Suomessa voi olla Niinistö presidenttinä vielä seuraavat 18 vuotta...
Tulipa tässä mieleeni, kun huomasin jutun käynnissä olevasta palloliiton johtajavalinnasta, että ei ole mitenkään kovin kaukaa haettu, että joku Niinistö olisi Suomessa presidenttinä vielä seuraavat kolme vaalikautta.
Seuraava vaalikausi nyt on selvä, kysymyksenä on lähinnä voittaako Sauli N. jo suoraan ensimmäisellä kierroksella. Mutta sitä seuraavalla kierroksella voisi Ville Niinistöllä olla hyvät mahdollisuudet. Hän on liberaali oikeistovihreä, jonka kannatuspohja voisi olla hyvinkin laaja. Laitavasemmistostakin liberaalit, ja oikeistosta tukea voisi löytyä kaikista puolueista, ehkä perussuomalaisia lukuunottamatta.
Mielipiteitä?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haavisto on älykkäin ehdokkaista, harvinaislaatuinen poliitikko sinänsä, jos hän ei olisi homo tai vihreiden ehdokas olisi hän jo presidentti. Toki tämä kertoo vain äänestäjien näkemyksistä tai ennakkoluuloista.
Haavisto ei ole politikassa vallan vaan diplomatian edustaja.
Toki näiden muiden seikkojen takia juntit keksivät hänestä mitä vain valheita, kun eivät voi hyväksyä ihmisiä sellaisina kuin he ovat.
Just joo. Suunnilleen samanlaisen hehkutuksen olen kuullut Paavo Väyrysen intohimoiselta kannattajalta. Sitä paitsi Väyrynen on jo aikoja sitten ollut Jumalan valitsema Suomen Presidentiksi!
No mistä tiedät että olen hänen kannatajansa. Ainoa konkreettinen asia, joka tässä tulee esiin on sinun ahdasmielinen asenne erilaisuutta kohtaan ja heikko rinnastus johonkin Paavo Väyryseen. Limboaminen varmaan jatkuu?
Siis olet kuitenkin sitä mieltä, että oikeamieliset kannattavat aina Haavistoa, mutta et ole hänen kannattajansa?
Tuskin Haavisto jaksaa enää kovin monia vaaleja hävitä. Hänen hetkensä oli jo viime kierroksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haavisto on älykkäin ehdokkaista, harvinaislaatuinen poliitikko sinänsä, jos hän ei olisi homo tai vihreiden ehdokas olisi hän jo presidentti. Toki tämä kertoo vain äänestäjien näkemyksistä tai ennakkoluuloista.
Toki näiden muiden seikkojen takia juntit keksivät hänestä mitä vain valheita, kun eivät voi hyväksyä ihmisiä sellaisina kuin he ovat.
Just joo. Suunnilleen samanlaisen hehkutuksen olen kuullut Paavo Väyrysen intohimoiselta kannattajalta. Sitä paitsi Väyrynen on jo aikoja sitten ollut Jumalan valitsema Suomen Presidentiksi!
No mistä tiedät että olen hänen kannatajansa. Ainoa konkreettinen asia, joka tässä tulee esiin on sinun ahdasmielinen asenne erilaisuutta kohtaan ja heikko rinnastus johonkin Paavo Väyryseen. Limboaminen varmaan jatkuu?
Siis olet kuitenkin sitä mieltä, että oikeamieliset kannattavat aina Haavistoa, mutta et ole hänen kannattajansa?
? Mitä tarkoitat. Eikä voi sanoa että joku on älykäs ilman että olisi jotenkin hurahtanut ja oikeamielinen? Sinä olet uskovainen puheistsi päätellen, etkä siis siksi pidä haavistosta joka on homo, selvä.
Ville Niinistö kun pysyy päivänpolitiikasta sivussa seuraavat viisi vuotta, ja alkaa sitten nostaa profiiliaan, voi hyvinkin olla liberaalin oikeiston ehdokas. Ja menestyäkin.
Asiaa ei haittaa yhtään, jos vihreät nyt vaikka säheltäisivät seuraavat vuodet kannatustaan alaspäin, silloin Niinistö näyttäytyisi puolueen nousukauden huipulle nostaneena järkityyppinä. Populisminhan Niinistö kyllä osaa, ja on hyvä esiintymistaidoiltaan. Voi olla kova tekijä ensi kierroksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoisempaa on, että mikä sinun pointti on esittää ontuvia negatiivisia rinnastuksia Haavistosta. Oletko uskovainen? Minulla ei ole mitään sitä vastaan että Niinistö on presidentti, mutta tuonlaista umpimielistä rinnastusta en pidä viisaan ihmisen toimintana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
? Mitä tarkoitat. Eikä voi sanoa että joku on älykäs ilman että olisi jotenkin hurahtanut ja oikeamielinen? Sinä olet uskovainen puheistsi päätellen, etkä siis siksi pidä haavistosta joka on homo, selvä.
Tekstisi vaikutti enemmän uskovaisen tuottamalta kuin minun kirjoitukseni. Jos kirjoitan, että Paavo Väyrynen on Jumalan valitsema hallitsija, aika lukutaidoton täytyy nykypäivänä olla, jos tulkitsee sen uskovaisen kannanotoksi. Politiikkaa pidempään seuranneet kun osannevat sen yhdistää Väyrysen useita vaalikausia sitten tapahtuneisiin seikkailuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekstisi vaikutti enemmän uskovaisen tuottamalta kuin minun kirjoitukseni. Jos kirjoitan, että Paavo Väyrynen on Jumalan valitsema hallitsija, aika lukutaidoton täytyy nykypäivänä olla, jos tulkitsee sen uskovaisen kannanotoksi. Politiikkaa pidempään seuranneet kun osannevat sen yhdistää Väyrysen useita vaalikausia sitten tapahtuneisiin seikkailuihin.
No niin, valaise meitä mikä on pointtisi, mikä Haavistossa ärsyttää sinua? Äsyttää niin paljon että väität hänen älykkyyden huomanneen ihmisen olevan hihhuli? Olen tavannut Haaviston henkilökohtaisesti ja yllättynyt miten hyvät sosiaaliset taidot hänellä on ja miten nopeasti asiallisesti hän hoitaa työnsä ja velvollisuutensa, riippumatta siitä minkälaisen ihmisen kanssa hän on tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoisempaa on, että mikä sinun pointti on esittää ontuvia negatiivisia rinnastuksia Haavistosta. Oletko uskovainen? Minulla ei ole mitään sitä vastaan että Niinistö on presidentti, mutta tuonlaista umpimielistä rinnastusta en pidä viisaan ihmisen toimintana.
Pointtini on, että Haavisto on hyvällä tiellä matkalla samaan asemaan kuin Väyrynen, oman kannattajakuntansa fanittama, mutta yleisesti ei enää kovin uskottava ehdokas. Kaikki hävityt vaalit syövät uskottavuutta, ja Haavistolla on nyt edessä seuraavat hävityt vaalit. Kantaako edes omien suosio vielä kuutta vuotta, on hyvin kyseenalaista. Ville Niinistö voi hyvin olla silloin tuoreempi ehdokas.
Vierailija kirjoitti:
jos hän ei olisi sitä ta tota, niin olisiko hän enää meidän tietämämme Haavisto....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointtini on, että Haavisto on hyvällä tiellä matkalla samaan asemaan kuin Väyrynen, oman kannattajakuntansa fanittama, mutta yleisesti ei enää kovin uskottava ehdokas. Kaikki hävityt vaalit syövät uskottavuutta, ja Haavistolla on nyt edessä seuraavat hävityt vaalit. Kantaako edes omien suosio vielä kuutta vuotta, on hyvin kyseenalaista. Ville Niinistö voi hyvin olla silloin tuoreempi ehdokas.
Haaviston fanikunta on? Ja mikä on Paavo Väyrysen fanikunta. miten eroaa Niinistön fanikunnasta ja miksi se ei ole matkalla samaan suuntaan, ja mikä se suunta on? Et selvennä asiaa mitenkään, pointtisi tuntuu selittelyltä eikö sinustakin. Tee jokin yhteenveto oikeasti jossa todistat pointtisi, konkreettisesti, ilman musta nyt vain tuntuu näin kun mä tän keksin just tyyliin jota tuo tällä hetkellä on.
Pitihän se arvata. Ei tule perusteluita kun sellaisia ei ole, Haavisto vain ärsyttää vaikka hän on ehdokkaista älykkäin.
Ville Niinistö on taas ihan liian värikäs suomalaisille, jos hän olisi vielä homo niin viha olisi varmasti kymmenen kertainen, mutta Ville on liian tulisieluinen suomalaisille.
Haavistossa ärsyttää homous pääsääntöisesti.
Sale on sopivan harmaa neutraali jaarittelija ja sopii suomalaisille, eikä minullakaan ole mitään sanottava hänestä puoleen tai toiseen.
Jussi Niinistö on taas harmaa ja tökerön töksäyttelijän oloinen mutrunaama, hän ei missään nimessä ole kuin Sale.
Olisi kiva kuulla Jussi Niinistön vetävän vähän stand uppia lavalla.
Vierailija kirjoitti:
Pitihän se arvata. Ei tule perusteluita kun sellaisia ei ole, Haavisto vain ärsyttää vaikka hän on ehdokkaista älykkäin.
Ville Niinistö on taas ihan liian värikäs suomalaisille, jos hän olisi vielä homo niin viha olisi varmasti kymmenen kertainen, mutta Ville on liian tulisieluinen suomalaisille.
Sale on sopivan harmaa neutraali jaarittelija ja sopii suomalaisille, eikä minullakaan ole mitään sanottava hänestä puoleen tai toiseen.
Jussi Niinistö on taas harmaa ja tökerön töksäyttelijän oloinen mutrunaama, hän ei missään nimessä ole kuin Sale.
Sinulle ainoa selitys sille, miksi Haavisto ei pärjää, on hänen homoutensa. Aika huono lähtökohta parantaa kannatusta, koska homous nyt on erottamaton osa hänen olemustaan. Niin kuin suomenruotsalaisuus oli osa Elisabet Rehnin olemusta, ja sosialidemokraattinen feministitausta Tarja Halosta. Eihän se ole mikään vastaus, että Haavisto olisi presidentti, jos suomalaiset olisivat vähemmän juntteja. Suomi on kuitenkin varsin liberaali maa, joten sanoisin, että Suomessa voidaan presidentiksi hyvin valita homokin. Kokonaisuus ratkaisee.
Olen itse asiassa äänestänyt vaaleissa Haavistoa, ihan siitä homoudesta riippumatta. Näissä vaaleissa hän ei tosin enää näyttäydy uutena ja raikkaana vaihtoehtona, vaan enemmänkin vaisuna keski-ikäisenä setänä, joka on jo nähty. Epäilen siis vahvasti, vieläkö hän kuuden vuoden kuluttua enää pystyisi nousemaan uskottavaksi ehdokkaaksi. Ja onko vihreilläkään enää yritystä ajaa presidentiksi samaa, silloin jo seitsemääkymmentä iältään lähentyvää ehdokasta.
Minusta sinä olet liikaa kiinni siinä homoudessa. Ei se enää ole sellainen aihe, joka suoralta kädeltä ratkaisisi presidentinvaalit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle ainoa selitys sille, miksi Haavisto ei pärjää, on hänen homoutensa. Aika huono lähtökohta parantaa kannatusta, koska homous nyt on erottamaton osa hänen olemustaan. Niin kuin suomenruotsalaisuus oli osa Elisabet Rehnin olemusta, ja sosialidemokraattinen feministitausta Tarja Halosta. Eihän se ole mikään vastaus, että Haavisto olisi presidentti, jos suomalaiset olisivat vähemmän juntteja. Suomi on kuitenkin varsin liberaali maa, joten sanoisin, että Suomessa voidaan presidentiksi hyvin valita homokin. Kokonaisuus ratkaisee.
Olen itse asiassa äänestänyt vaaleissa Haavistoa, ihan siitä homoudesta riippumatta. Näissä vaaleissa hän ei tosin enää näyttäydy uutena ja raikkaana vaihtoehtona, vaan enemmänkin vaisuna keski-ikäisenä setänä, joka on jo nähty. Epäilen siis vahvasti, vieläkö hän kuuden vuoden kuluttua enää pystyisi nousemaan uskottavaksi ehdokkaaksi. Ja onko vihreilläkään enää yritystä ajaa presidentiksi samaa, silloin jo seitsemääkymmentä iältään lähentyvää ehdokasta.
Minusta sinä olet liikaa kiinni siinä homoudessa. Ei se enää ole sellainen aihe, joka suoralta kädeltä ratkaisisi presidentinvaalit.
Suomi on iso maa ja vain Helsingissä sai Haavisto hyvän kannatuksen. Onhan siinä oltava jokin muu selitys kuin tuo sinun. Et voi väittää että kalliossa äänestettäisiin tylsää keski-ikäistä miestä joka on jo nähty. Havisto kuitenkin selvästi freshimpi kuin Niinistö, erona on homous, joten on vain loogista että juuri homous on se syy. En ole mennyt mitenkään pitkälle asiassa kun totean tuon. Tältäkin palstalta voimme lukea ja tulemme lukemaan kuinka Haaviston homous on se joka hänessä ärsyttää.
Haavisto on diplomaattinen älykäs ja huomioiva tyyppi, sanoisin että yllättyisit jos tapaisit hänet kasvotusten. Mihin se Paavo Väyryseen vertaaminen jäi? En saanut vielä selvää että mitä sillä tarkoitat, onko Väyrynen keski-ikäinen jo nähty tylsä tyyppi kanssa, sekö on perustelusi?
Homous ei ole olennainen osa politiikkaa varsinkaan Haaviston tapauksessa joten on vain yllättävää että se aiheuttaa niin kovasti tunteita häntä vastaan.
No mikä erityisesti kertoo että hän on mielestäsi tylsä keski-ikäinen tyyppi? Onko jokin haastattelu kenties osoittanut tämän?
Lopettakaa nyt v*ttu se älytön Haavisto vääntö. Tämä ketju avattiin Ville Niinistön presidenttitielle, ei Haavistosta vänkäämiselle.
Ihan sama ajatus kävi mielessä kun kuulin että Niinistö hakee palloliittoon, ai, se haluaa presidentiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis puhutko nyt palloliitosta vai presidentinvaaleista?
Pressalla toimikaudet on rajattu kahteen. Palloliitosta en tiedä.Palloliitto on just sellainen organisaatio, johon päivänpolitiikasta sivuunjääneet voivat vetäytyä kasvamaan korkoa. Niin kuin joku maaherranpaikka, tai Suomen Pankki, kela ym... Sieltä sitten on hyvä lähteä pressanvaaleihin, jos kannatusta löytyy.
Olisithan sinä voinut mainita myös sen, että myös nykyinen tasavallan presidentti kävi juurikin Palloliiton puheenjohtajana "kasvamassa korkoa", eli Ville on tässä palloliitto-hankkeessaan kulkemassa setänsä jalanjälkiä.
Viherpiipertäjävasurien kupla puhkeaa kun Suomen kansa äänestää Laura Huhtasaaren isäinmaamme ensimmäiseksi (oikeaksi) naispresidentiksi.
Aika monessa maassa poliittiset johtopaikat kulkevat suvuissa. Suomessa sentään harvemmin.