Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huh, mitä juttuja lapset jutteli eilen =(

Vierailija
11.07.2008 |

Selailtiin vanhoja valokuvia ja siellä oli pph:lla otettuja kuvia. Ovat olleet siellä hoidossa pari vuotta sitten.

Vanhempi lapsista joka on nyt menossa tokalle aloitti että kiva kun ei tonnekaan enää tarvi mennä. Minä tietysti sitten ihmettelemään, että kuinka niin, sehän oli niin kiva paikka. "Ei ollut " sanoi lapset kuorossa. Siellä revittiin tukasta kuulemma ihan pienistäkin asioista ja seisotettiin nurkassa. Ja kuulemma jopa pph:n mies, jolle asiat ei pitäisi mitenkään kuulua, oli repinyt poikaamme korvasta.

Lapset eivät silloin koskaan puhuneet, etteivät haluaisi sinne mennä ja muuta ja luulenkin että aika on ruostuttanut muistot, mutta kuulemma ihan sellaisesta oli tullut nurkkakäsky, kun askarteluhetkenä oli leikattu väärästä kohtaa tai revitty tukasta sellaisesta lauseesta kuin "ollaanko kavereita". Tyttö nyt epäili että täti oli kuullut lauseen jotenkin, että "ei olla kavereita".

Kuulemma joku toinenkin lapsi oli saanut tukkapöllyä, kun oli sanonut sanan "kuukkeli", jonka lapset epäili muuttuneen muotoon kikkeli pph:n korvissa.

Kaikkia lapsia kuulemma ei rangaistu, ainakaan että meidän lapset olivat nähneet.

Ihmettelen tätä, koska pph itse sanoi mulle pojastammekin, että "on harvinaisen kiltti pojaksi".

Ainoastaan aiemmin muistan poikamme sanoneen, että täti huusi kun hän oksensi ruokapöytään. Sitä oksentelua muistan ruokahetkinä kyllä olleen. Liekö ne ruokailut sitten olleet joku peikko pojalle, nyt kun jälkikäteen mietin.

Mitään meteliä en asiasta aio nostaa, harmittaa vaan kun pidin pph:aa tosi hyvänä ja osaanottavana ja jopa täälläkin kehunut häntä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse lapsena pph:lla ja meitä oli siellä myös viisi. Koskaan en muista ketään tukistetun tai vedetyn korvasta enkä edes muista, että olisi huudettu. Ääntä tosin varmasti korotettiin. Kerran itsekin oksensin ruokapöytään, eikä siitä nurkkaan joutunut tai muutenkaan rangaistu. Ei kai sitä lapsi huvikseen oksenna, enkä minä lapsena osannut ennakoida niin hyvin, että olisin mihinkään ehtinyt.

Silti kuri oli ihan hyvä ja normaalisti käyttäydyttiin.

Vierailija
2/24 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvähän se on asettaa tuo kysymys jo valmiiksi siihen muotoon, että EIHÄN päiväkodissa tehdä näin...... Eipä se lapsi välttämättä uskalla sanoa, että tehdäänpäs. Olisit kysynyt, että tehdäänkö päiväkodissa niin, niin kysymyksestä olisi jäänyt tuo ennakko-oletus pois.....

että eihän ketään revitä

siellä päiväkodissa tai seisoteta nurkissa. Sanoi, että ei. Ja tarkoitin vaan omaa päiväkotiamme jutullani. t: ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvähän se on asettaa tuo kysymys jo valmiiksi siihen muotoon, että EIHÄN päiväkodissa tehdä näin...... Eipä se lapsi välttämättä uskalla sanoa, että tehdäänpäs. Olisit kysynyt, että tehdäänkö päiväkodissa niin, niin kysymyksestä olisi jäänyt tuo ennakko-oletus pois.....

Eikä nyt kuitenkaan enää ole pienistä lapsista kysymys,

Vierailija
4/24 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi lapsesi kertoivat asiasta nyt, saivat purkaa tuntemuksiaan paikasta.

Vierailija
5/24 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: ap

Vierailija
6/24 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean vaikea sitä on tietää, mitä päivähoidossa päivisin tapahtuu.. :0(

Vierailija
7/24 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menivät sinne silloin kun poika aloitti eskarin ja nyt tytöllä lähtee siellä eskarivuosi käyntiin. Kurja tosiaan ettei voi tietää mitä kaikkea pph:t harrastaa suljettujen ovien takana.

t:ap

Vierailija
8/24 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siellä ole enään niin siellä on muita viattomia lapsia tällähetkellä, jotka luultavasti saavat saman kohtelun...

Vierailija
9/24 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muutenkaan tajua tätä pph:en mollaamista tällä palstalla.

Miksi aina haukkua pienipalkkaisia tärkeää työtä tekeviä ihmisiä?

Vierailija
10/24 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muutenkaan tajua tätä pph:en mollaamista tällä palstalla.

Miksi aina haukkua pienipalkkaisia tärkeää työtä tekeviä ihmisiä?

No nyt tiedän paremmin, pph on kyllä mukava ihmisenä, ei silti.

Vierailija
11/24 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsilla ei aina oikein ole perspektiiviä asioihin. Kyllä juttu saattaa hyvin olla totta mutta myös hyvin todennäköisesti lapset pistävät omiaan ja suurentelevat. Kyllähän sinä nyt tiedät millaisia lapset ovat.

Vierailija
12/24 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siellä ole enään niin siellä on muita viattomia lapsia tällähetkellä, jotka luultavasti saavat saman kohtelun...

Tuskin on vaihtanut, mutta eiköhän kohta jää niistä hommista pois. Hurjaa kyllä, on aika arvostettu ihminen kunnassamme, jopa kunnanvaltuutettu. t: ap

Vierailija
13/24 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsilla ei aina oikein ole perspektiiviä asioihin. Kyllä juttu saattaa hyvin olla totta mutta myös hyvin todennäköisesti lapset pistävät omiaan ja suurentelevat. Kyllähän sinä nyt tiedät millaisia lapset ovat.

Ja laitoinkin aloitukseen että aika lienee ruostuttanut muistot. Mietin sitäkin, että jospa kahdesta tukkapöllystä on paisunut kaksikymmentä.

Olivat vaan niin kurjan yksimielisiä tapahtuneista =(

Vierailija
14/24 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pph on laittanut lapsen nurkkaan ja huutanut (mikä nyt kenestäkin on huutamista...) kun lapsi on oksentanut ruokapöytään? Korvasta vetäminenkään ei vielä mitään pahoinpitelyä ole ellei ole ihan hirveästi retuuttanut. Pitäähän niitä lapsia jotenkin kasvattaa, ja perhepäivähoitajille voi olla vaikka 5 lasta hoidettavana yhtä aikaa, ruuat pitäisi laittaa yms, ei siinä ehdi jokaista käytösvirhettä analysoida tuntitolkulla. Vähän realismia kehiin, pliis.

Vierailija
15/24 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menivät sinne silloin kun poika aloitti eskarin ja nyt tytöllä lähtee siellä eskarivuosi käyntiin. Kurja tosiaan ettei voi tietää mitä kaikkea pph:t harrastaa suljettujen ovien takana.

Juurihan oli lehdessä isot otsikot kuinka pk:n täti oli pakkosyöttänyt lapsia ja lappanut oksennustakin suuhun.

Että kyllä sitä tapahtuu ja vielä työkavereiden "valvovien silmien" ala.

siellä päiväkodissa tai seisoteta nurkissa. Sanoi, että ei. Ja tarkoitin vaan omaa päiväkotiamme jutullani. t: ap

Vierailija
16/24 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan oli lehdessä isot otsikot kuinka pk:n täti oli pakkosyöttänyt lapsia ja lappanut oksennustakin suuhun.

Että kyllä sitä tapahtuu ja vielä työkavereiden "valvovien silmien" ala.

Vierailija
17/24 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pph on laittanut lapsen nurkkaan ja huutanut (mikä nyt kenestäkin on huutamista...) kun lapsi on oksentanut ruokapöytään? Korvasta vetäminenkään ei vielä mitään pahoinpitelyä ole ellei ole ihan hirveästi retuuttanut. Pitäähän niitä lapsia jotenkin kasvattaa, ja perhepäivähoitajille voi olla vaikka 5 lasta hoidettavana yhtä aikaa, ruuat pitäisi laittaa yms, ei siinä ehdi jokaista käytösvirhettä analysoida tuntitolkulla. Vähän realismia kehiin, pliis.

Mielestäni vain vanhemmilla voi olla oikeus repiä tukasta jne. EI todellakaan kuulu pph:n ammattiin, mutta anti olla...

Vierailija
18/24 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain vanhemmat saavat mielestäsi pistää lapsen nurkkaan tai tukistaa, vaikka heillä saattaa olla vain 1 tai 2 lasta hoidettavana ? Mitä arvelet päivähoitopaikassa tapahtuvan jos se pph ei saa edes lasta nurkkaan laittaa tai korottaa ääntään tarvittaessa? Jos niistä viidestä lapsesta yksikin on vaativampi tapaus, koko show räjähtää käsiin jos mitään kuria ei saa pitää. En minäkään silti oksennuksen syöttämistä tarpeellisena pidä.

Vierailija
19/24 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain vanhemmat saavat mielestäsi pistää lapsen nurkkaan tai tukistaa, vaikka heillä saattaa olla vain 1 tai 2 lasta hoidettavana ? Mitä arvelet päivähoitopaikassa tapahtuvan jos se pph ei saa edes lasta nurkkaan laittaa tai korottaa ääntään tarvittaessa? Jos niistä viidestä lapsesta yksikin on vaativampi tapaus, koko show räjähtää käsiin jos mitään kuria ei saa pitää. En minäkään silti oksennuksen syöttämistä tarpeellisena pidä.

Ja nurkka on ok, mutta ei sellaisissa asioissa, kun askartelupahvin väärin leikkaaminen, vai mitä mieltä olet? Varsinkaan, kun kukaan siellä olleista lapsista ei ollut mitenkään erikoisen vilkas, mukaanlukien omamme.

Enkä minä siihen huutamiseen puuttunutkaan. Sanoinkin silloin aikoinaan pojalle, ettei se kiva ole että kaikilta lähtee ruokahalu sen takia, joskin sitäkään ei voi pojan viaksi laskea, jos oksentaa ruokailuhetkenä.

Jo nyt on kumma! Oletko itse pph?

Vierailija
20/24 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin, pphoitaja ei todellakaan saa tukistaa, nipistää tai muutakaan sellaista!

Meillä on isommille (5v->) lapsille käytössä jäähypenkki olohuoneen nurkassa ja sinne laitan lapsen, jos meno menee ihan älyttömäksi. Tästä asiasta on vanhempien kanssa erikseen aina sovittu ja on erittäin harvoin käytössä.

Toiseksi: Minusta tuntuu TODELLA ihmeelliseltä, että ap:n lapset olisivat mielellään lähteneet aikanaan hoitoon, jos meno oikeesti olis ollu tuollaista! Siksi luulen, että tässä on lapset paisutelleet asioita aika tavalla ja tosiaan aika on muuttanut muistoja. Ja meillä ainakin pienempi myötäilee isompaa lasta asiassa kuin asiassa hyvinkin vakuuttavasti.

Meilläkin poika oli 5-vuotiaana päiväkodissa ja silloin oli hieman hankaluuksia. Nyt, 5v myöhemmin, ne jutut on lapsen mielessä kasvaneet ainakin potenssiin 10 (muutenkin olen huomannut, että nämä 1-3 luokkalaiset lapset on liioittelun mestareita, kaikki on "ei koskaan" tai "ainakin miljoona kertaa" ;)

Esim, kun poikaa pakotettiin päiväkodissa KERRAN maistelemaan ruokaa, josta hän ei tykännyt, asia on pojan mukaan nykyisin niin, että "siellä oli aina ihan pakko syödä ihan kaikki ruoka". Ja tiedän tuon asian 100% varmasti, koska itse olin samassa pk:ssa töissä,eri osastolla vaan ja olin "kärpäsenä katossa" katsomassa tilanteen.

Sitä en sano, etteikö ap:n juttu voisi olla tottakin, mutta itse melkeenpä laittaisin pääni pantiksi, että ei se nyt ihan nuin ole mennyt. Kyllä lapsesta (jo tosi pienestäkin!!!) huomaa, jos hoitopaikassa ei ole kaikki kohdallaan. Ja onhan vanhempi lapsistasi ollut tuolloin jo niin iso, että varmasti olisi kertonut tai ainakin selvästi joskus vihjaissut asiasta, jo hoidon aikana!

Eräs pph

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan