Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Sinkkumies, näin löydät kumppanin

Vierailija
09.11.2017 |

Voisiko joku ystävällisesti referoida miten se kumppani HS:n mukaan löytyy. Juttu on maksullinen.

Kommentit (352)

Vierailija
61/352 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ruvetaan rinnastamaan vaikka autismin ja tatuointien pariutumiselle aiheuttamia ongelmia, niin kummankohan luulet ihan oikeasti olevan aito ja pariutumiseen vakavasti vaikuttava ongelma?

No juurikin niiden tatuointien. Siinä ei ole mitään hyvää että naisen käsivarret ovat kuin merirosvolla tai prostituoidulla. Sen sijaan autismi usein tarkoittaa esimerkiksi hyviä insinööritaitoja.

:D. Moniko tatuoitu nainen on jäänyt ilman kumppania? Ja tämä heitto insinööritaidoista kuvaa niin hyvin sitä mikä autistilla on ongelmana parisuhteessa. Ensinnäkin paljonko insinööritaidoista on hyötyä jos jätkä päätyy kuitenkin kulkemaan jääkaapin ja tietokoneen väliä kämpäänsä eikä kykene työelämään? Toiseksi, vaikka tällainen saisi hyväpalkkaisen työnkin, insinööritaidoilla ei pariuduta vaan sosiaalisella vuorovaikutuksella. Te ette vaan tajua. Pariutuminen on vuorovaikutusta. Jos haluat pariutua, on mentävä vuorovaikutukseen ja pystyttävä siihen edes jotenkin. Toki jos olet tosi varakas, joku golddigger voi sinut poimia, mutta oletko rikas? Jos et, niin mitä merkitystä sillä on sinulle että jossain joku rikas autisti saa naisen joka ei mahdollisesti välitä miehestä vaan tämän rahoista? Niin kauan kuin olet köyhä, vuorovaikutustaitoihin panostaminen on se millä voisit päästä parisuhteeseen. Jos suostuisit edes yrittämään ymmärtää mistä on kyse. Tosin en rehellisesti sanottuna usko että pystyt siihen. Harmillista mutta elämä on.

Moni tatuoitu nainen on ilman kumppania tai saa b-luokan kumppanin.

On vielä helppo ylenkatsoa sitä, että se autistimies kuitenkin tuo leivän pöytään. Onhan meillä tulonsiirrot, eikö totta?

Niille jotka in vaivautuneet ottamaan asioista selvää on ilmeistä, että pian tulonsiirrot loppuu kuin seinään. Pärjäile siinä sitten sen kitaraa rämpyttävän jännämiehesi kanssa.

Vierailija
62/352 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Willy Loman kirjoitti:

Ihan hyvä artikkeli oli, vaikka väistämättä jäikin pintaraapaisuksi. Hississä puheisiin ryhtyminen on aika kyseenalainen neuvo. Sen sijaan kirjoittaja oli erityisen oikeassa siinä, että sinkkuuden taustalla voi olla jääminen jumiin johonkin virheellisiin ajatuksiin. Olen itsessäni tunnistanut mm. seuraavia:

- vain sosiaalisti taitavien on lupa olla sosiaalisia ja aloitteellisia

- sosiaalisia taitoja ei saa opetella, koska lopputulos olisi epäaito

- seuran haluaminen on häpeällistä

- jos tulee torjutuksi, on tehnyt kohteelle jotain vääryyttä

- jos tekee aloitteen, pitää olla valmis viemään suhde loppuun asti

Näihin väärinkäsityksiin on tärvääntynyt vuosikymmeniä ja lukemattomia mahdollisuuksia. Nyt tunnen, että kaikki on jo myöhäistä. Vaikka vielä löytäisinkin kumppanin, tuntisin vain katkeruutta siitä että en löytänyt aiemmin. Tästä en ole vielä päässyt eroon, mutta olen taas hakeutunut psykoterapiaan.

Minä jostain syystä pidän sinusta. Osaat tunnustaa omat heikkoutesi ja ajatuksesi virheellisiksi ja yrität asiat korjata. Osaat paljon enemmän kuin moni muu ihminen.

Juuri eilen mietin omaa parisuhdettani jossa on ollut ongelmia, ne eivät pääse kasvamaan koska kumpikin osaa nähdä omat heikkoudet ja myöntää kun meni ajatuksissaan väärään suuntaan.

Ajattelisin että nuo sinun "heikkoudet" ovat näin tehneet sinusta lopulta valmiimman ihmisen olemaan hyvä kumppani parisuhteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/352 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"TOINEN neuvo on tämä: toista ihmistä pitää lähestyä puhumalla, joten täytyy oppia avaamaan suunsa. Se on klisee, mutta suomalaiselle usein edelleen vaikea asia.

Sillä ei ole lähestulkoon mitään väliä, mitä small talkissa sanoo, Kinnunen lohduttaa.

”Miehet usein jännittävät sitä, antavatko he itsestään fiksun vaikutelman. Sitä on turha miettiä – pääasia on, ettei ole hiljaa.”

Tee siis näin: Aloita keskustelu vaikka hississä ja aloita se mistä tahansa aiheesta. "

Sekä naisille että miehille vinkiksi, kannattaa hankkia edes jonkinlainen kiinnostus toisen sukupuolen asioista että pystyy edes muutamalla lauseella kommentoimaan toista mahdollisesti kiinnostavaa asiaa.

Itse olin aikoinaan työssä missä small talk oli tosi tärkeää (erityisesti ulkomaalaisia vieraita kohdatessa). Silloin piti olla koko ajan tietoinen siitä mikä toista osapuolta kiinnosti ja jos oli ennestään toisilleen tuntemattomia henkilöitä piti "särkeä jäätä". On sitä joskus hoidettu hissijutustelua Jorma Ollilankin kanssa;D

Mies voi aina kommentoida puolineutraalisti (ei siis kuola suusta valuen) naisen asua tai hiuksia, toimii kohteliaisuutena aina. Seuraavalla kerralla voikin sitten jutella jostain muusta lisää, kysyä  vaikka viikonlopun suunnitelmia

Keskustelutaito on todella tärkeä, aloittaminen aina vaikeaa

Vierailija
64/352 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anastasia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on aina jaksanut ihmetyttää erilaiset parisuhde- ja seksuaaliterapeutit, jotka ovat itse sinkkuja vielä lähemmäs viisikymppisinä

Sitä paitsi naisten neuvot miehille ovat tunnetusti vain resepti kaverimiehen rooliin...

:D :D

Miehenä voin vahvistaa tuon. Itse asiassa, monesti tekemällä juuri päinvastoin kuin joku feministi neuvoo voit saavuttaa hyviä tuloksia.

Kyseisen terapeutin kunniaksi on sanottava, että hänen vinkkinsä eivät vaikuta ainakaan erityisen tuhoisilta.

Kyl mä luulen, et todennäkösesti se kaverimainen lähestyminen on parempi tapa ottaa kontaktia naiseen kuin pillun kiilto silmissä flirttailu... Kohteliaisuus, kunnoittava käytös muita kohtaan ja yleinen ystävällisyys nyt vaan toimivat.

Jos yleisesti ihmistä pidetään hyvänä tyyppinä, pääsee paljon paremmin mukaan yhteisöön kuin se, jolla on kusipäinen maine.

Juuri tuo on paraatiesimerkki vinkeistä, jotka vain huonontavat miehen mahdollisuuksia. Toki esimerkiksi röyhkeyttä tai kudipäisyyttä on montaa sorttia mutta mikä tahansa niistä on parempi kuin olla kohtelias nössö.

Kuka haluaa kumppanikseen röyhkeän kpään?

Yllättävän moni (nainen)

Ihan tosissasi luulet että joku sellaisen kanssa haluaa jakaa elämänsä?

Vierailija
65/352 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anastasia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on aina jaksanut ihmetyttää erilaiset parisuhde- ja seksuaaliterapeutit, jotka ovat itse sinkkuja vielä lähemmäs viisikymppisinä

Sitä paitsi naisten neuvot miehille ovat tunnetusti vain resepti kaverimiehen rooliin...

Miehenä voin vahvistaa tuon. Itse asiassa, monesti tekemällä juuri päinvastoin kuin joku feministi neuvoo voit saavuttaa hyviä tuloksia.

Kyseisen terapeutin kunniaksi on sanottava, että hänen vinkkinsä eivät vaikuta ainakaan erityisen tuhoisilta.

Kyl mä luulen, et todennäkösesti se kaverimainen lähestyminen on parempi tapa ottaa kontaktia naiseen kuin pillun kiilto silmissä flirttailu... Kohteliaisuus, kunnoittava käytös muita kohtaan ja yleinen ystävällisyys nyt vaan toimivat.

Jos yleisesti ihmistä pidetään hyvänä tyyppinä, pääsee paljon paremmin mukaan yhteisöön kuin se, jolla on kusipäinen maine.

Juuri tuo on paraatiesimerkki vinkeistä, jotka vain huonontavat miehen mahdollisuuksia. Toki esimerkiksi röyhkeyttä tai kudipäisyyttä on montaa sorttia mutta mikä tahansa niistä on parempi kuin olla kohtelias nössö.

Yllättävän moni (nainen)

Sille se kovasti näyttää

t: kusipää

Vierailija
66/352 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverimieheksi päätyminen on edistystä, itse asiassa se on niin huima askel että en usko että nämä häiskät täällä pystyvät siihen. Kunhan vain toistavat redpill-sivustojen sloganeita.

Minulla on useampi naispuoleinen ystävä,  tietyillä ajanjaksoilla paras ystävä on ollut nainen. Ensimmäinen tyttöystävä 15-vuotiaana ja useampi sen jälkeen. Olen elänyt naisen kanssa monta vuotta, kunnes jätin hänet.

Ne "redpill sloganit" ovat oikeassa, ja totuus naisista löytyy paremmin sieltä kuin naisten sanoista, jotka eivät täsmää tekojen kanssa.

Vierailija
67/352 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se että sinkkunainen yrittää varta vasten naittaa miespuolisen sinkkuystävänsä ole edes se idea, vaan se että jos olet naisen kaveri, pääset mukaan kaikenlaiseen äksöniin jossa on mukana naisen kavereita, sekä mies- että naispuolisia, jotka taas puolestaan avaavat uusia ovia. Pääset bileisiin, baarissa naisen verkoston kautta on tilaisuus tutustua uusiin ihmisiin. Se että olet jonkun naisen kaveri on jo itsessään suositus jonka avulla pääsee pitemmälle kuin tanssilattian laidalla yksin tuoppiinsa kanssa ja kännistä kiiluvin silmin tujottava voisi ikinä päästä.

No ei. Naiset luokittelevat miehet joko tietoisesti tai alitajuntaisesti seurustelu- ja kaverimatskuksi. Jos päädyt kaverimatskuna naisen verkostoon niin tämä myös tuo oman näkemyksensä ilmi kavereilleen sekä pitää sinusta tiukasti kiinni eli välttää esittelemästä potentiaalisille kumppaniehdokkaille. Naisen kanssa voi olla kaveri tai oikeammin tuttava, mutta pitää tuoda koko ajan selvästi ilmi että on haku päällä jottei joudu listalla puhtaaksi kaverimatskuksi. Tällöin myös naisen kaveritkin kiinnostuvat.

Ja joku mainitsikin, että jos mies on sosiaalisesti taitava ja menevä, niin hän ei tarvitse kenenkään naisen sosiaalista verkostoa vaan pystyy rakentamaan omansa. Jos ajatuksena siis on, että ujo kilttimiestyyppinen sinkkumies yhtäkkiä innostuisi minglailemaan sujuvasti kaverinaisen kutsumana samppisbrunsseilla ja löytäisi sieltä itselleen puolison.

Joo, sosiaalisesti taitava ei tietenkään tarvi. Mutta kun tässä ei puhutakaan sosiaalisesti taitavista vaan tosi toistaitoisista jotka ei pysty muodostamaan itselleen sosiaalista verkostoa omin voimin. Olen kuitenkin näiden puheista ymmärtänyt, että heillä olisi mahdollista päästä naisten kavereiksi, mikä olisi melkoinen edistysaskel. Tosin luulen kyllä että kaikki nämä jutut friendzonelle päätymisestä ovat täyttä teoriaa joka on opittu jostain redditistä. Eli todellisuudessa ei mitään mahkuja kaverisuhteisiin naistenkaan kanssa. Tai korkeintaan just joku kynnysmatto lakeija jota ikävällä luonteella varustettu yksilö hyväksikäyttää. Ja mistä ne shampanjabrussit tuli? Itse kyllä lähinnä ajattelin sitä että baarissa voisi mennä puhumaan kaverinaiselle ja samalla moikata naisen kaveriporukan, jäädä ehkä juttusille siihen laajemminkin, päätyä lopulta loppuillasta eroon naiskaverista ja löytää aamulla itsensä jonkun Peten jatkoilta jossa muuten tutustuikin ihan kivaan Millaan jota voisi olla kiva nähdä uudestaan. Ja sitten kas, yhtenä iltana Milla tuleekin vastaan baarissa ja Millahan on siis periaatteessa tuttu ja hänelle voi mennä puhumaan...

Vierailija
68/352 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anastasia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni (nainen)

Sille se kovasti näyttää

Mielenkiintoista. Millainen parisuhteesi on ja kuinka siinä käyttäydyt kumppania kohtaan? Onko sinulla useasta parisuhteesta kokemusta ja kuinka kauan ne kesti ja mihin kaatui?

Vierailija
69/352 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se että sinkkunainen yrittää varta vasten naittaa miespuolisen sinkkuystävänsä ole edes se idea, vaan se että jos olet naisen kaveri, pääset mukaan kaikenlaiseen äksöniin jossa on mukana naisen kavereita, sekä mies- että naispuolisia, jotka taas puolestaan avaavat uusia ovia. Pääset bileisiin, baarissa naisen verkoston kautta on tilaisuus tutustua uusiin ihmisiin. Se että olet jonkun naisen kaveri on jo itsessään suositus jonka avulla pääsee pitemmälle kuin tanssilattian laidalla yksin tuoppiinsa kanssa ja kännistä kiiluvin silmin tujottava voisi ikinä päästä.

No ei. Naiset luokittelevat miehet joko tietoisesti tai alitajuntaisesti seurustelu- ja kaverimatskuksi. Jos päädyt kaverimatskuna naisen verkostoon niin tämä myös tuo oman näkemyksensä ilmi kavereilleen sekä pitää sinusta tiukasti kiinni eli välttää esittelemästä potentiaalisille kumppaniehdokkaille. Naisen kanssa voi olla kaveri tai oikeammin tuttava, mutta pitää tuoda koko ajan selvästi ilmi että on haku päällä jottei joudu listalla puhtaaksi kaverimatskuksi. Tällöin myös naisen kaveritkin kiinnostuvat.

Ja joku mainitsikin, että jos mies on sosiaalisesti taitava ja menevä, niin hän ei tarvitse kenenkään naisen sosiaalista verkostoa vaan pystyy rakentamaan omansa. Jos ajatuksena siis on, että ujo kilttimiestyyppinen sinkkumies yhtäkkiä innostuisi minglailemaan sujuvasti kaverinaisen kutsumana samppisbrunsseilla ja löytäisi sieltä itselleen puolison.

Joo, sosiaalisesti taitava ei tietenkään tarvi. Mutta kun tässä ei puhutakaan sosiaalisesti taitavista vaan tosi toistaitoisista jotka ei pysty muodostamaan itselleen sosiaalista verkostoa omin voimin. Olen kuitenkin näiden puheista ymmärtänyt, että heillä olisi mahdollista päästä naisten kavereiksi, mikä olisi melkoinen edistysaskel. Tosin luulen kyllä että kaikki nämä jutut friendzonelle päätymisestä ovat täyttä teoriaa joka on opittu jostain redditistä. Eli todellisuudessa ei mitään mahkuja kaverisuhteisiin naistenkaan kanssa. Tai korkeintaan just joku kynnysmatto lakeija jota ikävällä luonteella varustettu yksilö hyväksikäyttää. Ja mistä ne shampanjabrussit tuli? Itse kyllä lähinnä ajattelin sitä että baarissa voisi mennä puhumaan kaverinaiselle ja samalla moikata naisen kaveriporukan, jäädä ehkä juttusille siihen laajemminkin, päätyä lopulta loppuillasta eroon naiskaverista ja löytää aamulla itsensä jonkun Peten jatkoilta jossa muuten tutustuikin ihan kivaan Millaan jota voisi olla kiva nähdä uudestaan. Ja sitten kas, yhtenä iltana Milla tuleekin vastaan baarissa ja Millahan on siis periaatteessa tuttu ja hänelle voi mennä puhumaan...

Koko friendzone käsite on vähän outo. Pitäiskö päästä suoraan jonnekin boyfrienzonelle tai girlfriendzonelle ensi tapaamisesta? Ymmärättekö miten mahdotonta se on? Kuka alkaa ajatella parisuhdetta juuri tapaamansa ihmisen kanssa?

Vierailija
70/352 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juttelen aina kaikkien kanssa työpaikan hississä. Ja vaikka oon nainen, niin yleensä aloitan. En tiedä mitä siitä ajatellaan, mutta kaikki kyllä lähtee juttuun mukaan. Tyyliin onneks on perjantai tai jokos on talvirenkaat vaihdettu. En kyllä ketään iske, vaikka sinkku olenkin. On vaan tyhmää olla hiljaa, hississä, pukkarissa tai kahvihuoneessa. Helposti tulee iskettyä juttua muuallakin, liikennevaloissa tai kassalla, jos on tylsää.

Vierailija
71/352 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä neuvot tiivistyy aina kahteen neuvoon: "Ole komea, älä ole ruma".

Vierailija
72/352 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anastasia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni (nainen)

Sille se kovasti näyttää

Mielenkiintoista. Millainen parisuhteesi on ja kuinka siinä käyttäydyt kumppania kohtaan? Onko sinulla useasta parisuhteesta kokemusta ja kuinka kauan ne kesti ja mihin kaatui?

Viime tapaamisellamme käskin hänen hakea minulle olutta jääkaapista. Kun hän nousi sohvalta läimäisin häntä vielä täysillä perseelle ja sanoin "ja nopeasti!". Jälkikäteen hän laittoi viestiä ja kehui miten ihana olen.

Vierailija
73/352 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"TOINEN neuvo on tämä: toista ihmistä pitää lähestyä puhumalla, joten täytyy oppia avaamaan suunsa. Se on klisee, mutta suomalaiselle usein edelleen vaikea asia.

Sillä ei ole lähestulkoon mitään väliä, mitä small talkissa sanoo, Kinnunen lohduttaa.

”Miehet usein jännittävät sitä, antavatko he itsestään fiksun vaikutelman. Sitä on turha miettiä – pääasia on, ettei ole hiljaa.”

Tee siis näin: Aloita keskustelu vaikka hississä ja aloita se mistä tahansa aiheesta. "

Ei tämä varmaan huonoin neuvo ole jonka olen kuullut sanottavan sinkkumiehille mutta ei nyt kauhean häävikään.

Jos teet 50 avausta ja 49 päätyy suoraan torjuntaan ja se yksi vasta ensikahvien jälkeen niin olet itse asiassa huonommassa tilanteessa kuin jos et olisi tehnyt mitään. Itsetuntosi on aiempaakin enemmän rikki. Juuri siksi spontaani lähestyminen on harvinaista.

Tätähän Heli Vaaranen kehui kuinka hänelle nuorena aukesi tilaisuuksia vähän väliä.Ehkä VÄHÄN vaikutti se että hän oli malli jolle miehet tekivät aloitteita liukuhihnalta,miehellä se on täysin eri juttu.

Niin on naisellakin, joka ei ole malli.

Vierailija
74/352 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä se. Eipä tule tuttavapiiristä mieleen yhtään komeaa miestä, jolla olisi pariutumisongelmia

Vierailija
75/352 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sä jäät tähän oikeasti jumittamaan? Jos joutuu toteamaan että olen ruma, on paljon tehtävissä. Toki tuleen voi jäädä makaamaan, mutta älä sitten syytä muita omasta päätöksestäsi.

Vierailija
76/352 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enimmäkseen. :) Mutta asenteella voi korjata paljon ja komeakin voi jäädä nuolemaan näppejään.

Vierailija
77/352 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anastasia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni (nainen)

Sille se kovasti näyttää

Viime tapaamisellamme käskin hänen hakea minulle olutta jääkaapista. Kun hän nousi sohvalta läimäisin häntä vielä täysillä perseelle ja sanoin "ja nopeasti!". Jälkikäteen hän laittoi viestiä ja kehui miten ihana olen.

Eli kokemusta onkin vain yhdestä naisesta. Kun olette olleet yhdessä? Miten hän käyttäytyy sinua kohtaan?

Vierailija
78/352 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä se. Eipä tule tuttavapiiristä mieleen yhtään komeaa miestä, jolla olisi pariutumisongelmia

So? No onko kauniita naisia joilla on pariutumisongelmia? Myöskään varmaan George Soroksella ei ole pariutumisongelmia. Mutta mitä sitten? Niillä korteilla on pelattava jotka on saanut, muitten kortteihin vilkuilu ja niiden kadehtiminen ei johda mihinkään muuhun kuin tosi paskaan ja onnettomaan elämään.

Vierailija
79/352 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelkällä komeudella parisuhde synny.

Vierailija
80/352 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anastasia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni (nainen)

No sehän on kiva sinulle. Mutta useimmat ihmiset eivät halua olla kusipäitä, tai käyttäytyä kuin kusipää, joten ihan hyvä, että on myös neuvoja miten löytää parisuhde jos on mukava ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi