Mdf -keittiökaapit valkoiset maalatut sellaiset on vaikea pitää puhtaana
Kaikenlaisia Viiruja ja rasvan näköisiä jälkiä tietyssä valossa, miten niitä voisi yrittää putsata? Tai edes estää syntymästä esim kahvojen ympärillä sellainen rasvaisen näköinen jälki.
Kommentit (28)
Millä ne maalattiin? Teittekö itse vai teetittekö työn? Meillä harkinnassa kaapinovien maalaus, puhtaanapito kyllä oleellinen asia
Ne on a la carte kaapit. Edellinen asukki asentanut noin 15 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Rätti ja pesuaine, joka irrottaa rasvaa, esim. Fairy tai vihreä Cif. Kokeile vaikka kaapin sisäpuolelle ensin varovasti äläkä hankaa liian kovaa. Ne jäljet on kulumista Ja alkaa näyttämään rasvatahralta. En tiedä miten niistä pääsee eroon mdf maalatusta ovesta, jos joku tietää kertokoon
Cillit Bangia mutta on sen verran vahvaa ainetta että älä suoraan pinnoille suihki vaan kostutettuun rättiin
Mun mielestä aineet vaan pahentaa jälkiä. Ne jäljet on nähdäkseni kulumaa. Pinta muuttuu kiiltäväksi ja näyttää rasvalle vaikka se ei sitä ole. Pintakerroksesta siis lähtee jotakin pois (lakka?)
Olen kokeillut mäntysaippuaa, etikkaa, ja parketin pesu ainetta. ei ne jäljet pois tunnu lähtevän
Vierailija kirjoitti:
EHAANA VALKOONEN KOTII !!!!
Juu, en minäkään näitä tänne olisi valinnut. Eikös a la carte ole aika arvokas keittiö merkki. Edeltäjä on panostanut. En minä näitä vaihda. Nää on muuten hyvä kuntoiset ehjät ja puhdas yleisilme ajatellen jo 15 vuoden ikää.
Tiirailemalla näkee virheitä
Vierailija kirjoitti:
No sama ongelma on kyllä kaikissa mdf-ovissa, ei vain valkoisissa. Ikkunasta kun tulee valoa tietyssä kulmassa kaappeihin, niissä näkyy läiskiä. Ovia ei saisi puhdistaa kovaa hankaamalla vaan pehmeästi tarpeeksi kostealla rätillä ja sitten pitäisi kuivata hellästi kosteus pois. Karseimmat ovet ovat liesituulettimen lähettyvillä.
Pilkun nussi*ja tietysti olen, myönnän!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sama ongelma on kyllä kaikissa mdf-ovissa, ei vain valkoisissa. Ikkunasta kun tulee valoa tietyssä kulmassa kaappeihin, niissä näkyy läiskiä. Ovia ei saisi puhdistaa kovaa hankaamalla vaan pehmeästi tarpeeksi kostealla rätillä ja sitten pitäisi kuivata hellästi kosteus pois. Karseimmat ovet ovat liesituulettimen lähettyvillä.
Ok kiva kuulla, etten ole ainoa. Luulin jo että vain minä osaan pilata kaiken
En voi mdf kaappeja suositella. Kyllä tarttis kaapit olla semmoiset, että niitä voi kunnolla pestä sentään keittiössä sattuu ja tapahtuu!
T. Ketjun aloittaja
Mattapintaiset?
Meillä on korkeakiiltoiset ja tosi helppo pitää puhtaana. Kerran viikossa pyyhkäisen nihkeällä ja jos jotain roiskuu niin heti pyyhin. Pesuainetta en ole tainnut koskaan käyttää
11v kvikin kaapit on uudenveroiset
Vierailija kirjoitti:
Mattapintaiset?
Meillä on korkeakiiltoiset ja tosi helppo pitää puhtaana. Kerran viikossa pyyhkäisen nihkeällä ja jos jotain roiskuu niin heti pyyhin. Pesuainetta en ole tainnut koskaan käyttää11v kvikin kaapit on uudenveroiset
Joo mattapintaiset. Kulumakohdista muuttuu kiiltäväksi. Jos jää esim likaisia vesi tippoja valumaan vahingossa niin Varmasti nappaa kiinni eikä irtoa. Jos menet pyyhkimään niin muuttuu kohta kuluneen näköiseksi.
Onko kenelläkään vinkkejä kuluneen kiillon poistoon?
Onko olemassa kenties hoito-aineita mdf -materiaaliin?
Miks ette hiero sitä suoja-ainetta siihen pintaan. Sillo ei tartu mikää paska kiinni ja pyyhkimiseen riittää enää pelkkä vesi.
Vierailija kirjoitti:
Miks ette hiero sitä suoja-ainetta siihen pintaan. Sillo ei tartu mikää paska kiinni ja pyyhkimiseen riittää enää pelkkä vesi.
Voisitko kertoa mikä se aineen nimi on?
Rätti ja pesuaine, joka irrottaa rasvaa, esim. Fairy tai vihreä Cif. Kokeile vaikka kaapin sisäpuolelle ensin varovasti äläkä hankaa liian kovaa.