Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinun rahojasi tarvitaan - Liity kirkkoon

vitsi.vitsi.älä.liity.vaan.eroa
10.11.2017 |

Kirkko on ryssinyt keskittämisen ja huolella. Rahaa palaa eikä mikään toimi tai kannata. Nyt sinä iloinen ja tunnollinen veronmaksaja, liity kirkkoon ja ala maksamaan myös kirkollisveroa, sillä sinun veroeurojasi tarvitaan kattamaan pohjatonta kirkon tyhmyyden kaivoa.

"Kirkko jäädyttää it-hankkeensa – uudistus aiheutti jättitappiot"

"Kirkko & kaupunki kirjoitti toukokuussa, että Kipan investointikuluiksi arvioitiin alun perin 2,8 miljoonaa euroa ja käyttöönoton kustantavan 3,5 miljoonaa euroa.

Kipan oli tarkoitus tuoda kirkolle merkittäviä säästöjä keskittämällä kirjanpitoa ja palkanlaskentaa, mutta säästöjen sijasta palvelukeskus on lehden mukaan tehnyt viidessä vuodessa miltei 20 miljoonan euron tappiot. Keskittäminen puolestaan on maksanut kirkon keskusrahastolle 36–40 miljoonaa euroa.

Kirkko&Kaupungin mukaan tähän päälle tulevat vielä seurakuntien omat lisäkustannukset, kuten järjestelmiin tehdyt muutokset, käyttöönottovaiheen henkilöstökulut sekä Kipan käytön kouluttamisesta koituneet kulut, sillä seurakuntien on ollut pakko liittyä Kipaan vaikka niillä olisi ollut omat, hyvin toimivat järjestelmänsä."

http://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/kirkko-jaadyttaa-it-hankkeensa-uudist…

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, minunkin rahojani tarvitaan kipeästi.

Siksi lahjoitan niitä mielelläni muun muassa Unicefille, Punaiselle ristille ja esimerkiksi sairaaloiden lasten syöpäosastoille.

Uskonnollisia instituutioita en halua tukea millään tavoin.

Vierailija
2/36 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti tarvitaan. Onneksi en ole rahoja sinne maksellut viiteen vuoteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen rahani itse, joten erosin kirkosta.

Vierailija
4/36 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkos se kirkollisvero on? Olen kyllä uskossa,mutta taivaspaikkani ei ole sidonnainen yhteen kirkkolaitokseen. Olen osa-aikatyötä tekevä yh ja lapseni tarvitsee ehkä enemmän rahojani kuin kirkko kuitenkin.

Vierailija
5/36 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sillä summalla vuosittaisen lomamatkani ja sitä kautta huolehdin jaksamisestani. Jaksan olla tukena niille, joille kirkko ei ole.

Vierailija
6/36 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonkos se kirkollisvero on?

Liian paljon.

Vierailija
7/36 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun perheeni hyvinvointi ansaitsee minun rahani.

https://www.eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/

Vierailija
8/36 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakuntia on joka pitäjässä halki Suomen, millään muulla lafkalla ei ole samanlaista vaikuttavuutta kuin kirkolla. Kirkoissa on päivittäin kerhoja, harrasteryhmiä, lasten päivähoitoa, aa-ryhmää, perheterapiaa, konsertteja, kriisitoimintaa, tukea ja apua. Hyvin halvalla saan annettua Suomen vaikuttavimpaan hyväntekeväisyystoimintaan. Hieman haluaisin enemmän pontta luonnon- ja ympäristönsuojeluun kirkoilta, mutta muuten olen ateistina tyytyväinen hyväntekeväisyyskohteen valintaani.

Vierailija
9/36 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko on täysin pois sen peruskiveltä, eli Raamatun noudattamiselta ja Raamatun Sanan levittämiseltä.

Sen sijaan kaikki kirkon toimet nykyisin sotivat Raamattua ja sen Sanaa vastaan.

Kukapa haluaisi liittyä saatanan palvojiin? Itse erosin juuri tämän vuoksi kirkosta.

Vierailija
10/36 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurakuntia on joka pitäjässä halki Suomen, millään muulla lafkalla ei ole samanlaista vaikuttavuutta kuin kirkolla. Kirkoissa on päivittäin kerhoja, harrasteryhmiä, lasten päivähoitoa, aa-ryhmää, perheterapiaa, konsertteja, kriisitoimintaa, tukea ja apua. Hyvin halvalla saan annettua Suomen vaikuttavimpaan hyväntekeväisyystoimintaan. Hieman haluaisin enemmän pontta luonnon- ja ympäristönsuojeluun kirkoilta, mutta muuten olen ateistina tyytyväinen hyväntekeväisyyskohteen valintaani.

Kirkko on mainettaan surkeampi hyväntekijä. Kaikki raha palaa hallintoon ja palkkoihin. Hyväntekeväisyyteen, diagoniaa, kirkolta liikenee vain noin 1 - 2 prosenttia kirkollisveroista. Kirkon maine hyväntekijänä on pikemminkin huijausta.

Vierailija
11/36 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä niiden muutamien satasten perään ole, mutta kun en usko mihinkään yliluonnolliseen. Siksi tuen vähäosaisia muilla tavoin.

Kirkkoon kuulumaton jo 17 v.

Vierailija
12/36 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän rahani ennemmin itseeni. Eroa sinäkin kirkosta ;)

Vierailija
13/36 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin kirkosta kun kirkko alkoi ostelemaan kirkollisveroraholla lähes miljoonan euron ökyasuntoja piispoilleen. Katsoin ettei tälläisen rahoittamista yhteisistä kirkollisverovaroista voi mitenkään perustella eikä se sovi mitenkään siihen kuvaan mitä kirkko itsestään yrittää rakentaa.

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/320607-suuttumus-piispan-900-0…

Vierailija
14/36 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkko on täysin pois sen peruskiveltä, eli Raamatun noudattamiselta ja Raamatun Sanan levittämiseltä.

Sen sijaan kaikki kirkon toimet nykyisin sotivat Raamattua ja sen Sanaa vastaan.

Kukapa haluaisi liittyä saatanan palvojiin? Itse erosin juuri tämän vuoksi kirkosta.

Aivan näin. 

Nimim. Vuosikausien seurakunta-aktiivi ja entinen kirkon työntekijä

Vierailija
15/36 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin palvelen Jumalaa kuin ihmisten kirjoittamaa kirjaa.

Vierailija
16/36 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkko on mainettaan surkeampi hyväntekijä. Kaikki raha palaa hallintoon ja palkkoihin. Hyväntekeväisyyteen, diagoniaa, kirkolta liikenee vain noin 1 - 2 prosenttia kirkollisveroista. Kirkon maine hyväntekijänä on pikemminkin huijausta.

Ikävä kyllä totta. Lisäksi kaikki sisäiset riidat ja "kunnostautuminen" työpaikkakiusaamisessa monien tilastojen mukaan. En ole pelkkien tilastotietojen varassa vaan ihan sisältäpäin tiedän millaista voi olla kirkossa työntekijänä.

Vierailija
17/36 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin, tottakai.

Mutta Raamattu on paitsi ihmisten kirjoittama niin Pyhän Hengen inspiroima eli Jumalan Sanaa.

Sitä ei saisi kirkossa unohtaa.

Vierailija
18/36 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommenttisi johdosta minä taas en halua edes tietää mikä sinun jumalasi on.

Vierailija
19/36 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatun sana on Jumalan sanaa.

Vierailija
20/36 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö kirkkoja vähentää? Olisiko yksi per maakunta hyvä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi