Pitäisikö karkit, mehujäät ja limpparit kieltää lasten suojelemiseksi sokerilta?
Vai riittäisikö lasten suojelemiseksi se että näille määrättäisiin ikäraja kuten energiajuomien ja alkoholin myymisessä?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7d8266b5-6b02-4fbf-a0f4-d9576a132d79
Kommentit (15)
Lapsettomana olen aina ihmetellyt miksi lapset alunperin totutetaan näihin asioihin. Varmaan siihen on hyvä syy jota minä lapsettomana en ymmärrä.
Seksikeinun katselu pitäisi kieltää lapsilta
Kohta on yksi iso elin joka automaattisesti kieltää kaiken eikä ihmisen tarvitse enää itse ajatella mistään mitään.
Ei pitäisi kokonaan kieltää herkkuja vaan aikuisten pitää opettaa jälkikasvulleen, että herkkuja ei kuulu syödä joka päivä vaan vain silloin tällöin ja silloinkin niitä syödään kohtuudella. Suomalaiset aikuiset ja lapset napostelevat liian usein ja liian paljon epäterveellisiä herkkuja ja tämä tapa pitäisi saada jollakin keinolla kitkettyä pois. Itse en keksi muuta tehokasta keinoa edellämainittuun kuin epäteterveellisten syötävien tuntuva hinnan korotus vaikka sitten jonkun lisäveron muodossa.
EI PIDÄ! Jumalauta, se on vanhempien vastuulla huolehtia lapsen terveydestä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomana olen aina ihmetellyt miksi lapset alunperin totutetaan näihin asioihin. Varmaan siihen on hyvä syy jota minä lapsettomana en ymmärrä.
Kaupankäynninkulttuuri. Vanhempi ostaa sen lapsen hiljaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istu nyt hiljaa sen karkkipussin kanssa katsomassa sitä ruutua, kun äiti kivittää muita somessa.
Vierailija kirjoitti:
Mutku se äippäkin tarvitsee sen lohtusuklaansa ja viininsä.
Vierailija kirjoitti:
Monista aikuisistakin on tullut kuin uudelleen pikkulapsia, jotka tarvitsevat tukea ikävien tunteiden kestämiseen ja valtiota kantamaan vastuuta, niin voiko heiltä odottaa, että he pystyisivät vastaamaan lapsistaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä minä olen ymmärtänyt, että hyvinkin pienille lapsille on kehitetty omia "snäkkejä" eli pienestä pitäen lapsia opetetaan hiljentämään lohturuualla.
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi kokonaan kieltää herkkuja vaan aikuisten pitää opettaa jälkikasvulleen, että herkkuja ei kuulu syödä joka päivä vaan vain silloin tällöin ja silloinkin niitä syödään kohtuudella. Suomalaiset aikuiset ja lapset napostelevat liian usein ja liian paljon epäterveellisiä herkkuja ja tämä tapa pitäisi saada jollakin keinolla kitkettyä pois. Itse en keksi muuta tehokasta keinoa edellämainittuun kuin epäteterveellisten syötävien tuntuva hinnan korotus vaikka sitten jonkun lisäveron muodossa.
Siitä on ollut usea tutkimus että niitä ei pitäisi syödä myöskään silloin tällöin koska se on edelleen silti epäterveellistä ja lisäksi normalisoi karkkien ja limppareiden kulutusta ja epäterveellisiä ruokatottumuksia.
Vierailija kirjoitti:
Kohta on yksi iso elin joka automaattisesti kieltää kaiken eikä ihmisen tarvitse enää itse ajatella mistään mitään.
Ja pride ideologia kukoistaa ja kaikenmaailman perverssiot ja fetissit halutaan julkisiksi mutta suurin ongelma on sokeri, voi vee tätä menoa😂
Jatkossa lapsille vain pelkkää kuivaa puuroa. Marjoja ja hedelmiäkään kun ei saa enää antaa kun on niissä on sisäelimille haitallista hedelmä- ja rypälesokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä on ollut usea tutkimus että niitä ei pitäisi syödä myöskään silloin tällöin koska se on edelleen silti epäterveellistä ja lisäksi normalisoi karkkien ja limppareiden kulutusta ja epäterveellisiä ruokatottumuksia.
Keksi kesäsunnuntaina kahvipöydässä vie sinut turmioon! Ensin alat laatia kasalaisaloitteita kakkujen yömyynnin vapauttamista. Sitten käyt aina välillä ottamassa lusikallisen demerara-sokeria. Pian roikut epämääräisessä ylipainoisten porukassa ja tulet puukotetuksi kun riita mehujäätä kiihtyi!
Turmiolan Tommin herää taas henkiin!
En ole koskaan kannattanut kieltoja jonkun ongelman ratkaisukeinona. Harvemmin ne ovat hyvin toimineet.