V#tuttaa kun koira seuraa kokoajan!
Kuulemma kertoo siitä, kun on niin kiintynyt omistajaan? Mua vaan ottaa niin pattiin tuo jatkuva seuraaminen! :( Se on kokoajan sitten tielläkin kun seuraa joka paikkaan.
Koira on 70kg että ei mikään pienikään!
Menen vessaan, niin se on sitten siinä vessan oven takana makaamassa, etten pääse pois vaan pitää aina koittaa käskeä että pois siitä nyt.
Sitten se lähtee pois ja mä olen lähdössä käymään vaikka hakemassa postin (ok-talo). Sitten se pyörii siinä edessä kokoajan tai menee välioven/ulko-oven eteen makaamaan ja taas se on tiellä! Sitten se oottaa että tuun ja makaa TAAS siinä oven edessä.
Oon monesti meinannu kompastuaki koko koiraan kun se on edessä AINA!
Menen sohvalle ja aukaisen telkkarin. Koira seisoo häntä heiluen siinä telkkarin edessä, etten näe koko telkkaria! Pyydän sitä menemään maate ja se maate meneminenkin on näköjään niin vaikiaa! Sitten kun se vihdoin menee maate, niin se tapittaa mua melkein kokoajan.
Heti jos vähänkään nousen sohvalta, se nousee heti itekin. Kun siivoan asuntoa, se häslää ympärillä jatkuvasti. Nykyään laitan sen kodinhoitohuoneeseen/pesuhuoneeseen/jonnekin että saan rauhassa siivota.
Kun laitan sen ulos tarpeilleen, niin se ei osaa kauaa olla ulkonakaan yksin kun se vinkuu sisälle takas että pääsee seuraamaan mua. Meillä on tuon lisäksi 3 muuta koiraa ja ei auta vaikka koirakaverit ois pihalla sen kanssa, aina se haluaa sisälle ja olla siellä missä minäkin.
Sen koko elämä on yhtä seuraamista! Kauhean rasittavaa, en vaan mahda sille mitään :(
Joo olen taas palstan mielestä maailman paskin koiranomistaja, koska ainahan lemmikistä pitäs vaan tykätä ja rakastaa täysillä 110% mutta enemmän tuo koira tuntuu riesalta kuin ihanalta :(
Seuraavaksi otan kyllä kissan.
Kommentit (33)
En suosittele kyllä sitten kissaakaan. Viimeksi tänään vessassa käydessäntoinen kiehnäsi jaloissa ja toinen tuli syliin....
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä ottaa laumanvartijakoiraa jos ei kestä vartiointia.
Bernhardinkoira ei ole laumanvartijakoira.
Vierailija kirjoitti:
Aktivoikaa niitä koirianne.
Ei muuten auta tähän ongelmaan todennäköisesti. Meillä on aina olleet koirat ihan harrastus- ja kilpakoiria, ihan varmasti tarpeeksi aktivoituja ja liikutettuja, mutta osa on silti sen luonteisia että heti kun emäntä vähänkin värähtää siihen malliin että nousisi liikkeelle, koira nousee myös, ja seuraa. Paimenkoirissa varsinkin tosi yleinen piirre. Ja mun kokemus että varsinkin tokoon parhaita kisakoiria tulee näistä äärimmäisen miellyttämishaluisista joka paikkaan seuraajista.
Juu, ota vaan kissa. Ne ei onneksi tee mitään tuollaista ja saat olla ihan rauhassa :D.
Eikun tuossahan nuo kaksi pyörivät koko ajan jaloissa, niin että meinaa kompastua. Vessan ovea on turha edes harkita sulkevansa, kun herrojen on pakko päästä mukaan. Suihkussa kun käy, niin siinä ne istuvat suihkukaapin ulkopuolella odottamassa ,ja kylpyammeessa maatessa asettuvat kumpikin omalle matolleen koisimaan siksi aikaa. Sänkyyn tulevat nukkumaan ja sohvalla tunkevat kylkeen kiinni tai syliin.
Eli siis aivan käsittämättömän ihania, seurallisia, hauskoja ja rakkaita pieniä karvapalloja. Eläimen kun ottaa, tai siis ennen sitä, pitää oikeasti miettiä, mitä siitä voi seurata. Ja vasta, kun on aivan varma, että jaksaa tarvittaessa sen karvaisen varjon 24/7, voi tehdä päätöksen. Nykyään tuntuu, että koiria otetaan muodin vuoksi ja kun muillakin on (etenkin sillä instatyypillä ja silläkin bloggaajalla), eikä yhtään tajuta, mitä ollaan tekemässä. Eläin ei ole pehmolelu tai lapsi, vaan eläin. Ja koska se on eläin, se myös käyttäytyy kuin eläin...
Ratkaisu: Hanki 3 lisää koiraa niin se tuo balancia taloon.
Luuletko ettei kissat seuraa koko ajan, tule vessaan mukaan ja lehden päälle makaamaan.
Mulla on kanssa tuommoinen tapaus (65kg). Seuraa tosin vaan jos mies ei ole kotona...olen ajatellut tämän niin, että se kokee velvollisuudekseen vahtia ettei emännälle vaan satu mitään. Ei häiritse muuten paitsi silloin kun tulee vessan oven taakse vinkumaan kun olen "kakkosella" (mulla on ujo kakka :D)
Kuulostaa tylsistyneeltä. Kunnon retkiä maastoon ja leikkimistä yhdessä, saat varmasti sitten ainakin muutaman tunnin rauhaa.
Ota pehmolelu tai akvaariossa/terraariossa elävä otus, kissat nimittäin seurailee myös perässä. Itse en voi mennä edes vessaan ilman että kisu seuraa (jos siis on hereillä 😏)
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi otan kyllä kissan.
Hyvä idea. Paitsi että on kissoja, jotka seuraavat omistajaansa vessaan. Vessanpöntön vetäminen on monen kissan mielestä äärimmäisen kiinnostava toimenpide.
Et vain ole kouluttanut sitä koiraasi olemaan seuraamatta. Kyllähän nyt jokaiselle koiralle pitäisi opettaa käsky "paikka".
Vierailija kirjoitti:
Juu, ota vaan kissa. Ne ei onneksi tee mitään tuollaista ja saat olla ihan rauhassa :D.
Eikun tuossahan nuo kaksi pyörivät koko ajan jaloissa, niin että meinaa kompastua. Vessan ovea on turha edes harkita sulkevansa, kun herrojen on pakko päästä mukaan.
Kyllä oven voi sulkea, kissa nimittäin on ehtinyt livahtaa sisälle vessaan ennen kuin itse ehdin, eli heti kun ovea vähän raotan.
Kissat ovat niin arvaamattomia, joskus seuraavat ihan perskärpäsinä, toisinaan taas kun haluaisi seuraa niitä ei voi vähemmän kiinnostaa. Tai, kuten täällä kun sisälle tuli myyrä, hänen korkeutensa kuorsasi sängyssä selällään (tietenkin poikittain mahdollisimman paljon tilaa vieden), moinen karvapötkö oli kissalle ihan evvk.
Meillä on kaikki koirat olleet tuollaisia seuraajia. Kaksi niistä aikuisia kodinvaihtajia, tämä kolmas pentuna tullut. Eivät seuraa perheessä muita kuin minua. Koskaan ei tarvitse ihmetellä missä koira on, on takuulla parin metrin säteellä nukkumassa tms. Ei tämä minua haittaa. Seuraksi koira otettiinkin.
Mulla on kaksi isoa koiraa jotka seuraavat minua joka paikkaan. Rivissä ja peräkanaa. Yhteensä sata kiloa koiraa tunkee syliin. Minusta se on vaan kivaa, onpahan ainakin seuraa.