Henkilöllisyyden selvittäminen
Miten saa selville kaikki tiettynä vuonna syntyneet tietyltä paikkakunnalta? Annetaanko tietoja kenelle tahansa ilman syytä kirkosta / maistraatista tai jostain muualta? Miten tätä asiaa kannattaa ruveta selvittelemään?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme et miehes pettää ku oot tollanen sairas pelle 😅
Joo joo. Ihanku oisin ainoa maailmassa joka haluu tän tietää
Alkup. Kyselijä kirjoitti:
Kyseessä on toisen naisen henkilöllisyyden selvittäminen. Pohjatietona mm syntymävuosi ja paikka.
Mistä ihmeestä voisi tietää toisen syntymävuoden ja paikan, mutta ei nimeä? Ihan pönttö juttu.
En näe mitään ihmeellistä, että haluaa selvittää tässä tilanteessa naisen henkil.öllisyyden.
Ei tosiaan tarvitse olla sairas tms.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on toisen naisen henkilöllisyyden selvittäminen. Pohjatietona mm syntymävuosi ja paikka.
Mitä sinä teet kaikkien samalla paikkakunnalla samana vuonna syntyneiden tiedoilla? Mistä oletat pystyväsi päättelemään kuka heistä kyseinen henkilö on jos sinulla ei muita tietoja hänestä ole?
Ap sanoo, että ovat muun muassa pohjatietoja. Eli muutakin on.
Näin ihan terveetkin ihmiset saattavat toimia jätetyksi tullessaan. On kova tahto tietää uudesta naisesta/miehestä kaikki mahdollinen.
Harvoin se mihinkään vakavampaan johtaa, esim. häirintään tai puhumattakaan väkivallasta. Armoa ap:lle.
Olin yhtä sekaisin vastaavassa tilanteessa. Toivuin kuitenkin muutamassa kuukaudessa.
no mene facebookkiin ja laita hakukenttään vaikka "Maija Vantaa" se tuo kaikki Vantaalta olevat Maijat esiin. Tai sit se toinen kaverihakukin on , et laitat Maija ja kotoisin Vantaa. Se tuo kaikki ne profiilit esiin.
Mulla on ollut jopa kaksi mielenvikaista pakkomielteistä kärsivää vainoajaa perässäni yhtäaikaa. Voin sanoa että ei ole kiva tunne ja jouduin muuttamaan ja hakemaan turvakieltoa heiän vuokseen. Sairaita ihmisiä on isoissakin viroissa huh huh
Hyvä että jotkut ymmärtää. Kiitos.
En ole facebookissa.
Vierailija kirjoitti:
En ole facebookissa.
Noh ei ymmärrä! Mee hoidattaan pääsi!!!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut jopa kaksi mielenvikaista pakkomielteistä kärsivää vainoajaa perässäni yhtäaikaa. Voin sanoa että ei ole kiva tunne ja jouduin muuttamaan ja hakemaan turvakieltoa heiän vuokseen. Sairaita ihmisiä on isoissakin viroissa huh huh
No siitä ei oo tässä kyse. Ei ole tarve seurata ja kytätä livenä.
Minä ainakin olen selvittänyt toisen naisen yhteystiedot ihan vain jotta voin kertoa, että miehellä, jota hän tapailee, on muitakin.
Ei tiennyt ja järkyttyi, mutta ei kuitenkaan lopettanut suhdetta vaan alistui edelleen petettäväksi. Hänen valintansa, minä olin vastuuni kantanut kertomalla.
Vierailija kirjoitti:
En ole facebookissa.
No liity faceen. Toisaalta jos et tiiä nimeä, niin siitä ei ole hyötyä. Ja onko tämä"toinen nainen" facessa,ja omalla nimellään, on toinen juttu.
Ei pelkän paikkakunnan ja v
syntymävuoden perusteella luovuteta tietoja, vaan tarvitaan nimi ja tarkka syntymäaika.
Ainakin näin oli muutama vuosi sitten, kun selvitin eräästä henkilöstä tietoja, joka ei ollut verisukulainen, vaikka kuuluikin lapsuudessa perheeseeni.
Aika tarkka oli seula, vaikka kys.henkilö oli kuollut, mutta halusin selvittää hänen perilliset.
Pitää kai antaa olla, ei riitä rahkeet. Selviää se aikanaa.
Vierailija kirjoitti:
no miät olet heille aiheuttanut? Tuskin ne tyhjästä perääsi ilmaantuu. Selvitä välisi ja maksa velkasi. Jospa se siitä. Tai voihan ola myös vainoharhasa kyse. Harvemmin virkamiehet jaksaa vainota tavallista tallaajaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei pelkän paikkakunnan ja v
syntymävuoden perusteella luovuteta tietoja, vaan tarvitaan nimi ja tarkka syntymäaika.Ainakin näin oli muutama vuosi sitten, kun selvitin eräästä henkilöstä tietoja, joka ei ollut verisukulainen, vaikka kuuluikin lapsuudessa perheeseeni.
Aika tarkka oli seula, vaikka kys.henkilö oli kuollut, mutta halusin selvittää hänen perilliset.
no mistä sait ne tiedot? Sukututkimus seurakunnaltako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä teet kaikkien samalla paikkakunnalla samana vuonna syntyneiden tiedoilla? Mistä oletat pystyväsi päättelemään kuka heistä kyseinen henkilö on jos sinulla ei muita tietoja hänestä ole?
Ap sanoo, että ovat muun muassa pohjatietoja. Eli muutakin on.
Näin ihan terveetkin ihmiset saattavat toimia jätetyksi tullessaan. On kova tahto tietää uudesta naisesta/miehestä kaikki mahdollinen.
Harvoin se mihinkään vakavampaan johtaa, esim. häirintään tai puhumattakaan väkivallasta. Armoa ap:lle.
Olin yhtä sekaisin vastaavassa tilanteessa. Toivuin kuitenkin muutamassa kuukaudessa.
Halu selvittää toisen naisen henkilöllisyys voi tietenkin olla ihan ymmärrettävää, mutta mitä apua on muiden samana vuonna samalla paikkakunnalla syntyneiden henkilötiedoista?
Vierailija kirjoitti:
En näe mitään ihmeellistä, että haluaa selvittää tässä tilanteessa naisen henkil.öllisyyden.
Ei tosiaan tarvitse olla sairas tms.
Juuri noin. Ei tarvitse olla sairas jos hakee esim tietoon tullutta henkilöä omasta suvusta. Näin sattumalta Adoptoidut ohjelmasta yhden jakson ( hero) ja suomalainen nainen n 60v etsi juuriaan. Loppu oli niin koskettava että tippa tuli silmään. Nainen etsi ja selvitti sinnikkäästi ja löysi viimein ihmisen oman isänsä, joka ei hyljeksynyt häntä vaan hyväksyi ja pitivät tiiviisti yhteyttä. Isä oli jo siinä vaiheessa 88v mutta virkeä.
Jopa kirkkoherran virastosta oli hävitetty asiaan kuuluvia tietoja ( syntymä) kun naisen äiti oli ollut 16v synnyttäessään ja mummolla oli ollut vaikutusvaltaa kirkkoherraan. Tapahtumat oli kuin olisi lukenut jotain kirjan tarinaa.
En tiedä miten eräs tuttu menneisyydestä selvitti silloisen s-postini. Tapasimme tai meillä oli lyhyt suhde kun olin opiskelemassa ja siitä kului aikaa liki 30v kun yllättäen s-postiini ilmestyi viesti. Hän kysyi olenko minä kyseessä? Nimi oli vaihtunut tietenkin.
Hämmästykseni oli melkoinen. Tapasimme myöhemmin pikaisesti kahvin merkeissä ja vaihdoimme kuulumisia. Päätimme myös ,että emme ota enää yhteyttä ja molemmat jatkavat omia polkujaan.
Mitään syntymäaikaa ei voinut olla tiedossa vain opiskeluaikainen nimeni ja paikkakunta. Ei suostunut kertomaan miten oli jäljittänyt minut.
Ei ihme et miehes pettää ku oot tollanen sairas pelle 😅