Miten nainen kokee naisen ihastumisen häneen?
Olen tässä miettinyt, miltä naisesta tuntuu, jos häneen onkin ihastunut nainen. Olen itse bi-nainen, eikä itseeni ole koskaan ihastunut kukaan nainen (ainakaan omien havaintojeni tai tietojeni mukaan), mutta olen suuresti ihastunut yhteen naiseen. Kukaan nainen ei ole edes flirttaillut mulle koskaan missään. :) Häpeän niitä tunteitani häneen ja yritän parhaani mukaan peitellä niitä sekä "tulla järkiini". :/
Pelottaa sekin, että miltäköhän hänestä tuntuu, sillä asia ei ole jäänyt varmaankaan kovinkaan epäselväksi. En halua loukata häntä tai mitään muutakaan negatiivista hänelle tietenkään. Tavallaan inhoan itseäni näiden tunteitteni vuoksi ja tunnen _erittäin_ voimakasta syyllisyydentunnetta.
Itse olen ihan naisellisen näköinen, pitkähiuksinen, hoikahko ja neutraalisti/"klassisesti" pukeutuva, en poikamaisen tai androgyyninkään näköinen. Miten te ihastumisen kohteiksi päätyneet naiset olette kokeneet kyseisen tilanteen? Tuntuuko se pahalta tai ahdistavalta? Miten sen ihastuneen tulisi toimia (muuten kuin kuolettaa tunteensa)?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Mulle on käynyt noin ja vaikka en ole homovihamiehinen, niin se oli tosi ahdistavaa. Yritin olla normaalisti tämän ihmisen kanssa, mutta koska hänkään ei pystynyt, välimme olivat lopulta aika jäiset.
Oikeastaan siinä kävi samalla lailla, kun on ollut joku mies, jonka koen siinä mielessä vastenmieliseksi, ihastuu minuun ja yrittää tyrkyttää itseään vaikka en ole kiinnostunut.
Koen sen häirintänä.
Millä tavalla hän käyttäytyi seurassasi? Oletko todella poikkeuksellisen kaunis vai miksi tilanne jatkui, vaikka teit kiinnostuksen puutteesi selväksi hänelle?
Kukaan nainen ei ole ollut ihastunut minuun, mutta jos olisi niin se miten suhtautuisin riippuisi paljon siitä naisesta ja siitä millä tavalla hän on ihastunut. Jos se olisi joku rekkalesbo, joka ei olisi miellyttänyt minua ihmisenäkään, ja haluaisi lähinnä seksiä, niin ihastuminen ja koko tyyppi ällöttäisi minua ja välttelisin. Jos tuo nainen puolestaan olisi vaikka ns. hetero, joka on ihastunut platonisesti tai vain romanttisesti ja miellyttäisi minua ihmisenä ja persoonana, niin olisin ihastumisesta vain ilahtunut. En toki ryhtyisi mihinkään suhteeseen, mutta juttelisin mielellään ja viihtyisin seurassa ja voisin ystävystyä.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan nainen ei ole ollut ihastunut minuun, mutta jos olisi niin se miten suhtautuisin riippuisi paljon siitä naisesta ja siitä millä tavalla hän on ihastunut. Jos se olisi joku rekkalesbo, joka ei olisi miellyttänyt minua ihmisenäkään, ja haluaisi lähinnä seksiä, niin ihastuminen ja koko tyyppi ällöttäisi minua ja välttelisin. Jos tuo nainen puolestaan olisi vaikka ns. hetero, joka on ihastunut platonisesti tai vain romanttisesti ja miellyttäisi minua ihmisenä ja persoonana, niin olisin ihastumisesta vain ilahtunut. En toki ryhtyisi mihinkään suhteeseen, mutta juttelisin mielellään ja viihtyisin seurassa ja voisin ystävystyä.
Itse käsitän ”ihastumisen”, mistä tässä ketjussa on puhuttu, ihan muuna kuin platonisena ja ystävyyteen tähtäävänä. Jos mies ihastuu minuun, niin en kuvittele hänen tahtovan ystävyyttä. 2
Ei ole koskaan käynyt noin, ainakaan tietääkseni. Mistä sen tietää, jos joku nainen on ihastunut (ellei sitä suoraan sano)? Tietty monien ihmisten kanssa viihdyn hyvin, ja haluan esimerkiksi tavata heitä usein ja viettää aikaa yhdessä. Kun lähtökohtaisesti oletuksena on että naiset eivät ole minusta (naisesta) kiinnostuneita, niin en edes osaa 'pelätä' sellaista.
Tykkään hengailla myös miesten kanssa, siinä ongelmana usein tulee nimenomaan tuo, että jossain välissä pelkäänkin miehen odottavan muuta kuin kaverisuhdetta, ja se ei yleensä ottaen ole omissa suunnitelmissani. Olen sen verran sosiaalisesti nolo, että en osaa normaalin keskustelun yhteydessä kysyä 'eihän meidän välillä muuten ole mitään, vaan ollaan vaan kavereita', niin että tämä tulisi luonnollisesti eikä vaivaannuttavasti. Olen kateellinen ihmisille, jotka siihen pystyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käsitän ”ihastumisen”, mistä tässä ketjussa on puhuttu, ihan muuna kuin platonisena ja ystävyyteen tähtäävänä. Jos mies ihastuu minuun, niin en kuvittele hänen tahtovan ystävyyttä. 2
No miehet ihastuukin yleensä vain tuolla yhdellä tavalla, mutta naiset ovat vähän monimutkaisempia. Kaveripiirissä on tullut ilmi näitä platonisia ihastumisia, siis en ole ollut niiden kohde, mutta mulle on avauduttu.
yököttävänä, naurettavana.
Etenkin jos se ilmenee muikeana rintojen tuijottamisena, itsekseen virnistelynä ja seuraan liimaantumisena, kuten usein on laita.
Näitä kiimaisia ei hillitse tippaakaan yrmeät katseet eikä vihkisormuksen heiluttelu nenän edessä.
Tilanne on ihan sama kuin jos epäkiinnostava mies olisi kiinnostunut. Pari naista on joskus tehnyt aloitteen, aika suoraan, joka oli ihan yhtä ahdistavaa kun äijien vastaavat. Tosin, tarkemmin mietittynä nuo ovat olleet sellaisia iholletulijoita, kukaan nainen ei ole mulle asiallisesti kertonut ihastuneensa. Jos osasit lopettaa pakit saatuasi, uskon että tilanne kyllä palaa vähitellen normaaliin. Pidä ensin etäisyyttä vähän aikaa, ja sit kokeilet huumoria kun tuntuu sopivalta. Kyllä se siitä. Tosin sun pitää etsiä joku uus.
Ap puhuu ihastumisesta ihan seksuaalissävytteisesti. Flirttailee sille ihastukselleen. Montako miessuhdetta sulla on ollut, ap? Mene lesbobaariin vaikka. Koulussa yksi tyttö kirjoitteli ällöjä romanttisia kirjeitä tyyliin voitaisko me olla kimpassa suunnilleen. Yökötti.
Vierailija kirjoitti:
Ap puhuu ihastumisesta ihan seksuaalissävytteisesti. Flirttailee sille ihastukselleen. Montako miessuhdetta sulla on ollut, ap? Mene lesbobaariin vaikka. Koulussa yksi tyttö kirjoitteli ällöjä romanttisia kirjeitä tyyliin voitaisko me olla kimpassa suunnilleen. Yökötti.
Siis se ihastuminen ei ole valitettavasti pelkästään platonista tässä tapauksessa, vaan olen kiinnostunut hänestä fyysisemmälläkin tasolla. Kolme monivuotista miessuhdetta mulla on ollut elämäni aikana; ei lainkaan mitään yhden illan juttuja tai vastaavia.
En ole käynyt lesbo- tai homobaareissa moneen vuoteen ja silloin, kun kävin kavereitteni kanssa (hieman vitsillä ja en juo alkoholia edes juuri lainkaan), niin kukaan nainen ei koskaan vihjaissut edes niissä mitään kiinnostukseen viittaavaa. T. Ap
Minuun on ihastunut älykäs, naisellinen ikäiseni nainen. Vaikken ole samalla tavalla häneen ihastunut, koen tämän piristävänä ja nautin hänen seurastaan. Olen imarreltu ja hänen älynsä ja huumorinsa ovat viehättäviä.
Vierailija kirjoitti:
Minuun on ihastunut älykäs, naisellinen ikäiseni nainen. Vaikken ole samalla tavalla häneen ihastunut, koen tämän piristävänä ja nautin hänen seurastaan. Olen imarreltu ja hänen älynsä ja huumorinsa ovat viehättäviä.
Ihanasti suhtaudut!
Harmittaako ap:tä kamalasti ettei ykskään nainen ole koskaan ihastunut? Salaatko lesbouttasi kavereilta ja suvulta?
Olisin imarreltu.
Mutta olisi minuun ihastunut sitten mies tai nainen, ketä kohtaan itselläni ei olisi tunteita, niin toivoisin, että asiasta voisi puhua suoraan ja ihastunut ei odottaisi turhaan mitään tapahtuvan, kävisi firman bileissä liian ahdistelevaksi, tuijottelisi työpaikalla, antaisi erityiskohtelua tms.
Eli asia ei haittaisi minua, mutta toivoisin, että ihastus ei olisi kenellekän näkyvää/mihinkään vaikuttavaa.
Olen seurusteleva heteronainen. Kun nainen ihastui, niin ihan samalta tuntui kuin jos mielestäni seksuaalisesti ei-viehättävä mies on ihastunut minuun. Olin lähinnä pahoillani hänen puolestaan, koska tunne oli yksipuolinen. Toisaalta olen aina imarreltu, jos joku on ihastunut minuun.
Vain silloin ahdistaisi tai ällöttäisi, jos ihastuja olisi esim. esimies, oma tai miehen sukulainen tms.
Meillä on töissä lesboja ja mua ällöttää jos joku tulee liian lähelle. En tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on töissä lesboja ja mua ällöttää jos joku tulee liian lähelle. En tykkää.
Meillä myös ja kaikki rekkalesboja. Juoksen karkuun.
Ap ei näytä lesbolta ja kukaan ei usko, jos joku väittää sen tykkäävän naisista ja ahdistelee! Se selittää taatusti jotain et väärinkäsitys tms. ja on yhtä hymyä ja hämmennystä olevinaan. Ihan ällö tyyppi livenä taatusti.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei näytä lesbolta ja kukaan ei usko, jos joku väittää sen tykkäävän naisista ja ahdistelee! Se selittää taatusti jotain et väärinkäsitys tms. ja on yhtä hymyä ja hämmennystä olevinaan. Ihan ällö tyyppi livenä taatusti.
Mitä saat toisten mollaamisella? Harmittaako, että toinen on ihastunut?
ERI kuin ap.
Olisin imarreltu jos joku nainen tai mies olisi ihastunut minuun. Tekisin kyllä selväksi että olen onnellisesti naimisissa. Ei kai kukaan tunteilleen voi mitään! En tietenkään sallisi mitään ahdistelua keneltäkään.
Mulle on käynyt noin ja vaikka en ole homovihamiehinen, niin se oli tosi ahdistavaa. Yritin olla normaalisti tämän ihmisen kanssa, mutta koska hänkään ei pystynyt, välimme olivat lopulta aika jäiset.
Oikeastaan siinä kävi samalla lailla, kun on ollut joku mies, jonka koen siinä mielessä vastenmieliseksi, ihastuu minuun ja yrittää tyrkyttää itseään vaikka en ole kiinnostunut.
Koen sen häirintänä.