Naapureiden raivostuttava hissijojoilu ja rappukäytävässä hengailu.. menee hermo!
Olen asunut nyt reilun vuoden ajan 8-kerroksisen kerrostalon ylimmässä kerroksessa. Rappukäytävässä oli ennestään tiettyjen asukkaiden välillä todella tiivis yhteisö; asukkaat, erityisesti lapset, ravaavat jatkuvalla syötöllä kerrosten valillä asunnosta toiseen, asuntojen ovia pidetään auki kun liikennettä on paljon (jolloin melut kaikuvat myös rappukäytävässä), ja myös rappukäytävässä kälätetään todella paljon. Hissillä liikkuessaan ihmisiltä jää toistuvasti juttu kesken, ja sitä sitten jatketaan hissin suuaukossa seisoen niin, ettei hissi lähde liikkeelle. Näillä kyseisillä henkilöillä on myös talon toisessa kerroksessa sijaitseva kerhotila jokailtaisessa (öisessä) käytössään. Tuntuu, että rappukäytävästä kantautuva älämölö ja hissin äänet ovat jatkuvia ja rahoittuvat vain öisin, joskaan eivät lopu täysin silloinkaan. Kuulostaa siltä, kuin asunnosta toiseen raahattaisiin jotain tavaraa päivittäin.
Tässä kaikessa ärsyttävintä on kenties se, että hissin ollessa lähes jatkuvassa käytössä, on täältä kasikerroksesta pois liikkuminen hitaanlaista. Parhaimmillaan olen odotellut hissiä lähes kymmenen minuuttia, ennen kuin olen lähtenyt kävelemään ja huomauttanut matkan varrella hissiä pidätteleville ihmisille, että hissillä on muitakin käyttäjiä eikä tuo seisottaminen ole ok. Muutosta ei tästä huolimatta vaan tapahdu.
Mitä helkkaria tässä nyt tekisi? Olen huomautellut ystävällisesti noille hissiä seisottaville, jättänyt ystävällisen lapun alakertaan.. Mitään ei vaan tapahdu. Isännöitsijälle valittaminen tuntuisi typerältä, koska tottakai hissiä saa käyttää, jos tarvitsee. Seinänaapurini muutti keväällä pois juuri tästä syystä ja itsellänikin muutto on harkinnan alla. Tää asunto vaan on mulle täydellisellä paikalla, pohjaratkaisu on sellainen että asuisin tässä mielellään pitkäänkin, ja vuokra on ihan ok. Turhauttaa, kun tässä kaikki muu olisi mulle ihan täydellistä.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Kai teillä rappuset on?
Löytyy tottakai, joskin niiden kulkeminen kahdeksanteen kerrokseen esim. ruokaostosten ja lapsen kanssa on suhteellisen hidasta ja haastavaa, vaikka vaunut jättäisi pohjakerrokseen. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai teillä rappuset on?
Löytyy tottakai, joskin niiden kulkeminen kahdeksanteen kerrokseen esim. ruokaostosten ja lapsen kanssa on suhteellisen hidasta ja haastavaa, vaikka vaunut jättäisi pohjakerrokseen. :)
Kotiäitillä on kyllä aikaa. Mutta ei kuntoa:D
Äh, otan osaa. :( Meillä oli muuten sama tilanne mutta ei hissiä rapussa, ongelma korjaantui itsekseen kun se pahin mölöttäjä lapsineen muutti pois. Sitä ennen oli kyläkokoontumiset kyseisen tyypin ovella, rappu kaikui ja lapset juoksi jatkuvasti hakemaan yläkerran lapsia leikkiin tai toisinpäin.
Onko teillä jotain taloyhtiön kokouksia tai voitko ottaa yhteyttä taloyhtiön hallitukseen tai isännöitsijään?
Valitus taloyhtiöön?