Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt ois perintö asioista mullakin kysyttävää. Vanhempien talo + minä ja mun sisko

Vierailija
08.11.2017 |

Eli heiltä sitten jäisi meille tuo talo, enkä ymmärrä näistä asioista yhtään mitään ja koitan järkevästi kirjoittaa.. Voiko vanhemmat antaa sen talon vaan mun siskolle? Itse en haluaisi koko taloa enkä siis olla mitenkään osallinen siihen.

Mulla on ulosotossa velkaa ja jos siskon kanssa myytäisiin se talo, menisi oma osuuteni ulosottoon, enkä siltikään niillä määrillä saisi velkojani kuitattua kokonaan, joten ei tuossa ole mitään järkeä. Mulla ei ole kummosia tuloja kun en ole töissäkään, joten en edes työnteolla saa lyhennettyä velkojani.

Joten järkevintä ois että mun rahallisen osuuden talosta sais sisko, eli sisko sais koko talon myyntihinnan itelleen koska hänellä elämässä on kaikki hyvin, työt, oma talo sun muuta. Niin saispahan edes se rahat omaan käyttöönsä ja tehkööt niillä mitä tekee.

Voiko tuota mitenkään tehdä niin, että

a) talo menis perintönä kokonaan siskolle

tai

b) menee meille kummallekin ja se myydään ja sisko sais jotenkin ne rahat talosta kokonaan itelle

Huoh. Tuntuu että siskokin ikäänkuin häviäis rahallisesti tuossa, jos kummatkin saadaan talon myynnistä puolet ja mun rahat menee automaattisesti ulosottoon, kun senkin määrän ois voinu vaan antaa siskolle eikä elättää sillä jotain helvetin ulosottoa kun ne mun velatkaan ei siitä kokonaan kuittaudu.

Sori sekavan oloinen teksti.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkein kysymyshän on, että mitä on möhlinyt, ettei edes puolet vanhempien talosta riitä kattamaan velkojansa?

En ole ap, mutta jos kyseessä on jokin rähjäinen vanha talo, jossain ei-suositulla alueella kaukana korvessa, niin ei perilliset sillä välttämättä rikastumaan pääse.

Vierailija
22/27 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siskosi sitten perii koko talon ja myy sen niin. On laitonta että siskosi nostaa ison tukun käteistä pankista ja antaa sitä sinulle. Eli vaikka tämmöinen sopisikin sinulle ja siskolle niin muistakaa ettei näin saisi tehdä.

Näin on. Meillä ainakin ulosotto tarkisti säännöllisin välein, onko kuolinpesän omistuksessa oleva metsä jo myyty, tämä siksi että veljeni oli velkasaneerauksessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja seitsemän sisarusten luovuimme lakiosuudestamme vanhimman veljen hyväksi. Hän lupasi huolehtia äidistämme, mitä hän ei kuitenkaan tehnyt. Eli voi luopua lakiosasta.

Vierailija
24/27 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkein kysymyshän on, että mitä on möhlinyt, ettei edes puolet vanhempien talosta riitä kattamaan velkojansa?

En ole ap, mutta jos kyseessä on jokin rähjäinen vanha talo, jossain ei-suositulla alueella kaukana korvessa, niin ei perilliset sillä välttämättä rikastumaan pääse.

Kyselisikö ap siinä tapauksessa asiasta täältä?

Vierailija
25/27 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöä ei ole ennen perittävän kuolemaa. Vanhempanne voivat myydä tai lahjoittaa omaisuutensa kenelle tahtovat. Tämä on yksinkertaisin menettely. Lahjoitus on tehtävä riittävän aikasin ja täysissä sielun ja ruumiin voimissa..

Voit luopua perinnöstäsi myös lakiosuudestasi mutta luopumiselle ei pidä asettaa mitään ehtoja.

Vierailija
26/27 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinustako on oikein jättää velat maksamatta? Eikö sinulla ole minkäänlaista selkärankaa?

Vierailija
27/27 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siskosi sitten perii koko talon ja myy sen niin. On laitonta että siskosi nostaa ison tukun käteistä pankista ja antaa sitä sinulle. Eli vaikka tämmöinen sopisikin sinulle ja siskolle niin muistakaa ettei näin saisi tehdä.

Voi ap, kasva aikuiseksi ja käytä tuokin energiasi sen miettimiseen, miten saisit velkasi maksettua. Käy neuvottelu velkojiesi kanssa ja yritä saada asiasi järjestykseen rehellisesti eikä ketkuilemalla, kuten nyt suunnittelet. Mene töihin ja ala lyhentää velkaasi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme