Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko naisilla jotain miesten kaljuuntumisen tapaista ja yhtä yleistä normaalia muutosta, joka tekee heistä yhtä epäviehättäviä miesten silmissä?

Vierailija
07.11.2017 |

Jos nyt jätetään se lihominen pois, kun siinä on omista valinnoista ja terveydestä enemmänkin kyse.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

naisillakin ohenee ja harmaantuu hiukset.

Joo, mutta se ei ole yhtä yleistä eikä samanasteista kuin miehillä. Tämän näkee jokainen tuolla katuja tallatessa.

Kyllä hiusten oheneminen ja harmaantuminen on naisilla ihan yhtä yleistä kuin miehilläkin. Toki tukka ei ohene yhtä paljon, mutta suurimmalla osalla ihmisistä hiukset ohenevat ja harmaantuvat ikääntymisen myötä.

Älä jankuta, kun sä olet väärässä. Naisilla hiusten oheneminen on harvinaisempaa kuin miehillä ja naisilla ei hiusraja vetäydy, joten se ei ole niin helposti nähtävissä.

Vetäytyypäs naisillakin, mun hiusraja on jo aloittanut ja olen 32v. Ihan erilainen otsa kuin vaikka 5 vuotta sitten.

Ei tyypillisesti. Kyllä joillekin miehille kasvaa rinnat, mutta ei se miehille tyypillistä ole. Aina löytyy niitä friikkejäkin. Jos naisten hiusrajan vetäytyminen olisi yhtä yleistä kuin miehillä, niin tästä ei tarvitsisi edes keskustella, koska me näkisimme sen jokapäiväisessä elämässämme, eikö niin?

Kyllä ihan tyypillisesti naisten hiusraja nousee ja hiukset harvenevat ihan samassa iässä kuin miehilläkin. Muutos on vain pienempi keskimäärin. Aloituksessa kuitenkin minun ymmärtääkseni haettiin naisilla tapahtuvaa muutosta, joka koetaan vastaavassa määrin epäviehättäväksi kuin miesten kaljuuntuminen. Jos nyt vertaillaan, niin naisten selvä kaljuuntuminen ja hiusten harveneminen koetaan naurunaiheena (vastaavasti kuin esim. parranskasvu naisilla) ja epäviehättävänä huomattavasti paljon pahemmin kuin miesten kaljuuntuminen. Miehillä kaljuuntumisen katsotaan kuuluvan asiaan, se on ihan miehekästä monien mielestä. Sellainen joku tykkää ja joku toinen ei -asia, hyvin harvalle mikään kynnyskysymys kumppania valitessa. Naisille tyypillinen hiusrajan nousu ja hiusten harveneminen on hyvinkin vastaavassa määrin epäviehättäväksi koettu asia kuin miesten hieman näkyvämpi hiusrajan nousu, kaljuuntuminen ja hiusten harveneminen. 

PS. Olen tällä palstalla törmännyt lukemattomia kertoja yleistäviin haukkuihin keski-ikäisten suomalaisten naisten ohuista hiuksista. Miesten kaljuudesta yleisesti en ole huomannut ikäviä kommentteja, vain muutamia kertoja muistan jonkun todenneen, ettei itse viehäty kaljusta.

Okei. Leikitään, että olet oikeassa. Sun on varmaan yhtä helppo antaa esimerkkejä n. 30-vuotiaana kaljuuntuneista julkkisnaisista kuin mun on vastaavista miehistä? Naiset pinnallisempana ja kauneushoitoihin enemmän rahaa käyttävänä sukupuolena varmasti käyttävät enemmän rahaa myös hiustensiirtoihin ja kaljuuntumisen estämiseen tarkoitettuihin lääkkeisiin? En ymmärrä miten joku jaksaa jankuttaa vastaan näin päivänselvästä asiasta. :D

Onko sulla jotain ongelmia luetun ymmärtämisen kanssa? Juurihan tuolla sanottiin, että naisilla muutos on vähemmän näkyvä. Yhtä näkyvä muutos kuin miehillä koettaisiin PALJON epäviehättävämmäksi kuin miehillä. On ihan kunnollakin kaljuuntuvia naisia, mutta aika vähän. Useimmat varmaankin käyttävät peruukkia.  

Vierailija
62/74 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa miehistäkin kaljuuntuu vasta sen verran vanhemmalla iällä, ettei se mikään erityisen epäviehättäväksi koettu asia samanikäisten naisten mielestä ole. Ikääntyminen näkyy siinä iässä naistenkin ulkomuodossa, joten ymmärrystä löytyy myös miesten ikääntymiselle.

40 %:lla  miehistä on selvästi havaittavaa hiustenlähtöä jo 35-vuotiaana, joten jos voisit tämän seikan huomioonottaen ehdottaa jotain vastaavanlaatuista "ongelmaa" naisilla.

Ja 35-vuotiailla naisilla kyllä löytyy ymmärrystä miehen ikääntymistä kohtaan, koska moni sen ikäinen on alkanut huomaamaan jo ensimmäisiä merkkejä omastaan. Tietenkään kaikki maailman naiset eivät kaljuuntuvaa miestä halua, mutta ei sellaista ihmistä olekaan, jonka jokainen haluaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkailkaapa reppaasti ylipainousten naisten päitä ylhäältäpäin. Kyllä ne hiukset on melko harvat useimmilla.

Vierailija
64/74 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta se ei ole yhtä yleistä eikä samanasteista kuin miehillä. Tämän näkee jokainen tuolla katuja tallatessa.

Kyllä hiusten oheneminen ja harmaantuminen on naisilla ihan yhtä yleistä kuin miehilläkin. Toki tukka ei ohene yhtä paljon, mutta suurimmalla osalla ihmisistä hiukset ohenevat ja harmaantuvat ikääntymisen myötä.

Älä jankuta, kun sä olet väärässä. Naisilla hiusten oheneminen on harvinaisempaa kuin miehillä ja naisilla ei hiusraja vetäydy, joten se ei ole niin helposti nähtävissä.

Vetäytyypäs naisillakin, mun hiusraja on jo aloittanut ja olen 32v. Ihan erilainen otsa kuin vaikka 5 vuotta sitten.

Ei tyypillisesti. Kyllä joillekin miehille kasvaa rinnat, mutta ei se miehille tyypillistä ole. Aina löytyy niitä friikkejäkin. Jos naisten hiusrajan vetäytyminen olisi yhtä yleistä kuin miehillä, niin tästä ei tarvitsisi edes keskustella, koska me näkisimme sen jokapäiväisessä elämässämme, eikö niin?

Kyllä ihan tyypillisesti naisten hiusraja nousee ja hiukset harvenevat ihan samassa iässä kuin miehilläkin. Muutos on vain pienempi keskimäärin. Aloituksessa kuitenkin minun ymmärtääkseni haettiin naisilla tapahtuvaa muutosta, joka koetaan vastaavassa määrin epäviehättäväksi kuin miesten kaljuuntuminen. Jos nyt vertaillaan, niin naisten selvä kaljuuntuminen ja hiusten harveneminen koetaan naurunaiheena (vastaavasti kuin esim. parranskasvu naisilla) ja epäviehättävänä huomattavasti paljon pahemmin kuin miesten kaljuuntuminen. Miehillä kaljuuntumisen katsotaan kuuluvan asiaan, se on ihan miehekästä monien mielestä. Sellainen joku tykkää ja joku toinen ei -asia, hyvin harvalle mikään kynnyskysymys kumppania valitessa. Naisille tyypillinen hiusrajan nousu ja hiusten harveneminen on hyvinkin vastaavassa määrin epäviehättäväksi koettu asia kuin miesten hieman näkyvämpi hiusrajan nousu, kaljuuntuminen ja hiusten harveneminen. 

PS. Olen tällä palstalla törmännyt lukemattomia kertoja yleistäviin haukkuihin keski-ikäisten suomalaisten naisten ohuista hiuksista. Miesten kaljuudesta yleisesti en ole huomannut ikäviä kommentteja, vain muutamia kertoja muistan jonkun todenneen, ettei itse viehäty kaljusta.

Okei. Leikitään, että olet oikeassa. Sun on varmaan yhtä helppo antaa esimerkkejä n. 30-vuotiaana kaljuuntuneista julkkisnaisista kuin mun on vastaavista miehistä? Naiset pinnallisempana ja kauneushoitoihin enemmän rahaa käyttävänä sukupuolena varmasti käyttävät enemmän rahaa myös hiustensiirtoihin ja kaljuuntumisen estämiseen tarkoitettuihin lääkkeisiin? En ymmärrä miten joku jaksaa jankuttaa vastaan näin päivänselvästä asiasta. :D

Onko sulla jotain ongelmia luetun ymmärtämisen kanssa? Juurihan tuolla sanottiin, että naisilla muutos on vähemmän näkyvä. Yhtä näkyvä muutos kuin miehillä koettaisiin PALJON epäviehättävämmäksi kuin miehillä. On ihan kunnollakin kaljuuntuvia naisia, mutta aika vähän. Useimmat varmaankin käyttävät peruukkia.  

Sulla taitaa olla vikaa ymmärryksessä. Sano nyt niitä kaljuuntuneita ja nuoria/nuorehkoja julkkisnaisia, kun kerran "hiusraja nousee ja hiukset harvenevat ihan samassa iässä kuin miehilläkin".

Vierailija
65/74 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla taitaa olla vikaa ymmärryksessä. Sano nyt niitä kaljuuntuneita ja nuoria/nuorehkoja julkkisnaisia, kun kerran "hiusraja nousee ja hiukset harvenevat ihan samassa iässä kuin miehilläkin".

Miten ihmeessä tämä asia on nyt sinulle näin vaikea? Kukaan ei ole ketjussa väittänyt, että naiset tyypillisesti kaljuuntuisivat. Tosiasia kuitenkin on se, että myös naisten hiukset ohenevat ja hiusraja nousee ikääntyessä. Ja kyllä, tämä prosessi alkaa samoihin aikoihin kuin miehilläkin yleisesti. Ero on siinä, että naisilla hiukset eivät ohene ja hiusraja nouse yhtä paljon ja yhtä voimakkaasti kuin miehillä.

- eri

Vierailija
66/74 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vanhetessa tuntee itsensä vähän zombieksi, jo tässä keski-iässä, hampaita on paljon vähemmän kuin parikymppisenä, hiuksia on paljon vähemmän kuin parikymppisenä, tuntuu että keho rapistuu huimaa vauhtia alta, ihan kuin osat tippuisivat pois.. Ei se mua viehätysmielessä haittaa, vähän vaan pelottaa terveyden ja voinnin kannalta, kun alkaa paikat hajota tai putoilla pois.

Tulee aika puun takaa tämä kujanjuoksu,. ei sitä parikymppisenä ymmärrä, sillon sitä luuli olevansa aina tukallinen ja hammakas ja jalat ja kaikki ehjänä ikuisesti. Mutta sitten yhtäkkiä kaikki alkaa hajota ja kadota.

Parisataa vuotta sittenhän ihmiset kuoli viimeistään kolmekymppisenä, niin ymmärrän tavallaan että elän jo yliaikaa, ilman terveydenhuoltoa olisin itsekin kuollut jo ajat sitten- että täytyy vaan olla tyytyväinen että kroppa vielä toimii vaikka onkin rikki ja osia puuttuu.

Olen äskeinen "juice" 45.

JUURI NIIN.

Vierailija
67/74 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidenkympin täyttäminen

Vierailija
68/74 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kaljuuntumassa. Tämä alkoi jo kolmekymppisenä. nyt olen 45. Ja siis nainen. Ei kovin mukava tunne, olen ostanut hiustuuhennetta ettei kalju näkyisi kun joudun ihmisten ilmoilla liikkumaan. Olen kuin juice leskinen ilman sitä.

I feel you. Jos et ole jo kokeillut sprironolactonea, niin kantsii ehkä kokeilla. Mulla se on lopettanut stressiperäisen (ilmeisesti) hiustenlähdön jo useampaan kertaan.

N42

Onko tämä reseptituote?

Itselläni nyt kahden viikon kuuri sellasta kun Locoid. Manin lääkäriin kun kutissut päänahka toiselta puolelta päätä jo jonkin aikaa ärsyttävästi, jotain ihottumaa ja hilseilyä siellä oli, ja jos tämä kuuri (lisänä joku hoitoshampoo) ei auta, niin voidaan ottaa koepala että onko psoriasis. Mulla on suvussa sitä, isällä  oli, tädeillä ja sedillä on, niin hyvinkin mahdollista että se se on ja on osaltaan vaikuttanu kaljuuntumiseen. Vaikka stressiäkin on ja muita pääongelmia.. Mutta kunhan saisi edes kutinan loppumaan ja päänahan kuntoon, jos kaljuuntuminenkin hidastuis. Ei ollenkaan kivaa. Lisäksi hiustuuhenteen käyttö ei ainakaan asiaa paranna, mutta pakko laittaa jos en voi pipoa käyttää, kun en halua huomiota.

"Juice" N45. ps.Laitan sprironolactonen nimen talteen, kiitti.

Vierailija
69/74 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkuilla harvoin edes on täysin luonnollinen tukka, käyttävät paljon feikkitukkaa omansa seassa tai jopa peruukkeja, mistäs sen voi tietää keiden hiusraja on noussut.

Mulla ainakin on selvästi paljon enemmän otsaa kuin nuorena, ja huomaa että se raja on tosi harvaa tukkaa, eli se raja vain menee ylöspäin. Ja otsan sivuilta rajassa on oikein kolvit, sellasia näkee yleensä miehillä.

Vierailija
70/74 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus alkuperäiseen kysymykseen. Kyllä on: selluliitti.

Vierailija
71/74 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa miehistäkin kaljuuntuu vasta sen verran vanhemmalla iällä, ettei se mikään erityisen epäviehättäväksi koettu asia samanikäisten naisten mielestä ole. Ikääntyminen näkyy siinä iässä naistenkin ulkomuodossa, joten ymmärrystä löytyy myös miesten ikääntymiselle.

Suomalaismiehistä suurin osa alkaa tosin kaljuuntua viimeistään kolmikymppisinä.

Vierailija
72/74 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt jätetään se lihominen pois, kun siinä on omista valinnoista ja terveydestä enemmänkin kyse.

Siis onko naisilla jotain piirrettä joka tekee naisista muiden silmissä miehekkäämmän, itsevarmemman, voimakkaamman, uskottavamman, paremman johtajan ja jopa pari senttiä pidemmän näköisen?  Eipä taida olla.

Jos kaljuuntumista tarkoitat, niin tutkimusten mukaan kaljuuntuminen kylläkin heikentää miehen asemaa niin työmarkkinoilla kuin yksityiselämässä. Varsinkin johtotehtävissä.

Vierailija
73/74 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin on selvästi paljon enemmän otsaa kuin nuorena, ja huomaa että se raja on tosi harvaa tukkaa, eli se raja vain menee ylöspäin. Ja otsan sivuilta rajassa on oikein kolvit, sellasia näkee yleensä miehillä.

Ihan sama mulla. Nyt nelikymppisenä kovin on korkea otsa ja hiusrajassa sitä ihmeen pientä haiventa, jota ei saa oikein järkevän näköisesti mihinkään suuntaan. Ja onhan noi hiukset muutenkin ohentuneet, mutta sitä nyt ei niin selvästi näe päälle päin. Vähän vanhempia naisia olen tavannut liki kaljuja - niin harvat hiukset että päälaki näkyy vallan hyvin.

Vierailija
74/74 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko naisilla jotain piirrettä joka tekee naisista muiden silmissä miehekkäämmän, itsevarmemman, voimakkaamman, uskottavamman, paremman johtajan ja jopa pari senttiä pidemmän näköisen?  Eipä taida olla.

Jos kaljuuntumista tarkoitat, niin tutkimusten mukaan kaljuuntuminen kylläkin heikentää miehen asemaa niin työmarkkinoilla kuin yksityiselämässä. Varsinkin johtotehtävissä.

Ja deittimarkkinoilla myös