä olen. He ovat ihan äärettömän mukavia ja tavallisia kansalaisia. Yksi miljönääri pappara ajelee iän
ikuisella vanhalla mersulla. Hauskimpia tyyppejä jota olen koskaan tavannut. Ja kaikki muutkin miljonäärit tuntuvat olemman ihan tavan kansalaisia eikä heidän varallisuudestaan uskoisi ulkoa päin.
Olen työskennellyt sellaisten kanssa. Yleensä pintapuolisesti mukavia heppuja, mutta auta armias jos sellaisen kanssa tulee eturistiriita ja varsinkin rahasta, niin kyllä tulee esille erittäin kova ja itsekäs tyyppi. Suurin osa itse varakkaaksi hankkiuteista on ahneita ja röyhkeitä. Mukavuus on vain yksi keino saavuttaa haluamansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo olen. Pahimpia tuntemiani juntteja. Ostavat aina halvinta tavaraa, milloin nyt raaskivat. Ostelevat raha-arpoja joita raavitaan silmät kiiluen. Suosikkiohjelma: Haluatko miljonääriksi? Rahoittavat aikuisten (40+) lastensa elämän pitäen nämä talutusnuorassa.
Tätä olisi vaikea uskoa ellei itse olisi läheltä nähnyt.Nykyaikana ei muuten ole vaikea päätyä miljonääriksi, jos yhtään osaa sijoittaa.
Ei taida olla sun aikuisia lapsiasi jos tämä mieltä painaa :)
Ei, eikä enää muutenkaan mun ongelma. Heilläkin on nyt kevyempää, kun silpaisin lähteissäni oman osuuteni potista. Suosittelen muillekin pätevää (nais)juristia osituksen tekijäksi.
Tunnen paljonkin. Tavallisia ihmisiä, mt-ongelmia tuntuu löytyvän hyvinkin paljon, osalle raha on tuonut ongelmia siinä missä ilojakin.
Joo, mun vanhemmat. Heillä on miljoonaomaisuus. Ei sitä varmaan kukaan arvaisi heistä päällepäin, elävät ihan tavallisesti, toki matkustelevat useamman kerran vuodessa ulkomaille. Eivät edes asu itse mitenkään hienosti, omaisuus on kiinni sijoitusasunnoissa ja "mökki" (=huvila) löytyy. Jos joku tuttu sattuu katsomaan verotiedot, niin sitten paljastuvat.
En usko, että on kovin harvinaista tuntea miljonääriä. Melkein kaikki varmaan tuntevat jonkun, joku kaukainen sukulainen tai tuttava. On näitä varakkaita kuitenkin ainakin useampia kymmeniä tuhansia, ihan jo verolistoista päätellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ikuisella vanhalla mersulla. Hauskimpia tyyppejä jota olen koskaan tavannut. Ja kaikki muutkin miljonäärit tuntuvat olemman ihan tavan kansalaisia eikä heidän varallisuudestaan uskoisi ulkoa päin.Olen työskennellyt sellaisten kanssa. Yleensä pintapuolisesti mukavia heppuja, mutta auta armias jos sellaisen kanssa tulee eturistiriita ja varsinkin rahasta, niin kyllä tulee esille erittäin kova ja itsekäs tyyppi. Suurin osa itse varakkaaksi hankkiuteista on ahneita ja röyhkeitä. Mukavuus on vain yksi keino saavuttaa haluamansa.
Valitettavasti allekirjoitan tämän. Kritiikinsietokyky on myös melko olematon tuntemillani rikkailla ja asiat otetaan henkilökohtaisesti, ihan kuin maailma pyörisi juuri hänen napansa ympärillä.
Mutta sitten taas, mikä on mielestänne miljonääri? Omasta mielestäni henkilö, jolla on vähintään se miljoona tilillä käyttörahana eikä niin, että koko omaisuuden yhteenlaskettu arvo on miljoona.
Lähisukulaisella on kymmenien miljoonien omaisuus ja on uransa kautta ollut paljon myös mediassa esillä. Sukuunsa ei tosin ole yhteydessä muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Karismaattinen ja mukava ihminen ulkoisesti.
Koulukaverin isä on rikas lääkäri. Perusti porukan kanssa lääkäriaseman, jonka Mehiläinen osti tässä juuri. Jokainen perustaja jäsen taisi saada mukavat summat miljoonia tililleen. Hyvin on bisneksensä hoitanut, ei voi kun hattua nostaa.
gfhgfhsdgfjhs kirjoitti:
Mutta sitten taas, mikä on mielestänne miljonääri? Omasta mielestäni henkilö, jolla on vähintään se miljoona tilillä käyttörahana eikä niin, että koko omaisuuden yhteenlaskettu arvo on miljoona.
Kuka pöljä pitää miljoonaa tilillä käyttörahana? Eiköhän kaikilla miljonääreillä ole ne rahat sijoitettuna. Ei kukaan tarvitse miljoonaa käyttörahaksi. Sen takia ovatkin varmaan miljonäärejä, että ovat ymmärtäneet sijoittaa rahat eivätkä pidä mitään älytöntä summaa käyttötilillä seisomassa.
Ilkka Paanasen olen nähnyt pari kertaa Ruoholahden S-Marketissa. (Kuten myös Risto Murron.) Ilkka Paanasesta on jäänyt symppis vaikutelma tavallisesta perheenisästä, joka työpäivän jälkeen käy ruokakaupassa ja soittaa vaimolle kysyäkseen mitä tarvitaan. Siellä hän valkkaili lapsille jogurtteja kuin kuka tahansa. Minusta jotenkin suloista, kun miettii että omaisuus lasketaan sadoissa miljoonissa.