Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arki lyö vasten kasvoja

Nainen25
09.11.2017 |

Mitä ihmettä teen? Mies, lapseni isä, ei osallistu juurikaan talouden hoitoon. Menimme kesällä naimisiin ja maksoin häät omalla opintolainalla. Olemme jo olleet yhdessä useamman vuoden ennen naimisiin menoa ja lähes yhtä kauan asuttu yhdessä. Mies on työttömänä kotona ja oman työaikani puitteissa kun hän on kotona täällä ei tapahdu yhtään mitään. Tietokoneen saa kyllä auki ja pelattua mutta esimerkiksi kaupassa käyminen ja ruuanlaitto tai pyykkien laittaminen koneeseen on täysi mahdottomuus. Se että itse käyn töissä ja opiskelen että pyöritän taloutta vie kyllä aika pahasti voimat. Lisäksi se sattuu olemaan aina äiti joka lapsen kanssa touhuaa ja viettää arkea.
Meillä ei esimerkiksi ole yhteistä tiliä, ja ruoan ostamisesta tulee hirveä kilpailu kassalla. Minä maksan,eikun minä, minäpäs maksan. Ja usein se sattuu olemaan minä joka maksaa. Huolehdin myös lapsen vaatetuksen ja yleisilmeen kodista.
Minulla ei hirveästi ole kavereita tai kavereita joilla olisi lapsia. Sydänystäviä ei lainkaan. Tai mistä sitä aikaa edes repisi? Omat tai miehen vanhemmat asuvat kaukana ja eivät pysty auttamaan. Toisinaan käymme heillä kylässä mutta he eivät halua/pääse käymään meillä vaikka kutsutaan. Yhtä pitkä matka meiltä on heille kuin heiltä meille. Olen ihan hirveän väsynyt tähän kaikkeen.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteluapua kaipaat ilmeisesti?

Vierailija
2/9 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuollainen tarina :( Mikä syy sulla on olla yhdessä kyseisen miehen kanssa? Mitä iloa tuosta saat? Olet läheisriippuvainen ja pelkäät yksinoloa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menit naimisiin ja hankit lapsen tuollaisen kanssa?

Vierailija
4/9 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaadit saada maksaa ruoat kassalla kaiken tuon marinan jälkeen?

Vierailija
5/9 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolainalla maksoit häät? Oliko viisasta? Teiltä on jäänyt miehen kanssa keskustelut käymättä ennen häitä. Molemmilla pitäisi olla samat tavoitteet arjen suhteen.

Vierailija
6/9 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan käärmekeiton keitot. No ei siinä, elämä on valintoja täynnä, nyt taisi kyllä lipsahtaa ohisektoriin.

Vierailija
7/9 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli kesätöissä syyskuun loppuun. Kun on kausityöläinen ei voi vaatia töitä koko vuodeksi. Vaikka ihmettelen. Valmistui juuri ja ei edes saa sen alan töitä ja ihan OK paperit.

Mies sentään maksoi sormuksen. Mutta silti koko juhlan ajan tuntui, ettei tämä ole mitenkään hyvä juttu. Liikaa kaadetaan ihmisen päälle.

Vanhemmillani on hirvittävät maksuongelmat oman yrityksensä konkurssista ja itse yritän elää päivä kerrallaan eteenpäin. Tuntuu vaan että kuppi kääntyy ihan kohta nurin.

T:ap

Vierailija
8/9 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä niitä vanhempia avuksi edes haaveilet? Sinulla on mies. Hänen tehtävä on ottaa vastuu toisena aikuisena.

Vierailija
9/9 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole läheisriippuvainen.

Läheisriippuvainen on addiktin läheinen joka mahdollistaa addiktin addiktion. Se on läheisriippuvaisen tapa ansaita paikkansa maailmassa.

Ap on perus ylisuorittaja jonka puoliso taas alisuorittaa: ap ottaa hoitaakseen puolison pudottamat työt ja kaatuu katkeruuteensa ylikuormituksen alle.

Anna miehelle vastuuta, ja jos mies ei ota vastaan jätä se vastuu lojumaan jonnekin olkkarin lattialle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä