Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todellinen lottovoitto osui vihdoin kohdalle

Vierailija
08.11.2017 |

Nyt se sitten tuli. 5 vuotta olen tehnyt mitä erilaisempia freelancer-pätkätöitä ja vuosiansioni eivät yltäneet kuin 13 000 euroon (netto) ja tulot niin epätasaisia, että yhtenä kuukautena voisi tulla puolet tuosta ja puoli vuotta ei mitään. Stressi oli mieletön ja elämänhallinta ihan mitä sattuu. Ei puhettakaan että pystyisi suunnittelemaan elämäänsä mitenkään, ei kyennyt edes miettimään parisuhteen aloittamista jne. Kunhan sai itsensä pidettyä jotenkuten järjissä.

MUTTA: Nyt sain vaiktuisen työpaikan ja ette voi kuvitella miten onnellinen olen! Nettopalkka on 2600 / kk ja allekirjoitin juuri vuokrasopimuksen kivasta kaksiosta ison suomalaisen kaupungin keskustassa (ei pk-seutu, tähän asti asunut 12 neliön kellariluukussa 15km keskustasta). Nyt se elämä alkaa ja murheet saa jäädä kun on päässyt ns. ruoriin tässä elämän aallokossa.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun firma tekee 700 000€ voittoa joka vuosi ja tahti sen kuin kiihtyy, mutta hauskaa että tällainenkin ap:n postaus voidaan nähdä "lottovoittona" :D :)

Vierailija
22/59 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne yt:t jossain vaiheessa iskevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avan ihana uutinen, paljon onnea sinulle ap! ❤️👍👍🎉

Vierailija
24/59 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut täältäkin!

Vierailija
25/59 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että töissä on koeaika...

Vierailija
26/59 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ ei tee onnelliseksi.

Turva, elanto ja tarpeellisuuden tunne tekee :)

Vierailija
27/59 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon !!!

Vierailija
28/59 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka teit sen??

Vierailija
29/59 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
30/59 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa :) muistan sen fiiliksen kun tuntuu että elämä on kunnossa ja vasta alkanut, nauti siitä ja lataa se tinder!

Vierailija
31/59 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea!

Minkä ikäinen olet?

Kiitos! Olen 31-vuotias.

ap

Vierailija
32/59 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka teit sen??

Lähettelin CV:tä vähän joka paikkaan omalle alalle ja freelancerina oli jo kertynyt portfolota aika tavalla. Lopulta tuore start-up -firma kiinnostui ja tehtiin työsopimus. Ai että!

ap

Vierailija
33/59 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa! 💐

Paistaisipa se aurinko joskus tähänkin risukasaan...

Tosi moni on tehyt itsemurhan kun ei enää jaksanut odotella hyvää työtä ja työkkäri on vaan kiristänyt nyöriä.

Perustulo auttaisi niin monia ihmisiä mutta niin moni tappaa itsensä vaan.

Vierailija
34/59 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi maalata piruja seinille, mutta toivon että tuo start-up nousee siivilleen eikä jää tussahdukseksi. Nykyäänhän ei tosin mikään työpaikka ole varma, mutta vielä epävarmempi se on jos työnantajan tulevaisuus on epävarma. 

Silti olen samaa mieltä otsikon kanssa, kyllä työpaikka nyky-Suomessa on lottovoitto! Onnittelut ap:lle, että onnenpotku osui kohdalle! Ja onhan tuossa kovaa työtä takana, joten pelkästä onnenkantamoisesta ei kuitenkaan ole kyse.

Olen itsekin työtön, mutta talous vakaa, asunto melkein maksettu ja lapsi melkein lentänyt pesästä. Sen puolesta en niinkään omasta puolestani murehdi, vaan enempi niiden nuorten puolesta, jotka eivät pääse rakentamaan elämäänsä. Niin kiva kun olisi päästä töihin kartuttamaan eläkesäästöjä, niin sitäkin enemmän toivon samaa mahdollisuutta nuoremmille!

Vierailija
35/59 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettopalkka? olet ehtinyt jo sen laskeen, miten nettopalkka muuttuu ensi vuodeksi? oletko kirkon jäsen? Järkevämpi puhua bruttopalkasta, koska nettopalkka riippuu niin monesta tekijästä.

Aivan. Tuleekohan mätkyjä ensi vuonna?

Onnea työpaikasta kuitenkin.

Vierailija
36/59 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla ap, vilpittömästi iloinen puolestasi! ☺️👏🏿

Vierailija
37/59 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei raha tuo onnea.

Vierailija
38/59 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millos on yt:eet tiedossa? Tiesithän, että monasti vimmeisimpänä tulleet saa ekana monoa.

Yyteet tulee ja menee ja lopulta ihminen kuitenkin kuolee, mutta ei silti kannata jättää elämäänsä elämättä.

Vierailija
39/59 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sait työn näin loppuvuodesta ja muut tulosi on ollut pienet tänä vuonna niin nyt loppuvuonna vero palkastasi on pienempää kuin ensi vuonna, kun koko vuoden tienestit on suuremmat. Nettopalkkasi todennäköisesti siis pienenee ensi vuonna kun verotettavaa tuloa on enemmän. En kuitenkaan asuntolainaa vielä ottaisi, jos kyseessä on start-up yritys. Eli tulevaisuus näyttää onko kyseessä 6+lisänumero vai pääpotti. Todellinen lottopotti olisi päästä valtion palkkalistoille. Mutta hieno homma ja onnea uudelle työuralle!

Vierailija
40/59 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei raha tuo onnea.

Perustele mielipiteesi.

Rahattomuus tekee masentuneeksi tjms. Ja Rahalla saa helpotusta elämään. Raha ei myöskään tee onnettomaksi. Noilla summilla varsinkaan, kun ei vielä tuossa vaiheessa kateelliset hyökkää osingoille, että mulle kans.

Perustelen mielipiteeni sillä, että minulla on tästä kokemusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi