Joulu on perseestä
Säälin todella niitä ihmisparkoja, joille joulu merkitsee stressaamista, rahojen haaskaamista lahjoihin ja ylensyöntiin. Itse aion boikotoida joulua. Kieltäydyn osallistumasta pakkopullajuhlaan. Kuusi- ja kinkkukauppiaat jäävät armotta nuolemaan näppejään. Meidän perhe viettää joulun erinomaisten laatuelokuvien parissa ja raikkaassa talvisäässä reippaillen revontulia ja tähtitaivasta ihaillen. Toimii meillä.
Kommentit (27)
Vieläkun voisi olla kuulematta yhtäkään joulujollotusta. Pitää varmaan käydä kauppakeskuksessa kuulosuojaimet päässä..
Onneksi ei tarvitse lahjoja ostaa.
Olisi vaan harmaa arki 24 / 7 / 365!
lanttulaatikko parasta ja graavilohi +pottuja
Me ei olla moneen vuoteen enää vietetty joulua. Kukaan ei tykkää jouluruoista eikä mistään jouluhössötyksestä. On ihan kivaa olla kahdestaan ja syödä, mitä mieli tekee. Kieltäydytään aina kohteliaasti kutsuista jouluillallisille.
Perisuomalainen joulu:
- Stressi
- Velka
- Varastettu joulukuusi
- Tanskalainen sianlihamöhkäle
- Paskoja joululauluja
- Ylensyönti
- Alkoholi
- Perheväkivalta
- Mahdolliset veriteot
- Poliisi
- Ulosotto
- Masennus
- Itsemurha
Joulu on kinkusta, sano lihansyöjä...
Lanttulaatikkoa en voi sietää. Graavilohi ja perunatkin ovat ok, mutta niitä saa halutessaan vaikka vuoden jokaisena päivänä.
Mä voisin ihan mielelläni tehdä kaikkien (aikuisten) kanssa sellaisen sopimuksen, että mulle ei tarvi ostaa mitään lahjoja eikä mun tarvi tarvi ostaa kenellekään. Mutta tiedän, että jotkut niitä haluavat joka tapauksessa ostaa, joten minunkin "täytyy" keksiä heille jotain.
Vierailija kirjoitti:
Perisuomalainen joulu:
- Stressi
- Velka
- Varastettu joulukuusi
- Tanskalainen sianlihamöhkäle
- Paskoja joululauluja
- Ylensyönti
- Alkoholi
- Perheväkivalta
- Mahdolliset veriteot
- Poliisi
- Ulosotto
- Masennus
- Itsemurha
Voi voi... Saat muokata joulusi ihan itsesi näköiseksi, eikä sinun tarvitse näyttää tuolta listaltasi. Käytät mielikuvitustasi ja rakennat täydellisen joulun <3
Jos haluaa pitää tarkkaan kiinni perinteistä, niin pieneltä määrältä joulunvalmistelustressiä tuskin pystyy välttymään. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaiken pitää olla hienoa ja kallista. Minulle kyse on perinteiden eli toistuvuuden tuomasta hyvästä olosta, yhteenkuuluvuuden tunteesta ja ilosta.
Viime vuosina olen halunnut toistaa joulun alla samoja pieniä asioita, mitä jouluumme kuului, kun olin lapsi 80-luvulla. Niihin kuuluvat esim. tietyt leivonnaiset, tietynlaiset jouluvalot ja koristeet, tietyt joululaulukokoelmat jne. Ei siis mitään kallista ja stressaavaa.
ei Joulunviettoa ole laissa säädetty, jokainen tekee mitä haluaa.
Mikä siinä nyt on niin vaikea ymmärtää?
Itse otan hölmöiltä rahat pois ja käyn joulupukin vetimissä jakamassa isukkien velaksi ostamia lahjoja pikku äpärille, jotka eivät ansaitsisi kuin risua pitkin paljasta persettä.
jouluna tulee masennus kun elää yksin, voi että se on paskaa
Kyllähän elokuvailta ja perheen patikkaretki luontoon voivat nekin olla joulun perinteitä, eivätkä yhtään sen huonompia tapoja viettää joulua kuin kaupallisuus ja järjetön ylensyönti, stressaaminen ja dokaaminen.
gays out for christmas kirjoitti:
jouluna tulee masennus kun elää yksin, voi että se on paskaa
Viettävätkö myös hintit joulua?
Ei jumalauta, kerro nyt ihmeessä muillekin missäpäin suomea näkyy revontulia jouluaattona??? +5 ja vesisadetta ollut nyt viimeiset 10 vuotta...
Vierailija kirjoitti:
Ei jumalauta, kerro nyt ihmeessä muillekin missäpäin suomea näkyy revontulia jouluaattona??? +5 ja vesisadetta ollut nyt viimeiset 10 vuotta...
Jouluaattona 2014 oli pakkasta koko maassa. Samoin 2012
Jouluvihaajat on perseestä. Ankeuttajat.
Onneksi kaikille joulu ei ole mitään pakkopullaa eikä aiheuta stressiäkään. :) Itsestään se on kiinni millaisen siitä joulusta tekee.