Tunnetko ketään aikuista, jolla ei ole älypuhelinta?
Kommentit (56)
Tunnen montakin. Miesystäväni 61v, äitini 70v ja äidin monet ystävät ja sisarukset.
Tunnen montakin, ikähaarukka 30-80 vuotiaita.
Minulla 42v. ei ole, eikä äidilläni 66v.
Suurin osa tuntemistani eläkeikäisistä. Noin puolet tuntemistani työikäisistä aikuisista.
Siirryin älymalliin vuoden alusta. N 55
En taida tuntea omasta ikäluokastani (viisikymppiset) kuin itseni.
Työpuhelin on kyllä äly. Mutta oma on perinteinen näppäinpuhelin. Kotona on tietsikka ja tabletti. En ole mitenkään ajastani jälkeenjäänyt.
Toki tunnen vanhempia, joilla ei ole. Pikemminkin vähemmistö 80-vuotiaista käyttää älypuhelinta, vaikka muuten tietokonetta käyttäsivätkin. Jo näkökyky tuo omat esteensä, vaikka muuten käyttö olisi hallussa.
Tunnen yhden 30-vuotiaan, en muita
Minulla ei ole, enkä aio hankkiakaan, jos vain voin mitenkään siltä välttyä. Olen 36.
Mä ostin vasta kesäkuussa ekan älypuhelimeni, Nokia 3310 palveli uskollisesti 16 vuotta. N33
Siskoni 45 v. Itse otin käyttöön tyttäreni vanhan puhelimen viime vuonna. Ikä 56v
Vaikka kuinka monta ikähaarukassa 35-75 vuotta. Myöskään itselläni ei ole älypuhelinta ja toivottavasti ei tarvitse koskaan hankkiakaan, puhelin on minulle ainoastaan puhumista varten.
N40
Eri-ikäisiä ihmisiä, jotka eivät ole vaivautuneet hankkimaan puhelimekseen sitä ns. 'älykännykkää' tunnen vaikka kuinka monta. (Kaikki heistä erittäin fiksuja ihmisiä,muuten.)
Mieheni 27. Hän on sellainen oman tiensä kulkija aina ollut. Ei pelannut edes videopelejä lapsena niin kuin minä.
minä en omista puhelinta lainkaan. Käytän työnantajani puhelinta ja se riittää ihan hyvin.
Minulla ei ole. Tyttären vanha (jonka hän antoi minulle, kun itse osti älypuhelimen) toimii vielä ihan hyvin. Ikä 43v.
92-vuotias