Hoitajat!!
Kuinka moni teistä ei aio ottaa rokotetta, silläkin uhalla, että joudut pois töistä? Tai mielummin vaihdat työpaikkaa kun otat rokotteen. Tämä siis hoitajille tai niille, joita influenssa pakkorokotus koskee työpaikkansa puolesta!
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu, kysyin psykiatrisen puolen osastonhoitajalta ja hänen mukaansa tämä koskee KOKO sairaalaa jossa työskentelen.
Ja toinen kumma juttu, influenssarokotteen ottopäivän jälkeen osastolla on ollut alimiehitys yllättävien sairastapausten vuoksi.
Onko sairaanhoitopiirillä/sairaalalla oikeus päättää tästä rokottamisesta siten, että osastot a, b ja c (riskiryhmät ja vakavasti sairaat) kuuluvat tämän lain piiriin automaattisesti ja osastot d, e ja f ottavat silti, vaikka eivät hoitaisi riskiryhmän potilaita tai potilaskontakti olisi puheen lisäksi korkeintaan pintahaavojen puhdistamista?
Et siis työskentele sielä psykiatrisella puolella, jossa moni kuuluu riskiryhmään?
Itse muistan vuosia sitten kun mielenterveyspuolella työskentelin ja kesken työpäivän nousi korkea kuume (ilmeisesti influenssa). Se kaksi viikkoa sängynpohjalla olisi ollut paljon stressittömämpi kun olisi voinut olla varma, että on tehnyt kaikkensa ettei asiakkaat joudu takiani sairaalaan. Monilla asiakkailla kun oli vastustuskykyyn vaikuttava lääkitys.
Tuosta lähtien aina rokotus niin omatunto on puhdas vaikka sairastuisikin. En kyllä sen jälkeen ole sairastanut.
Niin, rokotushan EI suojaa sairastumiselta EIKÄ siltä, ettet levittäisi virusta. Eikä sen tehosta ole edes varmaa tietoa, 2016 virushan muuntui kesken kaiken ja rokote oli "turha".
Sanot, että rokotus ei suojaa ja heti seuraavaksi sanot ettei tehosta ole varmuutta, kumminkohan se nyt sitten on?
Itse haluan käyttää kaikki mahdollisuudet pienentää riskiä sairastua, ei ollut kiva kusta alleen kun puolessa välissä matkalla vessaan lähti jalat alta influenssassa. Nyt kun on vielä lapsiakin niin ei todellakaan halua lisätä riskiä sairastua rajuun influenssaan jättämällä rokotuksen ottamatta. Mutta jokainen tietty päättää itse.
Aina täällä on kerran vuodessa sama vouhottaja. Tiedän yhden isän ,joka kannatti "kiinalaista lääketiedettä, eikä antanut lainkaan rokottaa vauvaansa. Avioero oli sitten edessä. Lapsi on saanut nyt normaalit rokotukset, säälitti kovasti se eron syy. Jästipäämies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjetöntä. Kuitenkin rokotettu voi olla taudin kantaja, jos influenssasta puhutaan. Tai voi sairastua rokotuksesta huolimatta. Itse otin rokotteen äskettäin ja sain allergisen reaktion, käteen nousi kämmenen kokoinen kova pahkura, joka oli punainen. Lisäksi kohtaa kutitti järjettömästi viikon ajan. Ensi vuonna EN ota rokotusta, enkä siitä kellekään mainitse. Mistä sitä tietää mikä reaktio seuraavaksi tulisi.
Voi hirveää! Vai vallan pahkura! Ja vielä kutitti!
Mitäpä siitä että pieni syöpäpotilas lastenosastolla sytostaattien heikentämänä sai tartunnan minulta kun en suojannut häntä influenssalta? Pahimmassa tapauksessa ja valitettavasti täysin mahdollista, hän kuolee koska vastustuskyky jo jouduttu ajamaan nollaan.
Tai potilaat neurokirurgisella (jossa muuten itse työskentelen) saavat tartunnan minulta? Minun pahkurani nyt on kumminkin paljon pahempi kuin jonkun aivoleikkauksesta toipuvan influenssatartunta!
Tai heikkokuntoinen vanhus, joutaa kuollakin. Kuolisi se kuitenkin pian. Minun pahkurani on paljon vakavampi asia!
Olen itse työskennellyt hoitoalalla reilut 30 vuotta, ja aina, AINA ykkösprioriteettini on ollut potilaitten suojaaminen. Olen itse perusterve ihminen vaikka en enää niin nuori. Kestän kuitenkin pahkurat ja muhkurat ja mahdollisen kivunkin sen asian vuoksi, että teen työtäni tietyllä vakaumuksella, en rahan takia. Jos rahasta olisi kysymys en tätä alaa olisi valinnut. Hirvittää nykypolven hoitajat, mitähän muuta slurvimista tapahtuukaan OMAN mukavuuden takia?! Ihmisistä on tullut mielettömän itsekkäitä ja suorastaan kylmiä.
Kuulostat sellaselta hoitajalta jotka pilaa työilmapiirin. Opiskelijoiden kauhu.
Käykää allekirjoittamassa kansalaisaloite! Rokoteturva 2018!
Mielenkiintoinen tuo viestiketjun alussa oleva tähänastinen äänestystulos pakkorokotuksiin liittyen. Voi tulla työläs irtisanomisrumba työnantajille ja uusien hoitajien hakeminen.Kannattanee valmistautua ajoissa, mikäli tällainen pakkorokotuslaki todella tulee ja sitä ei peruta.
Vastanneita hoitajia 221
Ottaa rokotuksen 63.3%
Ei ota rokotusta 36.6%
Eikö riskiryhmään kuuvat sairaat voida rokottaa?
Sairaaloissa, vanhainkodeissa , hoitolaitoksissa riskiryhmään kuuluvien kanssa on tekemisissä rokottamattomia muita potilaita, asukkaita ja vierailijoita.
Käykää allekirjoittamassa kansalaisaloite Rokoteturva 2018
Hoitajat pitäkää päänne, ette tarvitse turhaa rokotetta, joka ei toimi!!
Hoitajat, älkää alistuko ottamaan turhaa rokotetta haittavaikutuksineen!
Nihkeältä näyttää vielä
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2636