ulkopuolinen hoitaja saa lapsistani palkkaa miksi minä en voi sitä saada?
Jos lapset veisi perhepäivähoitoon saisi hoitaja niistä kahdestalapsesta 800e-verot ja +kustannuskorvaukset. N.200e /kk
Miksen voisi saada samaa kun hoidan itse omat lapseni. En vaivaisi päiväkoteja, ohjaajia, koulutuksia.
Tuntuu niin epäreilulta ja järjettömältä että naapuri saisi palkan lapsieni hoidosta mutta minä en. Miksi omista lapsistaan ei voisi saada palkkaa?
Ja ne ketkä ovat sitä mieltä että itse teit niin itse maksat ja oliko pakko tehdä jollei ole varaa hoitaa niitä niin ei liity asiaan.
Kyse on siitä että naapuri saisi 1000e palkkaa samasta työstä josta minä saan 300e kotihoidontuen tai yli 3v. 0e.
Jos kaikki kotiäidit palkattaisiin hoitamaan omiaan niin työllisyystilastot kaunustuisiavat, päivähoito helpottuisi, onnellisuus ja lapsen varhainen kehitys parantuisi omassa pienryhmässään. Epidemiatkin helpottuisi.
Kommentit (27)
Ei tämä mikään ihmeellinen asia ole.
Kunnallisena perhepäivähoitaja SAA PALKKAA OMIEN LASTEN hoitamisesta, yksityisenä EI!
Hölmöjä olette te jotka vertaa asiaa autonkorjaukseen.
Päivähoito on tällähetkellä erittäin laadutonta päivästä selviytymistä, joten olisi kaikkien etu (varsinkin lasten) että monella olisi mahdollisuus hoitaa omat lapset kotona itse ja saada siihen kunnon tuen.
Ap
Helppo ratkaisu olisi kotihoidon tuen nosto. Kyllä.
Se tulisi silti paljon edullisemmaksi yhteiskunnalle, kuin nykyinen meininki. Päivähoitolapsi maksaa noin 1000€/kk, josta vanhemmat maksavat maksimissaan sen noin 250€ eli yhteiskunnalle jää noin 750€/lapsi.
Jos kotihoidon tuki olisi suurempi, äiti (tai isä) voisi helpommin jäädä kotiin näin halutessaan, siinä tulisi usein hoidettua useampikin lapsi ja päiväkodit eivät olisi liian täynnä, plus että yhteiskunnan varoja säästyisi.
Kun tämä uusi laki tulee voimaan jossa miestenkin tulee olla saman verran kotona kuin äidin hoitamassa lapsia ja kotia niin siinä vaiheessa keskustelu kirpoaa siitä että miksi kodin ja lasten hoidosta ei makseta palkkaa. Ja ongelmaan saadaan muutos heti koska asian ottavat puheeksi miehet.
Tosiasiahan on nimittäin se, että esimerkiksi eläkekertymä on olematon sinä aikana kun hoitaa lapsia kotona. Meillä on vieläkin eläkkeellä olevia naisia jotka hakevat ruokansa leipäjonosta säännöllisesti koska eläke on olematon kun siihen maailman aikaan kun lapsia saivat naisten tuli hoitaa lapsensa kotona eikä naisen kuulunut mennä töihin ollenkaan. Tätä on hyvä miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapset veisi perhepäivähoitoon saisi hoitaja niistä kahdestalapsesta 800e-verot ja +kustannuskorvaukset. N.200e /kk
Miksen voisi saada samaa kun hoidan itse omat lapseni. En vaivaisi päiväkoteja, ohjaajia, koulutuksia.
Tuntuu niin epäreilulta ja järjettömältä että naapuri saisi palkan lapsieni hoidosta mutta minä en. Miksi omista lapsistaan ei voisi saada palkkaa?
Ja ne ketkä ovat sitä mieltä että itse teit niin itse maksat ja oliko pakko tehdä jollei ole varaa hoitaa niitä niin ei liity asiaan.Kyse on siitä että naapuri saisi 1000e palkkaa samasta työstä josta minä saan 300e kotihoidontuen tai yli 3v. 0e.
Jos kaikki kotiäidit palkattaisiin hoitamaan omiaan niin työllisyystilastot kaunustuisiavat, päivähoito helpottuisi, onnellisuus ja lapsen varhainen kehitys parantuisi omassa pienryhmässään. Epidemiatkin helpottuisi.
Ryhdy perhepäivähoitajaksi, maksa lapsistasi hoitomaksu ja hoidat niitä sitten. Siten on mahdollista saada itselle palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun tämä uusi laki tulee voimaan jossa miestenkin tulee olla saman verran kotona kuin äidin hoitamassa lapsia ja kotia niin siinä vaiheessa keskustelu kirpoaa siitä että miksi kodin ja lasten hoidosta ei makseta palkkaa. Ja ongelmaan saadaan muutos heti koska asian ottavat puheeksi miehet.
Tosiasiahan on nimittäin se, että esimerkiksi eläkekertymä on olematon sinä aikana kun hoitaa lapsia kotona. Meillä on vieläkin eläkkeellä olevia naisia jotka hakevat ruokansa leipäjonosta säännöllisesti koska eläke on olematon kun siihen maailman aikaan kun lapsia saivat naisten tuli hoitaa lapsensa kotona eikä naisen kuulunut mennä töihin ollenkaan. Tätä on hyvä miettiä.
Hauska uskomus. Yhteiskunta ei valitettavasti todellisuudessa ole kiinnostunut miesten ongelmista. Roolit on jaettu niin että naiset keksivä ongelmat ja miehet ratkaisut.
Hieno idea ei olisi enää ainuttakaan työtöntä äitiä, tietysti kuulostaa hiukan ehkä ajalta ennen 60- lukua
Minäkään en saa rahaa kun harrastan seksiä mieheni kanssa, mutta jos sen tekisi joku muu nainen niin se voisi pyytää siitä rahaa. Onko tämä oikein?
Ei mutta oikeasti, voi hyvänen aika miten lapsellinen ja typerää aloitus. Meillä ainakin lapset ovat perheenjäseniä, eivät mitään työtä.