Tuttava perhe myi auton!
Tuttavat myivät autonsa kun laajentavat taloaan. Ajavat niin vähän. Nyt sitten kaverin mies oli ostanut tonnilla jonkun romun. Sen mukaan tulee halvemmaksi oastaa kerran vuodessa tonnin auto mitä uuden kulut olis... Mut eihän se niin voi olla. Eikö just vanhojen autojen verot ja vakuutukset oo paljon enemmän kuin uuden? Huollotkin kalliimpia, etenkin kun joutuu monta kertaa huollattamaan. Uusihan huolletaan vaan kerran vuodessa... Ei muuta mut mun mies suunnitelee samaa meidän toisen auton kohdalla!
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Tuttavat myivät autonsa kun laajentavat taloaan. Ajavat niin vähän. Nyt sitten kaverin mies oli ostanut tonnilla jonkun romun. Sen mukaan tulee halvemmaksi oastaa kerran vuodessa tonnin auto mitä uuden kulut olis... Mut eihän se niin voi olla. Eikö just vanhojen autojen verot ja vakuutukset oo paljon enemmän kuin uuden? Huollotkin kalliimpia, etenkin kun joutuu monta kertaa huollattamaan. Uusihan huolletaan vaan kerran vuodessa... Ei muuta mut mun mies suunnitelee samaa meidän toisen auton kohdalla!
Halvemmaksi se vanha auto tulee, kun siinä ei arvo enää paljon pääse tippumaan. Toisekseen sen voi huoltaa itse jos osaa. Uudet autot pitää huollattaa korjaamoissa että takuut säilyy. Vanhaan myös ei tartte kalliita Kasko-vakuutuksia.
Meidän auto makso 900e. Bemari. Ruosteeton. Mies vaihtaa osia kun kuluvat. Vanhemmat autot paljon halvempi pitää kuin uudet jotka maksaa jo ostaessa kymppitonneja.
Jos ostat nyt tonnin auton ja osaat huoltaa sen ja pidät kunnossa, saat siitä vuoden päästä kutakuinkin saman hinnan myydessäsi sen. Uudessa autossa lähtee arvosta heti 24% pois, kun sen ajaa autoliikkeestä ulos, kun arvonlisäveroa et voi yksityisenä vähentää.
Halpoihin autoihin löytyy romikseltakin osia.
Uusi voi maksaa 120€, romikselta saa ihan toimivan osan 30€.
Vain rikkaan ja paljon ajavan kannattaa ostaa uusi auto.
Nimenomaan toisinpäin.Vanhassa vakuutus ei maksa juuri mitään,liikennevakuutus riittää,ei tarvita tonnon kaskoa niinkuin uuteen.No huollotkaan ei maksa kun voi ostaa uuden tonnin kaaran jos vanhaan tulee vikaa liikaa.Ainut syy uudelle autolle on ulkonäkö ja mukavuus...jos niillä ei niin väliä niin turha
Ei vanhoja autoja huollateta, niitä korjataan, kun tulee joku vika.
Olen ajannut kohta kolme vuotta 250 euron autolla ja kerran olen jousen korjattanut. Vakuutus ei ole sen kalliimpi kun on täydet bonukset. Noin vanha ei tarvise mitään kaskoja, jotka tekee niistä vakuutuksista kalliita. Autovero n. 160 vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Halpoihin autoihin löytyy romikseltakin osia.
Uusi voi maksaa 120€, romikselta saa ihan toimivan osan 30€.
Vain rikkaan ja paljon ajavan kannattaa ostaa uusi auto.
Kiva kuulla. Minä en tiedä mitään autoista, mutta jos mielestäsi minun kannattaa ostaa vanha romu, niin varmaan tulet sitä sitten ilmaiseksi huoltamaan. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halpoihin autoihin löytyy romikseltakin osia.
Uusi voi maksaa 120€, romikselta saa ihan toimivan osan 30€.
Vain rikkaan ja paljon ajavan kannattaa ostaa uusi auto.Kiva kuulla. Minä en tiedä mitään autoista, mutta jos mielestäsi minun kannattaa ostaa vanha romu, niin varmaan tulet sitä sitten ilmaiseksi huoltamaan. Kiitos.
Onpas tyhmä heitto. Ensin ihmetellään miksi kukaan ostaa vanhoja romuja kun käyvät mukamas niin kalliiksi, ja sitten kun joku selittää asian mahdollisimman yksinkertaisesti että palikkakin ymmärtäisi, niin johan on herne nenässä. Eihän kukaan neuvonut, mitä sinun pitää ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavat myivät autonsa kun laajentavat taloaan. Ajavat niin vähän. Nyt sitten kaverin mies oli ostanut tonnilla jonkun romun. Sen mukaan tulee halvemmaksi oastaa kerran vuodessa tonnin auto mitä uuden kulut olis... Mut eihän se niin voi olla. Eikö just vanhojen autojen verot ja vakuutukset oo paljon enemmän kuin uuden? Huollotkin kalliimpia, etenkin kun joutuu monta kertaa huollattamaan. Uusihan huolletaan vaan kerran vuodessa... Ei muuta mut mun mies suunnitelee samaa meidän toisen auton kohdalla!
Jestas että ap voi olla tyhmä ihminen. Eikö sua edes hävetä paljastaa rajatonta tyhmyyttäsi täällä?
Miten vanhan auton vakuutus on muka halvempi kuin uuden? Helpommim
Se vanha hajoaa ja vakuutus ei osia mistään romuttamosta osta!
Kerroppa ap paljonko teillä sitten on ne huolto, vakuutus, ja verokulut vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Miten vanhan auton vakuutus on muka halvempi kuin uuden? Helpommim
Se vanha hajoaa ja vakuutus ei osia mistään romuttamosta osta!
*reps*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halpoihin autoihin löytyy romikseltakin osia.
Uusi voi maksaa 120€, romikselta saa ihan toimivan osan 30€.
Vain rikkaan ja paljon ajavan kannattaa ostaa uusi auto.Kiva kuulla. Minä en tiedä mitään autoista, mutta jos mielestäsi minun kannattaa ostaa vanha romu, niin varmaan tulet sitä sitten ilmaiseksi huoltamaan. Kiitos.
Onpas tyhmä heitto. Ensin ihmetellään miksi kukaan ostaa vanhoja romuja kun käyvät mukamas niin kalliiksi, ja sitten kun joku selittää asian mahdollisimman yksinkertaisesti että palikkakin ymmärtäisi, niin johan on herne nenässä. Eihän kukaan neuvonut, mitä sinun pitää ostaa.
Tuossahan oli väärä ohje. Puutuin siihen. Ei voi sanoa, että vain rikkaan ja paljon ajavan kannattaa ostaa uusi. Listaan olisi pitänyt lisätä myös ne, jotka eivät autoista mitään ymmärrä.
Minä olen ajanut 14 vuotta samalla autolla. Huollot tehty ajallaan. Vuosihuollon ulkopuolisia korjauksia on tarvinnut tehdä kaksi kertaa tänä aikana (jarrusatula vaihdettu, kun jarru juminut ja yhden renkaan laakeri vaihdettu; tosin vuosihuollon yhteydessä).
Helpolla olen ensimmäiset päässyt, mutta ehkä onneakin mukana. Perheen kakkosauton kannattaa olla 'ritsa'. Ja sillä ritsalla kannattaa pääasiassa ajaa sen parempi ajotaitoisen/autoista enemmän tietävän; varsinkin, jos ajo tapahtuu pääasiassa muualla kuin moottoriteillä/ei ole satoja kilometrejä viikkoon.
Koko perheen pidemmät viikonloppu- ja lomareissut tehdään sitten ykkösautolla, joka turvallisempi.
Suuremmassa kaupungissa ei tarvitse autoa ollenkaan. Viikonlopun mökkimatkoille voi varata yhteiskäyttöauton tms. Turha seisottaa tallissa tai ruuhkassa autoaan.
No en mä tiedä niitä kuluja! Mies vaan sano että tulee halvemmaksi... Jos se nyt myy ja ostaa romun, niin saa sit ajaa sillä niin pitkälle kun pääsee. Takasin ei enää tarvi edes päästä!
Vierailija kirjoitti:
Miten vanhan auton vakuutus on muka halvempi kuin uuden? Helpommim
Se vanha hajoaa ja vakuutus ei osia mistään romuttamosta osta!
Ei uudenkaan auton vakuutus normaalia kulumista korvaa. Yleensä ne osat ostetaan ihan rahalla eikä käytetä siihen vakuutusta ja maksella sitten korkeampia kaskomaksuja sen vuoksi. Vanhoihin autoihin tehdään huollot tarpeen mukaan riippuen ajokilometreistä eikä sen valmistajan ohjeen mukaan missä maksetaan ihan tyhjästä kerran vuodessa.Varaosatkin on muutamaa poikkeusta lukuunottamatta halvempia
Autuaita ovat puupäät sillä he kelluvat.
Nyt naisena hävettää lukea sun tekstiä. Hiukan vois ottaa itse asioista selvää jos selonoton vaikeus ei ylitä henkisiä kykyjä.Mut sun tapauksessa on selvä asia että ylittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halpoihin autoihin löytyy romikseltakin osia.
Uusi voi maksaa 120€, romikselta saa ihan toimivan osan 30€.
Vain rikkaan ja paljon ajavan kannattaa ostaa uusi auto.Kiva kuulla. Minä en tiedä mitään autoista, mutta jos mielestäsi minun kannattaa ostaa vanha romu, niin varmaan tulet sitä sitten ilmaiseksi huoltamaan. Kiitos.
Sen huomaa ettet tiedä mitään autoista. En minäkään ennen tiennyt mutta osasin hakea tietoa jos oli tarve enkä tullut nettipalstalle kyselemään ihan typeriä. Nyt tiedän niin paljon että autokaupoilla mua on turha koittaa sumuttaa sukupuolen perusteella.Osaan jopa diagnosoita vian jo ennen kuin vien auton korjaukseen - ja gd on pitänyt yleensä paikkansa.
Kato kun sitä tietoa on tarjolla jos osaa hakea.
Olen ajellut nyt vuoden 100 euroa maksaneella Ford Mondeolla.
Uusinut jarrupalat taakse ja joitakin moottorin antureita. Ehkäpä jotain satasen luokkaa.
Tilasin juuri saksasta uudet jakopään osat (Suomessa yli 100 euroa) 55:llä eurolla.
Ne kun vielä vaihtelee, niin todennäköisesti autolla on edessään vielä useampi vuosi ajoaikaa.
Ainoa haitta on 320:n euron verot vuodessa, mutta nekin saa kuitattua kun ei tarvitse vuokrailla autoa kuljetustarpeisiin. Farmarimalli ja vetokoukku :-)
Miehesi on oikeassa.