"Ei onnistu" -ihmiset
Miksi jotkut ihmiset ovat niin pirun negatiivisia ja oikein kaivamalla kaivavat esiin jokaisen hankaluuden kaikissa ehdotuksissa?
Esimerkkinä tuttava, jolla on ylimääräistä kodin pientavaraa, josta ei tiedä mitä tehdä. Rahaa roinasta pitäis saada, mutta FB-kirppikset on hankalia, oikeat kirppikset kalliita, lahjoittaa ehkä vois mut pitäis viedä tavarat sinne ja tänne ja se on hankalaa, kukaan ei halua ja mikään ei onnistu ja voi ei ja huoh :( Poiskaan ei voi heittää ku jätemaksut ja kaikki.
Kommentit (52)
Olen töissä tuollainen negatiivinen ihminen. Pidän suuni kiinni, kun taas keksitään pyörää uudestaan enkä viitsi pilata intoa huomauttamalla, että esteenä on joku tietosuojalainsäädäntö tai henkilörekisterilaki tai kiinteistön käyttösäännöt tai mikä milloinkin. Aika usein se negatiivisuus on realismia.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä tuollainen negatiivinen ihminen. Pidän suuni kiinni, kun taas keksitään pyörää uudestaan enkä viitsi pilata intoa huomauttamalla, että esteenä on joku tietosuojalainsäädäntö tai henkilörekisterilaki tai kiinteistön käyttösäännöt tai mikä milloinkin. Aika usein se negatiivisuus on realismia.
Ok. Eli siis istut vieressä ja katselet, kun ihmiset käyttävät aikaa turhaan? Onko sulla itselläsi koskaan mitään ideoita? AP
Kyllä kai ihminen itse itsestään tietää onko energiaa alkaa veivaamaan kirppisten kanssa. Jos sinulla vaikka on energiaa muutaman kympin tähden niin ehkä ystävälläsi ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Eli siis istut vieressä ja katselet, kun ihmiset käyttävät aikaa turhaan? Onko sulla itselläsi koskaan mitään ideoita? AP
Eikä tietenkään käy mielessäkään esittää ideoita, miten ehdotukset voitaisiin sovittaa lainsäädäntöön.
Minulla on ystäväpiirissäni 2 tuollaista ihmistä. Heidän seuraavaa jaksaa hyvin rajoitetusti, kun kaikesta tehdään niin vaikeaa. Hankalia luonteita ehkä? Onnettomia, pessimistejä?
Se negatiivisuus on realismia janoikeasti arvokasta tietoa siitä mitä käytettävissä olevilla resursseilla, ajalla ja ihmisten energialla kannattaa tehdä. Kirpparipuuhailu on naurettavaa ja työlästä pennin pyörittelyä.
Minä voi kertoa mistä on kyse. Töissä meillä on näitä ”innostuvia” ihmisiä, joiden ideat ovat AINA. niitä kaikkein kuluneimpia ja väsyneitä. Tyyliin ”mennään pikkujouluissa pakohuoneeseen”, ”kuunnellaan Cheekkiä”, ”syödään sushia” jne. Koska on muita ihmisiä jotka yrittävät nostaa tekemisen tasoa ja luovuutta, tämmöisiä latteuksiin ei voi lähteä mukaan. Ja koska näissä ihmisissä on aimo annos narsismia, he alkavat heti syyttää muita ”negatiivisiksi”.
Vierailija kirjoitti:
Noissa asioissa ei kannattaisi olla tuppisuuna. Sä pystyt helposi jalostamaan tuon "ei onnistu" muotoon, "ei pojat - ei näin, annas kun täti näyttää" tai "ihan kiva, mutta ette nyt huomanneet tätä". Vastarannan kiiskeilyn voi nähdä myös olemassa olevan hyvän puolustajana perävalo-konsulentteja vastaan. Eli kaikki muutos ei ole hyvästä, varsinkaan jos muutoksen tekijät eivät jää itse vastaamaan muutoksista.
Mutta ap:n tarkoittama tyyppi on oikeasti hyvin rasittava. "Tää ei vaan skulaa"
Vierailija kirjoitti:
Se negatiivisuus on realismia janoikeasti arvokasta tietoa siitä mitä käytettävissä olevilla resursseilla, ajalla ja ihmisten energialla kannattaa tehdä. Kirpparipuuhailu on naurettavaa ja työlästä pennin pyörittelyä.
Juu, ymmärrän tottakai. En mäkään jaksa lähteä myymään roippeitani kirppiksillä. Mutta, se mikä mut ja mun tuttavan erottaa, on se, että mä en sano kaikille ideoille ei. Ehkä en käytä jonkun ideaa sellaisenaan, mutta siitä saa ehkä vinkkiä jatkojalostamiseen. Jos aina kaikkiin ehdotuksiin vastataan "ei" niin miksi edes kysyä? Vai odottaako esimerkiksi tuttavani tässä tapauksessa, että joku tulee ja hoitaa asian hänen puolestaan? Sanoo että "no anna tänne, mää keksin niille jotain käyttöä ja maksanki sulle" tai "mulla on iso auto, viedään huomenna yhdessä UFFin laatikkoon ja seurakunnan tavarakeräykseen, ei tarvi maksaa mitään, minä kuittaan bensat ja tarjoon kahvitkin". AP
Itse olen melko pessimistinen, toki itse näen sen enemmän realisminä.
Kuinkahan monelta pieleen menneeltä projektilta säästyttäisiin, jos niitä sudenkuoppia oikeasti mietittäisiin eikä vaan mennä "jipii kyllä me pystytään siihen!' asenteella?
Ja toiset vaan analysoi tilanteet/asiat välittömästi ilman sen kummempia ponnisteluja, eli esim suunnitelman kuullessaan "näkee" heti kymmeniä muuttujia joita yhdistelee saatavilla olevaan tietoon ja tästä laskelmoi riskinpaikat.(eikä siihen mene aikaa edes minuutteja, vaan asiat vaan tulee välittömästi mieleen)
Positiiviset sen sijaan näyttäisi olevan usein sokeita/välinpitämättömiä riskeille ja puutteille, joten ehkä siitä näkökulmasta "negatiivinen" henkilö ärsyttää, kun eivät itse tajua että homma nyt vaan menee todennäköisesti puihin nykyisellä suunnitelmalla?
Esim tuo kirppishomma:
Tiedossa on todennäköisesti älytön säätäminen typerien/epäluotettavien ihmisten kanssa jos myy netissä(tori/fb).
Kirppareilla myyntiä rokottaa maksut + varkaat ym.
Lahjoittamisessa harmittaa jos on rahalle tarve, eikä haluaisi ilmaiseksi antaa pois.
Könttämyynnistä jää myös tappiolle vs markkinahintaan myynti kappaleittain.
Itse olen myynyt paljon tavaraa tori:ssa ym, ja noin 7-8/10 ostajasta tekee oharit/kyselee turhia/tuhlaa aikaa/tarjoaa naurettavan vähän ja ei maksaisi edes posteja ym.
Esim vaikka ilmoituksessa on kuvat joka suunnalta, tarkat mitat ja tiedot = aina joku tollo kysyy noita samoja, sitten kun vastaan nopeasti antamalla tiedot + lisää kuvia = ei kuulu mitään.
Onnellisuus ja älykkyys ei aina sovi yhteen, koska yleensä fiksummat tajuaa nuo sudenkuopat ja tajuaa miten pöljää ihmisen elo onkaan jne. Ehkäpä pessimistisyys on selviytymiskeino typerien keskellä?
Joo tunnen pari tuollaista. Kaikki on aina huonosti säästä lähtien: on liian kylmää tai kuumaa, pilvinen sää on ruman harmaa, auringonpaisteesta saa syövän ja migreenin, pimeällä on pelottavaa ja synkkää, sade sotkee kampauksen ja kuiva sää on pahaksi iholle, sumu on taas ankean harmaata, tuuli sotkee hiukset ja jos ei tuule "ilma ei liiku ja on painostavaa". Töissä valitetaan ettei koskaan ole mitään kivaa, mutta jos tuo jotain herkkuja kahvipöytään niin ne lihottavat (itse ei kuitenkaan koskaan voi tuoda mitään) ja jos yritetään keksiä jotain mukavaa vaikka just pikkujouluihin niin mikään ei kelpaa (itse ei kuitenkaan koskaan ehdoteta mitään).
Ei nämäminusta mitään realisteja ole, vaan ankeuttajia. Realisti näkisi myös niitä hyviä puolia ja osaisi tehdä muutakin kuin valittaa.
Ei Armstrongia kuuhun lennätetty ainakaan nihilistisen pessimismin voimalla. Piti uskoa, että mahdoton on saavutettavissa, ja selvittää miten.
Siksi kai niin moni haluaa kieltää sen koskaan edes tapahtuneen.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen melko pessimistinen, toki itse näen sen enemmän realisminä.
Kuinkahan monelta pieleen menneeltä projektilta säästyttäisiin, jos niitä sudenkuoppia oikeasti mietittäisiin eikä vaan mennä "jipii kyllä me pystytään siihen!' asenteella?
Ja toiset vaan analysoi tilanteet/asiat välittömästi ilman sen kummempia ponnisteluja, eli esim suunnitelman kuullessaan "näkee" heti kymmeniä muuttujia joita yhdistelee saatavilla olevaan tietoon ja tästä laskelmoi riskinpaikat.(eikä siihen mene aikaa edes minuutteja, vaan asiat vaan tulee välittömästi mieleen)
Positiiviset sen sijaan näyttäisi olevan usein sokeita/välinpitämättömiä riskeille ja puutteille, joten ehkä siitä näkökulmasta "negatiivinen" henkilö ärsyttää, kun eivät itse tajua että homma nyt vaan menee todennäköisesti puihin nykyisellä suunnitelmalla?
Esim tuo kirppishomma:
Tiedossa on todennäköisesti älytön säätäminen typerien/epäluotettavien ihmisten kanssa jos myy netissä(tori/fb).
Kirppareilla myyntiä rokottaa maksut + varkaat ym.
Lahjoittamisessa harmittaa jos on rahalle tarve, eikä haluaisi ilmaiseksi antaa pois.
Könttämyynnistä jää myös tappiolle vs markkinahintaan myynti kappaleittain.
Itse olen myynyt paljon tavaraa tori:ssa ym, ja noin 7-8/10 ostajasta tekee oharit/kyselee turhia/tuhlaa aikaa/tarjoaa naurettavan vähän ja ei maksaisi edes posteja ym.
Esim vaikka ilmoituksessa on kuvat joka suunnalta, tarkat mitat ja tiedot = aina joku tollo kysyy noita samoja, sitten kun vastaan nopeasti antamalla tiedot + lisää kuvia = ei kuulu mitään.
Onnellisuus ja älykkyys ei aina sovi yhteen, koska yleensä fiksummat tajuaa nuo sudenkuopat ja tajuaa miten pöljää ihmisen elo onkaan jne. Ehkäpä pessimistisyys on selviytymiskeino typerien keskellä?
No mut fakta on se, et jos haluu tienata rahaa, joutuu asian kun asian eteen tekemään töitä. Jos haluaa päästä äkkiä tavarasta eroon, on parempi lahjoittaa, luovuttaa tai heittää pois. Sillon kaikki käy suitsaitsukkelaan, mut rahaa saa vähemmän/ei ollenkaan. AP
Vierailija kirjoitti:
Ei Armstrongia kuuhun lennätetty ainakaan nihilistisen pessimismin voimalla. Piti uskoa, että mahdoton on saavutettavissa, ja selvittää miten.
No ei sinne kyllä niinkään lennetty että kasaappas tosta vähän noita sun vanhoja tiellä olevia muuttolaatikoita ja teet niistä raketin ja menox!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun esimies on päättänyt, että nyt lähdetään näin asiakaslähtöisesti liikkeelle eikä oteta vanhoja painolasteja mukaan, niin olen jo oppinut olemaan hiljaa. Ihan turha muistuttaa, että joku tietty päivitysajo tehdään yöllä klo 5, joten tänään tehdyt muutokset näkyvät vasta huomenna asiakkaalle. Kun on päätetty, että nyt muututaan niin nyt muututaan, kyllä ne palveluntarjoajalta sitten kertovat, mikä hintalappu muutokselle tulee ja sitten palataan vähin äänin olemassa olevan tapaan toimia. Annan (monen muun kanssa) porukan nysvätä aikansa, silloin eivät ole haittaamassa tuloksentekoa. Omia ideoita ei kannata sanoa ääneen, ne on aika äkkiä johtoryhmässä jonkun toisen hengentuotteina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sinne kyllä niinkään lennetty että kasaappas tosta vähän noita sun vanhoja tiellä olevia muuttolaatikoita ja teet niistä raketin ja menox!
Mut ei myöskään niin, et uskottiin sitä, joka sanoo et "ei onnistu, tuonne ei kyllä päästä millään".
Vierailija kirjoitti:
Minä voi kertoa mistä on kyse. Töissä meillä on näitä ”innostuvia” ihmisiä, joiden ideat ovat AINA. niitä kaikkein kuluneimpia ja väsyneitä. Tyyliin ”mennään pikkujouluissa pakohuoneeseen”, ”kuunnellaan Cheekkiä”, ”syödään sushia” jne. Koska on muita ihmisiä jotka yrittävät nostaa tekemisen tasoa ja luovuutta, tämmöisiä latteuksiin ei voi lähteä mukaan. Ja koska näissä ihmisissä on aimo annos narsismia, he alkavat heti syyttää muita ”negatiivisiksi”.
Negatiiviset ihmiset ei koskaan ehdota itse mitään. Sitä tekemisen tasoa yritetään nostaa sillä, että kaikkien muiden ideat vain ammutaan alas. Tästä on kyse ja tämä on peestä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Vaan just sellasta turhaa neuroottisuutta ja panikoimista tyhjästä. Mikään toisen ehdottama ei ikinä kelpaa ja silti niitä neuvoja kysellään. Realismi on asia erikseen. Olen itsekin ollut tuollainen negatiivinen ei ei ei ei, kaikki on niin vaikeeta ja ylivoimaista- ihminen. Se on historiaa. Realisti aion olla edelleen.
Hyväksy se, että ihmiset ovat erilaisia, heillä on erilaisia kokemuksia, eri määrä energiaa kuin sinulla.
Älä oleta, että sinun erilaisuutesi on sen parempaa kuin muiden.
En minäkään viitsisi minkään kirppisten tai lahjoittamisten kanssa pelata. Mutta mulle tuo ei ole ongelma, heitän roskiin vaan :D Ei mene jätemaksuja kun viskaa taloyhtiön sekajäteastiaan, tarvittaessa paloina (esim. vanhat huonekalut).