Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaurauden valinnut lääkäri paheksuu vasemmistonuorten yläluokkasafaria

Vierailija
03.11.2017 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005436063.html?utm_campaign=tf-IS&utm…

Jestas, että voivatkin olla irti realiteeteista nuo porhot :0.

Kommentit (301)

Vierailija
41/301 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sillä alueella kukin on maksanut enemmän veroja kuin bussilastillinen vasemmistolaisia maksaa elinikänään. Joten olen kirurgin puolella.

Missä kuplassa elät? Tajuatko, että toiset maksavat enemmän veroja vain siksi, että heidän työpanoksensa on keinotekoisesti luokiteltu jotenkin korkeammaksi kuin toisten? Jos ajatellaan vaikka jotain optioita keräileviä johtajia. Kukaan heistä ei ole välttämätön tai korvaamaton. Eivät he oikeasti ole aikaansaaneet sitä tulosta vaan monet muut siellä alemmalla portaalla.

Ja paskat.

Se nyt vaan on vaikea paikka että työelämässä maksetaan tuloksentokokyvyn mukaan.

Asiansa osaava johtaja on ihan helvetisti tärkeämpi sille firmalleen kuin joku ojankaivaja.

Elät todellakin vasurikuplassa, raukkaparka.

Nojaa.

Mutta miksi silti pitäisi maksaa ylisuurta palkkaa johtajalle?

Ihmiset kyllä hakeutuvat mieltymystensä ja kompetenssiensa mukaisiin tehtäviin, vaikka kaikissa ammateissa olisi sama palkka. Ei se palkka siinä se ajuri ole. Se on vain kapitalistin luoma illuusio asiantilasta.

Vierailija
42/301 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sillä alueella kukin on maksanut enemmän veroja kuin bussilastillinen vasemmistolaisia maksaa elinikänään. Joten olen kirurgin puolella.

Missä kuplassa elät? Tajuatko, että toiset maksavat enemmän veroja vain siksi, että heidän työpanoksensa on keinotekoisesti luokiteltu jotenkin korkeammaksi kuin toisten? Jos ajatellaan vaikka jotain optioita keräileviä johtajia. Kukaan heistä ei ole välttämätön tai korvaamaton. Eivät he oikeasti ole aikaansaaneet sitä tulosta vaan monet muut siellä alemmalla portaalla.

Ja paskat.

Se nyt vaan on vaikea paikka että työelämässä maksetaan tuloksentokokyvyn mukaan.

Asiansa osaava johtaja on ihan helvetisti tärkeämpi sille firmalleen kuin joku ojankaivaja.

Johtajalla voi olla erinomainen palkka vaikka ei olisi mitenkään erityisen kyvykäs. Joku asiantuntija voi olla yritykselle kriittisen tärkeä mutta palkka ei välttämättä ole erityisen hyvä.

Johtajat voivat hyvävelikerhoissa myös järjestellä toisilleen isoja etuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/301 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti menestyneillä ihmisillä hyvin pieni osa heidän menestyksestään on omaa ansiota. Tuuri on tärkein yksittäinen muuttuja, ja sitä ei voi riittää kaikille. Oman ahkeruuden korostaminen on narsistinen defenssi, jolla mitätöidään ihmisten tuska ja ongelmat vetoamalla heidän laiskuuteensa. Suomessa koulutetaan julkisin verovaroin ihmisiä, jotka saavat elää aivan omassa yltäkylläisyydessään. Kohtuus kaikessa.

Kykyjen ja ahkeruuden kombinaatio on merkittävin tekijä menestymisessä, perheen ja muun sosiaalisen tukiverkoston lisäksi. Henkinen ja fyysinen terveys tietysti myös.

Ahneus ja itsekkyys ylivoimaisesti tärkeintä.

Vierailija
44/301 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas, saari täynnä vasureita. Eikö kellekään muulle tule mitään mielleyhtymiä?

Vierailija
45/301 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja, kaikki eivät terveyden takia pysty tekemään paljoa töitä vaikka haluaisivat.

Näinhän se on, ja moni näistä syytön tilanteeseensa itse. Mutta terveysongelmaiset ovat silti niitä vapaamatkustajia, toki ansaitusti. 

Mitetipä sitä, jos ei olisi niitä porhoja kustantamassa saikkuilua ja koko Suomi jossain savupirtissä.

Vierailija
46/301 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuan, mutta vasemmistolaiset eivät edes halua yrittää nousta ylemmäs luokkaportaissa. Ellei sitten vahingossa pääse ministeriksi kun muut hallituskoalitiot ovatkin mahdottomia. Ja entä sitten että joku saa ns. ansiotonta arvonnousua, verokertymää se kasvattaa. Jos kaikki saisivat vain vasemmistolaisten palkkaa joko veroprosentti olisi järjetön tai meidän yhteiskuntamme romahtaisi.

Vierailija
47/301 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laillistettua ryöstöähän se on että joku hyödyntää yhteisiä resurssejamme keräten niistä miljoonatulot ja resurssien hyödyntämisessä työskentelevätkin saavat vain murusia. Yhteiskunta tuskin mitään.

Esimerkkinä nyt vaikka metsien hakkaaminen ja puiden keittäminen selluksi. Metsäyhtiö tekee miljardin voittoa, mutta työntekijät saavat juuri ja juuri syödäkseen - ja sekin on näiden porvarien mielestä liikaa.

Miksi valtio ei voisi keittää niistä puista sellua? Suomen puitahan ne ovat. Tehty voitto jaettaisiin tasaisemmin.

Vierailija
48/301 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasakattoja paljon sielläpäin mutta vettä näkyvissä. 

Vierailija
49/301 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja paskat.

Nojaa.

Ihmiset kyllä hakeutuvat mieltymystensä ja kompetenssiensa mukaisiin tehtäviin, vaikka kaikissa ammateissa olisi sama palkka. Ei se palkka siinä se ajuri ole. Se on vain kapitalistin luoma illuusio asiantilasta.

Jos unohdetaan julkisen puolen johtajat, joiden palkkaa jäljitellään yksityiseltä puolelta, niin johtajien palkan maksavat firman omistajat. Eikös se ole parempi että tuloa verotetaan ansiotulona johtajalta kuin matalammalla pääomatulolla omistajan osingoista. Yksityisellä puolella johtajien korkeat palkat on paras keino viedä rahaa omistajilta valtiolle.

Vierailija
50/301 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuan, mutta vasemmistolaiset eivät edes halua yrittää nousta ylemmäs luokkaportaissa.

Eikö kaikki olekaan ahneita ja itsekkäitä kusipäitä kuten sä?

Vierailija
51/301 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitäisi lääkäreitä vapaamatkustajina. Toki joku saattaa innostua kaikenmaailman veroparatiiseihin ym. Heillä on kova koulutus, joka jatkuu läpi uran. He myös näkevät työssään konkreettisesti elämän nurjan puolen vaikka olisivat lähtöisin vauraista oloista. Lääkäreinä on myös niitä, jotka ovat vaatimattomista oloista lähtöisin.

Vierailija
52/301 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti menestyneillä ihmisillä hyvin pieni osa heidän menestyksestään on omaa ansiota. Tuuri on tärkein yksittäinen muuttuja, ja sitä ei voi riittää kaikille. Oman ahkeruuden korostaminen on narsistinen defenssi, jolla mitätöidään ihmisten tuska ja ongelmat vetoamalla heidän laiskuuteensa. Suomessa koulutetaan julkisin verovaroin ihmisiä, jotka saavat elää aivan omassa yltäkylläisyydessään. Kohtuus kaikessa.

Mietin vaan, että miten iso osa menestykseen on tuurilla, jos on lukion jälkeen kouluttautunut esim. 12 vuotta kirurgiksi (vaikkakin koulutus ilman eri maksua), tehnyt vuosia töitä 60-70/h vko, yötä päivää, tehnyt ehkä tohtorintutkinnon siinä ohessa. Eikö ole ihan reilua, että saa siitä raatamisesta jotain hyötyäkin irti? Veroja maksenut sen verran, että se oma ilmainen koulutus kompensoituu, ja vielä maksetaan opiskelupaikka yliopistossa vaikka sinunkin lapsellesi. Ihmettelen vaan tuota ajatusmaailmaa. Tuuria toki se, että on melko terve psyykkisesti ja fyysisesti.

Vierailija
53/301 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä köydenveto raivostuttaa minua. Olen ehkä herkistynyt aiheelle, sillä minulla on ystävä, joka saattaisi hyvin osallistua tuollaiselle safarille. Minua hän on syyttänyt kaiken saamisesta hopealautasella.

En tienaa suuren suuria, mutta kohtuullisesti. Ainakin enemmän kuin tämä ystävä joka ei ole hankkinut edes 2. asteen koulutusta, ja työnteon sijaan hän on keskittynyt lasten hankkimiseen (ei siinä mitään väärää ole, mutta elämänvalintojen vaikutus tulotasoon nyt vaan pitää hyväksyä).

Siinä missä ystävä valitsi noin, minä ahersin jo yläasteella läksyjeni parissa hyvinkin tavoitteellisesti. Tähtäimessä haastava opiskeluala yliopistossa. Pääsin sisään suurella vaivalla ensimmäisellä yrittämällä, ja seuraavat 6 vuotta opiskelin pää punaisena ja iltojeni ratoksi tein "hanttihommia" pitääkseni yllä edes jonkinlaista elintasoa. Sittemmin pääsin työelämään, ja olen välillä ollut lähes burnoutin partaalla kaikesta raatamisesta. Olen korostetun urakeskeinen, mutta se on minun valintani. Tietenkin minua on kannustettu tähän myös lapsuudenkodissa, ja se kannustus on ainoa asia jonka myönnän saaneeni hopealautasella.

Vastaisiko joku siis tähän: kun minä olen omistanut elämäni opiskelulle ja työnteolle, miksi en saisi saada hyvää palkkaa? Jos minulla on antaa erityisosaamista mitä monella muulla ei ole, niin miksi on väärin tulla palkituksi siitä? Se erityisosaaminen ei nimittäin todellakaan ole tullut ilmaiseksi, vaan olen raatanut sen eteen suurimman osan elämästäni.

Vierailija
54/301 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuan, mutta vasemmistolaiset eivät edes halua yrittää nousta ylemmäs luokkaportaissa.

Eikö kaikki olekaan ahneita ja itsekkäitä kusipäitä kuten sä?

Tarkoitatko: koska en halua kehittyä ja saada parempaa palkkaa, niin kaikki rikkaat ovat kusipäitä?

Vierailija
55/301 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laillistettua ryöstöähän se on että joku hyödyntää yhteisiä resurssejamme keräten niistä miljoonatulot ja resurssien hyödyntämisessä työskentelevätkin saavat vain murusia. Yhteiskunta tuskin mitään.

Esimerkkinä nyt vaikka metsien hakkaaminen ja puiden keittäminen selluksi. Metsäyhtiö tekee miljardin voittoa, mutta työntekijät saavat juuri ja juuri syödäkseen - ja sekin on näiden porvarien mielestä liikaa.

Miksi valtio ei voisi keittää niistä puista sellua? Suomen puitahan ne ovat. Tehty voitto jaettaisiin tasaisemmin.

Tämä on hyvä kysymys.

Semminkin kun Suomessa meni paremmin kuin koskaan silloin kun oli isoja valtionyhtiöitä. Niiden perustalle Suomen vauraus itseasiassa rakennettiin. Rahaa riitti myös hyvinvointiyhteiskuntaan.

Vierailija
56/301 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huh huh. Luuletko, että (ahneet) sijoittajat ovat niin tyhmiä, että ihan vaan typeryyttään ensin palkkaavat head hunterin, joka etsii firmalle johtajan, jolle nämä sijoittajat sitten omasta (firmansa) pussista maksavat miljoona euroa vuodessa! Mitä keinotekoista tässä on???

Eikö keinotekoisempaa ole se, että työläiset kiristävät lakolla uhkailemalla itselleen joka välissä vähän lisää ja vuosikymmenien kuluessa ollaan tultu siihen tilanteeseen, että esim. Ahtaajat ja paperityöläiset saavat aivan posketonta palkkaa!!!

Eikö ole aika keinotekoista, että jos ajat kaivinkonetta tms konetta maalla niin saat 30.000 vuodessa, mutta jos ajat samaa konetta satamassa ahtaaja tittelillä, niin vuosi ansiot menee helposti yli 50.000 euroon!!!!

Vierailija
57/301 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että kanssapalstailijoita on mennyt koko tuon jutun pointti ohi.

Kyse ei ole kateudesta, ahkeruudesta, laiskuudesta eikä mistään muusta kuin siitä, että Suomessa on tietyille ryhmille mahdollistetttu veronmaksun välttely tai aiankin alhaisempi verokanta.

Lääkärikunta yksityisellä sektorilla on siitä itse hyvä esimerkki; valtaosa heistä nostaa tulonsa. pääomatuloina  - ja yksityiset terveyspalvelyritykset houkuttelevat lääkäreitä palkkalistoilleen tarjoamalla verosuunnittelua.

1993 Ahon hallitus teki "suuren verouudistuksen", jossa eriytettiin ansiotulojen ja pääomatulojen verotus, jotka molemmat oli aiemmin laskettu yhteen ja verotettu progressiivisesti siis kaikkia tuloja. Uudistuksessa ainoastaan ansiotulot - palakkatuloja pääasiassa - jäivät progressiivisen verotuksen piiriin.

Tilastoista nähdään, että ansiotulojen muuntaminen kevyemmin verotetuiksi pääomatuloiksi lähti siitä käyntiin ja tahti on vain kiihtynyt vuosien saatossa. Se on mahdollista yrittäjätoimintaa harjoittaville.

Pääomatuloista , vaikka ne olisivat ainoa tulolähde, ei tarvitse maksaa kunnallisveroa lainkaan. Kunnallisvero on ALV:n ohella toinen suurin yksittäinen veromme, sen keskiarvo 2017 on 19,1 %.

Nämä pääomatuloilla elävät perheineen kuitenkin käyttävät kuntien tuottamia palveluita, heidän lapsensa käytetään neuvolassa, heille on halutessa tarjolla julkinen terveydenhuolto, lapset käyvät koulua, hammaslääkärissä, kirjastossa jne. He käyttävät lähes kaikkia kuntien julkisia palveluja maksamatta niistä yhtä paljon kuin palkansaajat ja eläkeläiset.

Valtion verotuksessa pääomatuloista maksettavia veroja on mahdollista pienentää ja vältellä, siihen on tarjolla monia välineitä,esim. vakuutuskuoria ja  kapitalisaatiosopimuksia. Näistä erittäinkin suurista pääomatuloista maksetuista mitättömistä veroista olemme saaneet lukea tähän vuodenaikaan vuosien ajan.

On pelkästään hyvä asia, jos ja kun yrittäjä tienaa itselleen suuret tulot. Kuten vaikkapa Supercellin porukka. He ovat tilastopoikkeus siinä suhteessa, että he maksavat (halukkaasti) veronsa täysimääräisinä, ilman kikkailua, eli kovemmin verotettuina ansiotuloina. Rispektit ja suuret kiitokset heille.

Verokikkailua harrastavien takia me muut, palkansaajat ja eläkeläiset , maksamme korkeampia veroja.

Kenen mielestä tämä on reilua ja tasapuolista?

Vain tästä on kyse. Oikeudenmukaisuudesta. Moraalista. Tasapuolisuudesta.

Vierailija
58/301 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja paskat.

Nojaa.

Minä sijoittajana ja kapitalistina suon mielihyvin taitavalle johtajalle miljoonapalkan kunhan hän tekee hyvää työtä firman ja sen osakekurssin eteen.

Minähän sen omistajana maksan -niin yksinkertaista tämä on. Ei kiinnosta yhtään vasureitten mielipiteet.

Vierailija
59/301 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi noita safarilaisia nolottaa, jos jonain päivänä törmäävät kyseiseen kirurgiin niissä merkeissä, että oma henki ja terveys on hänen työpanoksestaan ja ammattitaidostaan kiinni. Kateudessaan monet unohtavat, että kirurgin (ja monen muunkin lääkärin) työ on ihan äärimmäisen vastuullista ja kuluttavaa, vaikka toki myös palkitsevaa ja mielenkiintoista. Ovat kyllä elintasonsa ansainneet.

Vierailija
60/301 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pointti ei varmaankaan ole, etteikö olisi tehnyt töitä. Kukaan ei vain tarvitse määräänsä enempää. Tulonsiirrot ja verotus pitäisi järjestää niin, että kaikilla olisi hyvä olla - tasapuolisesti!

Ja nytkö ei ole, kun voi tietoisesti valita tien jossa eletään muiden maksamilla veroilla?