Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttääkö äitejä, kun mies pääsee helpolla?

Vierailija
08.11.2017 |

Lapset roikkuvat äidissä, joudutte tekemään ruuan ja huoltamaan kotia. Selvittelette kaikki kouluasiat ja lääkärissäkäynnit. Hankitte synttärilahjat ja joululahjat. Kuuntelette mankumista ja kiukuttelua. Mies pääsee helpommalla, ottaa rusinat pullasta ja viettää viikonloppuisin mukavaa aikaa lasten kanssa. Jos ero sattuu tulemaan, mies pääsee lapsista eroon halutessaan, ja se on kaikille ihan ok. Äiti ei voi niin vaan jättää lapsiaan, koska on silloin jotenkin huono ihminen. Ärsyttääkö teitä, että te joudutte kärsimään enemmän kuin mies? Uhraamaan oman kehon ja oman ajan.

Kommentit (150)

Vierailija
1/150 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina hoidettu kaikki tasapuolisesti. Mies hoiti myös sairauspoissaolot ja lahjat kukin on hankkinut tai ollut hankkimatta omille sukulaisilleen. Lapsi on jo 17-vuotias, joten eron tullen ei olisi mikään ongelma missä lapsi asuu.

Vierailija
2/150 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tollanen vastuista laistava mies. Nyt se on sitten viikko-viikko -isä, sillä Helsingissä (ainakaan täällä punavihreässä kuplassa) mies ei voi luistaa eron jälkeen vastuustaan (toisin kuin liiton aikana) menettämättä kasvojaan.

Ei huolta, ennen pitkää tämä muutos leviää koko Suomeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/150 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Yhtä lailla mies hoitaa noita hommia. Molemmat ollaan työssä ja molemmat hoidetaan lapsia ja kotia. Kumpikin on "uhrannut" ja saanut yhtä paljon tai vähän, miten asian nyt haluaakin kokea.

Vierailija
4/150 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mussa roikuttu, en juuri kuunnellut kiukuttelua enkä jättänyt miehelle vain rusinoita pullasta. Elämästä saa kyllä tehtyä hankalaa, jos haluaa, mutta ei äidinkään tarvitse aina venyä ja joustaa.

Vierailija
5/150 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ja isä, nainen ja mies.

Vierailija
6/150 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologia on tässä kohtaa epäreilu, joten siitä en voi miestä syyttää. Kaikki muu onkin sitten omissa käsissä, enkä naisena ole missään nyrkin ja helllan välissä kotiarestissa jossain rajoittvassa vankilassa,  jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa vaan ihan toimiva subjekti joka omilla valinnoillaan, arvioillaan ja valinnoillaan perheen perustanut miehen kanssa, joka rintarinnan kanssani tätä perheen yhteistä arkea pyörittää, johon on otettu myös lapset ikätasonsa mukaisesti mukaan. 

Vierailija
7/150 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, koska mulla on munaa jättää miehelle lapset ja asua itse yksin. Hoidan toki edelleen lääkärissäkäyntejä, lahjoja ja osin yhteydenpidon kouluun, mutta noin muuten en stressaa lapsillani enää elämääni. Mies ei niin stressaannukaan. Mä stressaannuin miehestä, koska se tekee kaiken eri tavoin kuin mä. Mutta se ei hermostu, joten parempi vanhempi.

Vierailija
8/150 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottu kyllä ärsyttää... En minä halunnut että perhe-elämä tämmöistä että minä raadan ja teen lähes kaiken. En tarkoita että lasten kanssa olo olisi jotain kärsimystä koko ajan mutta kyllä minä rehellisesti teen paljon enemmän lasten asioiden eteen kuin mieheni. Eli jossain määrin ärsyttää kyllä tuo...

Vierailija
9/150 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näissä keskusteluissa mies on aina se mies, ei isä? Onko isälle sitten annettu mahdollisuus olla isä vai onko hän vain joku perheen varahuoltaja joka on työnnetty jonnekin taka-alalle?

Vierailija
10/150 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten täällä palstalla onkin niin paljon niitä, joilla menee lastenhoito tasan? Mun empiirinen kokemus tosielämässä väittää kyllä muuta. Lähes kaikissa tuntemissani perheissä äiti ottaa isoimman vastuun lapsista.

Vierailija
11/150 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi näissä keskusteluissa mies on aina se mies, ei isä? Onko isälle sitten annettu mahdollisuus olla isä vai onko hän vain joku perheen varahuoltaja joka on työnnetty jonnekin taka-alalle?

Hän ei ole mun isä. Ei täällä miehetkään äideistä kirjoita, vaan vaimoista.

Vierailija
12/150 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tollanen vastuista laistava mies. Nyt se on sitten viikko-viikko -isä, sillä Helsingissä (ainakaan täällä punavihreässä kuplassa) mies ei voi luistaa eron jälkeen vastuustaan (toisin kuin liiton aikana) menettämättä kasvojaan.

Ai mikä muutos leviää?

Vierailija
13/150 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten täällä palstalla onkin niin paljon niitä, joilla menee lastenhoito tasan? Mun empiirinen kokemus tosielämässä väittää kyllä muuta. Lähes kaikissa tuntemissani perheissä äiti ottaa isoimman vastuun lapsista.

Jos mies ylipäätään osallistuu niin nainen tulkitsee muille = meillä homma menee tasan.

Vierailija
14/150 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta hän on lastenne isä samalla lailla kuin sinä olet lastenne äiti.

Vierailija
15/150 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai mikä muutos leviää?

"mies ei voi luistaa eron jälkeen vastuustaan"

Vierailija
16/150 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä ettei miehesi välttämättä tee ihan omaa osuuttaan, mutta toisaalta siivous ja ruuan laitto kotiäidille ei pitäisi olla mielestäni mikään kohtuuton juttu. Siinä kotipäivän aikana pitäisi löytyä HELPOSTI aika kummallekkin, poikkeuspäiviä lukuunottamatta. 

Vierailija
17/150 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa. En kyllä tarkoittanut mitään erityistä tuolla sanavalinnalla "mies". Pahoittelut jos loukkasin jotakuta!

t.ap

Vierailija
18/150 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta hän on lastenne isä samalla lailla kuin sinä olet lastenne äiti.

No kaikki varmaan tajuaa sen, jos kirjoitan perheestämme? Miksi kirjoittaisin siinä miehestäni isänä, koska hän ei ole sitä mulle ja mä oon siinä se kirjoittaja?

Vierailija
19/150 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kun ne sinun kokemukset ei ole koko totuus asiasta. Täällä on varmasti suurempi otanta perheistä, kuin se sinun  pieni piirisi.

Vierailija
20/150 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meilläkään ihan tasan mene, mutta kyllä isä osallistuu siinä missä äitikin. Ehkä tuntemissasi perheissä on paljon niitä äitejä, jotka sysäävät isän kakkosvanhemmaksi, jolle ei edes anneta mahdollisuutta olla tasaveroinen äidin kanssa?