Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syötkö valmismuusia vai teetkö muusin aina itse?

Vierailija
09.11.2017 |

Minä teen kyllä muusia itsekin, mutta välillä alkaa tehdä mummonmuusia oikein mieli, niin että vesi herahtaa kielelle.
Se juontuu kouluajoista, siellä oli juuri Mummon Muusin makusta muusia ja sen kanssa aina kalatäytepihviä. HERKULLISTA. Tätä samaa kulinaarista kokemusta sitten välillä haen kotonakin, ja ostan valmismuusia ja kalatäytepihvejä kun haluan oikein herkutella.
Oheen punajuurisalaattia ja suolakurkkua tms.

Ai että, oiskohan huomenna sellanen herkuttelupäivä.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko joku herkuttelee eineksillä? Minä luulin, että niitä käytetään vain jos ei ehdi tai osaa laittaa ruokaa. Itse kysymykseen vastaus on, että en todellakaan halua palata kouluruuan pariin ja teen aina muussin itse.

Vierailija
22/51 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona teen aina itse. Retkillä ja reissussa oikaisen pussimuusilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin Harvest Basket täysin ylivoimainen valmismuusi. Muista ei voi puhua edes samana päivänäkään.

Vierailija
24/51 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakastealtaasta löytyy perunamuusi-rouhetta. Voittaa mennen tullen pussimuusin.

Lisätään maito, vesi, suola ja voi.

Juuri tämä! Ja tuo on 100% perunaa, toisin kuin mummon muusi.

Vierailija
25/51 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlin Harvest Basket täysin ylivoimainen valmismuusi. Muista ei voi puhua edes samana päivänäkään.

Se johtuu siitä, että Lidlin pussimuusi sisältää ainoastaan aitoa perunaa, eikä muuta. Siinä ei siis ole mitään keinotekoista.

Vierailija
26/51 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein enimmäkseen itse, mutta nyt jäänyt. Lapsille maistuu pinaattiperunamuussi, mutta tavallinen ei. Eipä täten tuu tavallista perunamuussia tehtyä, sentään pinaattiperunamuussi maistuu sekä porkkanaperunamuussi.

Vierailija
27/51 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on kalatäytepihvi? Meillä oli kalapuikkoja. Itsehän muussi tehdään.

Vierailija
28/51 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö enkä tee ikinä valmismuussia! 38v asunut omassa huushollissa ja tehnyt muussit (ja kaikki muutkin ruuat) itse. Sitä ennen kotona vanhemmat tekivät muussia vain perunoista.

Varmaan koulussa joutunut syömään joskus? En muista, on varmaan  jäänyt syömättä

Vierailija
29/51 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina itse. Pakastemuussi nyt vielä menettelisi, mutta jauhemuussit on jotain aivan järkyttävän pahaa.

Vierailija
30/51 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina itse. Syön muusia ehkä kolme kertaa vuodessa, ja silloin on aikaa tehdä se itse. Muualta ei niin herkullista saa, paitsi ehkä Chapterista.

Vierailija
31/51 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pakastemuusia, johon lisään voita. En juuri syö perunaa muuten, joten pakastemuusi on erittäin hyvä ja kätevä perunavalmiste.

Vierailija
32/51 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aina itse. Kyllä se mummonmuusikin menettelee mutta itse en siitä tekisi jos vaan valita saa.

Vierailija
33/51 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen kyllä muusia itsekin, mutta välillä alkaa tehdä mummonmuusia oikein mieli, niin että vesi herahtaa kielelle.

Se juontuu kouluajoista, siellä oli juuri Mummon Muusin makusta muusia ja sen kanssa aina kalatäytepihviä. HERKULLISTA. Tätä samaa kulinaarista kokemusta sitten välillä haen kotonakin, ja ostan valmismuusia ja kalatäytepihvejä kun haluan oikein herkutella.

Oheen punajuurisalaattia ja suolakurkkua tms.

Ai että, oiskohan huomenna sellanen herkuttelupäivä.

Se vähän riippuu. En tykkää valmismuusseissa muista kuin saksalaisketjun muussijauheesta, ja teen sitä, jos on kiire harrastuspäivä ja pitäisi saada äkkiä ruokaa lapsille. Mutta mieluiten teen itse ja käytän aina Rosamundaperunaa tai jotain muuta jauhoista lajiketta, muistaakseni lähikaupassa on Colomba. On siinä selvä makuero pussimuusseihin. Pakastemuussejakin olen kokeillut, mutta ne on jotenkin vetisiä suuhuni.

Vierailija
34/51 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummon muusi on ihan järkyttävää liisteriä.

Vierailija
35/51 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tein aina itse, nykyään teen aina pussimuusia. Oon laiskistunut :( Lidlin valmismuusi on hyvää, mummon muusi on kauhean pahaa. Mutta ei se Lidlin muusikaan oikeaa, itse tehtyä muusia voita :)

Vierailija
36/51 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa: Tein itsekkin pitkään. En enää. Lidlin muusi päihittää suomalaiset valmismuusit.

Tosin vaatii mielestäni mausteeksi aitoa voita!

Vierailija
37/51 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aina itse nykyään. Ennen käytin Lidlin muusijauhetta kun en koskaan saanut itsetehdystä hyvää mutta kun aloin tehdä kermaan ja lisätä ihan reilusti voita niin itsetehtykin alkoi maistua hyvältä.

Vierailija
38/51 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö muusia. Minulla on hyvät hampaat., joten pystyn kyllä puremaan ruokani.

Vierailija
39/51 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona teen itse, mökillä aina Lidlin muussia.

Vierailija
40/51 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina itse. Mummon muusi on kauhean makuista. Kai siitä joku voi tykätä :D

Ehdottomasti voi.  Parasta pussimuusia.

Vähän oivariiniä ja tilliä joukkoon.. avot!

Nestettä pitää laittaa enemmän mitä ohjeessa, tai itse ainakin laitan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän