Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ulkopuolinen hoitaja saa lapsistani palkkaa miksi minä en voi sitä saada?

Vierailija
03.11.2017 |

Jos lapset veisi perhepäivähoitoon saisi hoitaja niistä kahdestalapsesta 800e-verot ja +kustannuskorvaukset. N.200e /kk

Miksen voisi saada samaa kun hoidan itse omat lapseni. En vaivaisi päiväkoteja, ohjaajia, koulutuksia.

Tuntuu niin epäreilulta ja järjettömältä että naapuri saisi palkan lapsieni hoidosta mutta minä en. Miksi omista lapsistaan ei voisi saada palkkaa?
Ja ne ketkä ovat sitä mieltä että itse teit niin itse maksat ja oliko pakko tehdä jollei ole varaa hoitaa niitä niin ei liity asiaan.

Kyse on siitä että naapuri saisi 1000e palkkaa samasta työstä josta minä saan 300e kotihoidontuen tai yli 3v. 0e.

Jos kaikki kotiäidit palkattaisiin hoitamaan omiaan niin työllisyystilastot kaunustuisiavat, päivähoito helpottuisi, onnellisuus ja lapsen varhainen kehitys parantuisi omassa pienryhmässään. Epidemiatkin helpottuisi.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitiys on naisten alistamista ja pakotusta nyrkin ja hellan väliin! Nyt hopi hopi töihin ja ottamaan vastuu omasta elämästäsi, nainen!

Vierailija
2/27 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy varmaan päittäin vaihtaa lapsia naapurin kanssa niin sitten saadaan molemmat palkkaa toistemme lasten hoitamisesta ja saa tämäkin duunari perhe toteuttaa tätä kotiäitiyttä joka on nyt vain hyvätuloisten etu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se ihanaa jos niin olisi mutta vissiin meillä on nyt tämä feministinen ideologia jonka olisi tarkoitus helpottaa naisten asemaa vaikka mielestäni se kyllä vaikeuttaa ja heikentää aika paljon. Käytännössähän monessa perheessä se on sitä että naisen kuuluu sekä käydä töissä että hoitaa lapset ja koti vielä töiden jälkeen. Eihän se mitään helpota eikä edes kannusta hankkimaan lapsia vaikka haluaisikin.

Vierailija
4/27 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan ryhtyä perhepäivähoitajaksi. Ei se naapurikaan pelkästään sinun lapsiasi hoitaisi.

Vierailija
5/27 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaispalkka

Vierailija
6/27 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan ryhtyä perhepäivähoitajaksi. Ei se naapurikaan pelkästään sinun lapsiasi hoitaisi.

Voisin ruveta, mutta kunnalla ei ole tarjota työtä vaikka päiväkotien ryhmät ylittyvät. Yksityisenähoitajana voi hoitaan vaikka vain 2 lasta, mutta sillä palkalla ei varsinaisesti elä, kotiäidin motiivina on hoitaa omansa ja tulla jotenkuten toimeen jolloin tuo pienikin palkka mahdollistaisi kotona työskentelyn.

Voisin laittaa lapset hoitoon, maksaa hoitomaksun pienestä palkastani esim. kaupankassalla tai sitten naapuri voisi mennä kaupankassalle ja minä voisin hoitaa omani kotona.

Ap

Vierailija
7/27 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naapuri hoitaa lapsiasi, se on työtä (josta kuuluu maksaa palkka), kun itse olet lastesi kanssa, se on elämää. Elämä rahoitetaan työnteolla saatavasta palkasta. Perheen kanssa vietetystä ajasta ei kuulu saada palkkaa (ja nyt jätetään omaishoitajien tms. asiat pois), työnteosta kuuluu saada palkkaa.

Vierailija
8/27 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on käyny koulutuksen ja tekee työkseen, toinen kantaa vastuunsa omasta hedelmästään eikä ole vastuussa kenestäkään muusta kuin omistaan.

Niin. On se jännä.

Vierailija
9/27 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa naiivi aloitus.

Vierailija
10/27 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen on käyny koulutuksen ja tekee työkseen, toinen kantaa vastuunsa omasta hedelmästään eikä ole vastuussa kenestäkään muusta kuin omistaan.

Niin. On se jännä.

Koulutus löytyy minultakin ja tekisin sitä mielelläni työkseni. Mitä sinä muuten teet työksesi ja onko se vastuun kantamista kun vie lapset hoitoon jotta voi itse tehdä jotain muuta työtä?

Vierailija
11/27 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ulkopuolinen siivooja saa palkkaa siitä, että siivoaa kotini? Miksi en itse saa palkkaa kotini siivoamisesta?

Miksi ravintolan henkilökunta saa palkkaa siitä, että laittavat ja tarjoilevat minulle ruoan? Miksen itse saa palkkaa siitä, että laitan itselleni ruokaa?

Vierailija
12/27 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun mieskin saisi palkkaa autonkorjaamisesta. Tuossa vanhassa autossa riittää korjaamista. Tulisi hyvä tili. Enpä tiedä kannattaisiko sitten vaihtaa Uudenmaan.

Vierailija
13/27 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sinä työnantajana yhtä hyvin maksaa itsellesi palkkaa työstä, jonka itsellesi teet sen sijaan, että maksaisit sen jollekulle ulkopuoliselle. Vai tarkoititko, että meidän muiden pitäisi maksaa sinulle palkkaa itsellesi tekemästäsi työstä?

Vierailija
14/27 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naapuri hoitaa lapsiasi, se on työtä (josta kuuluu maksaa palkka), kun itse olet lastesi kanssa, se on elämää. Elämä rahoitetaan työnteolla saatavasta palkasta. Perheen kanssa vietetystä ajasta ei kuulu saada palkkaa (ja nyt jätetään omaishoitajien tms. asiat pois), työnteosta kuuluu saada palkkaa.

Perheen kanssa vietetystä ajasta kuuluisi saada palkaa ja se on suurin työ minkä ihminen eläissään tekee yhteiskunnan hyväksi! Eikä kyse ole monestakaan vuodesta.

Vierailija
15/27 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. On se jännä.

Koulutus löytyy minultakin ja tekisin sitä mielelläni työkseni. Mitä sinä muuten teet työksesi ja onko se vastuun kantamista kun vie lapset hoitoon jotta voi itse tehdä jotain muuta työtä?

Itse olen kotiäitinä tällä hetkellä ja tarkotuksena on lapsen ollessa sen verran vanha että pärjää isän kanssa lähteä opiskelemaan perhepäivähoitajaksi.

Vierailija
16/27 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miettikää, jos mä siivoan meidän asunnon, niin kukaan ei maksa mulle, mutta jos pyydän naapurin siivoojan hoitamaan homman, niin sehän saa siitä palkkaa! Miksei kukaan maksa mulle siitä, että siivoan meidän kodin?

Vierailija
17/27 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy varmaan päittäin vaihtaa lapsia naapurin kanssa niin sitten saadaan molemmat palkkaa toistemme lasten hoitamisesta ja saa tämäkin duunari perhe toteuttaa tätä kotiäitiyttä joka on nyt vain hyvätuloisten etu.

Tämä muuten oikeasti olisi hyvä idea,jos on paljon lapsia ja sivuun voisi ottaa muiden lapsia.

Vierailija
18/27 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin ruveta, mutta kunnalla ei ole tarjota työtä vaikka päiväkotien ryhmät ylittyvät. Yksityisenähoitajana voi hoitaan vaikka vain 2 lasta, mutta sillä palkalla ei varsinaisesti elä, kotiäidin motiivina on hoitaa omansa ja tulla jotenkuten toimeen jolloin tuo pienikin palkka mahdollistaisi kotona työskentelyn.

Voisin laittaa lapset hoitoon, maksaa hoitomaksun pienestä palkastani esim. kaupankassalla tai sitten naapuri voisi mennä kaupankassalle ja minä voisin hoitaa omani kotona.

Ap

AP: kahdesta lapsesta, yksityisenä hoitajana, kaupan kassalla.

Elämäm_koulu käytynä?

Vierailija
19/27 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan sinä työnantajana yhtä hyvin maksaa itsellesi palkkaa työstä, jonka itsellesi teet sen sijaan, että maksaisit sen jollekulle ulkopuoliselle. Vai tarkoititko, että meidän muiden pitäisi maksaa sinulle palkkaa itsellesi tekemästäsi työstä?[/q

Päivähoitoon saa yksityisenhoidontuen jos lapsi hoidetaan kodin ulkopuolella, eikä hoitaja ole äiti tai isä. Miksen saa tätä tukea?

Te muut ette maksa palkkaani. Olen maksanut tuloveroa, lahjaveroa, perintöveroa, autoveroa, kiinteistöveroa, kirkkoveroa, arvonlisäveroa jne..... Ihanko kuvittelet että veroitta olen selvinnyt ja sinä maksat yhtään mitään minun elämästäni.

Vierailija
20/27 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitejä tarvitaan laskemaan palkkakeskiarvoa, että voidaan uhriutua siitä, kuinka miehen euro on naisen niin ja niin monta senttiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme