Kuinka paha synti on, jos käyttää sushiin graavilohta?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Tällä perähikiäjunttilassa ei tosiaankaan voi ostaa edes wasabia. (olen myös kasvattanut itse, mutta ei se ihan samaa vuoren rinteillä vesillä kasvanutta ole)
Sinkkumies
Kasvattanut itse wasabia?! Varmaan aika vaikeaa... (!) Piparjuuren kasvattaminen sen sijaan on helppoa, ainakin Etelä-Suomessa.
Siitä vaan kirjoitti:
Japanilainen vaimoni on ollut sushi-ravintolassa töissä (joss oli japanilainen keittiömestari), joten ymmärtää asiasta jotain. Meille tuli vieraita, jotka halusivat sushia. Vaimo oli sitä mieltä, että kalatiskin kala ei ole tarpeeksi tuoretta siihen ja ehdotti, että käytettäisiin graavilohta.
Eli ei ymmärtääkseni kovin suuri virhe, vaikka tietysti se maistuu erilaiselle. Suomalaiset ovat vain niin lakihenkisiä tällaisissa asioissa. Vähän kuin Kiinassa käyneet valittavat, ettei Suomen kiinalaisista saa kunnon kiinalaista ruokaa. Tuskin edes tietävät, että Kiinassa on neljä aika erilaista ruoka-aluetta.
Kaikkia kaloja ei käytetä tuoreena sushissa. Jos nyt sit joku väittää muuta. niin olin Hideaki Matsuon opeissa vuoden. Sillä on 3 starbaa.
Siitä vaan kirjoitti:
Japanilainen vaimoni on ollut sushi-ravintolassa töissä (joss oli japanilainen keittiömestari), joten ymmärtää asiasta jotain. Meille tuli vieraita, jotka halusivat sushia. Vaimo oli sitä mieltä, että kalatiskin kala ei ole tarpeeksi tuoretta siihen ja ehdotti, että käytettäisiin graavilohta.
Eli ei ymmärtääkseni kovin suuri virhe, vaikka tietysti se maistuu erilaiselle. Suomalaiset ovat vain niin lakihenkisiä tällaisissa asioissa. Vähän kuin Kiinassa käyneet valittavat, ettei Suomen kiinalaisista saa kunnon kiinalaista ruokaa. Tuskin edes tietävät, että Kiinassa on neljä aika erilaista ruoka-aluetta.
Just näin.
Japanilainen ystäväni käyttää tarvittaessa vaikka kylmäsavulohta sushiin. Ei se oke niin pyhä ruoka. Toki mielummin tuoretta kalaa mutta voi myös oikaista.
Minä olen asunut Kiinassa ja allekirjoitan myös tuon kiinalaisten ravintoloiden tarjonnan. Se on kombo kiinalaisista ja itseasiassa laajemmin aasialaisesta keittiöstä.
Sichuanilainen ja shanghailainen keittiö eroaa toisistaan kuin yö ja päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä perähikiäjunttilassa ei tosiaankaan voi ostaa edes wasabia. (olen myös kasvattanut itse, mutta ei se ihan samaa vuoren rinteillä vesillä kasvanutta ole)
Sinkkumies
Kasvattanut itse wasabia?! Varmaan aika vaikeaa... (!) Piparjuuren kasvattaminen sen sijaan on helppoa, ainakin Etelä-Suomessa.
Siis sä meinaat oikeasti olla mua fiksumpi?
Sinkkumies
Johtajan asemaan ei nousta millään piparjuurilla.
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan kirjoitti:
Kaikkia kaloja ei käytetä tuoreena sushissa. Jos nyt sit joku väittää muuta. niin olin Hideaki Matsuon opeissa vuoden. Sillä on 3 starbaa.
Uskottiin me tai ei, niin erilaisia variaatioita on lukuisia. Jos sulla on enemmän tietotaitoa, niin en mussuta ja pidän turpani kiinni ;)
Sinkkumies
Käytän graavilohta joka kerta kun teen sushia. Ei paha ollenkaan. Taisin aikoinaan saada idean sushin tekemiseen Pirkka-lehdestä... Siinä oli joku mainos mitä tarvikkeita tarvitsee ja yksi oli graavilohi. Ilman sitä en varmaan ikinä olisi alkanut itse valmistamaan. Ei nimittäin kiinnosta lähteä perehtymään tiskille että mitähän helvettiä näistä uskaltaa ottaa :D
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Hmm...mun japanilainen ystävä (joka siis voi kotioloissa käyttää graavia ja kylmäsavulohta sushiin) pitää japanilaisen kulttuurin ja ruoan iltoja asiakkaille, joissa tehdään mm. sushia.
Kaiken tarvitsemansa saa Tokyokanista. Ei ole ikinä tilannut wasabia Japanista eikä sushi -tarvikkeitakaan Japanista rahtaa siellä käydessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Hmm...mun japanilainen ystävä (joka siis voi kotioloissa käyttää graavia ja kylmäsavulohta sushiin) pitää japanilaisen kulttuurin ja ruoan iltoja asiakkaille, joissa tehdään mm. sushia.
Kaiken tarvitsemansa saa Tokyokanista. Ei ole ikinä tilannut wasabia Japanista eikä sushi -tarvikkeitakaan Japanista rahtaa siellä käydessään.
Olen minäkin tehnyt karjalanpaistia ilman sieniä. Tunnen kuitenkin muutaman sieltä sodan jälkeen lähteneen (keittiömestarin tai koko keittiötä pyörittäneen) ja ne kuulemma kuuluivat heidän lapsuudessaan karjalanpaistiin, ja sattuivat siellä itse asumaan.
Sinkkumies
Tunnen myös Suomalaisen opiskelijan joka kokkaa ihan päin vittua. Ja tämä on todiste mistä ;)
Hih..
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Sinkkumies
Todella moni on. Usko pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Sinkkumies
Älykäs ymmärtäisi antaa olla. Voinko auttaa sinua jotenkin?
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Sinkkumies
Sinkkumies
Jo ketjun ensimmäisellä sivullahan on varteenotettava ehdotus sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Sinkkumies
Sinkkumies
Jo ketjun ensimmäisellä sivullahan on varteenotettava ehdotus sinulle.
Mikä?
Sinkkumies
katsoin jonkun tv ohjelman eilen,, engkkumies oli shanghaissa ja torilta ostamansa RAPU oli tuotu sinne Engannista! siis raput ovat niin saastuneita kuulemma kiinassa ja muut tuotteet että rapuja tuodaan englannista! mahtoiko silti olla totta mutta niin se ukko väitti
syö silliä se on villiä kirjoitti:
katsoin jonkun tv ohjelman eilen,, engkkumies oli shanghaissa ja torilta ostamansa RAPU oli tuotu sinne Engannista! siis raput ovat niin saastuneita kuulemma kiinassa ja muut tuotteet että rapuja tuodaan englannista! mahtoiko silti olla totta mutta niin se ukko väitti
Ei ole totta. Venäjän ja Alaskan välistä kalastetaan rapuja aivan riittämiin. Saasteihin en ota kantaa.
Sinkkumies
Eihän tuo muuten ole ongelma, kuin että graavilohi on jo itsessään suolaista, ja kun sushi-palaan on tarkoitus saada makua dippaamalla se suolaiseen soijakastikkeeseen, niin se suolaisuus siinä on kai suurin ongelma.