Syötkö valmismuusia vai teetkö muusin aina itse?
Minä teen kyllä muusia itsekin, mutta välillä alkaa tehdä mummonmuusia oikein mieli, niin että vesi herahtaa kielelle.
Se juontuu kouluajoista, siellä oli juuri Mummon Muusin makusta muusia ja sen kanssa aina kalatäytepihviä. HERKULLISTA. Tätä samaa kulinaarista kokemusta sitten välillä haen kotonakin, ja ostan valmismuusia ja kalatäytepihvejä kun haluan oikein herkutella.
Oheen punajuurisalaattia ja suolakurkkua tms.
Ai että, oiskohan huomenna sellanen herkuttelupäivä.
Kommentit (51)
lopettakaa se lidlin muussin hehkutus, todella mautonta, ei mitään kehumista.
Vierailija kirjoitti:
lopettakaa se lidlin muussin hehkutus, todella mautonta, ei mitään kehumista.
Voi, maito ja suola tekee siitä maistuvan.
Hei ap, minä myös tykkäsin koulun jauhemuusista! Että on meitä ainakin kaksi! Söin kerran kaverinkin lautasen tyhjäksi, hän antoi sen mulle biojätteeseen vietäväksi. Ei se enää ihan niin herkkua ole, mutta esim. kuorrutettujen kalapihvien ja voisilmän kanssa maistuu. Oikea muusi on sitten asia erikseen.
Nykyään kun on enemmän aikaa, teen aina itse. Joskus kiireisinä aikoina tein perunahiutaleista, oliskohan Mielihyvää vai mitä. Ne hiutaleet ovat muuten hyviä esim. sämpylätaikinassa, kunhan muistaa, että hiutaleet imevät runsaasti nestettä. Muussia teen yleensä pari kolme annosta, jota sitten kuumentelen sopivan määrän kerrallaan joko paistinpannulla tai mikrossa. Ja lankasurvimella möyhin potut, en vatkaimella.
En ikinä oikein jaksa tehdä oikeaa muussia. Keitän vain potut ja haarukalla muussaan lautaselle.
Ennen tein aina itse. Sitten löysin Lidlin muusijauheen, sillä tulee niin hyvää etten enää viitsi itse väsätä.
Vierailija kirjoitti:
Ennen tein aina itse. Sitten löysin Lidlin muusijauheen, sillä tulee niin hyvää etten enää viitsi itse väsätä.
Sama. Se ei ehkä ole aivan omatekoisen veroista, mutta lähimpänä sitä ja riittävän hyvää, ettei enää viitsi alkaa itse väkästämään.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, minä myös tykkäsin koulun jauhemuusista! Että on meitä ainakin kaksi! Söin kerran kaverinkin lautasen tyhjäksi, hän antoi sen mulle biojätteeseen vietäväksi. Ei se enää ihan niin herkkua ole, mutta esim. kuorrutettujen kalapihvien ja voisilmän kanssa maistuu. Oikea muusi on sitten asia erikseen.
Hyvä etten ole ainoa (mukamas) friikki. :P
ap
E todellkaan voita Mummon Muusia.
Mautonta ja pitää itse muistaa suola.
Felixinm pussimuusi aivan hirveää, kyllä Mummon Muusi on ihanan makusta. Miten te sen onnistutte pilaamaan kun kaikki haukkuvat, ette osaa tehdä sitä oikein? Se vaatii enemmän nestettä kuin ohjeessa. kuin taivas suussa.