Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä asioissa lapsiperheet joustavat lapsettomien hyväksi?

Vierailija
10.11.2017 |

Tuosta koulujen lomaviikkokeskustelusta tuli mieleen. Missä asioissa homma on toisinpäin, eli lapsiperheet joustavat lapsettomien hyväksi? Itse en nyt keksi ainuttakaan tilannetta, jossa näin olisi.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi lapsettomienkaan pitäisi aina joustaa esim. lomien suhteen. Itse minä olen lapseni halunnut, ja sen mukaan elämäni järjestän.

On oikeastaan aika kivaakin olla itse lomalla, kun koululaiset ovat koulussa. Päivällä jää omaa aikaa, ja iltapäivällä voi kerrankin olla kotona lapsia vastassa. Ei aina tartte päästä viikoksi kaukomaille yhdessä. Me käydään monta kertaa vuodessa kotimaan viikonloppureissuilla, ja lapset on noista reissuista tykänneet kovasti.

Vierailija
42/43 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä, miksi kukaan lapseton haluaisi pitää lomansa koulujen loma-aikoina? Itsellä on lapsia ja vituttaa ihan suunnattomasti olla lasten kanssa esim. syys- ja hiihtolomalla reissussa, kun joka paikka on täynnä muiden hunosti käyttäytyviä kakaroita.

Kaikki ei matkustele lomilla. Tai sitten se puoliso saattaa olla opettaja, jonka loma on juuri koulujen lomaviikolla. Kyllähän näitä vaihtoehtoja käytiin jälleen kerran läpi siinä alkuperäisessä lomaketjussa.

Minä kyllä katson ihan puhtaaksi kettuiluksi tieten tahtoen lykkiä lomansa silloin kuin lapsiperheellä olisi se ainoa sauma päästä reissuun perheen kanssa, jos itse ei aio tehdä muuta lomallaan kuin kotoilla yksikseen. Juu ei ole pakko joustaa, mutta ei sillä saa kyllä kavereitakaan työpaikalta.

Ja kun minulla olisi se ainoa sauma lähteä Pattayalle kaverien kanssa niin lapsiperheellinen ei sitten kitise miksei saa istua kotona perheensä kanssa?

Jos mä kuulen seuraavan lauseen:

"...kun sulla ei ole perhettä/lapsia", niin luvassa on aina jotain etuoikeusgaggaa jota ei kannata huomioida.

Kakkua ei voi syödä ja säästää samaan aikaan. Jos haluat lapsia, hyväksyt että aikaa on sitten vähemmän. Ei lapsettomilla ole velvollisuutta, sen LISÄKSI että me osallistutaan veroja maksamalla toisten lasten synnytykseen/kasvatukseen/koulutukseen/jne, "tasoittaa" lapsiperheiden ajan puutetta yksipuolisella joustamisella.

Ihan turha on vedota siihenkään että jonkun täytyy tehdä lapsia. Jättäkää tekemättä ja antakaa takaisin ne verorahat jotka on menneet lasiperheille ja lapsille, voin muuttaa Thaikkulaan elämään herroiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi typerä snowflake aloitus. Lapsiperheet saavat joustoa koska on kohtuullista, yhteisvastuullista ja tärkeää että esim. vanhemmat voivat olla lasten kanssa loma-aikana. Tai että ei tarvitse jonottaa pienten lasten kanssa terveyskeskuksessa. Se jonka mielestä nämä ovat väärin ei ole mitään muuta kuin lapsellinen ääliö.

Kyllä sinäkin olet lapsena päässyt jonon ohi kun oli korva kipeä, ja olisiko ollut kivaa viettää lomat aina yksin kotona?

Ilman muuta taas itse "joustan" eli olen normaali huomaavainen ihminen jos esim. näen että vanhempi ihminen tarvitsee istumapaikan, päästän ohitseni kun sinkku kiitää leipäpussin ja yhden siiderin kanssa kassalle ja minä olen ostamassa perheelle ruokaa koko viikoksi ym. normaalia. Erikseen en ymmärrä miksi juuri lapseton tarvitsisi joustoa jos ei muuta syytä ole kuin että ei ole lapsia. Jos niin kovasti puristaa niin olet ihan vapaa lisääntymään.

Voi että, sinähän se vasta huomaavainen oletkin. Minä myös, lapseton paholainen vaikka olenkin, saatan suunnitella lomani niin että pääsen tapaamaan itselleni rakkaimpia, eli sukua ja heidän lapsiaan, silloin kuin mahdollisimman suuri osa heistä on saatailla. Miksi sinun oikeutesi rakkaimpiisi  olisi tässä yhtään tärkeämpi kuin minun?

Jos se yhtään helpottaa, myös minä annan istumapaikan itseäni huonompikuntoisille yms. Todennäköisesti ainakin 90 % ihmisistä tekee näin. Erikseen en ymmärrä miksi juuuri perheellinen tarvitsisi joustoa jos ei muuta syytä ole kuin että on lapsia. Jos niin kovasti puristaa niin olet ihan vapaa olemaan lisääntymättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme