Lapsen saamista lahjakorteista
Kun yksi 15 euron lahjakortti on ruokakauppaan josta ei muuta saa kuin ruokaa, ei leluja tms.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Suurelta summalta? 15 euroa?
Et taida muistaa sitä yhden perjantain kauppalistaasi, jonka tänne kirjasit. Ostit silloin puolta isommalla summalla herkkuja (suklaata, karkkia, limsaa, kakkua, sipsejä...) pelkästään itsellesi. Siis yhtenä ainoana päivänä.
Lapsi saa tuolla rahalla pitkäksi aikaa lauantaikarkit. Eihän ne miksikään mene, säilyvät vaikka monta vuotta.
Millä tunnistetiedolla?
Mut eiköhän tolla 15e saa ainakin yhden kookospähkinän. Siinä riittää lapselle ihmeteltävää.
Vierailija kirjoitti:
Kerrot aina, miten lapsi on hyvin hoikka, ehkä kaverin vanhemmat tarkottikin lahjakortin lapsen ruokiin.
Tämä. Anna lapsen ostaa itse vaikka niitä valmiskiisseleitä, joiden ostamisen mies on sulta kieltänyt.
Mulla on ehdotus: lapsi voi ostaa lahjakortillaan isille pizzaa.
Vierailija kirjoitti:
Mut eiköhän tolla 15e saa ainakin yhden kookospähkinän. Siinä riittää lapselle ihmeteltävää.
Hienostoalueen erikoisliikkeestä löytyy varmasti jotain vieläkin eksoottisempaa ihmeteltävää. Kookospähkinä on huono idea, koska isukin ranteet ei toimi ja Ap:tä huippaa aina. Eihän se lapsi sais ikinä tietää, mitä on kookospähkinän sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Onpas teillä päin kova inflaatio. Eilen se lahjakortti oli vielä 30 euron arvoinen.
Niitä oli useita 15 euron lahjakortteja. Tuo yksi ruokakauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Anna lapselle viisitoista euroa ja käytä itse ostokortti.
Ap:lle aivan liian monimutkainen ajatuskuvio.
Eikös lahjakortit ole nykyään ketjukohtaisia? Eli esimerkiksi s-ryhmän tai K-kauppojen lahjakortti. Nehän voi käyttää mihin tahansa ketjun liikkeisiin. Vai onko tosiaan olemassa joku pieni ruokakauppa jossain, joka ei kuulu kumpaankaan ketjuun?
Vierailija kirjoitti:
Eikös lahjakortit ole nykyään ketjukohtaisia? Eli esimerkiksi s-ryhmän tai K-kauppojen lahjakortti. Nehän voi käyttää mihin tahansa ketjun liikkeisiin. Vai onko tosiaan olemassa joku pieni ruokakauppa jossain, joka ei kuulu kumpaankaan ketjuun?
lol.. on niitä ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienostoalueen erikoisliikkeestä löytyy varmasti jotain vieläkin eksoottisempaa ihmeteltävää. Kookospähkinä on huono idea, koska isukin ranteet ei toimi ja Ap:tä huippaa aina. Eihän se lapsi sais ikinä tietää, mitä on kookospähkinän sisällä.
No hätä, apuun rientää meille kaikille tutuksi tullut wikipedia. https://fi.wikipedia.org/wiki/Kookosp%C3%A4hkin%C3%A4
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas teillä päin kova inflaatio. Eilen se lahjakortti oli vielä 30 euron arvoinen.
Mieti jos ne kaikki lahjakortit olis siihen ruokakauppaan. Se oliskin ongelmista suurin ja sitä vatvottais vuosi täällä.
No vaikea on sellaista kauppaa löytää. Tuossa lähisalessakin on värikyniä ja jotain pikkuleluja.
Asun syvällä maaseudulla ja tuosaa meidän ruokakaupassa myydään lehtiä, heijastimia, keräilykortteja (tai ainakin luulen, että ovat sellaisia), kyniä, vihkoja, karkkia ja limsaa. Ja nyt tulee järisyttävä tieto: pyynnöstä tilaavat ihan mitä tahansa rehuvaunusta muoviastioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti jos ne kaikki lahjakortit olis siihen ruokakauppaan. Se oliskin ongelmista suurin ja sitä vatvottais vuosi täällä.
Mä epäilen että tästä yhdestäkin ongelmakortista riittää vähintään vuodeksi vatvottavaa...
Vierailija kirjoitti:
Asun syvällä maaseudulla ja tuosaa meidän ruokakaupassa myydään lehtiä, heijastimia, keräilykortteja (tai ainakin luulen, että ovat sellaisia), kyniä, vihkoja, karkkia ja limsaa. Ja nyt tulee järisyttävä tieto: pyynnöstä tilaavat ihan mitä tahansa rehuvaunusta muoviastioihin.
Mun yksi tuttu on tilannut lauantaina ilta-Sanomat kyläkauppaan. Sinne tulee niitä sitten joku pari-kolme, mutta ainoastaan viikonloppunumerot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä epäilen että tästä yhdestäkin ongelmakortista riittää vähintään vuodeksi vatvottavaa...
Apua. Ja vuoden päästä on sitten taas uudet synttärit ja uusi kasa hankalia lahjakortteja.
Täällä palstalla kyllä oppii joka päivä jotain uutta.
Nyt tiedän, että hienostoalueella on tapana viedä 9-vuotiaan synttäreille lahjakortteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta asiaan saa uutta vivahdetta vaihtamalla otsikkoa: lapsi sai lahjakortteja, lahjakortilla ei saa mitään, mies ei anna lapsen ostaa lahjakortilla kiisseliä, miehelle ei kelpaa taas ruoka-jonka ostin lahjakortilla jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta asiaan saa uutta vivahdetta vaihtamalla otsikkoa: lapsi sai lahjakortteja, lahjakortilla ei saa mitään, mies ei anna lapsen ostaa lahjakortilla kiisseliä, miehelle ei kelpaa taas ruoka-jonka ostin lahjakortilla jne.
:D
Hedelmiä ei kyllä ole kuin Aruballa. Siellä ne on hyvin tavallista syötävää.