Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joiden arki on helppoa ja mukavaa: mikä tekee siitä helppoa ja mukavaa?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus.

Vierailija
2/30 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi. Sitä kun saa tarpeeksi usein, pienet vastoinkäymiset ei vituta samalla tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt työmatka, helposti siivottava asunto, auto, yleinen tyytyväisyys elämänasenteena.

T. Yh

Vierailija
4/30 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee liian tiukkoja aikatauluja ja suunnitelmia voi aina muuttaa ei-niin-pakollisten asioiden kanssa ja tehdä ne myöhemmin tai jos mahdollista, jättää tekemättä.

Pitää vain osata lajitella asiat/tekemiset tärkeisiin ja vähemmän tärkeisiin ja turhiin.

Vierailija
5/30 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ei suorita ja pingota joka asiasta. Jos ei jaksa jotain tehdä, niin antaa olla. Jos ei jaksa siivota kämppää tällä viikolla, niin sen ehtii ens viikollakin, ei se mihinkään karkaa, jos perheessä on muitakin jäseniä, niin siivotkoon ne jota häiritsee.

Ruuan ei tarvi olla aina niin järin terveellistä, eineksiä ja puolivalmisteita saa syödä, ne on Suomessa kuitenkin aika laadukkaita. Kakaratkaan ei siihen kuole jos syövät välillä ranskalaisia ja kalapuikkoja ja valmista salaattia.

Kakarat saa joskus lintsata koulusta tai harrastuksesta, jos ei tule tavaksi.  Muutenkin, ihmisille saa sanoa ei, mä en nyt jaksa enkä halua. Ei tarvi jatkuvasti ajatella mitä muutkin nyt sanoo, ei tarvi välittää naapureista tai sukulaisista, jos teidän perheessä asiat on ok, kersat voi hyvin, niin kenenkään ei tarvi sekaantua.

Pitää olla itselle armollinen, samoin miehelle ja kersoille, ihmisiä me ollaan kaikki, eikä ole mitään ideaa tuhlata koko elämää suorittamiseen, joskus pitää levätä ja rentoutua.

Vierailija
6/30 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun kokee että on hyödyllinen ja on joku syy olla olemassa, ja että tekemiseni merkitsee jotain jollekulle, saa arjen tuntumaan helpolta.

Vierailija
7/30 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Rento asenne kaikessa. Asiat hoidetaan, mutta ei turhaan stressata. 

2. Onnellinen ja tasapainoinen parisuhde

3. Mieluinen työ lähellä kotia

4. Riittävä palkka, jotta ei tarvitse murehtia rahojen riittämistä

Siinä olennaisimmat.

Vierailija
8/30 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimmat vähän aikatauluja ja vaatimuksia.

Vierailija
9/30 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että minä jäin kotiin pitkäksi aikaa lasten synnyttyä. Ja olen edelleen "ainoastaan" osa-aikatyössä vaikka lapset jo teinejä. Mies sai/saa tehdä töitä rauhassa ja iltaisin/viikonloppuisin vietettiin rauhallista lapsiperheen arkea eikä kenenkään tarvinnut juosta kaupoilla tai siivota hiki hatussa. Minä pystyin myös heti koulun jälkeen auttamaan lapsia läksyissä ja kokeisiin kuulusteluissa, ettei ne jäänyt iltaan, jolloin kaikki väsyneitä. Kaikki ollaan aika koti-ihmisiä, joten ei edes ängetä kalenteria täyteen erilaista ohjelmaa. Toki molemmilla lapsilla harrastukset ja nähdään tuttavia/sukulaisia mutta yritetään jakaa niitä tasaisesti ympäri vuoden.

Vierailija
10/30 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluinen työ ja mieluista tekemistä vapaa-ajalla. Riittävästi aikaa rentoutumiselle. Kotitöiden hoitaminen stressaamatta.

Vierailija
11/30 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloja pienemmät menot. 

Vierailija
12/30 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kiireinen ja tiukasti aikataulutettu työ. Töissä saa juosta ja koko ajan on päällä stressi ja kiire.  Haluan siis, että kotona arkeni on todellakin helppoa ja mukavaa. Kotona ei tarvitse suorittaa. Töissä muut vaihtavat parissa minuutissa vaatteet ja melkein juoksevat kotiin, mutta itse olen päättänyt, että tähän loppuu minun kiireeni. Vaihtelen vaatteet kaikessa rauhassa ja käyn rauhassa vessassa ja kotimatkalla poljen hissukseen pyörällä. 

- Lyhyt työmatka ja aikaisin alkava työ, töistä pääsee kolmelta

- arki ei ole aikataulutettua eikä kenelläkään ole ohjattuja harrastuksia, koska kukaan ei ole kiinnostunut sellaisista

- itse harrastan kotihommia kuten lukemista ja neulomista ja liikuntaharrastuksista kävelyä, pyöräilyä ja talvella hiihtoa (voi harrastaa milloin jaksaa ja haluaa) ja liikumme ja retkeilemme paljon luonnossa (metsässä mieli lepää) 

- teen koko viikon ruokaostokset kerralla lauantaina ja arkena en käy kaupassa kuin pakon edestä

- Suhtaudun rennolla asenteella kotitöihin. Meillä on aina perussiistiä, mutta en stressaa, jos viikkosiivous jää väliin.

- Teen arkena helppoa ja nopeaa ruokaa kuten keittoja, patoja ja kastikkeita, jotka valmistuvat perunoiden kiehuessa. Kaikkea ruokaa syödään ainakin kaksi päivää. Pakastan ruokaa, jotta joskus tarvitsee vain lämmittää. 

Vierailija
13/30 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskeleva äiti, opiskelen yliopistossa. Nykyisin lähes kaiken voi tehdä netissä omilla aikatauluilla. Lapsen päiväkoti on viiden minuutin kävelymatkan päässä, se on pieni, joten lapsi ei ole sieltä saanut mitään sairauksiakaan. Kotihommat saan tehtyä opintojen välissä taukoja pitämällä. Ruokakauppa on alakerrassa, siellä käy nopsaan. Mies tekee osansa kotitöistä ja on viikossa neljä päivää töissä ja kolme kotosalla.

Vierailija
14/30 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti lapsettomuus. Sen ansiosta kaikki vapaa-aikani on oikeasti vapaata aikaa, jonka voin käyttää niin kuin haluan. Ei tarvitse huolehtia kenestäkään, eikä kukaan vaadi tai tarvitse mitään. Vietän useamman tunnin päivästä ihan vain omien juttujeni parissa, ja se on minulle tärkeää.

Vierailija
15/30 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset, jo kotoa pois muuttaneet lapset.

Vierailija
16/30 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen elämäntyyli. Prioirisoin niin, että ensin arjen perusjutut (uni, ruoka, liikunta, työ/opiskelu) sujuu hyvin, mahdollisimman pienellä vaivalla, en vaadi täydellisyyttä. Loput ajastani käytän asioihin joista nautin. Toimii. 

Vierailija
17/30 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertainen elämäntyyli. Prioirisoin niin, että ensin arjen perusjutut (uni, ruoka, liikunta, työ/opiskelu) sujuu hyvin, mahdollisimman pienellä vaivalla, en vaadi täydellisyyttä. Loput ajastani käytän asioihin joista nautin. Toimii. 

Lisään tähän vielä että yksinkertainen elämäntyyli = vähän tavaraa ja pienet ilot

Vierailija
18/30 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluisa työ, aikatauluton vapaa-aika, rutiinut niihin muutamiin lapseen liittyvään aikatauluun (kouluaamut, harrastukset) ja pätevä mies.

Vierailija
19/30 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yksinkertaisesti kaksi asiaa. Terveys ja riittävä määrä rahaa, järjestys sama.

Vierailija
20/30 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona hoidettavien töiden tasainen jakautuminen puolisoiden kesken, turhasta ei stressata (p**kaan ei hukuta mutta ei olla siivousmaanikkojakaan), ei tehdä liian tiukkaa aikataulutusta vaativia asioita. 3 päivää viikossa etätyötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän