Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka eivät jaksa huolehtia ulkonäöstään?

Vierailija
07.11.2017 |

Olen 15-vuotias tyttö enkä jaksa huolehtia ulkonäöstäni juuri ollenkaan. Tietysti huolehdin perushygieniasta, mutta en jaksa ikinä meikata, hoitaa ihoa erityisemmin tai laittaa hiuksia. En myöskään panosta pukeutumiseen ollenkaan, koska en vaan jaksa. Toisaalta taas koen, että olen niin lihava ja ruma, ettei meikit ja vaatteet auta. Olen laihduttanut yli 10kg mutta ei auta. Meikitkin vaan aiheuttavat allergisen reaktion.
Onko teistä outoa nähdä tällaisia nuoria?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On outoa, kertoo mielenterveysongelmasta

Vierailija
2/28 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään jaksa, ihan terve ihminen olen. Onnea laihdutukseen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile apteekin meikkejä?

Vierailija
4/28 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan hyvä!

Laittaminen on usein aika turhaa ja älytöntä. Monet ihmiset, varsinkin nuoret on kauniita ilmankin eikä ainakaan parane meikeillä ja lakkakerroksilla.

Itse en paljoa laittaudu,  koska siihen menee aikaa, se on kallista, sotkeutuu harrastuksissa ja ihan elämässä, tuntuu epämiellyttävältä ja ennen kaikkea turhalta. Nyt vanhemmiten olen ottanut rutiiniksi peittää pahimpia puutteita, esim. yhden näkyvän vaurion ihossa, kun menen jonnekin erityispaikkaan. Muuten mennään au naturel, mutta puhtaana.

Nuorena ja fiksuna voi ajatella myös eläinkokeita, luontoa yms. pelkän itsensä lisäksi, arvostan sitä!

Mutta jos oma ulkonäkö tuntuu epämiellyttävältä, voisit koittaa jollain tavalla muuttaa suhtautumistasi. Mikä auttaisi? Keho on sielun temppeli, arvosta sitä! Se toimii ihmeellisesti, sitäkin voi ajatella: mitä kaikkea se tekee. Itselleni tämä tuli erityisen selväksi odotusaikana, myöhemmin urheillessä ja kaikessa lähikontaktissa :)

Vierailija
5/28 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vielä tekis mieli lisätä, että suuri osa "kauneudenhoidosta" on silkkaa humpuukia: en usko mainoksiin, anti ageen ja trendeihin. Ilman niitä on helpompi olla kaunis, hyvinvoiva, ajaton, tyylikäs ja lisäksi ekologinen eläinystävä - mm.

Monet kuulemma käyttää laittautumiseen vähint. tunnin päivässä. Sen vois muuhunkin käyttää. mun laittautumiseni on lähinnä venyttelyä, tekee varmasti hyvää ja paremman vaikutuksen ulkonäköön kuin esim. raskas meikki tai hiusten värkkääminen saman ajan.

Yks syy laittautumattomuuteen on elämä, ei mun menossa meikit ja herkät kampaukset kestä, koska mm. liikun säässä kuin säässä, ulkoilen ja painin lasten kanssa,  itken ja nauran sateessa, elän...  Nyt olen kotona, en tod. meikkaa.

4

Vierailija
6/28 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkien, vartalovoiteiden yms. käyttäminen, varsinkaan nuorella iällä, ei edistä terveyttä vaan päinvastoin. Olet oikein fiksu nuori jos vältät turhaa kemikaalikuormaa.

Vierailija
7/28 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole outoa. Toivottavasti sinulla on jotain mielenkiintoisempaa tekemistä, kuin itsensä jatkuva tuunaaminen. Hyvä, että huolehdit hygieniastasi. Kannattaakin katsoa finnien perään, että eivät äityisi niin pahoiksi, että jäisi pysyviä arpia.

Vierailija
8/28 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole outoa. Toivottavasti sinulla on jotain mielenkiintoisempaa tekemistä, kuin itsensä jatkuva tuunaaminen. Hyvä, että huolehdit hygieniastasi. Kannattaakin katsoa finnien perään, että eivät äityisi niin pahoiksi, että jäisi pysyviä arpia.

Mielenkiintoista, että vaihtoehto on sitten jatkuva itsensä tuunaaminen. Itse meikkaan aamulla (5min) ja kiharran ja laitan hiukset joka aamu 10min. Minulle on jo kotona lapsena opetettu, että itsensä siistiminen ja laittaminen on muiden huomioonottamista. Ei paljoa vaadi sutaista meikkiä kasvoille, jotta epätasainen punoitus ja rosoitus häviää iholta.

Vierailija
9/28 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin meikkaamisen 13-vuotiaana, ja edelleen laittaudun päivittäin. Ei ole sellaista, joka ei näyttäisi paremmalta, laitettuaan ripsiväriä, puuteria kasvoille, huulikiiltoa. Totta kai hiukset laitetaan päivittäin. Lisäksi aamuisin kasvojen puhdistus, suihku ym. Iltaisin kasvojen puhdistus, kosteutus.

Olen 47-vuotias ja edelleen nautin kosmetiikasta, vaikka olen teknisellä alalla. En todellakaan paini enkä ulkoile säässä kuin säässä, kuljen omalla autolla, ja minulla on pt. Paras vaan ap alkaa laittautumaan. Luonnonkauniita ovat harvat. Kosmetiikka tuo elämänhalua.

Vierailija
10/28 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi junttia sakkia. Meikata voi nopeasti ei vaadi tuntien operaatiota. En ikinä jätä hiuksia laittamatta ja hoidan niitä parhailla kampaamotuotteilla. Painikaa vaan kurassa ja ravassa aikuiset rönttöriinat.

Varokaa,ettei kura lennä kun ajan maasturillani ohi.

Vierailija
11/28 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole outoa. Kukin tyylillään. Ehkä sinulla se ehostaminen ei niin inspaa, koska et ole vielä löytänyt omaa tyyliä. Nuorempana se on kaikilla vähän hakusessa ja kokeillaan erilaisia lookkeja. Myös tyytymättömyys omaan painoon tietenkin vaikuttaa.

Mutta voithan kokeilla joitakin pieniä juttuja, millä ehostaa "huomaamatta". Esim. valitset vaatteiden värit sen mukaan, että ne sopii omaan luonnolliseen väritykseen. Ota selvää, sopivatko sinulle esim. viileät vai lämpimät sävyt, murretut vai kirkkaat ja selkeät värit. Oikeilla väreillä saa kasvoihin hehkua ilman meikkiäkin. Netistä löytyy paljon tietoa tee-se-itse-värianalyysista.

Jos meikin kokeilu jossakin vaiheessa innostaa, niin kääntyisin myös apteekin tuotteiden pariin. Sieltä löytyy apua herkän ja allergisen ihon hoitamiseen ja meikkaamiseen. 

Vierailija
12/28 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 min meikkaamiseen  on pitkä aika aamulla, vuodessa, vuosikymmenissä. Lisäksi on huomioitava meikin puhdistamiseen ja ihon hoitamiseen sen jälkeen kuluva aika. Meikki kuluttaa ihoa. Vähemmän meikkaavat näyttävät keski-iässä ja vanhoina nuoremmilta, jos vain ovat suojanneet ihonsa UV-suojavoiteilla.

5 min riittää arkisin ripsiväriin ja/tai huulipunaan ja tarvittaessa pieneen ihon tasoitteluun.  Tämä riittää toisten ihmisten huomioimiseen ja itsensä piristämiseen. 

Vierailija
13/28 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, että vaihtoehto on sitten jatkuva itsensä tuunaaminen. Itse meikkaan aamulla (5min) ja kiharran ja laitan hiukset joka aamu 10min. Minulle on jo kotona lapsena opetettu, että itsensä siistiminen ja laittaminen on muiden huomioonottamista. Ei paljoa vaadi sutaista meikkiä kasvoille, jotta epätasainen punoitus ja rosoitus häviää iholta.

Onko epäkohteliasta antaa kasvojensa punoittaa? Voi kamala, olen loukannut varmaan monia ihmisiä elämäni aikana.

Vierailija
14/28 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellesi olet tehnyt tuhoa jättämällä ihonhoidon pois. Hei, aikuisenakin voi oppia. Punotus voi kertoa paljon vaikka couperosasta.

Vierailija
15/28 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et kyllä paljoa muita huomioi,jos sutaiset vain 5min. meikin! Siinä ajassa ei paljoa ehdi ja pelkkä meikkivoide kasvoilla saa ihmisen näyttämään omituiselta ja sairaalta.

Opettelehan meikkaamaan kunnolla,todella epäkohteliasta että muut joutuvat katselemaan sairaan näköistä naamaasi.

Vierailija
16/28 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitava meikkaaja saa 5 minuutissa meikin aikaan. Sutaisu ei tarkoita meikkivoidetta, vaan yleensä puuteria, meikkivoidetta ei sutaista. Hiukset kihartaa 10 minuutissa, tosin upeaksi. Täällä harva osaa edes kihartaa saati muotoilla föönillä ja kunnon kampaamotuotteilla.

Kevyt meikki ei näytä koskaan sairaalta, meikkaamaton iho voi näyttää, ellet osaa korostaa ja peittää oikeita kohtia. Vaalikaa kauneutta!!!

Vierailija
17/28 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin nuori tyttö edes tarvitsee meikkejä? Iho on kiinteä ja rypytön, silmät erottuvat kasvoista selvästi ilman niiden korostamistakin, ihon väri on tasainen ja heleä. Minun nuoruudessani ne äärimmäisen laitetut olivat selvä vähemmistö, suurin osa oli aika luonnollisia. Nykykulttuuri korostaa laittautumista aivan liikaa.

Meikkaaminen ja muotivaatteet eivät ole mikään velvollisuus eikä sinun tarvitse selitellä valintojasi kenellekään. Älä elä elämääsi sen mukaan mitä kuvittelet jonkun muun ehkä ajattelevan, silloin tulee varmasti onnettomaksi. Et varmasti edes ole ruma ja lihava vaikka niin luulet, olen kuullut samaa vaikka kuinka monelta nuorelta tytöltä ja kukaan heistä ei ole sellainen ollut vaan kauniita nuoria ihmisiä siinä nuoruuden raikkaudessaan. Itsekin luulin ikäisenäsi jotenkin erottuvani rumuudellani muista. Nyt kun katson kuviani niin en erottunut, ihan tavallisen näköinen olin. Tuossa iässä ja varsinkin nykyaikana ollaan tolkuttoman kriittisiä ulkonäöstään. Itseä verrataan epärealistisiin ihanteisiin. Ja vaikka olisit minkä näköinen, olet ihan yhtä hyvä kuin kaikki muutkin.

Kosmetiikka ym. kauneusbisnes sekä muotiteollisuus on valtavaa liiketoimintaa jossa liikkuu hirveästi rahaa. Tuotteiden markkinoijat haluavat kuluttajien, eli tyttöjen ja naisten tuntevan itsensä riittämättömiksi ulkonäkönsä vuoksi. Sillä tavalla heidät saadaan ostamaan näitä tuotteita ja pitämään niitä välttämättöminä. Siinä on kyse rahasta.

Laihduttamisesta sen verran että yli kymmenen kilon laihdutus on tosi paljon ikäisellesi. Jos et ole oikeasti ollut selvästi ylipainoinen, niin noin suuri painonpudotus alkaa olla jo epäterveellistä. Olet vielä kasvuikäinenkin, ja raju laihdutus ei siksikään ole suositeltavaa. Ylipaino ei tarkoita sitä ettei ole tikkulaiha. Moni ikäisesi näkee kehonsa vääristyneellä tavalla ja luulee normaalipainoisuutta lihavuudeksi. Kysy painostasi vaikka kouluterveydenhoitajalta, itse et välttämättä näe kokoasi realistisesti. Moni ikäisesi on oikeasti laiha mutta luulee silti että painoa pitäisi pudottaa.

Vierailija
18/28 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei jaksa" viittaisi siihen, että  kiinnostaisi, mutta jostain syystä energia ei riitä. Onko tämä siis sinulla valinta vai onko sinulla hoitamatonta masennusta tmv minkä takia et jaksa? Itse kyllä katson, että tukka on suittu ja vaatteet jokseenki kivat ja siistit, vaikken muuten esimerkiksi meikkaa tai hiuksia laita saati trendejä seuraa. Lapsillekin opetan, että kun lähdetään ulos niin katsotaan, että ei ole sen näköinen, että olisi sillan alta ryöminyt.

Vierailija
19/28 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin meikkaamisen 13-vuotiaana, ja edelleen laittaudun päivittäin. Ei ole sellaista, joka ei näyttäisi paremmalta, laitettuaan ripsiväriä, puuteria kasvoille, huulikiiltoa. Totta kai hiukset laitetaan päivittäin. Lisäksi aamuisin kasvojen puhdistus, suihku ym. Iltaisin kasvojen puhdistus, kosteutus.

Olen 47-vuotias ja edelleen nautin kosmetiikasta, vaikka olen teknisellä alalla. En todellakaan paini enkä ulkoile säässä kuin säässä, kuljen omalla autolla, ja minulla on pt. Paras vaan ap alkaa laittautumaan. Luonnonkauniita ovat harvat. Kosmetiikka tuo elämänhalua.

Etkö häpeä aikuinen ihminen kun haluat saada kirjoituksellasi epävarman keskenkasvuisen tytön itsetunnon vielä huonommaksi? Kosmetiikasta voi nauttia mutta jos sen kokee pakoksi niin siitä on nautinto kaukana. Suihku taas on normaalista hygieniasta huolehtimista, sitä ei voi verrata laittautumiseen. Aloittaja sanoi huolehtivansa hygieniastaan joten turhaan siitä hänelle sanot.

Ja luonnonkauneudesta olet väärässä, nuorena on luonnonkaunis.

Taatusti et edes ole mikään 47-vuotias nainen vaan miestrolli joka haluaa täällä kiusata pikkutyttöä. Kyllä oletkin typerys.

Vierailija
20/28 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä verrataan aloittajaa ihmisiin jotka eivät huolehdi siisteydestään? Hygienia (josta ap kertoi huolehtivansa) on toisten huomioonottamista, mutta meikkaaminen on kyllä ihan jokaisen oma asia. Laittautumattomuus ei tarkoita samaa kuin epäsiisteys. Nykyään on mennyt tämä ulkonäköön keskittyminen ihan överiksi. Mikään normaali siisteys ei muka riittäisi. Aikuiset ihmiset täällä lyttäävät lasta ja syyllistävät. Missä on teillä se muiden huomioonottaminen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi