Isoisoäiti kertoi vauvauutiset eteenpäin
Päätteli mahasta meidän olevan raskaana eikä tietenkään lähdetty valehtelemaan. On myös hyvin narsistinen luonne ja tekikin hyvin selväksi että on vain omasta puolestaan iloinen asiasta, kun saa ”uuden tittelin” ennen sisarustaan. Käski pitämään vauvan hengissä ja sanottiin myös että kerrotaan lähipiirille sittenkun ollaan siihen valmiita eikä tarvii hänen lähteä kellekkään huutelemaan.
3vk päästä oli tarkotus kertoa kun laskettuun aikaan on enään muutama kuukaus, ollaan tosi varmoilla viikoilla ja meillä on tarkistusultra että vauva on kasvanut ja alun ongelmat on selätetty.
Nytpä sitten selvis että isoäitini on siis samantien meidän ovesta poistuttuaan lähtenyt soittelemaan sukulaisiamme läpi, haukkunut mut ja mieheni pystyyn vauvan tulon johdosta ja nyt sitten sukulaiset pommittaa mua tiedusteluilla onko tää totta. Koen vähän syyllisyyttä siitä että en oikeasti oo aatellu vastata mitään ennen tota tarkistusultraa jossa vasta saadaan ”takuu” sille että meille on tulossa hyvin pitkälle terve lapsi ja lapsi ylipäätään saadaan kotiin asti todennäköisesti.
Vtuttaa suorastaan ihan hemmetin paljon tommonen takinkääntö mua vastaan isoäidin puolesta.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Mitään takuutahan ei ole, joten naurettavaa tuollainen salailu.
Narsistisen luonteen tapa saada käännettyä epäsuorasti huomio itseensä.
Sanooko joku oikeasti, että me ollaan raskaana? :D
Vierailija kirjoitti:
no joo, mutta keskenmenot ensimmäistä kuukausien aikana ovat oikeasti kyllä todella yleisiä. Sen takia moni haluaa salata raskautensa alkuvaiheessa.
"Me"? Siis ketkä kaikki siellä teillä on raskaana?
Näitä persoonallisuushäiriöisiä mummoja on Suomi täynnä. Heille muiden minuus, tunteet ja kokemukset eivät ole merkityksellisiä, tekevät kuten tahtovat, koska ovat aina oikeassa.
Mun anoppini myös kertoi aina kaikki eteenpäin. Mm sen, kun miehen veli oli menossa salaa naimisiin. Soitti meille, ettei ole sinä ja sinä viikonloppuna tavattavissa, kun on siellä lapsenvahtina, kun menevät naimisiin erämaakirkossa tms. Lapissa. Eli näin "ovelasti" paljasti salaisuuden. Me emme olisi olleet menossa hänen luokseen kyläilemään sinä, eikä lähimaillakaan vkl. Sitten kun aviopari aikoinaan kertoi asian, piti näytellä yllättynyttä. Toki kertoi myös meidän asioita väritettynä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no joo, mutta keskenmenot ensimmäistä kuukausien aikana ovat oikeasti kyllä todella yleisiä. Sen takia moni haluaa salata raskautensa alkuvaiheessa.
Ihan turhaa pelleilyä. Jälkikäteen kuitenkin haetaan huomiota enkelivauvalla.
Vierailija kirjoitti:
Mun anoppini myös kertoi aina kaikki eteenpäin. Mm sen, kun miehen veli oli menossa salaa naimisiin. Soitti meille, ettei ole sinä ja sinä viikonloppuna tavattavissa, kun on siellä lapsenvahtina, kun menevät naimisiin erämaakirkossa tms. Lapissa. Eli näin "ovelasti" paljasti salaisuuden. Me emme olisi olleet menossa hänen luokseen kyläilemään sinä, eikä lähimaillakaan vkl. Sitten kun aviopari aikoinaan kertoi asian, piti näytellä yllättynyttä. Toki kertoi myös meidän asioita väritettynä eteenpäin.
Mitä salaa naimisiin menemistä se on jos anopille on kerrottu?
Välit poikki. Sillä noi hirviömummot oppii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä salaa naimisiin menemistä se on jos anopille on kerrottu?
Niin no joo, halusivat salata sen etukäteen muilta paitsi anopilta. Tosin anopin kun tunsi, olisi ollut parempi vaan kertoa olevansa menossa Lappiin. En tiedä miksi kertoivat syyn.
No nyt sitten olet ihan hölmistynyt ja toimitatte "dementoituneen"mummelin muistitesteihin kostoksi.
Meillä oli tosi rankka raskauden alku ja saatiin n. rv 17 tietää et meidän vauvalla saattaa olla vatsanpeitteissä häiriötä tai selkäydinkohju. Mitään ei oo varmaks saatu sanottua ja mahdollisesti vauvalla on vaan pieni geenivirhe joka ei vaikuta vauvaan millään tavalla. Oon myös vuotanu verta kun seula, joten millään tavalla ei oo vieläkään rv 27 tullu fiilistä huutaa asiaa koko maailmalle ja mieluusti pidän asian ainakin vielä seuraavaan ultraan asti pienen piirin tiedossa.
Jotkut nyt otti itteensä mun käyttämistä termeistä, mutta kyllä mä lasken ton isän osallistuneen tän vauvan tekoon ihan yhtälailla kun minä. On ollu neuvoloissa ja ultrissa ja joutunu verikokeissakin mun kanssa tutkimuksissa juoksemaan. Joten kyllä, meillä ”me” ollaan raskaana.
Ap
Isoäitisi on jo aika korkeassa iässä, jos hänen lapsenlapsensa saavat jo omia lapsia. Alkavat tai jo edenneet muistisairaudet ilmenevät vanhuksilla yllättävän moninaisesti. Käytökseen saattaa esimerkiksi tulla outoa aggressiivisuutta tai epäloogisuutta.
Anna vähän armoa ikäihmiselle. Et itsekään pysy nuorena ikuisesti, vaikka vielä ehkä siltä tuntuukin.
Meillä isoäiti piti salaisuuden todella hyvin, jopa niin hyvin, että kun joku meni onnittelemaan isoäitiä (meidän kerrottuamme vauvauutiset), niin isoäiti toppuutteli, että "kyllä se vielä kuolla voi tai vammautua ainakin". Kiva - siitä eteenpäin meidän lasta on kaikki pitäneet jotenkin omituisena, kun se "meinasi kuolla jo ennen syntymää, ei siitä taida eläjäksi olla."