Miksi pienituloinen tai duunari äänestää kokoomusta?
Täysin järjen vastaista! Itse tunnen useammankin pienituloisen duunarin, joista moni äänestää kokoomusta. Miksi ihmeessä?
Kommentit (38)
No kyllä se vaan alkaa olemaan ainoa puolue, joka on palkansaajan puolella.
Sdp-julkinen sektori on pyhä lehmä
Vassarit-työtätekemättömien asialla
Kepu-maalaisten ainoa äänitorvi
Kd-uskovaisten kerho
Vihreät- maahanmuuton riemujuhlaa
Rkp-ruotsalaisten asialla (wtf!)
Persut-rajat kiinni,muihin asioihin ei sitten mitään järkevää näkemystä. Presidenttiehdokaskin on niin sivistynyt ettei uskoo että jumala loi..hah!
Kommareista ja muista marginaaliryhmistä ei onneksi tarvii es huolestua
Ja ennenkuin alkaa se länkytys niin todettakoon että on jokaisen oma asia ketä äänestää. Sitä paitsi tää tais olla vasta tän päivän ensimmäinen ”kuka oikeesti äänestää..”-aloitus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on sosialistipuolue kuten muutkin. Oikeistopuolue puuttuu suomesta.
Miten tämä sosialismi näkyy puoleen tavoitteissa ja ohjelmassa?
Lenin kirjoitti teoksissaan että kansat pitää sekoittaa
Lenin sanoi myös että "Ammatillinen taistelu on koko työväenliikkeen vakinaisia, kapitalismin oloissa aina tarpeellisia ja kaikkina ajankohtina välttämättömiä ilmenemismuotoja."
Kokoomus kannattaa siis ammattiliikkeitä myös?
Oletko k*sipää joka kannattaa monikultuurista yhteiskuntaa?
Vierailija kirjoitti:
Täysin järjen vastaista! Itse tunnen useammankin pienituloisen duunarin, joista moni äänestää kokoomusta. Miksi ihmeessä?
Itse tunnen jopa työttömiä yksinhuoltajia, jotka elää sossutuilla ja äänestää kokuumusta ja itkee sitä kun sosiaaliturvalle pakotettuna ei voi ellää ihmisaroivoista elämää. No sitä saa mitä on tilannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verotetaan ja jaetaan verot omille joukoille. Kokoomuksen tapauksessa he ovat yrittäjiä. Kepun tapauksessa maanviljelijöitä, demareiden AY-liikeet, Vihreiden ympäristöväki tuulimyllyineen.. jne..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tunnen jopa työttömiä yksinhuoltajia, jotka elää sossutuilla ja äänestää kokuumusta ja itkee sitä kun sosiaaliturvalle pakotettuna ei voi ellää ihmisaroivoista elämää. No sitä saa mitä on tilannut.
Upeaa että he ymmärtävät, että sosiaaliturva paranee vain, jos valtion tulot kasvavat ja se tapahtuu vain talouskasvun kautta.
Siinäpä tyypillinen kokkeliääliö. Jos ei äänestä kokkeleita niin elää tuilla?! Olen joskus nuorena lapsellisuuksissani ollut hetken aikaa kyseisen puolueen jäsen. Siinä ne silmät avautuivat, kyllä tyhmempää porukkaa saa hakea. Ja kyllä, olen koko ikäni työskennellyt yksityisellä sektorilla ja pyrkinyt eteenpäin.
koska kuka tahansa työssäkäyvä hyötyy enemmän verojen laskusta kuin noususta.
NATO vai Venäjä on kokoomuslainen ymmärtänyt, aikoja sitten.
Vierailija kirjoitti:
Pienituloinen ja duunarikin voivat olla oikeistolaisia, eteenpäin meneviä, elämänlaatua kasvavalla varallisuudella parantavia, vastuunottavia, alempaa verotusta kannattavia, ei laitostuneita, yksityisellä sektorilla työskenteleviä ja yksityisiä palveluja käyttäviä ja siten sosialistista tukipolitiikkaa ja etenkin julkista sektoria vieroksuvia. Oikeesti hei, jos ei pärjää ilman tukia ja tuettuja palveluja niin ei ole kovin itsellinen ihminen eikä hallitse alkeellisempiakaan talousasioita.
Joku ei nyt tunnu hallitseva yhteiskuntamme toimintamallia lainkaan.
Kaltaisesi kokoomuslaiset ovat siitä hauskoja, että kommenteissa, joissa yritätte olla muita fiksumpia ja asetatte itsenne muiden yläpuolelle, paljastatte aina, poikkeuksetta oman tietämättömyytenne.
Vasuri sivistää sinuakin nyt hieman; ne yksityiset palvelut ovat useimmiten aivan samalla tavalla yhteiskunnan subventoimia; yksityisellä lääkärillä käynnistä saat Kela-korvauksen, työterveyshuollon kustannuksiin osallistuu samoin myös yhteiskunta, eli veronmaksajat. Yksityistä päivähoitoa subventoidaan aivan samoin ja yksityiskoulujakin samaten.
Suurituloiset saavat samat tulonsiirrot kuin pieni- ja keskituloinen, lukuunottamatta asumistukia, joita pienituloinen tarvitsee maksaakseen kiskurivuokraa. Tosin suurituloiset saavat per nuppi RAHALLISESTI enemmän tulonsiirtoja, koska osa tulonsiirroista on ansiosidonnaisia.
Sovitaanko että opiskelet hieman yhteiskuntaoppia ennen kuin seuraavan kerran tulet jakelemaan "neuvojasi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienituloinen ja duunarikin voivat olla oikeistolaisia, eteenpäin meneviä, elämänlaatua kasvavalla varallisuudella parantavia, vastuunottavia, alempaa verotusta kannattavia, ei laitostuneita, yksityisellä sektorilla työskenteleviä ja yksityisiä palveluja käyttäviä ja siten sosialistista tukipolitiikkaa ja etenkin julkista sektoria vieroksuvia. Oikeesti hei, jos ei pärjää ilman tukia ja tuettuja palveluja niin ei ole kovin itsellinen ihminen eikä hallitse alkeellisempiakaan talousasioita.
Kaltaisesi kokoomuslaiset ovat siitä hauskoja, että kommenteissa, joissa yritätte olla muita fiksumpia ja asetatte itsenne muiden yläpuolelle, paljastatte aina, poikkeuksetta oman tietämättömyytenne.
Vasuri sivistää sinuakin nyt hieman; ne yksityiset palvelut ovat useimmiten aivan samalla tavalla yhteiskunnan subventoimia; yksityisellä lääkärillä käynnistä saat Kela-korvauksen, työterveyshuollon kustannuksiin osallistuu samoin myös yhteiskunta, eli veronmaksajat. Yksityistä päivähoitoa subventoidaan aivan samoin ja yksityiskoulujakin samaten.
Suurituloiset saavat samat tulonsiirrot kuin pieni- ja keskituloinen, lukuunottamatta asumistukia, joita pienituloinen tarvitsee maksaakseen kiskurivuokraa. Tosin suurituloiset saavat per nuppi RAHALLISESTI enemmän tulonsiirtoja, koska osa tulonsiirroista on ansiosidonnaisia.
Sovitaanko että opiskelet hieman yhteiskuntaoppia ennen kuin seuraavan kerran tulet jakelemaan "neuvojasi".
1. Tietyt palvelut ovat subventoituja, koska on järkevää jakaa kuormaa julkiselta yksityisille.
2. Tulonsiirroista voidaan puhua vasta sitten, kun maksetut tuet ylittävät maksetut verot. Käytännössä tuo raja on jossain 41000€ vuositulojen kohdalla.
T: yhteiskuntaopin opettaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan teillä Sininen tulevaisuus.
Alkiolaisia kepuja he ovat.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se vaan alkaa olemaan ainoa puolue, joka on palkansaajan puolella.
Sdp-julkinen sektori on pyhä lehmä
Vassarit-työtätekemättömien asialla
Kepu-maalaisten ainoa äänitorvi
Kd-uskovaisten kerho
Vihreät- maahanmuuton riemujuhlaa
Rkp-ruotsalaisten asialla (wtf!)
Persut-rajat kiinni,muihin asioihin ei sitten mitään järkevää näkemystä. Presidenttiehdokaskin on niin sivistynyt ettei uskoo että jumala loi..hah!
Kommareista ja muista marginaaliryhmistä ei onneksi tarvii es huolestua
Ja ennenkuin alkaa se länkytys niin todettakoon että on jokaisen oma asia ketä äänestää. Sitä paitsi tää tais olla vasta tän päivän ensimmäinen ”kuka oikeesti äänestää..”-aloitus
Tuota noin. Meillä on ollut oikeistovetoiset hallitukset vuodesta 2003 (vaihto kesken vuotta)lähtien. Vuonna 2003 jukisyhteisöjen kokonaismenot olivat 4 % BKT:sta, mutta Vanhasen kakkoshallituksen aikana, joka oli Kepu-kokoomushallitus, ne nousivat jopa 7,1 %:iin.
Valtionhallinnossa on haettu säästöjä. Vuosien 2005-2010 välisenä aikana valtionhallinnosta vähennettiin henkilöstöä säästöjen nimissä 260 miljoonan euron edestä. Samaan aikaan valtionhallinnon ostopalveluita kasvatettiin 500 miljoonaa. Paljonko sinun mielestäsi tässä tuli säästöä?
2000-luvulla valtionhallinnon lakisääteisiä tehtäviä ja velvoitteita on siirretty kunnille todella pajon, enemmän kuin koskaan . Kunnilla on tällä hetkellä 535 lakisääteistä tehtävää ja noin 1000 lakisääteistä velvoitetta. Kuntien henkilöstömäärä ei ole tuona aikana kasvanut . Samaan aikaan kuntien valtio-osuuksia on leikattu, mikä on johtanut kunnallisveron toistuviin korotuksiin, jotta kunnat selviäisivät lakisääteisistä tehtävistään, mutta silti kunnat ovat velkaantuneet.
Näin samalla on ovelasti toteutettu verotuksen siirtämistä keski- ja pienituloisille ja kevennetty suurituloisten verotaakkaa. Tuloveroja on alennettu ja tasaverotettua kunnallisveroa on korotettu.
Samaan aikaan kunnissa on kasvanut sellaisten asukkaiden määrä, joiden tulot koostuvat joko kokonaan tai lähes kokonaan pääomatuloista. Pääomatuloista ei tarvitse maksaa kunnallisveroa lainkaan, joten näiden kuntien vapaamakustajien puolesta pieni- ja keskituloiset sitten maksavat enemmän veroa.
Samaa on tehty valtion tuloverotuksen kanssa. Tuloveroja on laskettu, mutta vastaavasti tasaverotettuja välillisiä veroja on korotettu, jopa yli tuloverojen alennusten. Näin taas kätevästi on saatu siirrettyä veronamaksutaakkaa suurituloilta vähemmän tienaaville.
On tosiaan aiheellista ihmetellä, miksi pieni- ja keskituloiset äänestäjät ovat masokisteja.
Olin toimistotyössä ja kyllä siellä oli paras salata asia jos oli vasemmistolainen. Minulta jopa kysyttiin puoluekantaa kun olin työhaastattelussa (kauan, kauan sitten). Olin jo oppinut, että sitä ei kannata kertoa ja vastasinkin, että kai sitä puoluetta voi kysyä, mutta ei kai siihen tarvitse vastata? Kyseessä on tietenkin kunta. Ja tämä ko. herrahan oli kokoomuslainen.
Aika monet työkaverinaiset oli takavuosina aviossa hyvin toimeentulevan miehen kanssa. Joten heille oli vasemmistolaisuus kauhistus.
Nyt en vaan itse enää tiedä, mitä puoluetta äänestän. Tein jonkun testin ja siellä taisi tulla tulos, että olen "arvokonservatiivi". Minua hiertää vassareiden suhtautuminen maahanmuuttoon. "Täällä on tilaa" sanoi Livkin. Ehkä en äänestä enää ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Tietyt palvelut ovat subventoituja, koska on järkevää jakaa kuormaa julkiselta yksityisille.
2. Tulonsiirroista voidaan puhua vasta sitten, kun maksetut tuet ylittävät maksetut verot. Käytännössä tuo raja on jossain 41000€ vuositulojen kohdalla.
T: yhteiskuntaopin opettaja
Järkevää tai ei olisi syytä ottaa huomioon nämä subventiot, eikä suinkaan unohtaa niiden olemassaoloa.
Nettomaksajan käsite on sinulla pahasti hakusessa, toivon, että "oppilaasi" eivät saa tuota väärää tietoa.
Suomalainen on tullut 25:een ikävuoteensa mennessä maksamaan yhteiskunnalle keskimäärin 300 000 euroa. Tuloista maksetuilla veroilla maksetaan ensin tuo summa pois, ennen kuin voidaan siirtyä nettomaksajaksi. Tosin näin yksinkertaisesti se ei tapahdu, sillä tulonsiirrot jatkuvat senkin jälkeen, koko ajan
41 000 euron vuosituloilla ja sitä suuremmillakin nettomaksajaksi siirtyminen tapahtuu esim. 80 -luvulla syntyneiden kohdalla vasta reilut nelikymppisenä. Sitä seuraa muutama vuosikymmen nettomaksajuutta, kunnes taas noin 80:n ikävuoden kieppeillä siirrymmekin taas nettosaajiksi.
Tilastokeskuksen mukaan suurituloiset saavat kaiksita tulonsiirroista 10 %, pienituloiset alle 10 %.
Koskapienituloisia on lukumääräisesti enemmän kuin suurituloisia, tarkoittaa tämä, että suurituloiset saavat todellakin per nuppi enemmän rahaa tulonsiirtoina. Heillä on siis mm. suuremmat sairas- ja äitiyspäivärahat.
Hyvin moni lankeaa liian aikaisin kuvittelmaan olevansa nettomaksaja .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenin kirjoitti teoksissaan että kansat pitää sekoittaa
Lenin sanoi myös että "Ammatillinen taistelu on koko työväenliikkeen vakinaisia, kapitalismin oloissa aina tarpeellisia ja kaikkina ajankohtina välttämättömiä ilmenemismuotoja."
Kokoomus kannattaa siis ammattiliikkeitä myös?Oletko k*sipää joka kannattaa monikultuurista yhteiskuntaa?
Yhteiskunta on aina monikulttuurinen. Aina on ns toisenlaisia.
Sydän on vasemmalla kirjoitti:
Olin toimistotyössä ja kyllä siellä oli paras salata asia jos oli vasemmistolainen. Minulta jopa kysyttiin puoluekantaa kun olin työhaastattelussa (kauan, kauan sitten). Olin jo oppinut, että sitä ei kannata kertoa ja vastasinkin, että kai sitä puoluetta voi kysyä, mutta ei kai siihen tarvitse vastata? Kyseessä on tietenkin kunta. Ja tämä ko. herrahan oli kokoomuslainen.
Aika monet työkaverinaiset oli takavuosina aviossa hyvin toimeentulevan miehen kanssa. Joten heille oli vasemmistolaisuus kauhistus.
Nyt en vaan itse enää tiedä, mitä puoluetta äänestän. Tein jonkun testin ja siellä taisi tulla tulos, että olen "arvokonservatiivi". Minua hiertää vassareiden suhtautuminen maahanmuuttoon. "Täällä on tilaa" sanoi Livkin. Ehkä en äänestä enää ollenkaan.
Maahanmuutosta olen kanssasi samaa mieltä. Mutta kokoomuksen ja kepun syytä oli tämä tulva, joka meille tupsahti. Mikä mielenkiintoisinta, hallitusta lähellä olevat piirit olivat erinomaisesti jo edellisenä kesänä varautuneet tulvaan. BArona-konserniin kuuluvan Luona OY:n nimi muutettiin edellisenä kesäkuuna Luona OY:ksi, kun entinen nimi oli Barona Hoiva Oy. Luona Oy oli ensimminen ja lopulta suurin yksityinen vastaanottokeskuksia pyörittävä yritys ja sen liikevoitto kasvoi lähes 400 %. Luona Oy:N hallituksessa on mm. istuva kokoomuksen kansanedustaja Sanna Lauslahti....
Turvistulva osoittautuikin hallitusta lähellä oleville piireille erinomaiseksi tulonlähteeksi - verovaroista tietenkin.
Järkevintä meidän olisi panostaa kiintiöpakolaisiin, koska heidät saamme itse valita. Persujen asenne maahanmuuttoon ei ole realistinen, koska EU joka tapauksessa pakottaa meidät ottamaan heitä vastaan.
En aio olla pienituloinen tai duunari koko ikääni, siksi Kokoomus.
Onhan teillä Sininen tulevaisuus.