Syötkö valmismuusia vai teetkö muusin aina itse?
Minä teen kyllä muusia itsekin, mutta välillä alkaa tehdä mummonmuusia oikein mieli, niin että vesi herahtaa kielelle.
Se juontuu kouluajoista, siellä oli juuri Mummon Muusin makusta muusia ja sen kanssa aina kalatäytepihviä. HERKULLISTA. Tätä samaa kulinaarista kokemusta sitten välillä haen kotonakin, ja ostan valmismuusia ja kalatäytepihvejä kun haluan oikein herkutella.
Oheen punajuurisalaattia ja suolakurkkua tms.
Ai että, oiskohan huomenna sellanen herkuttelupäivä.
Kommentit (51)
Kotona teen aina itse. Retkillä ja reissussa oikaisen pussimuusilla.
Lidlin Harvest Basket täysin ylivoimainen valmismuusi. Muista ei voi puhua edes samana päivänäkään.
Vierailija kirjoitti:
Pakastealtaasta löytyy perunamuusi-rouhetta. Voittaa mennen tullen pussimuusin.
Lisätään maito, vesi, suola ja voi.
Juuri tämä! Ja tuo on 100% perunaa, toisin kuin mummon muusi.
Vierailija kirjoitti:
Lidlin Harvest Basket täysin ylivoimainen valmismuusi. Muista ei voi puhua edes samana päivänäkään.
Se johtuu siitä, että Lidlin pussimuusi sisältää ainoastaan aitoa perunaa, eikä muuta. Siinä ei siis ole mitään keinotekoista.
Tein enimmäkseen itse, mutta nyt jäänyt. Lapsille maistuu pinaattiperunamuussi, mutta tavallinen ei. Eipä täten tuu tavallista perunamuussia tehtyä, sentään pinaattiperunamuussi maistuu sekä porkkanaperunamuussi.
Mitä on kalatäytepihvi? Meillä oli kalapuikkoja. Itsehän muussi tehdään.
En syö enkä tee ikinä valmismuussia! 38v asunut omassa huushollissa ja tehnyt muussit (ja kaikki muutkin ruuat) itse. Sitä ennen kotona vanhemmat tekivät muussia vain perunoista.
Varmaan koulussa joutunut syömään joskus? En muista, on varmaan jäänyt syömättä
Aina itse. Pakastemuussi nyt vielä menettelisi, mutta jauhemuussit on jotain aivan järkyttävän pahaa.
Aina itse. Syön muusia ehkä kolme kertaa vuodessa, ja silloin on aikaa tehdä se itse. Muualta ei niin herkullista saa, paitsi ehkä Chapterista.
Aina pakastemuusia, johon lisään voita. En juuri syö perunaa muuten, joten pakastemuusi on erittäin hyvä ja kätevä perunavalmiste.
Teen aina itse. Kyllä se mummonmuusikin menettelee mutta itse en siitä tekisi jos vaan valita saa.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen kyllä muusia itsekin, mutta välillä alkaa tehdä mummonmuusia oikein mieli, niin että vesi herahtaa kielelle.
Se juontuu kouluajoista, siellä oli juuri Mummon Muusin makusta muusia ja sen kanssa aina kalatäytepihviä. HERKULLISTA. Tätä samaa kulinaarista kokemusta sitten välillä haen kotonakin, ja ostan valmismuusia ja kalatäytepihvejä kun haluan oikein herkutella.
Oheen punajuurisalaattia ja suolakurkkua tms.Ai että, oiskohan huomenna sellanen herkuttelupäivä.
Se vähän riippuu. En tykkää valmismuusseissa muista kuin saksalaisketjun muussijauheesta, ja teen sitä, jos on kiire harrastuspäivä ja pitäisi saada äkkiä ruokaa lapsille. Mutta mieluiten teen itse ja käytän aina Rosamundaperunaa tai jotain muuta jauhoista lajiketta, muistaakseni lähikaupassa on Colomba. On siinä selvä makuero pussimuusseihin. Pakastemuussejakin olen kokeillut, mutta ne on jotenkin vetisiä suuhuni.
Mummon muusi on ihan järkyttävää liisteriä.
Ennen tein aina itse, nykyään teen aina pussimuusia. Oon laiskistunut :( Lidlin valmismuusi on hyvää, mummon muusi on kauhean pahaa. Mutta ei se Lidlin muusikaan oikeaa, itse tehtyä muusia voita :)
Voin kertoa: Tein itsekkin pitkään. En enää. Lidlin muusi päihittää suomalaiset valmismuusit.
Tosin vaatii mielestäni mausteeksi aitoa voita!
Teen aina itse nykyään. Ennen käytin Lidlin muusijauhetta kun en koskaan saanut itsetehdystä hyvää mutta kun aloin tehdä kermaan ja lisätä ihan reilusti voita niin itsetehtykin alkoi maistua hyvältä.
En syö muusia. Minulla on hyvät hampaat., joten pystyn kyllä puremaan ruokani.
Kotona teen itse, mökillä aina Lidlin muussia.
Vierailija kirjoitti:
Aina itse. Mummon muusi on kauhean makuista. Kai siitä joku voi tykätä :D
Ehdottomasti voi. Parasta pussimuusia.
Vähän oivariiniä ja tilliä joukkoon.. avot!
Nestettä pitää laittaa enemmän mitä ohjeessa, tai itse ainakin laitan.
Oikeastiko joku herkuttelee eineksillä? Minä luulin, että niitä käytetään vain jos ei ehdi tai osaa laittaa ruokaa. Itse kysymykseen vastaus on, että en todellakaan halua palata kouluruuan pariin ja teen aina muussin itse.