Tunnetko ketään aikuista, jolla ei ole älypuhelinta?
Kommentit (56)
Minulla on vain lankapuhelin ja hyvin riittää.
N 56
Minä ja mieheni: ollaan 35-vuotiaita akateemisesti koulutettuja keskiluokkaisia ihmisiä. Kumpikin käyttää töissään nettiä, skypettää ja kotona on tabletit jne., mutta ei tarvita älypuhelimia.
Jos ei tunne, niin on tosi rajoittunutta elämää ja erittäin suppea tuttavapiiri.
Tunnen ihan kaikista ikäluokista, jopa yhden 18-vuotiaan. On vastavirtaan kulkijoita tai ihmisiä, joita ei vain yhtään kiinnosta olla joka hetki kontaktissa sosiaaliseen mediaan.
No minä 36-v. Tunnen myös toisen, joka ei ole hankkinut uutta älyännykän hajoamisen jälkeen vaan otti laatikosta käyttöön vanhan nokian.
Paine kyllä kasvaa, joskus ihmiset lähettävät kuvaviestejä tai ihan vain hymiöitä/symboleja, joita puhelimeni ei tunnista.
Tätini 70 v.
Äitini 62 v.
Kaverini 27 v.
Minä 31v. Työpuhelimena on tosin ollut välillä käytössä pakosta älyluuri, mutta ei omana.
Olen 33-vuotias ja minulla on edelleen Nokian vanha simpukka käytössä. Ajattelin käyttää sitä niin kauan kuin se toimii. Äidilläni on myös "tavallinen" puhelin, ikää 63 v.
Mulla ei ole koskaan ollut, olen 38-vuotias nainen.
24-vuotias hipsteri joks myös kieltäytyy käyttämästä kenkiä, hihnaa koirallaan (vaikka on saanut sakkoja) ja asuu teltassa. Säälittää se koira, kun se saa vaan ruuantähteitä.
Ja ei, hän ei ole rahapulassa vaan haluaa elää mahdollisimman vähän kuluttavaa elämää.
Tunnen, itseni ja äitini. Älypuhelinta tuskin tulee kummallekaan, tietokone on keksitty.
Tyttäreni 43 v, anoppi 92 v ja minä 68 v.
Tytär ja minä osaamme käyttä vaikka mitä laitteita, mutta emme koe terpeelliseksi älypuhelinta, koska meillä on äly päässä.
tunnen myös paljon ihmisiä, joilla ei ole kännykkää ollenkaan:DDDD
Tunnen ainakin parikymmentä. Ikähaitari 19-83.
minä 27 vee nainen. Olen huomannut sellaisen että ihmiset hermostuvat kun vastausta ei kuulu heti jos käytetään jotain palveluita esim samat mitkä saa pöytäkoneeseen jossa käy sitten joskus sillon tällön katsomassa. multimediaviestit ei ny harmita. Ehkä kartta on ainut joka olisi ihan guta.
Minä en omista puhelinta ollenkaan, äly-tai eiälypuhelinta. Keksin rahoille parempaakin käyttöä. En keksi mitään syytä miksi minä sellaisen kapineen ostaisin itselleni.
Tunnen 77v, 66v ja 50v. Mun äitin mies, äiti ja mun mies.
Noin 45 vuotias appiukkoni