Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mummille ruoaksi

Vierailija
02.11.2017 |

Mummi tulee viikonlopuksi meille. Mies hoitaa meillä ruokapuolen, mutta nyt työmatkalla. Mitä ihmettä keksin kolmeksi päiväksi, tottunut syömään 2 lämmintä ateriaa päivässä. Mitään salaattiaterioita, pitsaa, lasagnea, hampurilaisia yms. en tarjoa. Karjalanpaistia mimä en halua enkä makaronilaatikkoa.
😥

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meille tuli mummo käymään, siis anoppi, se teki tosi hyviä perunapiirakoita lähes aina. Piti vaan varata tarpeet. Joskus sultsinoita ja karjalanpaistia. Kotolaisena ollessa siltä jäi ruokarahasta puolet käyttämättä.

Vierailija
62/69 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa...

Ok, väännän rautalangasta kun kaikki pitää taas selittää...

MINUN Mummini on iäkäs, kunnioitettava henkilö jolle MINÄ en halua tarjota ns. roskaruokaa koska minä tiedän ettei HÄN niistä pidä.

HÄN ei myöskään osaa syödä pelkkää salaattia. Eikä halua jo verenohennuslääkityksensä takia. (joo joo MINÄ tiedän että kohtuudella saa syödä vihanneksia, turha teidän urputtaa siitä)

MINÄ en pidä ruoanlaitosta, varsinkaan mistään monimutkaisesta. Mies hoitaa meillä kokkauksen koska pitää siitä.

Mummini tulee luokseni ns. lomalle joten en halua laittaa häntä heti töihin, eli laittamaan ruokaa minulle. Toki saa auttaa jos haluaa, mutta tiedän että haluaa joskus tulla valmiiseen ruokapöytään!

Ravintolat ovat kaukana, emmekä kummatkaan halua sinne.

Onko arvon rouvat nyt hieman tyytyväisempiä?  Capisce?

Mistä voi tietää, kun et kertonut jo alussa? Vaikutat inhottavalta ihmiseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa...

Ok, väännän rautalangasta kun kaikki pitää taas selittää...

MINUN Mummini on iäkäs, kunnioitettava henkilö jolle MINÄ en halua tarjota ns. roskaruokaa koska minä tiedän ettei HÄN niistä pidä.

HÄN ei myöskään osaa syödä pelkkää salaattia. Eikä halua jo verenohennuslääkityksensä takia. (joo joo MINÄ tiedän että kohtuudella saa syödä vihanneksia, turha teidän urputtaa siitä)

MINÄ en pidä ruoanlaitosta, varsinkaan mistään monimutkaisesta. Mies hoitaa meillä kokkauksen koska pitää siitä.

Mummini tulee luokseni ns. lomalle joten en halua laittaa häntä heti töihin, eli laittamaan ruokaa minulle. Toki saa auttaa jos haluaa, mutta tiedän että haluaa joskus tulla valmiiseen ruokapöytään!

Ravintolat ovat kaukana, emmekä kummatkaan halua sinne.

Onko arvon rouvat nyt hieman tyytyväisempiä?  Capisce?

Mistä voi tietää, kun et kertonut jo alussa? Vaikutat inhottavalta ihmiseltä.

No kun ei me mummit tajuta sellasia piilovihlailuja, tai vit,,,,. No joo :)

Vierailija
64/69 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kysymys siitä, että et halua laittaa ruokaa vai että et osaa laittaa ruokaa?

Sovitaan, että kummatkin.

.

Ei mummisi kaiketi mitään juhlaillallisia ja erikoisuuksia odota, tietäähän hän lapsenlapsensa kokkaustaidot vai tietääkö?

Ellei tiedä, ette taida olla sitten kovinkaan läheisiä.

Vierailija
65/69 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummon muussia paketista.

Lisänä niitä mummon eines"liha"pullia.

Vierailija
66/69 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt ap herne pois nenästäsi.Teet aloituksen ja oletat että kaikki mummit ovat samanlaisia.Meitä on jo niin monessa ikähaarukassa ,elämäntilanteessa yms. että myös ruokailutottumukset varsin erilaisia.Kunnioitettavia voimme kaikki silti olla (mitä se nyt kenenkin kohdalla tarkoittaakin) mutta edes ikää et halunnut yksilöidä mummisi kohdalla.Silti vedät herneen nenään ehdotuksista.Olet varsin lapsellinen.Hauskaa vierailua sinulle ja mummillesi kaikesta huolimatta!

Vierailija
67/69 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mummina haluaisin syödä komean miehen paljaalta vartalolta sushirullia. 

Vierailija
68/69 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän se mummi söisi? Itse mummina syön aika laajalla skaalalla erilaisia ruokia perinneruuista etnisiin. Simpukoita en syö, enkä etanoita, ja punaista lihaa hyvin harvoin, ehkä kerran tai kaksi vuodessa. Kovin rasvaisista ruuista en pidä, mutta esimerkiksi uppopaistetut japanilaiset kasvistempurat ovat herkkuruokaa. Kaikki kasvikset kelpaa, ja kala on parasta mitä tiedän. Kovin iäkkäät ihmiset eivät ehkä osaa syödä broileria, näin olen usein saanut huomata.

Pidän japanilaisesta, thaimaalaisesta, vietnamilaisesta, kiinalaisesta, intialaisesta, meksikolaisesta, ja myös näitä olen oppinut syömään matkoillani perusruokien lisäksi (eurooppalaiset "maut"). Karjalanpaisti ja muut lihapadat, naudanlihapihvit, lihapullat, lindströminpihvit, jauhelihapihvit, hernekeitto, lihakeitto, makkarakeitto, borssikeitto, kaalikeitto, kalakeitto, paistettu lohi, silakkipihvit, paistettu kuha, silakkalaatikko, kaalikääryleet, kaalilaatikko, kaalipata, puurot, vellit, marjaruuat, pastaruuat, broileriruuat, porsaankyljykset, porsaan sisäfile, porsaan ulkofile, joulukinkku, joululaatikot, kaiken maailman salaatit, lisäkeperunat monessa muodossa, lisäkejuurekset, lämpimät kasvislisäkkeet. Ruispuuro, ohrapuuro, kaurapuuro, mannapuuro, mehukeitot, kiisselit, hedelmät, marjat, rahka, viili, jogurtti, raejuusto, juustot. Ruisleipä, rieska.

Vierailija
69/69 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieslautaselta kirjoitti:

Minä mummina haluaisin syödä komean miehen paljaalta vartalolta sushirullia. 

Mulle riittäis pelkkä mies.