Ahdistaa erään huumeäidin lapsen tilanne
Näen heitä pari kertaa viikossa kaupungilla. Mun mielestäni kyseisellä äidillä ei ole mitään edellytyksiä vanhemmuuteen. Isällä vielä vähemmän. Lapsi on taaperoiässä. Rahaa vanhemmilla tuntuu olevan, sivusta jutut kuulostavat siltä, että huumekaupasta tai muusta vastaavasta. Lapsi on varsin hienosti puettu jne...
Mutta äidin ailahteleva mieliala, räyhääminen lapselle, arvaamattoman oloinen käytös... lapsi vaikuttaa suht terveeltä. Vauvana huusi kovasti.
Enhän mä tiedä edes näiden ihmisten nimiä. Mitä ihmettä tämmöisen huolen kanssa voi tehdä?
Touhua katsoessa tulee mieleen, että voi kun lopetettaisiin ”perheen” tukeminen ja lapsi pääsisi vaan huostaanotetuksi. Pysyvästi.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
voitko mennä tutustumaan ja saada sitä kautta lisää tietoa lapsen tilanteesta
Äiti on sen verran tasapainottoman oloinen, etten ole tähän pystynyt. Olen kyllä miettinyt, mutta ei ole ihminen, joka juttelisi tuntemattoman kanssa. Melko varmasti alkaisi huutaa jotain *****n kyylä, painu *******n -tyyppistä.
Meillä sukulaisnaisella oli huumeongelma (ja on edelleen). Teimme ilmoituksia, pyysimme, että hakekaa lapset pois. Välillä olivat tilapäisesti sijoitettuna, ja sitten heidät palautettiin äidille ja sama ruljanssi jatkui. Meni useampi vuosi, että lapset viimein pääsivät sijaisperheeseen, jossa ovat nyt olleet jo monta vuotta.
Mikään nopea " viedäänpä nämä lapset äidiltään"-tapaus ei siis kuulosta minun kokemukseni perusteella mahdolliselta.
Netissä voi tehdä nimettömänä lasun. Yritä saada selville vaikka perheen asuinpaikka, ihmisten nimiä jne.
voitko mennä tutustumaan ja saada sitä kautta lisää tietoa lapsen tilanteesta