Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisten lasten kanssa elämä on taas sujuvampaa

Vierailija
10.11.2017 |

ja jää omaakin aikaa vanhemmille? Onko tämä lasten lukumäärästä vai iästä lopulta kiinni? Onko isossa perheessä enempi hommaa, vaikka lapset isoja?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että se riippuu lapsesta ja vanhemmasta, että minkä kokee helppona. Meillä on helppoa, vaikka lapsi on vasta neljä. Mutta meidän lapsi onkin helppo, kiltti ja todella omatoiminen.

Minulle helpon ensimmäinen kriteeri on se, että voin itse tehdä mitä haluan. Nelivuotiasta ei voi jättää yksin kotiin, et voi extempore lähteä lenkille tms.

Toinen kriteeri on se, että lapsi hoitaa omat asiansa. Ei koko aikaa tarvitse jotain, osaa syödä itse, osaa etsiä kaverit itse... lapsella on siis omkin elämä.

Kolmas kriteeri on se, että lapsi ei ole koko aikaa iholla, vaan on omissa oloissaan.

Eli epäilen, että kyse ei ole helposta lapsesta, vaan sinun omista kriteereitä.

Juu,samoja kriteerejä ja helpompaa jo 3,5vuotiaan kanssa. Ja kaikki tämä siksi,että minun lapsella on rakastava/osallistuva isä.

Vierailija
62/67 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä kohtaa kun voivat olla itsenäisesti kotona?

Erityislapset ja vammaiset eivät voi koskaan olla yksin kotona. Se on koko elämän keikka vanhemmalle. Todella raskasta. Muut vain porskuttelevat, että meidän Jouni se on nyt yksin kotona.

Ei ole noin. Itse olen entinen erityislapsi, nykyinen erityisaikuinen, ja olen ollut yksin kotona ekaluokasta asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa ikä, jos kyseessä on poika. T:neljän äiti

Vierailija
64/67 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

11-vuotiaan kanssa alkaa helpottaa. Jos on helppo murrosikä, kuten meidän lapsilla oli, niin yläkoululaisten kanssa on sitten jo oikein mukavaa matkustella ja viettää aikaa muutenkin.

Vierailija
65/67 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun nuorin on 3v. Leikkii paljon itsekseen, pukee ja syö itse. Ei enää vaippoja. Uskoo mitä sanotaan ja käyttäytyy hyvin. On kyllä todella helppo lapsi. Isommat ottaa pientä kivasti mukaan askarteluihin, peleihin ja leikkeihin. Ei olisi pakko, mutta haluavat. Heistä on mukavaa olla yhdessä. Uimahalli ym. reissut sujuvat hyvin, kun tottelee eikä juoksentele mihin sattuu. Todella helppoa tällä hetkellä.

Vierailija
66/67 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi vaan: teinin kanssa ei ole helppoa!!

Riippuu teinistä, meillä oli ihanan helppoa teinien kanssa. Lapset nyt 17- ja 19-vuotiaita.

Vierailija
67/67 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset