Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitajat!!

Vierailija
04.11.2017 |

Kuinka moni teistä ei aio ottaa rokotetta, silläkin uhalla, että joudut pois töistä? Tai mielummin vaihdat työpaikkaa kun otat rokotteen. Tämä siis hoitajille tai niille, joita influenssa pakkorokotus koskee työpaikkansa puolesta!

Hoitajat!!

Vaihtoehdot

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto!

Vierailija
22/98 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi otan ja ihan vapaaehtoisesti.

Lääkäri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
24/98 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan rokotteen muutenkin koska kuulun riskiryhmään. Tosin edelleen mun mielestä jokaisen pitää saada valita otatko vai et. Itse en ole koskaan mitään haittoja saanut, 10 vuoden ajan jo ottanut rokotuksen joka vuosi.

Vierailija
25/98 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
26/98 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
27/98 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teidän rokotevastaisten tilalle pätevämpiä hoitajia löytyy. Potkut vaan jos on valmis riskeeraamaan potilasturvallisuuteen oman hihhuloinnin takia.

Vierailija
28/98 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjetöntä. Kuitenkin rokotettu voi olla taudin kantaja, jos influenssasta puhutaan. Tai voi sairastua rokotuksesta huolimatta. Itse otin rokotteen äskettäin ja sain allergisen reaktion, käteen nousi kämmenen kokoinen kova pahkura, joka oli punainen. Lisäksi kohtaa kutitti järjettömästi viikon ajan. Ensi vuonna EN ota rokotusta, enkä siitä kellekään mainitse. Mistä sitä tietää mikä reaktio seuraavaksi tulisi.

Voi hirveää! Vai vallan pahkura! Ja vielä kutitti!

Mitäpä siitä että pieni syöpäpotilas lastenosastolla sytostaattien heikentämänä sai tartunnan minulta kun en suojannut häntä influenssalta? Pahimmassa tapauksessa ja valitettavasti täysin mahdollista, hän kuolee koska vastustuskyky jo jouduttu ajamaan nollaan.

Tai potilaat neurokirurgisella (jossa muuten itse työskentelen) saavat tartunnan minulta? Minun pahkurani nyt on kumminkin paljon pahempi kuin jonkun aivoleikkauksesta toipuvan influenssatartunta!

Tai heikkokuntoinen vanhus, joutaa kuollakin. Kuolisi se kuitenkin pian. Minun pahkurani on paljon vakavampi asia!

Olen itse työskennellyt hoitoalalla reilut 30 vuotta, ja aina, AINA ykkösprioriteettini on ollut potilaitten suojaaminen. Olen itse perusterve ihminen vaikka en enää niin nuori. Kestän kuitenkin pahkurat ja muhkurat ja mahdollisen kivunkin sen asian vuoksi, että teen työtäni tietyllä vakaumuksella, en rahan takia. Jos rahasta olisi kysymys en tätä alaa olisi valinnut. Hirvittää nykypolven hoitajat, mitähän muuta slurvimista tapahtuukaan OMAN mukavuuden takia?! Ihmisistä on tullut mielettömän itsekkäitä ja suorastaan kylmiä.

Vierailija
29/98 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cat kirjoitti:

Joka vuosi otan ja ihan vapaaehtoisesti.

Lääkäri

Lääkäreiden "bonukset" maksaakin lääketeollisuus...

Minunkin ystävä lääkäri on kertonut kirjoittavansa reseptin lääkkeeseen, mihin ei edes itse usko, kun kerran on sopparit jonkun lääkefirman kanssa.

Vierailija
30/98 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
31/98 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
32/98 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko ottaa, mutta ne, jotka ei ota,  siirretään pois esim. vanhustyöstä tai teho-osastoilta yms....

Vierailija
33/98 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu, kysyin psykiatrisen puolen osastonhoitajalta ja hänen mukaansa tämä koskee KOKO sairaalaa jossa työskentelen. 

Ja toinen kumma juttu, influenssarokotteen ottopäivän jälkeen osastolla on ollut alimiehitys yllättävien sairastapausten vuoksi. 

Onko sairaanhoitopiirillä/sairaalalla oikeus päättää tästä rokottamisesta siten, että osastot a, b ja c (riskiryhmät ja vakavasti sairaat) kuuluvat tämän lain piiriin automaattisesti ja osastot d, e ja f ottavat silti, vaikka eivät hoitaisi riskiryhmän potilaita tai potilaskontakti olisi puheen lisäksi korkeintaan pintahaavojen puhdistamista? 

Vierailija
34/98 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on yhä joukko ihmisiä, joille hoitaja on joku palvelija?

Vierailija
35/98 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
36/98 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain anafylaktisen reaktion influenssarokotteesta joten en varmasti ota toiste.

Vierailija
37/98 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain anafylaktisen reaktion influenssarokotteesta joten en varmasti ota toiste.

Tuollaisen hengenvaarallisen reaktion vuoksi on ns. erityisasemassa, mutta silloin hoitaja on rokottamaton. 

Miten lain silmissä ei VOI ottaa ja ei HALUA ottaa erotetaan? 

Vierailija
38/98 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu, kysyin psykiatrisen puolen osastonhoitajalta ja hänen mukaansa tämä koskee KOKO sairaalaa jossa työskentelen. 

Ja toinen kumma juttu, influenssarokotteen ottopäivän jälkeen osastolla on ollut alimiehitys yllättävien sairastapausten vuoksi. 

Onko sairaanhoitopiirillä/sairaalalla oikeus päättää tästä rokottamisesta siten, että osastot a, b ja c (riskiryhmät ja vakavasti sairaat) kuuluvat tämän lain piiriin automaattisesti ja osastot d, e ja f ottavat silti, vaikka eivät hoitaisi riskiryhmän potilaita tai potilaskontakti olisi puheen lisäksi korkeintaan pintahaavojen puhdistamista? 

Et siis työskentele sielä psykiatrisella puolella, jossa moni kuuluu riskiryhmään?

Itse muistan vuosia sitten kun mielenterveyspuolella työskentelin ja kesken työpäivän nousi korkea kuume (ilmeisesti influenssa). Se kaksi viikkoa sängynpohjalla olisi ollut paljon stressittömämpi kun olisi voinut olla varma, että on tehnyt kaikkensa ettei asiakkaat joudu takiani sairaalaan. Monilla asiakkailla kun oli vastustuskykyyn vaikuttava lääkitys.

Tuosta lähtien aina rokotus niin omatunto on puhdas vaikka sairastuisikin. En kyllä sen jälkeen ole sairastanut.

Vierailija
39/98 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis työskentele sielä psykiatrisella puolella, jossa moni kuuluu riskiryhmään?

Itse muistan vuosia sitten kun mielenterveyspuolella työskentelin ja kesken työpäivän nousi korkea kuume (ilmeisesti influenssa). Se kaksi viikkoa sängynpohjalla olisi ollut paljon stressittömämpi kun olisi voinut olla varma, että on tehnyt kaikkensa ettei asiakkaat joudu takiani sairaalaan. Monilla asiakkailla kun oli vastustuskykyyn vaikuttava lääkitys.

Tuosta lähtien aina rokotus niin omatunto on puhdas vaikka sairastuisikin. En kyllä sen jälkeen ole sairastanut.

Niin, rokotushan EI suojaa sairastumiselta EIKÄ siltä, ettet levittäisi virusta. Eikä sen tehosta ole edes varmaa tietoa, 2016 virushan muuntui kesken kaiken ja rokote oli "turha". 

Vierailija
40/98 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä suljetulla osastolla on perusterveitä, lääkityksenä pääasiassa kaikilla vain mielialalääkkeitä. Heillä ei ole mahdollisuutta esim. viillellä, mutta kotilomien jälkeen saattaa olla yhdellä potilaalla haavoja puhdistettavaksi. Tuokin on jo harvinaisempaa. Meillä ei kyllä kukaan tule kipeänä töihin, siitä on hyvin pidetty kiinni :)