Meillä kävi aamulla oven takana mies, mutten avannut ovea. Ideoita millä asialla?
Niin, aamulla 10 aikoihin oven takana kävi mies, mutten uskaltanut avata ovea, koska asumme suht syrjässä eikä mies ollut kotona. Mies oli suomalainen, siistit vaatteet ja liikkeellä hienolla autolla, merkki muistutti Bentleyä. Koputti todella hiljaa, odotti arviolta 5 sekuntia ja lähti takaisin autolle. Missään ei ollut lappua, ei myöskään postilaatikossa.
Itselle tulee mieleen, että Jehovan todistaja, mutta eiväthän he liiku yksin? Sitten ehkä naapuri, joka olisi kysynyt jostakin työstä tmv, mutta naapureilla ei ole näkynyt tuollaista autoa. Sen verran syrjässä on tämä talo, etten usko reittiohjeiden tmv kyselyyn, vieressä kuitenkin naapureiden pihat helpommin löydettävissä jne. Tähän meidän talolle tulee siis oma aika pitkä pihatie, kun naapureita on muutama heti "ison tien" vieressä. Työmies kävi mielessä, mutta eiväthän työmiehet ilman työvaatteita hoida asioita? Mitäs teille tulee mieleen?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Haastemies
Tää oli vitun hyvä... vähän repesin...
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä vastauksia, moni aika hyviäkin :D Eiköhän asia selviä jos oli jotakin tärkeää. Autosta en nyt ihan varma ole, mutta oli todella iso ja massiivinen, minusta muistutti eniten Bentleyä. Yritin katsoa ikkunasta rekisterinumeron, mutta oli niin kurainen ettei saanut mitään selvää.
Ja teille jotka ihmettelette miksi en avaa ovea tuntemattomille, tiedän ettei ovi pidättele kauaa jos minulle halutaan jotain tehdä, mutta pidättelee juuri sen aikaa että ehdin karkuun jos yrittävät ovesta läpi. Olkaa onnellisia, että saatte elää ilman pelkoa avata ovi, kun ei odota ketään ja voitte vaan avata oven ja kysyä mitä asiaa. Kaikilla ei ole niin onnellisesti.
AP
10v vanha Chrysler 300C mitä todennäköisimmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä vastauksia, moni aika hyviäkin :D Eiköhän asia selviä jos oli jotakin tärkeää. Autosta en nyt ihan varma ole, mutta oli todella iso ja massiivinen, minusta muistutti eniten Bentleyä. Yritin katsoa ikkunasta rekisterinumeron, mutta oli niin kurainen ettei saanut mitään selvää.
Ja teille jotka ihmettelette miksi en avaa ovea tuntemattomille, tiedän ettei ovi pidättele kauaa jos minulle halutaan jotain tehdä, mutta pidättelee juuri sen aikaa että ehdin karkuun jos yrittävät ovesta läpi. Olkaa onnellisia, että saatte elää ilman pelkoa avata ovi, kun ei odota ketään ja voitte vaan avata oven ja kysyä mitä asiaa. Kaikilla ei ole niin onnellisesti.
AP
10v vanha Chrysler 300C mitä todennäköisimmin.
Googletin tuon ja näyttää kyllä todella paljon samalta. On varmaan tuo, en merkkiäkään nähnyt kuralta. Tuo merkki ei silti edes tullut mieleen.
AP
Dementoitunut TV-lupa tarkastaja? Ei muista enää, ettei ole vuosiin tarvinnut käydä duunissa mutta käy silti.
Kyseessä taitaapi olla venäjän mafian tiedustelu koputukset, eli ne käy koputtelemassa talon ovia säännöllisin väliajoin yleensä arkisi klo. 9-12 välisinä aikoina, jolloin suurin osa ihmisistä käy töissä...
Opiskellessani asuin vielä vanhempien luona omakotitalossa ja minulla oli tapana valvoa myöhään, kun muut nukkuivat. Kerran, kun olin lukemassa kirjaa noin yhden-kahden aikaan yöllä, joku soitti ovikelloa. Pelästyin vähän, mutta menin kurkkimaan eteisen ikkunasta. Poliisit siellä olivat oven takana. Avasin oven nallepyjamassani. :D Neuvoivat laittamaan ikkunat kiinni ja ilmastoinnin pois päältä, sillä läheinen koulu paloi...
Olinkin nähnyt poliisiauton ajavan hitaasti ohi hieman aikaisemmin ja ihmetellyt, mitä ne hiljaisella pikkutiellämme ajelevat. Kai olivat huomanneet valon ikkunassa ja tulivat siksi varoittelemaan. :) Jotenkin outoa oli. Olen tottunut olemaan öisin hyvin rauhassa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Remppamyyjä?
Eihän tuo vielä mitään jos aamulla soitellaan kelloa. Meillä soi keskellä yötä kerran, aamulla jalanjäljet lumessa.
Ja ette selvittäneet tilannetta.
Pakkasessa ihminen on jopa hengenvaarassa. Ehkä joku joka on vähissä vaatteissa joutunut lähtemään uhan alla ilman puhelinta tms.
Miten voi olla tuollaisia ihmisiä. Ei ne ryöstäjät ja raiskaajat koputtele. Ihmisellä oli jokin hätä.
Ei ollut hätä kun soi vain kerran. En avannut kun olin yksin vauvan kanssa kotona. Meidän vieressä on muita taloja, sinne vaan jos hätä on. Emme asu missään lintukodossa vaan alueella on ollut kaikenlaista.
Auto oli valkoinen, saattaa muuten hyvin olla että oli valepoliisi, ei tullut lainkaan mieleen. Mutta liikkuvatko valepoliisit yksin? Ja saattoi olla tahallaan kurainen, tai sitten ei. Jos asuu jossakin täällä päin, niin en ihmettele että on kurainen, täällä on kaikilla. Onneksi ei nyt ole hetkeen menoja, niin voi pitää tilannetta silmällä.
AP