Minkä ikäisten lasten kanssa elämä on taas sujuvampaa
ja jää omaakin aikaa vanhemmille? Onko tämä lasten lukumäärästä vai iästä lopulta kiinni? Onko isossa perheessä enempi hommaa, vaikka lapset isoja?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä kohtaa kun voivat olla itsenäisesti kotona?
Erityislapset ja vammaiset eivät voi koskaan olla yksin kotona. Se on koko elämän keikka vanhemmalle. Todella raskasta. Muut vain porskuttelevat, että meidän Jouni se on nyt yksin kotona.
Ei ole noin. Itse olen entinen erityislapsi, nykyinen erityisaikuinen, ja olen ollut yksin kotona ekaluokasta asti.
11-vuotiaan kanssa alkaa helpottaa. Jos on helppo murrosikä, kuten meidän lapsilla oli, niin yläkoululaisten kanssa on sitten jo oikein mukavaa matkustella ja viettää aikaa muutenkin.
Nyt kun nuorin on 3v. Leikkii paljon itsekseen, pukee ja syö itse. Ei enää vaippoja. Uskoo mitä sanotaan ja käyttäytyy hyvin. On kyllä todella helppo lapsi. Isommat ottaa pientä kivasti mukaan askarteluihin, peleihin ja leikkeihin. Ei olisi pakko, mutta haluavat. Heistä on mukavaa olla yhdessä. Uimahalli ym. reissut sujuvat hyvin, kun tottelee eikä juoksentele mihin sattuu. Todella helppoa tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi vaan: teinin kanssa ei ole helppoa!!
Riippuu teinistä, meillä oli ihanan helppoa teinien kanssa. Lapset nyt 17- ja 19-vuotiaita.
Juu,samoja kriteerejä ja helpompaa jo 3,5vuotiaan kanssa. Ja kaikki tämä siksi,että minun lapsella on rakastava/osallistuva isä.