Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmiset ovat edelleen niin tietämättömiä, että ostavat keinotekoisesti makeutettuja limuja

03.11.2017 |

Vai eikö ihmisiä vaan kiinnosta että voivat saada aivohalvauksen näiden limujen ansiosta?

Jos minun tekee mieli limua ostan sokerilla makeutetun 0.5 litran pullon. Mieluummin pieni määrä silloin tällöin sokerilimua kuin useampi iso pullo keinotekoisesti makeutettuja aivohalvaus-juomaa.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotellaanpas rauhassa niitä lopputuloksia ennen kuin hutkitaan.

"Tutkijoita kiinnostavat esimerkiksi aspartamiinin, sukraloosin ja stevian terveysvaikutukset, koska niiden käyttö on elintarviketeollisuudessa laajaa ja kasvavaa. Kanadalaistutkijat kävivät läpi 37 tutkimuksen aineistot, jotka oli kerätty kymmenen vuoden aikana yli 400 000 ihmiseltä.

Tulosten perusteella keinotekoiset makeutusaineet voidaan yhdistää esimerkiksi diabeteksen, ylipainon, sydäntautien ja kohonneen verenpaineen riskiin. Näyttö on kuitenkin ristiriitaista, joten tutkimustietoa tulisi saada lisää, sanovat Manitoban yliopiston George & Fay Yee Centre for Healthcare Innovationin (CHI) tutkijat Science Daily -lehdessä."

Tästä on jo todettu, että linkki mene sitä kautta, että ylipainoiset, pienemmän kalorisaannin toivossa, alkavat käyttää keinomakeutettuja tuotteita, ja ylipainoisilla on taas enemmän diabetesta, verenpaineen kohoamista jne. Ei siis mitenkään ole osoitettu että itsessään keinomakeutettu tuote aiheuttaisi mainittuja ongelmia, vaan todennäköisesti ne aiheuttaa ylipaino, johon taas "lääkkeeksi" yritetään käyttää keinomakeutettuja tuotteita, jolloin syntyy korrelaatio näiden tuotteiden käytön ja terveysongelmien välille.

Varmasti myös noinkin, olen samaa mieltä.

Vierailija
22/47 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en usko tuommoisiin aivohalvaushöpinöihin. Kyllä ne makeutusaineet on varsin tarkkaan tutkittu, niin eläin- kuin ihmiskokein, että eivät mitään radikaalia normaaleina määrinä aiheuta. 

t. jo yli 10 vuotta 1,5 l Pepsi Maxia päivässä, ei ongelmia terveyden, painon tai minkään kanssa

Hyi saakeli. Menepä sisäelintutkimuksiin ja tule kertomaan mitä kaikkea löydettiin.

40 v terveystarkastuksessa olen työterveydessä käynyt alkusyksystä ja kaikki tutkitut arvot oli hyviä. Verikokeissa ei mitään erikoista, painoindeksi normaali, ei korkeaa verenpainetta...

Hmm, pitäisköhän minunkin alkaa juoda päivittäin 1.5 litraa Pepsi maxia, kun kuulostaa siltä että on todellisuudessa sittenkin oikea terveysjuoma. Sun pitäisi alkaa pitää seminaareja tämän tiimoilta. Mun mielestä pepsi max maistuu hyvältä mutta tähän asti olen pelännyt sen haittavaikutuksia. Ilmeisesti pelkoni ovat turhia. Ehkä kyseessä tosiaan onkin terveyttä edistävä juoma, jota jokaisen tulisi nauttia puolitoista litraa päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ainakaan kiinnosta tuleeko jostain juomasta aivohalvaus vai ei. Jossain vaiheessa se on pakko kuolla kuitenki.. mielummin sitten niin että on saanu nauttia jostain.

Vierailija
24/47 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon limuja korkeintaan kerran kuussa, joten ei liene merkitystä. Hysteerikot ärsyttää.

Vierailija
25/47 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en usko tuommoisiin aivohalvaushöpinöihin. Kyllä ne makeutusaineet on varsin tarkkaan tutkittu, niin eläin- kuin ihmiskokein, että eivät mitään radikaalia normaaleina määrinä aiheuta. 

t. jo yli 10 vuotta 1,5 l Pepsi Maxia päivässä, ei ongelmia terveyden, painon tai minkään kanssa

Hyi saakeli. Menepä sisäelintutkimuksiin ja tule kertomaan mitä kaikkea löydettiin.

40 v terveystarkastuksessa olen työterveydessä käynyt alkusyksystä ja kaikki tutkitut arvot oli hyviä. Verikokeissa ei mitään erikoista, painoindeksi normaali, ei korkeaa verenpainetta...

Hmm, pitäisköhän minunkin alkaa juoda päivittäin 1.5 litraa Pepsi maxia, kun kuulostaa siltä että on todellisuudessa sittenkin oikea terveysjuoma. Sun pitäisi alkaa pitää seminaareja tämän tiimoilta. Mun mielestä pepsi max maistuu hyvältä mutta tähän asti olen pelännyt sen haittavaikutuksia. Ilmeisesti pelkoni ovat turhia. Ehkä kyseessä tosiaan onkin terveyttä edistävä juoma, jota jokaisen tulisi nauttia puolitoista litraa päivässä.

Häiritseekö sinua se että hän on pystynyt juomaan 1,5l päivässä Pepsi Maxia, ilman terveyshaittoja? Mikä on ongelma?????

Vierailija
26/47 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häiritseekö sinua se että hän on pystynyt juomaan 1,5l päivässä Pepsi Maxia, ilman terveyshaittoja? Mikä on ongelma?????

Ei, olen positiivisesti yllättynyt, että joku voi juoda Pepsi maxia 1.5 l päivässä ja olla silti terve. Kuten jo sanoinkin, niin pidän itsekin Pepsi maxin mausta ja minulle olisi iloinen asia voida nauttia sitä tietäen, että se edistää terveyttäni sen lisäksi, että se maistuu hyvältä.

Vierailija
27/47 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, olen positiivisesti yllättynyt, että joku voi juoda Pepsi maxia 1.5 l päivässä ja olla silti terve. Kuten jo sanoinkin, niin pidän itsekin Pepsi maxin mausta ja minulle olisi iloinen asia voida nauttia sitä tietäen, että se edistää terveyttäni sen lisäksi, että se maistuu hyvältä.

Edistää terveyttä???  Terveyttä edistävät tuotteet ovat erikseen. Vaikka ei edistäisi terveyttä, ei se tarkoita sitä että se sitä huonontaisikaan. Sama kun söisi perunamuusia---->neutraali terveyttä edistävä vaikutus. 

Vierailija
28/47 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuisko "tietämättömyys" siitä että asiasta ei ole tutkittua tietoa?

Miksi sitä keinomakeutettua limua muuten pitäisi juoda "useampi iso pullo" ja sokerilimua vain 0,5 l pullo? Kai nuo määrät pitää olla samat jos kerran lähdetään vertailemaan.

Vierailija
29/47 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Ainolla ei vieläkään ole oikeaa työpaikkaa.

Vierailija
30/47 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten helskutissa ihmiset pystyy juomaan aspartaamilla ja asesulfaami K:lla makeutettuja juomia? Itsellä tulee maha niin järjettömän kipeäksi niistä ettei mitään rajaa.

Vierailija
31/47 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkkua vaan juomaan kaikki. Ekologinen luonnontuote.

Vierailija
32/47 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se porkkanankin syöminen liiallisina määrinä päivittäin vaarallista. Kohtuus kaikessa ja järki päähän.

Vierailija
33/47 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.elinahytonen.fi/2011/02/aspartaami/

Siinä ihan lääketieteellistä faktaa aspartaamista.

Vierailija
34/47 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punkkua vaan juomaan kaikki. Ekologinen luonnontuote.

Yhyi eih. Siis hieno ja hyvä juoma, mutta siitä tulee kauhee krapula jos sitä juomalla juo.

Vierailija
35/47 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään keinotekoinen ei voi olla hyväksi elimistölle.

Miten niin ei voi olla? Mikähän naurettava luonnonlaki sellaisesta pitäisi huolen?

Onko suolistossasi Keijukainen kyselemässä C-vitamiinilta, että "oletkos sä peräisin appelsiinista vaiko labrasta"? No eipä se C-vitamiini tietenkään osaa vastata, koska se on ihan identtinen molekyyli riippumatta alkuperästään. Mutta Keijukainen tietää kuitenkin, koska on sillä on menneisyyteen näkevä kristallipallo, joten se merkitsee keinotekoisen C-vitamiinimolekyylin tähtipölyllä, joka aiheuttaa närästystä ja suolistokaasuja.

Vierailija
36/47 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön todella terveellisesti, en polta, juon erittäin kohtuudella. Harrastan liikuntaa viisi kertaa viikossa. Jos haluan sen keinotekoisesti makeutun limun juoda niin sen teen. Uskon että muut terveelliset elämänvalinnat tasapainottavat Pepsi maxin haitat.

Vierailija
37/47 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se nyt ei mitään todista, että arvot normaalit. Niin ovat läheisellänikin, joka sai aivoinfarktin hiljattain. Juonut myös vuosia colaa päivittäin 1,5 l pullon. Mitään syytä infarktiin ei siis löytynyt.

Vierailija
38/47 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että se erityisemmin edistää terveyttä, mutta ei haittaakaan. Elän muuten ihan terveellisesti, olen ollut 16 vuotta vegetaristi, käytän alkoholia hyvin harvoin, en tupakoi, en ole koskaan ollut ylipainoinen. Ja varmaan hyvät geenitkin, kun yli 70 v vanhempanikaan eivät vielä käytä mitään pysyväislääkitystä. Mutta ei näytä Pepsi Max automaattisesti terveyttä vahingoittavankaan. Ei edes hampaille ole mitään tehnyt, tosin minä en ole niitä pitkin päivää latkijoita, vaan join aamulla noin puoli litraa, lounaalla ja päivällisellä saman verran.

Vierailija
39/47 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä olisi niin yksiselitteinen, kuten tässä kerrottiin noista haitoista. En usko että aspartaamia enää käytettäisiin vaan se olisi kiellossa.

Vierailija
40/47 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä se lääketieteellinen fakta oli? Ihan ala-arvoista tekstiä mukatieteelliseen tyyliin. Urpokin huomaa.