Anoppi ilmoitti että lapset eivät saa tänä vuonna joululahjoja
Miehen sisko sai lapsen, ostavat vain tälle uudelle lapsenlapselle lahjan.
Kiitos kovasti, voimmeko sanoa että mitäpä turhia enää heillä käymme, onhan heillä nyt "Tarun" lapsi.
En vaadi kallista lahjaa, muistaisi vaikka vitosen setelillä ja kivalla kortilla ja tekstillä että mummo tykkää teistä.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen epätasa-arvoinen tilanne on ikävä. Mielestäni lahjojen ostamisen ei pitäisi olla mikään itsestään selvä ja pakollinen juttu, välittämistä voi osoittaa muillakin keinoin. Ei sitä pitäisi joutua perustelemaan, jos haluaa viettää lahjatonta joulua. Mutta jos yhdelle lapselle ostetaan ja muille ei, onhan se nyt väärin ja voi tuntua lapsista kurjalta, jos saavat tietää asiasta. Että eikö mummi välitäkään enää meistä jne.
Ap:n lapset on saaneet lahjoja aikaisempina jouluina, Tarun lapsi ei. Mitä epätasa-arvoista on siinä, että tähän asti vaille lahjoja jäänyt lapsi vihdoinkin saa jotain?
Ei se mistään ole tähän asti vaille jäänyt. Tämähän on tulokkaan ensimmäinen joulu.
En omia lapsiani veisi ainakaan samoille joulukahveille katsomaan vierestä, miten pukki on muistanut uutta serkkua, muttei heitä.
Miksi ap ei osta lapsilleen lahjoja,miksi ainoat lahjat on tulleet anopilta? Vai miten ne ap:n lapset jää kokonaan ilman lahjoja, kun anoppi ei osta.
Ostan miehen kanssa lapsillemme lahjat. Ei minua haittaa jos anoppi ei osta lahjaa mutta se miten asia kerrottiin oli tökeröä. Ja se että samalla tuotiin julki lastenkin kuulleen että yksi saa lahjan mutta muut ei. Anopin lahjat eivät ole koskaan olleet kalliita, jos on toiveita kysynyt niin olen kertonut sen alle 20e arvoisen toiveen tai toivonut vaatetta.
Kuulun siihen ihmisryhmään jonka mielestä omia lapsia pitää kohdalla tasavertaisesti, samoin lapsenlapsia, jos joskus siihen ei pysty niin asia pitää osata ja pystyä sanomaan ääneen ja kertoa miksi ei voi toimia niin.
ap
Anoppi on kohtelemassa lapsia tasapuolisesti ja sinä haluat, että sinun lapsesi saavat enemmän? Palataan asiaan siinä vaiheessa, kun tuo Tarun lapsi on saanut yhtä monta lahjaa kuin sinun lapsesi,vasta silloin ollaan tasapuolisessa tilanteessa. En ymmärrä,miksi sinulle enemmän omillesi olisi tasapuolista.
Nythän ap:n nuorempi voisi nostaa äläkän, eihän tässä mitään tasapuolisuutta ole häntä kohtaan. On kuitenkin isosisarustaan nuorempi, kun lahjojen saanti lakkaa. Tasapuolista olisi ostaa kaikille lahja tai kertoa se ikä, mihin asti kaikki saavat lahjan.
Vierailija kirjoitti:
Meidän anoppi yrittää aina olla tosi erikoinen ja omaperäinen ja ostaa aivan kummallisia lahjoja, jotka on ostettu jostain marttojen joulumyyjäisistä tms. Ihan kiva, mutta jos lapset eivät tee niillä mitään, niin voisi olla ostamattakin. Kerran osti pojalle niin ruman käsityönä tehdyn nuken, että aina kun tämä näki sen niin käänsi päänsä ja hyvä ettei alkanut itkeä, kun pelkäsi sitä. Ja se oli oikeasti tosi ruma. Nyt kun aloin miettiä niin kertaakaan ei ole mitään mieluisaa lapsille ostanut/antanut (ei tietty aina tarvi ostaakaan jotain uutta). Ja rahasta ei ole kysymys, ovat varakkaita.
Hah ihan kuin mun äitini.
Sillä on joku ihmeellinen pakkomielle, että pitäisi olla erilaista ja persoonallisempaa kuin muilla. Karsastaa kaikkea muotia ja markettikamaa.
Nytkin se etsimällä etsii jotain räsynukkea, kun ei voi ostaa mun suorasukaisesta vihjailusta huolimattatta ihan vaan sitä Disneyn prinsessaa tai Elsaa. (Ostan sitten itse).
En tiedä mistä se kumpuaa, mutta joku pakkomielle on olla erilainen ja parempi kuin muut tavikset. Ihan kuin se olisi älykkyyden mitta, että lapsella on jonkun maalaiskunnan käsityönä tehty tuote.
Toisaalta joskus on onnistuneitakin ostoksia ollut ja olen joskus samoilla linjoilla. Esimerkiksi minusta on mukava tietyissä rajoissa tukea paikallisia erikoisuuksia ja käsitöitä, enkä pidä siitä että pikkutyöille pakkopullana syötetty pinkkejä prinsessahörhelöitä.
Mutta sitten toisaalta, äiti menee siihen toiseen ääripäähän, jossa ei enää kunnioita lapsen toiveita ja lapsen persoonaa, vaan toteuttaa omaa visiotaan ja omaa persoonaansa. Jos se tyttö tykkää Disneystä niin se tykkää. Mutta mun äitini perustelu on, että kuitenkin ne muut (eli miehen suku) ostaa niitä prinsessahörhelöitä, niin hän ostaa jotain erilaista (eli mistä lapsi ei tykkää).
No meni jo vähän ohi ap:n aloituksesta. Pahoittelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset valittavat, että isovanhemmat lahjovat liikaa ja toiset valittavat, että lahjovat liian vähän.
Ainoa ratkaisu lienee vaihtaa isovanhempia kunnes sopivat löytyy.
Eiku...
Niin tai sitten se isovanhempi voi laittaa vaan sen yhden lahjan/lapsenlapsi hintahaitarilla 5-50e. Jos tietää että on tarve johonkin kalliimpaan/mielessä jotain hienompaa, niin sitten kysyy vanhemmalta onko ok.
Tarkoitan vaan etten minäkään toivo mummolta mitään 500e älypuhelinta tokaluokkalaiselle, enkä kyllä sitä lahjatta jättämistäkään (konvehtirasiakin ok, pääasia että osoittaa muistavansa). Mun mielestä se kultainen keskitie on varsin helppo loppujen lopuksi.
Mulla on ollut kaksi ääripään mummoa. Toinen kantoi lahjoja liikaakin, toinen ei antanut koskaan mitään.
Tosin ensimmäisellä lahjojalla ei muita lapsen lapsia ollutkaan, toisella mummolla taas oli paljon eikä hän koskaan ostanut muillekaan mitään. Eli ei siinä pahaa mieltä tullut, kun kohtelu saman mummon lapsenlapsien kesken oli saman arvoista.
Siinähän se ongelma on, jos saman mummon lapsenlapsista yksi saa paljon, toinen vähän ja kolmas ei mitään. Se on epäreilua ja tuntuu lapsista pahalta, jos sitä vielä isoon ääneen toitotetaan.
Jos lahjojen antaminen loppuu nimenomaan siitä syystä että syntyi "parempi" lapsenlapsi, niin ei voi muuta sanoa kuin että onpa pska mummi.
Meillä kanssa anoppi suosii tyttärensä perhettä häpeilemättä, eikä siinä mitään. Joku kymppitonnin kielikylpy 2v lapselle on jo niin järjetön, etten viitsisi edes tasavertaisuuden nimissä sellaista vaatia. Avioero muutenkin tulossa, niin helpompaa kun ei ole jäänyt mitään "velkaa".
Oletko psykopaatti vai autisti?