Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! YTK perii takaisin yli kymppitonnin

Vierailija
08.11.2017 |

Ytk teki sisäisen virheen josta minä joudun vastuuseen ja joudun palauttamaan yli kymppitonnin ja vaikka minulla on oikeus ansiosidonnaiseen.

Onko muilla käynyt samoin?

Kommentit (181)

Vierailija
21/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain hämärää tässä on kun et kerro kaikkea. Jos siellä laskettu väärin ja sulle maksettu liikaa niin kyllähän sun täytyy liikamaksu palauttaa. Osaat varmaan laskea sun tuloilla paljonko suurinpiirtein rahaa olisi pitänyt sieltä tulla.

Vierailija
22/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän mömmöissä tämä kirjailija on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahassss kirjoitti:

Jotain hämärää tässä on kun et kerro kaikkea. Jos siellä laskettu väärin ja sulle maksettu liikaa niin kyllähän sun täytyy liikamaksu palauttaa. Osaat varmaan laskea sun tuloilla paljonko suurinpiirtein rahaa olisi pitänyt sieltä tulla.

Tosi hämärää kyllä. Eivät minullekaan kerro miten virhe on voinut tapahtua. Tiedustelin heiltä myös kuka on korvausvelvollinen minulle johon en saanut vastausta. 

Vierailija
24/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa vaihtoehto takaisinperintään on jonkinlainen petos. Eli ensin takaisinperintä ja sitten kutsu käräjille.

Vierailija
25/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

höpö höpö kukaan ei tuota usko.

Menikö asia niin että sait liian suurta ansiosidonnaista, eihän tuo muuten selittyisi. Jokainen voi laskurilla katsoa minkä suuruinen korvaus on tulossa.

Ei voi saada liian suurta ansiosidonnaista, sen määrä lasketaan toimitettujen palkkatodistusten mukaan.

Näitähän on tietty mahdoton laskea väärin. MIettikääs vaikka jos siellä on laskijana joku näistä hoitsukokelaista jotka ei ikinä valmistuneet kun eivät saaneet lääkelaskutenttiä suoritettua.

Vierailija
26/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kerro kuka se virkailija on. Kantelua joudun kait sitten tekemään. 

Itse en ole tehnyt mitään väärin ja pahoittelevat tapahtunutta virhettä. 

Vierailija
27/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäisen virheen takia ansiosidonnainen peritään takaisin mutta eivät ota huomioon sen, että minulle kuuluu saada ansiosidonnainen tuki. Miten minä voin olla vastuussa virkamiehen jostain virheestä?

Vierailija
28/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMG!

Vierailija
29/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkältä ajalta summa koostuu? Jos kahdelta vuodelta, voin jotenkin ymmärtää. Puolelta vuodelta en. 10 000 netto vai brutto?

Vierailija
30/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisäisen virheen takia ansiosidonnainen peritään takaisin mutta eivät ota huomioon sen, että minulle kuuluu saada ansiosidonnainen tuki. Miten minä voin olla vastuussa virkamiehen jostain virheestä?

Sinulle kuuluu ansiosidonnainen mutta sisäisen virheen takia se ei kuulukaan sinulle? Ja peritään takaisin.

Tämähän on juridisesti aivan selvä keissi.

Vierailija
31/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.1.2017 alkaen, bruttosta kyse ja siis yli 10.000 e että niinkin isoista summista kyse 

Vierailija
32/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on maksettu liikaa niin eikös se ole aivan oikein maksaa takaisin?

Vierailija
33/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitan työkseni kassojen päätöksistä ja sinun tarinassasi ei ole mitään järkeä. Tuollaista päätöstä ei tee yksikään kassa. Paska provo.

Vierailija
34/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu epäuskottavalta.

Niinpä.

Joku säälittäväis-trolli jolla yritetään levittää vihaa viattomien ihmisten niskaan.

Vierailija
35/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa kyllä tiedän vastaavan tapauksen. Joutui maksamaan suunnilleen kymppitonnin takaisin liitolle, kun liitolta olivat maksaneet korvauksia, samaan aikaan kun myös Kela oli maksanut.

Vierailija
36/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos on maksettu liikaa niin eikös se ole aivan oikein maksaa takaisin?

Jos virhe on ytk:n sisäinen, miksi minä olen korvausvelvollinen sellaiseen? Miksi eivät ota huomioon että minulla olisi kuitenkin oikeus ansiosidonnaiseen päivärahaan? Kuka on korvausvelvollinen minulle? Tähän eivät ole vastanneet 

Vierailija
37/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sinulle on maksettu liikaa ja nyt rahat peritään takaisin? Se on ihan reilua, vaikka ymmärrän harmituksen ja paniikin.

Ei ole maksettu liikaa koska oikeus ansiosidonnaiseen on. 

Tässä on hieman hankala ottaa kantaa suuntaan tai toiseen, eli nythän pitäisi päättää, että oliko sinulla oikeutta ansiosidonnaiseen vai ei!

YTK on sitä mieltä, että ei ole, koska ovat perimässä takaisin ja sinä olet sitä mieltä, että on. Tähän emme voi ottaa kantaa ilman lisäselvitystä.

Toinen asia sitten on se, että ovat maksaneet mukisematta todella kauan ja nyt vasta alkavat periä takaisin kohtuutonta summaa. Mistä johtuu, että "huomasivat" pitkän ajan jälkeen, että et olekaan oikeutettu ansiosidonnaiseen, oletko toimittanut "väärennettyjä" tietoja elämäntilanteestasi vai mikä on peruste, että tukia on maksettu perusteettomasti?

Vierailija
38/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan soviteltua ansiosidonnaista PAM:lta. Joka vuosi ne laskee väärin loma-ajan palkat niin että tulee takaisinperintä, huolimatta siitä että ne perkeleen palkkalaslemat ON toimitettu sinne, jopa etukäteen. Todellakin jotkut virkailijat on mömmössä.

Vierailija
39/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät myöskään kertoneet millaisesta virheestä on kyse, kuka sen teki ja miksi. 

Tämä on hyvä. Kukaan ei edes tiedä millaisesta virheestä on kyse.

Jospa rukoileminen auttaisi tällä kertaa asian selvittämisessä?

Vierailija
40/181 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritit kusettaa ja paljastuit. Seurauksena takaisinperintä. Joopa joo. Joskus huijari jopa jää kiinni Suomen kaltaisessakin maassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi