Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on teoria haluttomuudesta, vastatkaa kyselyyn!

Vierailija
03.11.2017 |

Mietin onko vanhempien tasa-arvoisella osallistumisella lasten- ja kodinhoitoon yhteyttä haluttomuuteen/haluamiseen... Katsotaanpa!

Minulla on teoria haluttomuudesta, vastatkaa kyselyyn!

Vaihtoehdot

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/34 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei tule olemaan mitään yllättävää. Paitsi miesten mielestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi näköjään pitänyt laittaa myös vaihtoehdot vaimon osallistumisesta/osallistumattomuudesta, koska miesten vastaukset voivat vääristää tulosta. Esim. Jos mies mielestään osallistuu ja nainen on haluton mutta jos saman perheen nainen vastaisikin eri tavalla. Ap (tai sitten mun teoria ei toimi kuin ehkä osittain).

Vierailija
4/34 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmanlaajuisesti pohjoismaalaiset naiset ovat todella halukkaita ja tämä selittyy korkealla hyvinvoinnilla. Eli mitä vähemmän huolia/ongelmia sitä enemmän tekee mieli. Minusta voi soveltaa myös parisuhteeseen. Ei se mitään ydinfysiikkaa ole, en ymmärrä miksi naisten haluttomuus on edelleen niin mysteeri ja aina tapetilla.

Vierailija
5/34 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä haluttomuus on vain oire, jonka taustalla ovat muut syyt/ongelmat suhteessa. Miehen lasten- ja kodinhoitoon osallistumattomuudeb lisäksi esim. mies on itsekäs, oma napa tulee ensin, on kiinni äidissään, petti lupauksensa eräässä minulle tärkeässä asiassa, ei tukenut ja vähätteli, kun olin kriisissä eräässä asiassa. Aikani jaksoin yrittää selittää miksi olen haluton, en enää aikoihin, miehen mielestä ainut ongelma on, kun ei saa aina kun haluaa.

Vierailija
6/34 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei tule olemaan mitään yllättävää. Paitsi miesten mielestä.

Päinvastoin. Miehet ovat jo tottuneet siihen, että naiset sanovat yhtä ja tekevät toista.

Vierailija
7/34 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmanlaajuisesti pohjoismaalaiset naiset ovat todella halukkaita ja tämä selittyy korkealla hyvinvoinnilla. Eli mitä vähemmän huolia/ongelmia sitä enemmän tekee mieli. Minusta voi soveltaa myös parisuhteeseen. Ei se mitään ydinfysiikkaa ole, en ymmärrä miksi naisten haluttomuus on edelleen niin mysteeri ja aina tapetilla.

Mistä keksit, että pohjoismaalaiset naiset ovat todella halukkaita? Korkeintaan heillä on todella matala kynnys hypätä sänkyyn ulkomaalaisen miehen kanssa, koska pohjoimaat ovat tasa-arvoisia maita, mutta halut tuskin ovat ainakaan enää suuremmat kuin muunmaalaisilla naisilla. Suomalaiset pariskunnat harrastavat seksiä nykyään aiempaa harvemmin, ainakin Finsex-tutkimusten mukaan. 

Vierailija
8/34 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.seiska.fi/Hotnow/Tutkimus-Suomalaisilla-naisilla-on-maailma…

En keksinyt vaan luin tämän joskus. Vaikka onkin vähän höpöhöpö tutkimus, antaa silti jotain osviittaa.

Vierailija
9/34 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvete ku nyttenki panettais, mut ku mies ei anna. Mieluumi hän kattelee töllöö meitin kans tai pelaa pelejä, ei hän jaksa mittää seksiä. Liia väsyny kuulemana eikä silti halluu mennä ajoissa nukkumaha ku menee päivä hukkaha jos näin tekkepi. Että joillai immeisil on näinki päi elämä asiat.

Vierailija
10/34 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ollut kauhean groundbreaking tulos tämä. Ylipäätään haluttomuus taitaa olla monen tekijän summa. Yleinen stressitaso on varmaan isoin yksittäinen syy, jollain se voi johtua puolison osallistumattomuudesta, jollain voi olla työstressiä ym. Vastauksiin vaikuttanee myös lasten ikä.

Ap treppä stressiperusteinen vastaava kysely?

Vierailija
11/34 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin ettei pahemmin osallistu ja on haluton. Syyt kyllä ihan muualla. Asiasta puhutaan meillä paljon

Vierailija
12/34 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ollut parisuhteissa, mutta kiinnostava kysely. Paljastui hypoteesi sitten paikkansa pitäväksi tai ei. AV:llä saisi olla enemmänkin tällaisia kyselyjä, joilla voi selvittää korrelaation tai sen puutteen eri asioiden välillä. Tietenkin joku voi halutessaan aina trollata kyselyn tulokset pilalle antamalla monta ääntä. :/

Vierailija
13/34 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on aika monta muuttujaa.

Ovatko molemmat työelämässä, vai vain toinen? Tekevätkö molemmat saman verran töitä?

Kuinka paljon rahaa ja statusta miehellä on, ja kuinka suuri osa töistä teetetään ulkopuolisilla?

Ei kovin yllättävä johtopäätös on että seksihalukkuutta nostaa stressitön ja mielekäs elämä, molemmilla sukupuolilla.

Vierailija
14/34 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä olisi voinut olla "molemmat haluttomia" -vaihtoehdot, nyt on vain että joko jompikumpi tai ei kumpikaan.

Vierailija
15/34 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole ollut parisuhteissa, mutta kiinnostava kysely. Paljastui hypoteesi sitten paikkansa pitäväksi tai ei. AV:llä saisi olla enemmänkin tällaisia kyselyjä, joilla voi selvittää korrelaation tai sen puutteen eri asioiden välillä. Tietenkin joku voi halutessaan aina trollata kyselyn tulokset pilalle antamalla monta ääntä. :/

Se kyllä järjestyisi, mutta mammakerho vaatisi välittömästi ketjuja poistettaviksi.

Esim.

- entisten seksikumppanien määrän ja uskollisuuden korrelaatio

- miehen pituuden, rahan ja aseman / naisten suosion korrelaatio

- vaimon BMI:n ja miehen seksihalujen korrelaatio

Vierailija
16/34 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän alle voi kirjata niitä muita muuttujia liittyen haluttomuuteen kuten joku olikin jo tehnyt. Varmasti on paljon muitakin muuttujia, jotka vaikuttavat mutta tämä yhtälö sattuneesta syystä kiinnosti itseäni nyt eniten... Ap

Vierailija
17/34 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto. Kiinnostaa.

Vierailija
18/34 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastihan asia menee juuri päinvastoin, eli kun mies ei osallistu pätkääkään kotitöihin, niin peitto heiluu sellaisessa perheessä eniten.

Syynä on se, ettei nainen koe miestä seksuaalisesti sytyttävänä, jos hän tekee naisten hommia.

Asiasta on tehty ihan virallinen tutkimuskin.

Vierailija
19/34 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastihan asia menee juuri päinvastoin, eli kun mies ei osallistu pätkääkään kotitöihin, niin peitto heiluu sellaisessa perheessä eniten.

Syynä on se, ettei nainen koe miestä seksuaalisesti sytyttävänä, jos hän tekee naisten hommia.

Asiasta on tehty ihan virallinen tutkimuskin.

Yhteys niillä on, mutta syy-seuraus voipi olla myös toisinpäin. Jos mies on tarpeeksi haluttava tai arvostettu, ei ole väliä tekeekö hän kotitöitä tai ei, seksiä on silti enemmän. Tai nainen ei valita, vaikka hän ei tekisi. Mutta perusPertin kohdalla nainen ei ole yhtä suotuisa, eikä edes kotitöiden teko auta. Tämä oli minun eka ajatus, kun tuosta käänteisestä korrelaatiosta luin joku vuosi sitten.

https://www.nytimes.com/2014/02/09/magazine/does-a-more-equal-marriage-…

Toinen ajatukseni oli että onpa naiset taas paskoja. Vaikka omissa suhteissani ei ole koskaan ollut seksin puutetta. Itse olen kyllästynyt ensin, ja sitten lopettanut ne suhteet. Silti tuommoinen juttu saa minut ajattelemaan noin naisista. Jännä.

Vierailija
20/34 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin onko vanhempien tasa-arvoisella osallistumisella lasten- ja kodinhoitoon yhteyttä haluttomuuteen/haluamiseen... Katsotaanpa!

Mikä väittämistä sopii parisuhteeseesi?

Mieheni on tasavertaisesti osallistuva ja kumpikaan ei ole haluton 30.6%

Mieheni on tasavertaisesti osallistuva isä ja vaimo on haluton 17.7%

Mieheni on huonosti osallistuva isä ja olen haluton 16.1%

Jokin muu? 11.2%

Mieheni on huonosti osallistuva isä ja haluton 11.2%

Mieheni on tasavertaisesti osallistuva isä ja haluton9.6%

Mieheni on huonosti osallistuva isä ja kumpikaan ei ole haluton 3.2%

Ääniä yhteensä: 62

En ole ap., mutta tarkastelin kyselyn tuloksia laskentataulukolla.

Yhteenveto tuloksista tähän mennessä:

Kaikista vastauksista:  

Mies osallistuu tasavertaisesti 57,9 %

Mies osallistuu huonosti 30,5 %

Ei tietoa (”Jokin muu?”) 11,2 %

Yht. 99,6 %

Kaikista vastauksista:  

Mies haluton 20,8 %

Nainen haluton 33,8 %

Kumpikaan ei haluton 33,8 %

Ei tietoa (”Jokin muu?”) 11,2 %

Yht. 99,6 %