Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kyselet kaverlta/työkaverilta/tuttavalta paljonko mikäkin on maksanut?

Vierailija
06.11.2017 |

Minua on alkanut ihmetyttämään, miksi ihmiset kyselevät paljonko mikäkin on maksanut? (vaikka laukku, takki, asunto). Esimerkiksi varasin juuri minulle ja miehelleni ulkomaanmatkat, ja on tullut jo monta kyselyä paljonko matkasta pulitimme. En ymmärrä mitä se kenellekään kuuluu? Jos kysellyn hinnan menee kertomaan, on vastapuolen reaktio yleensä "en ymmärrä miksi tuollaisiin pitää laittaa rahaa" tai "kamala, miten se siitä on niin paljon maksanut". Ja alkaa spekulaatiot millä rahoilla eletään. Tienaamme mieheni kanssa ihan omat rahamme. Olemme lapseton pariskunta ja emme käytä rahaa juurikaan ulkona syömisiin tai baareissa ravaamiseen/kulttuuriin. Tykkään panostaa kerralla hyvään ja miksi en sitä tekisi, jos tässä elämäntilanteessa siihen pystyn. Sain pari vuotta sitten myytyä kuolinpesän kesämökin ja siitäkin tuli paljon kyselyitä, että kuinka paljon kaupasta nettosimme. Minusta tälläiset utelut/kyselyt ovat törkeitä! Miksei saman tien kysytä mikä pankkitilisi saldo on tällä hetkellä ja kuinka paljon on esim. säästössä?

Haluaisinkin kysyä niiltä ketkä utelevat: miksi kyselet muilta paljonko mikäkin on maksanut ja mitä teet sillä tiedolla? Jos niin kovin kiinnostaa, niin netistähän voi vaikka sitten kytätä eri juttujen hinnat, jos niin kamalasti kiinnostaa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kiinnostaa.

Vierailija
2/4 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saatan kysyä jostain takista tms, koska mietin, olisiko minulla varaa vastaavaan. En kysy jos en tykkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä joko suhteuttaa mitä mikäkin maksaa, tai sitten vertaa omaan elintasoon (esim. joku maksaa viikon matkasta saman verran kuin olen saanut säästöön viidessä vuodessa). Kyselen kyllä vain läheisiltä, en tutun tutuilta. 

Vierailija
4/4 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ärsyttää minuakin. Ei siinä muuten mitään, mutta mielestäni muilla ei ole varaa "arvostella" muita. Kukin käyttää rahat miten haluaa.  Usein hintoja kertoessa saa silmänpyörityksiä eteensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi