Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ei onnistu" -ihmiset

Vierailija
07.11.2017 |

Miksi jotkut ihmiset ovat niin pirun negatiivisia ja oikein kaivamalla kaivavat esiin jokaisen hankaluuden kaikissa ehdotuksissa?

Esimerkkinä tuttava, jolla on ylimääräistä kodin pientavaraa, josta ei tiedä mitä tehdä. Rahaa roinasta pitäis saada, mutta FB-kirppikset on hankalia, oikeat kirppikset kalliita, lahjoittaa ehkä vois mut pitäis viedä tavarat sinne ja tänne ja se on hankalaa, kukaan ei halua ja mikään ei onnistu ja voi ei ja huoh :( Poiskaan ei voi heittää ku jätemaksut ja kaikki.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä tuollainen negatiivinen ihminen. Pidän suuni kiinni, kun taas keksitään pyörää uudestaan enkä viitsi pilata intoa huomauttamalla, että esteenä on joku tietosuojalainsäädäntö tai henkilörekisterilaki tai kiinteistön käyttösäännöt tai mikä milloinkin. Aika usein se negatiivisuus on realismia.

Mulla kanssa sama. Pidän turpani kiinni ja kuuntelen, kun joku selittää suu vaahdossa sitä ja tätä. Kerran olen suuni avannu ja se oli vika kerta. Eräs viisas piti esitelmää mihin valmistaunut 2 viikkoa. Kesti 2h pyöreesti se mussutus ja kaavioiden tutkiminen jne. Sitten se sano. Kysyttävää??. Joo, no tota toi sun kaavotus ei enää mee läpi, kun tuli uudet paloturvallisuusmääräykset. Tulos oli se, että olin kusipää kun sanoin sen ääneen.  Äijä näki vaivaa tollaseen esitelmään eikä edes ottanu kaikkia asioita huomioon ja olin kusipää.

Vierailija
42/52 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen joskus miettinyt, että miten nämä ei käy- tyypit pärjää ihmisten kanssa niinkään hyvin mitä näyttävät pärjäävän. Yhden kaverini kanssa ei nimittäin ole mitään oikeaa tapaa vaikka sanoa, että kyllä se siitä. Kun ei se koskaan siitä. 

Esimerkkinä vaikka tuo elämäntilanne nyt ja talohaaveet. Juu, kaksi tavallista palkansaajaa ei ilman lottovoittoa rakenna 300 neliön kivitaloa järven rannalle Etelä-Suomessa. Mutta kun talopaketteja on muitakin, ja tontteja muuallakin, tai sitten ostaa vanhan talon ja remontoi sen. Mutta sitten remontoiminen on kallista, eikä sitä miehen tollukka edes osaa, ja voivoisentään. Tekisi mieli sanoa, että totta, et saa unelmiesi taloa IKINÄ, koita elää asian kanssa. Mutta sitten minä taas olisin pahis, joka haluaa tahallaan pahoittaa toisen mielen. 

Ikinä ei siis ole hyvä, ja se nimenomaan on se raskain juttu teissä ei käy -tyypeissä. 

Ehkä se ei kaipaa sulta mitään ratkaisua, oletko tullut ajatelleeksi sitä? Ehkä hän haluaa vaan voivotella tilannetta ja tarvitsee nyt sen ajan käsitellä asiaa. Jotkut tarvitsee pidemmän ajan... Ehkä sinäkin mallailet itsellesi roolia, jota sulta ei edes odoteta. Sä taidat olla niitä jotka ei kestä jos ei pääse heti kehittämään ratkaisua kaikkeen? Miksi sua ärsyttää toisen erilaisuus ja reagointitapa kun ei se ole sulta pois?

Se ei koskaan jää siihen yhtään aiheeseen, vaan on kaikessa mukana. Jokaisessa toisessa ihmisessä on joku huono puoli joka on mainittava ääneen, miehestä pitää valittaa, koulusta pitää valittaa, lapsen kavereista pitää valittaa (puhumattakaan niiden kavereiden vanhemmista). Ei sellaista jaksa, ja kyllä se on omasta energiasta pois. 

Minä olen peruspositiivinen ihminen, ja realisti myös. Realismiin nojaten annoin tämän kaverin mennä menojaan, en siis pidä enää mitään yhteyttä. Valittakoon samankaltaisten kanssa. Harmi tietysti minulle, että minunkaltaisiani on vähemmän... 

Tuota, kuulostat kyllä aika epämiellyttävältä ja itserakkaalta.

Ehkä, mutta minulle tuli melkeimpä fyysisestikin paha olo tämän ihmisen seurassa, joka ei voinut sanoa mitään hyvää mistään eikä kenestäkään. En minä halua olla pelkästään toisen likasanko, jonne voi kaataa kaiken sen, mikä omassa elämässä sillä hetkellä pielessä. Ystäviä totta kai kuunnellaan ja tuetaan, mutta sen pitäisi olla vastavuoroista. Tämä henkilö sai minun murheeseeni sanottua, että hänen murheensa on isompi, eikä hän jaksa miettiä minun ongelmaani. 

Että sellainen, mukava ihminen. 

No sinähän täällä valitat! Ettet vain olisi kuitenkin samaa maata? Vai että sinunkaltaisia "peruspositiivisia" ei ole muita? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen joskus miettinyt, että miten nämä ei käy- tyypit pärjää ihmisten kanssa niinkään hyvin mitä näyttävät pärjäävän. Yhden kaverini kanssa ei nimittäin ole mitään oikeaa tapaa vaikka sanoa, että kyllä se siitä. Kun ei se koskaan siitä. 

Esimerkkinä vaikka tuo elämäntilanne nyt ja talohaaveet. Juu, kaksi tavallista palkansaajaa ei ilman lottovoittoa rakenna 300 neliön kivitaloa järven rannalle Etelä-Suomessa. Mutta kun talopaketteja on muitakin, ja tontteja muuallakin, tai sitten ostaa vanhan talon ja remontoi sen. Mutta sitten remontoiminen on kallista, eikä sitä miehen tollukka edes osaa, ja voivoisentään. Tekisi mieli sanoa, että totta, et saa unelmiesi taloa IKINÄ, koita elää asian kanssa. Mutta sitten minä taas olisin pahis, joka haluaa tahallaan pahoittaa toisen mielen. 

Ikinä ei siis ole hyvä, ja se nimenomaan on se raskain juttu teissä ei käy -tyypeissä. 

Ehkä se ei kaipaa sulta mitään ratkaisua, oletko tullut ajatelleeksi sitä? Ehkä hän haluaa vaan voivotella tilannetta ja tarvitsee nyt sen ajan käsitellä asiaa. Jotkut tarvitsee pidemmän ajan... Ehkä sinäkin mallailet itsellesi roolia, jota sulta ei edes odoteta. Sä taidat olla niitä jotka ei kestä jos ei pääse heti kehittämään ratkaisua kaikkeen? Miksi sua ärsyttää toisen erilaisuus ja reagointitapa kun ei se ole sulta pois?

Se ei koskaan jää siihen yhtään aiheeseen, vaan on kaikessa mukana. Jokaisessa toisessa ihmisessä on joku huono puoli joka on mainittava ääneen, miehestä pitää valittaa, koulusta pitää valittaa, lapsen kavereista pitää valittaa (puhumattakaan niiden kavereiden vanhemmista). Ei sellaista jaksa, ja kyllä se on omasta energiasta pois. 

Minä olen peruspositiivinen ihminen, ja realisti myös. Realismiin nojaten annoin tämän kaverin mennä menojaan, en siis pidä enää mitään yhteyttä. Valittakoon samankaltaisten kanssa. Harmi tietysti minulle, että minunkaltaisiani on vähemmän... 

Ehkä, mutta minulle tuli melkeimpä fyysisestikin paha olo tämän ihmisen seurassa, joka ei voinut sanoa mitään hyvää mistään eikä kenestäkään. En minä halua olla pelkästään toisen likasanko, jonne voi kaataa kaiken sen, mikä omassa elämässä sillä hetkellä pielessä. Ystäviä totta kai kuunnellaan ja tuetaan, mutta sen pitäisi olla vastavuoroista. Tämä henkilö sai minun murheeseeni sanottua, että hänen murheensa on isompi, eikä hän jaksa miettiä minun ongelmaani. 

No sinähän täällä valitat! Ettet vain olisi kuitenkin samaa maata? Vai että sinunkaltaisia "peruspositiivisia" ei ole muita? :D

Voi huokaus sentään. Tämä on ehkä turhaa, mutta a) vastasin aiheeseen ei onnistu - ihmiset, ja kuvailen yhtä tällaista ihmistä ja b) sanoin, että positiivisia ihmisiä on vähemmän kuin negatiivisia, oman kokemukseni mukaan. Se on harmi, maailma olisi paljon kivempi paikka jos useampi keskittyisi olennaiseen ja lakkaisi valittamasta aina samasta asiasta. 

Vierailija
44/52 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksy se, että ihmiset ovat erilaisia, heillä on erilaisia kokemuksia, eri määrä energiaa kuin sinulla.

Älä oleta, että sinun erilaisuutesi on sen parempaa kuin muiden.

Kyllä mää sen ymmärrän ja hyväksynkin, mutta mitä mun pitää tehdä, kun negistelijä pyytää neuvoa, mutta mikään ei kelpaa? Jossain kohtaa munkin ideapankki loppuu, ja sekin on mun vika, kun en halua auttaa. AP

Sano sille, että hänen ei ehkä hänen ei kannata kysyä neuvoa sinulta, kun hän on sitä mieltä että neuvosi ovat kelvottomia.

Vierailija
45/52 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On "hiukan" eri asia avautua palstalla anonyymina kuin taakoittaa yhtä tai joitain lähimpiä ihmisiä.

Minäkin olen ollut se "likasanko" muille ja jos kerran erehdyin kertomaan kuinka vaikea tilanne omassa elämässä on niin sain kuulla samaa, muiden ongelmat ovat suuria, ei minun eikä minulla ole edes oikeutta olla masentunut ja väsynyt koska tehtäväni on ottaa muiden p...a loputtomasti vastaan.

Ymmärrän tätä kommentoijaa, ihmiset eivät halua nähdä häntä inhimillisenä vaan omien tarpeidensa täyttäjänä.

Vierailija
46/52 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työkaveri, joka on nyt viisi (5) vuotta valittanut, että hänen elämänsä on hanurista: puoliso on kamala, ei anna, ottaa rahat, valittaa kaikesta, ei koskaan tee kotona mitään (kotitöitä, ruokaa, kaupassakäyntejä, lastenhoitoa), ja jos joskus harvoin tekee ruokaa, on se mautonta, harmaata ja tylsää. Asuivat ennen isossa kerrostaloasunnossa, se oli kamalaa, kun oli naapureita eikä vuokra-asuntoa voinut laittaa mieleisekseen. Ostivat talon. Nyt on kamalaa asua talossa, kun sitä pitää kokoajan laittaa, ajaa nurmikkoa, nikkaroida, askarrella, tapetoida, listoittaa, maalata, kaikki maksaa rahaa ja aikaa ja hermot menee ja vasara osuu peukaloon ja listat on vinossa. Lapsia on kaksi, nekin vaan vaatii ja kitisee ja haluaa nukkua vieressä eikä nuku vaan potkii eikä ruoka kelpaa eikä vaatteet eikä karkit eikä uni eikä valve. Väsyttää kun ei ole nukkunut sataan vuoteen.

Viisi vuotta on tätä valitusta kuunneltu. Työkaverilta. Työskentelen avokonttorissa, joten en pääse mihinkään tuolta valitukselta, paitsi vessaan mut ei sielläkään viitsi koko päivää istua. Kukaan ei enää jaksa kommentoida mitenkään, mutta sekään ei ole ok, kun ottaa sen niin, ettei ketään kiinnosta (no juu ei kiinnostakaan). Neuvot on kaikki väärin. Neuvojen antamatta jättäminen on väärin. Hän myrkyttää kitinällään koko ilmapiirin. Asiasta ei voi sanoa hänelle, koska se ei auta mitään paria tuntia pidempään, ja sen ajan saa sitten kuunnella mutinaa siitä, miten ei voi olla oma itsensä. Pomo ei ota asiaan kantaa.

Minä alan olla todella väsynyt ja töihinmeno ahdistaa ihan mielettömösti. En tiedä mitä tehdä. Ja ihan vaan siksi, että yksi negistelijä negistelee koko halvatun ajan.

Vierailija
47/52 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kiva kuulla näiden valittaja-ihmisten kommentteja, että kuinka näissä esimerkkien kaltaisissa tilanteissa pitäisi teidän mielestänne toimia. Tai kuinka ihannemaailma menisi teidän mielestänne.

Vierailija
48/52 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutinen teille positiivisille: halveksimanne negatiiviset henkilöt ovat varovaisia ja harkitsevia. He ovat jääneet henkiin ja jatkamaan sukua.

Vierailija
49/52 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutinen teille positiivisille: halveksimanne negatiiviset henkilöt ovat varovaisia ja harkitsevia. He ovat jääneet henkiin ja jatkamaan sukua.

No onhan ne positiivisetkin hengissä :D 

Vierailija
50/52 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksy se, että ihmiset ovat erilaisia, heillä on erilaisia kokemuksia, eri määrä energiaa kuin sinulla.

Kyllä mää sen ymmärrän ja hyväksynkin, mutta mitä mun pitää tehdä, kun negistelijä pyytää neuvoa, mutta mikään ei kelpaa? Jossain kohtaa munkin ideapankki loppuu, ja sekin on mun vika, kun en halua auttaa. AP

Sano sille, että hänen ei ehkä hänen ei kannata kysyä neuvoa sinulta, kun hän on sitä mieltä että neuvosi ovat kelvottomia.

Oletko ap VARMA, ETTÄ SINULTA ON PYYDETTY NEUVOA?

Anteeksi versaali, mutta kokemukseni mukaan osa ihmisistä kuvittelee, että heidän pitäisi rqtkaista muiden ongelmia, vaikka ei tarvitsekaan.

Useinmiten ihmiset valittavat elämäänsä saadakseen myötätuntoa, EI neuvoja.

Besserwisserismiin taipuvaiset ihmiset kuvittelevat tietävänsä asiat paremmin kuin ihmiset itse. Ja ahdistuvat kun -anteeksi vain - aika heppoiset neuvot eivät toimi ja kelpaa.

Kyllä normaaliälyiset aikuiset ihmiset ovat itse punninneet ongelmaansa aika pitkään ja tuntevat kaikki asiaan vaikuttavat tekijät parhaiten. Kaikkea ei edes haluta kertoa sivullisille.

Joten voi hyvin olla että tuttusi ei hermostu siihen, että et keksi neuvoja, vaan siihen, että tuputat toimimattomia neuvoja silloin, kun pelkkä kuuntelu ja myötätunto olisivat tarpeen.

38

Vierailija
51/52 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi versaali, mutta kokemukseni mukaan osa ihmisistä kuvittelee, että heidän pitäisi rqtkaista muiden ongelmia, vaikka ei tarvitsekaan.

Besserwisserismiin taipuvaiset ihmiset kuvittelevat tietävänsä asiat paremmin kuin ihmiset itse. Ja ahdistuvat kun -anteeksi vain - aika heppoiset neuvot eivät toimi ja kelpaa.

Kyllä normaaliälyiset aikuiset ihmiset ovat itse punninneet ongelmaansa aika pitkään ja tuntevat kaikki asiaan vaikuttavat tekijät parhaiten. Kaikkea ei edes haluta kertoa sivullisille.

Joten voi hyvin olla että tuttusi ei hermostu siihen, että et keksi neuvoja, vaan siihen, että tuputat toimimattomia neuvoja silloin, kun pelkkä kuuntelu ja myötätunto olisivat tarpeen.

38

Kyllä mä olen aika varma. Hänen viestinsä alkaa meidän kaveriporukan ryhmätsätissä "Hei, tarviisin teidän neuvoja ja vinkkejä siihen, mitä tehdä vanhoille ---." AP

Vierailija
52/52 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

38

Kyllä mä olen aika varma. Hänen viestinsä alkaa meidän kaveriporukan ryhmätsätissä "Hei, tarviisin teidän neuvoja ja vinkkejä siihen, mitä tehdä vanhoille ---." AP

Ups sori, unohdin HUUTAA. OLEN VARMA ETTÄ MINULTA ON PYYDETTY NEUVOA. AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä