Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmaa mahassa, ei tule pois. Kaikki vinkit nyt kehiin!

Vierailija
03.11.2017 |

Eli ilmaa on nyt vatsassa. Inhottava tunne eikä siis millään tule ulos sieltä!!! Nyt kaikki vinkit kehiin miten ne saa ulos!

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis... tiedätkö oletko vauvana ollut mahavaivoista kärsivä?

Vierailija
22/77 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on inhottavaa, kokemuksesta tiedän, mullakin on ibs. Jonkun verran auttaa se, että menee nelinkontin ja on ihan rentona mahan alueelta (antaa mahan "pudota" kohti lattiaa, samalla peppu kohoaa pystymmäs). Joskus auttaa se, että menee kyljelleen kovalle lattialle, vaihtelee kylkeä välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitohappobakteerit auttaa, sekä hotkimisen lopettaminen.

Vierailija
24/77 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ottaa tuota Disflatylia säännöllisesti, jos ilmavaivaa on usein. Ei pääse kertymään niin paljon ilmaa kun ottaa sitä tasaiseen tahtiin.

Vierailija
25/77 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painele suoliston akupisteitä. Löytynee googlaamalla.

Vierailija
26/77 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärtyvän suolen oireyhtymä on kyllä aivan kamala vaiva. Kärsin ajoittain aliravitsemuksesta tämän p*skan takia! Ei saa kunnollisia annoksia syötyä kun vatsa on pienestäkin määrästä jo ilmapallo ihan sama mitä syö!! Fodmap ei auta yhtään mitään! Onko kukaan löytänyt hyvää itsehoitolääkettä apteekista? Lääkäreitä tämä asia ei kiinnosta pätkän vertaa ja eivät he toki varmaan mitään pysty tekemäänkään.

Ap

Vierailija
27/77 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile ottaa tuota Disflatylia säännöllisesti, jos ilmavaivaa on usein. Ei pääse kertymään niin paljon ilmaa kun ottaa sitä tasaiseen tahtiin.

Kiitos vinkistä! Täytyy kokeilla. Tämä on jokapäiväistä elämää haittaava vaiva :(

Ap

Vierailija
28/77 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko jos pitäisit ruokapäiväkirjaa?

Vierailija
29/77 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy konttausasentoon ja liikuttele eestaas vatsalihaksia ja välillä rentouda lihaksia pyöritellen.

Näin neuvoi vanhakansa. Auttaa.

Vierailija
30/77 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalat mahanpäälle ja dildolla tai pyydät miestä varovasti raottamaan peräaukonsuuta peniksellä. Sitten hitaita työntöjä sisään. Tässä menee ilmaa aluksi sisään, mutta ilman mennessä sisään syntyy alipaine mikä tyhjentää suolen muusta ilmasta/kaasusta eli suoli tyhjenee kokonaan.

Vierailija
31/77 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo purkki olutta niin vatsalihaksesi rentoutuu. Sulla on jännitysvatsa.

Vierailija
32/77 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän rauhallista joogaa.

Ei mitään saatanan hengen joogaa tosiaankaan - joogaajat saa tyhjennettyyn sieluunsa demoneja, älä mene riivatun jengin perässä helvettiin.

Ja höpön höpö. Itselläs on demoneita. Ei vaan rauhaa ja rakkautta sulleki. Peace. Jokainen tekee niinkuin haluaa, mikäli ei ole laitonta, ei tuomitsemista.

Vierailija
33/77 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärtyvän suolen oireyhtymä on kyllä aivan kamala vaiva. Kärsin ajoittain aliravitsemuksesta tämän p*skan takia! Ei saa kunnollisia annoksia syötyä kun vatsa on pienestäkin määrästä jo ilmapallo ihan sama mitä syö!! Fodmap ei auta yhtään mitään! Onko kukaan löytänyt hyvää itsehoitolääkettä apteekista? Lääkäreitä tämä asia ei kiinnosta pätkän vertaa ja eivät he toki varmaan mitään pysty tekemäänkään.

Ap

Huonoina kausina on tosiaan ihan sama mitä tekee/syö/liikkuu, maha on vain huonona. Mua on auttanut pidemmän päälle vähän säännöllinen maitohappobakteerikapseleiden syönti (otan aina aamusin ihan ekana tyhjään mahaan vesilasin kanssa 1 kapselin). Ja no, suoraan sanottua mun ibs-vaivat helpottivat varmaan 80-90% kun löysin mulle sopivan mielialalääkkeen (mulla on siis masennusta kanssa). Ibs-turvotukset, ilman kerääntymiset ja jumittumiset suolen mutkiin loppui kuin seinään. Kyllä nykyäänkin ilmaa on, mutta ne tulee normaalisti pieruina ulos.

t. yks edellinen vastaaja

Vierailija
34/77 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai magnesiumia kirjoitti:

Juo purkki olutta niin vatsalihaksesi rentoutuu. Sulla on jännitysvatsa.

Tässä on oikeasti perää! Vatsakipuja ei koskaan ole jos on esim. Viihteellä, siis ei ikinä! Ja muutenkin jos on todella rento olo niin ei mahavaivoja. Epäilen että on ärtynyt suoli+stressi/jännitysvatsa.. Tosi ihana kombo! :D

Ap

Vierailija
35/77 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilitko jo sitä peräaukon avaamista ja sauvaamista? Auttoiko?

Vierailija
36/77 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Huonoina kausina on tosiaan ihan sama mitä tekee/syö/liikkuu, maha on vain huonona. Mua on auttanut pidemmän päälle vähän säännöllinen maitohappobakteerikapseleiden syönti (otan aina aamusin ihan ekana tyhjään mahaan vesilasin kanssa 1 kapselin). Ja no, suoraan sanottua mun ibs-vaivat helpottivat varmaan 80-90% kun löysin mulle sopivan mielialalääkkeen (mulla on siis masennusta kanssa). Ibs-turvotukset, ilman kerääntymiset ja jumittumiset suolen mutkiin loppui kuin seinään. Kyllä nykyäänkin ilmaa on, mutta ne tulee normaalisti pieruina ulos.

Erittäin mielenkiintoista! Sinun aikaisemmat oireesi kuulostaa juuri tasan siltä miltä minun oireeni tällä hetkellä! Ongelma tuntuu pahentuneen todella paljon viimeisen vuoden aikana. Tosiaankin syömisen jälkeen (ihan sama mitä syö!) niin ilmaa vaan kertyy ja se jää johonkin jumiin niin, että on vaan kamala "ilmava" vatsa ja inhottava tunne, joskus pahoja kipujakin sen takia. Eikä tässä mitään jos sais edes pieruina ne ulos, mutta kun ei ne tule! Joskus joutunut töistä tai koulusta lähtemään kesken päivän ihan yksinkertaisesti siksi, että tämä ongelma on ruokiksen jälkeen mennyt niin pahaksi. Välillä sitten taas on hyviä kausia kun vatsa voi yhtäkkiä hyvin vaikkei mitään ole muuttanut ruokavaliossa tai elämässä muutenkaan.. Ihan kummallinen vaiva! Nyt on jo kauan ollut paha tilanne :(

Ap

Vierailija
37/77 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannu kahvia ja röökille niin johan alkaa suolisto vetää 

Vierailija
38/77 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas kävelylenkki auttaa itseäni. Liikunta laittaa suolen toimimaan.

Vierailija
39/77 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Erittäin mielenkiintoista! Sinun aikaisemmat oireesi kuulostaa juuri tasan siltä miltä minun oireeni tällä hetkellä! Ongelma tuntuu pahentuneen todella paljon viimeisen vuoden aikana. Tosiaankin syömisen jälkeen (ihan sama mitä syö!) niin ilmaa vaan kertyy ja se jää johonkin jumiin niin, että on vaan kamala "ilmava" vatsa ja inhottava tunne, joskus pahoja kipujakin sen takia. Eikä tässä mitään jos sais edes pieruina ne ulos, mutta kun ei ne tule! Joskus joutunut töistä tai koulusta lähtemään kesken päivän ihan yksinkertaisesti siksi, että tämä ongelma on ruokiksen jälkeen mennyt niin pahaksi. Välillä sitten taas on hyviä kausia kun vatsa voi yhtäkkiä hyvin vaikkei mitään ole muuttanut ruokavaliossa tai elämässä muutenkaan.. Ihan kummallinen vaiva! Nyt on jo kauan ollut paha tilanne :(

Ap

Jep! Mulla laukaisi ton ibs:n aika voimakas stressi tuossa jokunen vuosi sitten. Se oli ihan kauheaa, ennenkuin tiesi että kyse ei oo mistään "oikeasti vakavasta". Cuplaton -kapseleita koitin, ei apua. Vi-Sibliniä koitin (lääkäri ehdotti) ei apua... (se päinvastoin voi vain lisätä mahan möyrintää ja ilmantuottoa, kun on siis kuitulisä). Ja yleensä mun maha veti vielä niin että eka oli ihan löysänä ja sitten veti ihan umpeen, siis kunnon ummetus. Ja silloin oli just tota turvottelua ja ilman jumiin jäämistä, Ja vaikka miten päkisti ja ähisti, niin mitään ei tullut ulos...

Jostain olen lukenut että tää (ibs) on yleinen tunnollisilla, stressiherkillä naisilla (ja miehilläkin), ja usein mukana on myös masennusta. Ja tietty mahan huono kunto masentaa lisää :( mutta huonoina aikoina söin lähinnä kaurapuuroa, syön nykyäänkin aina aamupalaksi kaurapuuroa ja sen ohessa Gefilus-mehukeittoa (maitohappobakteereita taas :)

Vierailija
40/77 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas kävelylenkki auttaa itseäni. Liikunta laittaa suolen toimimaan.

Tämä on totta, mutta ei mahdollista toteuttaa esim. Keskellä koulupäivää tai työpäivää. :(

Onko kukaan löytänyt ärtyvän suolen oireyhtymään hyvää itsehoitolääkettä apteekista? Olen kokeillut itse tähän mennessä Vi-Sibliniä ja cuplatonia, mutta kummastakaan ei yhtään mitään apua. Otan mielelläni vastaan vinkkejä jos jollain on antaa.

Ap