Mies! Miksi sinä ahnehdit ruokaa välittämättä muista ruokailijoista?
Eilisen ahmattimiesten ketjun innoittamana päätin kysyä suoraan mitä nämä ahmatit oikein ajattelevat.
Itselläkin kokemuksia ahmattimiehistä, valitettavasti. Olimme suurella porukalla mökillä ja minä sekä mökin emäntä valmistimme ruuat.
Miesten vastuulla oli ainoastaan grillaus, jos sitä oli luvassa.
Eräänä päivänä kyllästyttyään grilliruokaa päätimme tehdä mökin emännän kanssa riisiä ja kanakastiketta, sitä oli reilusti niin että kaikille olisi tullut kunnollinen annos. Lisäksi salaattia ja leipää runsaine päällisineen ym.
Kuinkas ollakaan, kun me ruuanlaittaja pääsimme ottamaan viimeisinä valmistamiamme ruokia, oli jäljellä molemmille noin lusikallinen riisiä ja saman verran kastiketta, jossa tuskin montaa kananpalaa jäljellä.
Samaan aikaan katselin kuinka muutamalla ahmattimiehellä lautanen oli kukkurallaan täynnä pelkästä riisistä ja kastikkeesta! Voin sanoa, että silloin ketutti ja KYLLÄ, mainitsin todellakin asiasta.
Pahin näistä ahmateista ei kyllä vielä tänä päivänäkään katso että kaikille varmasti piisaa.
Ei auta kuin yrittää rynniä ensimmäisten joukossa ottamaan että itselleen jotakin saa.
Nyt ahmattimiehet selityksiä! Miksi toimitte noin itsekkäästi? Eikö edes hävetä?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo on ollut ihan teidän keittäjien vika. Miehillä nyt yleensä on oltava ruokaa se kukkupäinen lautasellinen, se on ihan normi. Te teitte ruokaa liian vähän, ei voida puhua nyt mistään ahneudesta. Ahneudesta puhutaan silloin jos vaikkapa joku tuo töihin kakun ja joku itsekäs porsas pistelee poskeensa melkein sen koko kakun jättämättä muille mitään. Se on ahneutta ja porsastelua. Kyllä lämmintä ruokaa on saatava miestenkin vatsansa täyteen. Etenkin kun nyt ei puhuta mistään viiden makaronilaatikon ahmimisesta viisi kertaa päivässä vaan normaalista ateriasta normaalissa miesten koossa.
Ei tehty. Normaaliälyinen ihminen osaa täyttää vatsansa tarjolla olevilla lisäkkeillä pääruoan lisäksi eikä pelkällä pääruoalla jonka on tarkoitus riittää kaikille. Leivällä, salaatilla ja muulla närppeellä olisi saanut varmasti vatsansa täyteen. Ihan sama asia ja yhtä törkeää kuin tuo kakkuvertauksesi. Ei yhtä ruokalajia voi kertakaikkiaan vain omalle lautaselleen lapata. Jos olet suursyömäri, jolle ei mikään riitä niin ole hyvä ja osta sekä valmista itse ruokasi.
Miksi mahaa täytyy täyttää leivällä ja muulla lksukkeella, jotta saa sen täyteen. Miksei sitä ruokaa voi tehdä riittävästi.
Siksi että sullakin se ruokaympyrä muistuttaisi edes etäisesti sitä mitä se kuuluisi olla. Syötkö sinä normaalisti aina kukkurallisia pelkkää pääruokaa ilman salaattia, vihanneksia tai muita lisäkkeitä?
Miksi joku toinen saisi sanella sen miltä mun ruokaympyrä näyttää? Toivottavasti vain provoot
19
En toimi noin, mutta lähtökohtaisesti olen sitä mieltä, että ruokaa on oltava niin paljon, että kaikille riittää. Jos tilanne on sellainen, että annoskokoa pitää säännöstellä, niin sitten ruokamäärä on mitoitettu väärin. Eri asia tietenkin jos ollaan vaikka perheen sisäisesti laiharilla, mutta normaalisti pitäisi ruokaa mieluummin aina jäädä yli kuin loppua kesken. Varsinkin, jos on isompi porukka syömässä. Toki jos näin ei ole, niin sitten ei oteta sitä ruokaa sen enempää kuin on tasajaolla kohtuullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo on ollut ihan teidän keittäjien vika. Miehillä nyt yleensä on oltava ruokaa se kukkupäinen lautasellinen, se on ihan normi. Te teitte ruokaa liian vähän, ei voida puhua nyt mistään ahneudesta. Ahneudesta puhutaan silloin jos vaikkapa joku tuo töihin kakun ja joku itsekäs porsas pistelee poskeensa melkein sen koko kakun jättämättä muille mitään. Se on ahneutta ja porsastelua. Kyllä lämmintä ruokaa on saatava miestenkin vatsansa täyteen. Etenkin kun nyt ei puhuta mistään viiden makaronilaatikon ahmimisesta viisi kertaa päivässä vaan normaalista ateriasta normaalissa miesten koossa.
Ei tehty. Normaaliälyinen ihminen osaa täyttää vatsansa tarjolla olevilla lisäkkeillä pääruoan lisäksi eikä pelkällä pääruoalla jonka on tarkoitus riittää kaikille. Leivällä, salaatilla ja muulla närppeellä olisi saanut varmasti vatsansa täyteen. Ihan sama asia ja yhtä törkeää kuin tuo kakkuvertauksesi. Ei yhtä ruokalajia voi kertakaikkiaan vain omalle lautaselleen lapata. Jos olet suursyömäri, jolle ei mikään riitä niin ole hyvä ja osta sekä valmista itse ruokasi.
Miksi mahaa täytyy täyttää leivällä ja muulla lksukkeella, jotta saa sen täyteen. Miksei sitä ruokaa voi tehdä riittävästi.
Siksi että sullakin se ruokaympyrä muistuttaisi edes etäisesti sitä mitä se kuuluisi olla. Syötkö sinä normaalisti aina kukkurallisia pelkkää pääruokaa ilman salaattia, vihanneksia tai muita lisäkkeitä?
Miksi joku toinen saisi sanella sen miltä mun ruokaympyrä näyttää? Toivottavasti vain provoot
19
Kasva aikuiseksi ja opettele edes vieraisilla ollessasi ottamaan ruokaa niin kuin normaali ihmiset lisäkkeineen tai ole syömättä jos ei kelpaa. Et selvästikään arvosta valmiiseen pöytään pääsyä etkä sitä kyllä ansaitsekaan. Moukka. Minä teen ruokaa muuten reilusti. Mutta en sentään niin reilusti että yksi syö viiden edestä.
Veikkaisin näiden syöttöporsaiden tulkinneen isojen ruokamäärien tarkoittavan sitä, että nyt voikin ottaa runsaammin ruokaa. "Syödään nyt kun kerrankin on kunnolla valmistettu ruokaa".
Possuille tarjotaan omassa karsinassa kaukalosta ruuat.
Ruokaa pitää tehdä syöjien mukaan, eli ns.isokokoinen mies syö helposti kolme kertaa enemmän kuin pieni nainen. Ota kuule nyt opiksi. Toinen vinkki, tee halpaa ja täyttävää. Pastaa yms. Ei mitään neitijuttuja.
Jos kokille sattuu moka ja ruokaa on niukasti, oikeuttaako se muka ekan astialle ehtineen ahmimaan ison annoksen? Ruoka tasataan, senkin tahvot!! Ja kelle jää nälkä, syö päälle muuta.
En tajua tätä "oho, ei riittänyt muille kuin mulle"-mallia.
Eri kattilat miehille ja naisille.
Naisille normaali kattilallinen kanakastiketta ja riisiä (tai muuta neitiruokaa).
Miehille 10 litran kattilallinen "sitä sun tätä": eilisiä pottuja, korppupalasia, vanhaksi menossa olevaa makkaraa paloina, pakasteranskiksia, eilisen salaatintähteet, pari kananpalaakin, illalla grillattujen kasslereiden ryöppeet, loput eineslihapyörykät jääkaapin perukoilla olevasta rasiasta, plöräys ketsuppia ja päälle litra vanhaksi menossa olevaa piimää.
Kyllä tulee potrat pojat täyteen ruokaa eikä tarvi mitään neitien hömpötyksiä syödä..
Vierailija kirjoitti:
Uliuuuuuuu. Joku mies syö = kaikki miehet sitä ja tätä.
Sen ketjunkin aloittaja itse söi itsekkäästi loput lohet.
Koskas maksoit itse siteesi ja tamppoonisi?
Siteisiin ja tamponeihin menee about 2,5e/kk, otan mieluusti miehen jolla menee ruokaan noin vähän :,D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
19
Kasva aikuiseksi ja opettele edes vieraisilla ollessasi ottamaan ruokaa niin kuin normaali ihmiset lisäkkeineen tai ole syömättä jos ei kelpaa. Et selvästikään arvosta valmiiseen pöytään pääsyä etkä sitä kyllä ansaitsekaan. Moukka. Minä teen ruokaa muuten reilusti. Mutta en sentään niin reilusti että yksi syö viiden edestä.
En arvosta valmiseen pöytään pääsyä, koska syön tosi paljon? :D Minä taas toivon, että vieraani syövät juuri niitä ruokia mitä haluavat syödä ja niin paljon kuin haluavat. Jos joku ruoka loppuu, otan opiksi ensi kertaa varten
Vierailija kirjoitti:
Me miehet bodataan, tarttee syödä.
Sitten voitte myös bodata ne hehtoruokakassit kaupasta kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Eilisen ahmattimiesten ketjun innoittamana päätin kysyä suoraan mitä nämä ahmatit oikein ajattelevat.
Itselläkin kokemuksia ahmattimiehistä, valitettavasti. Olimme suurella porukalla mökillä ja minä sekä mökin emäntä valmistimme ruuat.
Miesten vastuulla oli ainoastaan grillaus, jos sitä oli luvassa.
Eräänä päivänä kyllästyttyään grilliruokaa päätimme tehdä mökin emännän kanssa riisiä ja kanakastiketta, sitä oli reilusti niin että kaikille olisi tullut kunnollinen annos. Lisäksi salaattia ja leipää runsaine päällisineen ym.
Kuinkas ollakaan, kun me ruuanlaittaja pääsimme ottamaan viimeisinä valmistamiamme ruokia, oli jäljellä molemmille noin lusikallinen riisiä ja saman verran kastiketta, jossa tuskin montaa kananpalaa jäljellä.
Samaan aikaan katselin kuinka muutamalla ahmattimiehellä lautanen oli kukkurallaan täynnä pelkästä riisistä ja kastikkeesta! Voin sanoa, että silloin ketutti ja KYLLÄ, mainitsin todellakin asiasta.Pahin näistä ahmateista ei kyllä vielä tänä päivänäkään katso että kaikille varmasti piisaa.
Ei auta kuin yrittää rynniä ensimmäisten joukossa ottamaan että itselleen jotakin saa.Nyt ahmattimiehet selityksiä! Miksi toimitte noin itsekkäästi? Eikö edes hävetä?
Jos ruokaa tekee niin sitä pitä tehdä niin paljon että se vie nälän KAIKILTA.
Minä en näe mitään härkeä syödä jos se annos ei vie nälkääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uliuuuuuuu. Joku mies syö = kaikki miehet sitä ja tätä.
Sen ketjunkin aloittaja itse söi itsekkäästi loput lohet.
Koskas maksoit itse siteesi ja tamppoonisi?
Siteisiin ja tamponeihin menee about 2,5e/kk, otan mieluusti miehen jolla menee ruokaan noin vähän :,D
Ja silti miehen pitäisi kantaa ne sohvalle, koska uliuuu?
Vierailija kirjoitti:
Jos kokille sattuu moka ja ruokaa on niukasti, oikeuttaako se muka ekan astialle ehtineen ahmimaan ison annoksen? Ruoka tasataan, senkin tahvot!! Ja kelle jää nälkä, syö päälle muuta.
Jos minä joudun syömään muuta tarjottavan ruoan lisäksi niin en syö sitä ollenkaan vaan lähden syömään kotiini.
Minua ei kiinnosta olla minuuttiakaan paikassa missä ei ole tarpeeksi ruokaa.
Olen ollut AP:n tapauksessa (oltiin mökillä porukalla) ja silloin minä ja muut miehet lähdettiin ravintolaan ja sieltä ruoaan kotiin.
Meni välittömästi maku koko juttuun ja meinasimme että antaa naisten olla ihan rauhassa siellä mökillä porukalla kun ei selvästi miehiä sinne halua.
Siinä meni lopulta pari naista ryhmästä vaihtoonkin sen takia kun rupesi ottamaan päähän tuollainen naurettava käytös. Valitetaan että mennään mökille, sitten väkisin ängetään keittiöön ja mainostetaan että he tekevät ruoat. Mutta sitten pitäisi olla nälissä kun ruokaa on niin vähän että edes teinille ei riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä joudun syömään muuta tarjottavan ruoan lisäksi niin en syö sitä ollenkaan vaan lähden syömään kotiini.
Olen ollut AP:n tapauksessa (oltiin mökillä porukalla) ja silloin minä ja muut miehet lähdettiin ravintolaan ja sieltä ruoaan kotiin.
Meni välittömästi maku koko juttuun ja meinasimme että antaa naisten olla ihan rauhassa siellä mökillä porukalla kun ei selvästi miehiä sinne halua.
Siinä meni lopulta pari naista ryhmästä vaihtoonkin sen takia kun rupesi ottamaan päähän tuollainen naurettava käytös. Valitetaan että mennään mökille, sitten väkisin ängetään keittiöön ja mainostetaan että he tekevät ruoat. Mutta sitten pitäisi olla nälissä kun ruokaa on niin vähän että edes teinille ei riittäisi.
TÄMÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tiivistyy hyvin miksi yritetään aina päästä miesporukalla mökille. Ruokaa (ja juomaa) on _riittävästi_ eikä tarvitse hakea turhaa draamaa siitä, että joku sai yhden makkaran enemmän
Vierailija kirjoitti:
Onhan se noloo jos perheen pää eli meis jää nälkäiseksi. Vähän sama asia kun nainen vihjailee ja antaa ymmärtää mutta ei ymmärrä antaa. ON se noloo härnätä aikuista miestä tuolla tavoin. Ajattelisitte joskus niitä miehiännekin.
Ei mies ole mikään perheen pää.
Helpoin ku emäntä istuttaa muut pöytään ja annostelee jokaiselle tasapuoliset annokset.
Me miehet bodataan, tarttee syödä.