Mitä mummille ruoaksi
Mummi tulee viikonlopuksi meille. Mies hoitaa meillä ruokapuolen, mutta nyt työmatkalla. Mitä ihmettä keksin kolmeksi päiväksi, tottunut syömään 2 lämmintä ateriaa päivässä. Mitään salaattiaterioita, pitsaa, lasagnea, hampurilaisia yms. en tarjoa. Karjalanpaistia mimä en halua enkä makaronilaatikkoa.
😥
Kommentit (69)
Hohhoijaa...
Ok, väännän rautalangasta kun kaikki pitää taas selittää...
MINUN Mummini on iäkäs, kunnioitettava henkilö jolle MINÄ en halua tarjota ns. roskaruokaa koska minä tiedän ettei HÄN niistä pidä.
HÄN ei myöskään osaa syödä pelkkää salaattia. Eikä halua jo verenohennuslääkityksensä takia. (joo joo MINÄ tiedän että kohtuudella saa syödä vihanneksia, turha teidän urputtaa siitä)
MINÄ en pidä ruoanlaitosta, varsinkaan mistään monimutkaisesta. Mies hoitaa meillä kokkauksen koska pitää siitä.
Mummini tulee luokseni ns. lomalle joten en halua laittaa häntä heti töihin, eli laittamaan ruokaa minulle. Toki saa auttaa jos haluaa, mutta tiedän että haluaa joskus tulla valmiiseen ruokapöytään!
Ravintolat ovat kaukana, emmekä kummatkaan halua sinne.
Onko arvon rouvat nyt hieman tyytyväisempiä? Capisce?
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa...
MINUN Mummini on iäkäs, kunnioitettava henkilö jolle MINÄ en halua tarjota ns. roskaruokaa koska minä tiedän ettei HÄN niistä pidä.
HÄN ei myöskään osaa syödä pelkkää salaattia. Eikä halua jo verenohennuslääkityksensä takia. (joo joo MINÄ tiedän että kohtuudella saa syödä vihanneksia, turha teidän urputtaa siitä)
MINÄ en pidä ruoanlaitosta, varsinkaan mistään monimutkaisesta. Mies hoitaa meillä kokkauksen koska pitää siitä.
Mummini tulee luokseni ns. lomalle joten en halua laittaa häntä heti töihin, eli laittamaan ruokaa minulle. Toki saa auttaa jos haluaa, mutta tiedän että haluaa joskus tulla valmiiseen ruokapöytään!
No täällähän oli ihan hyviä ohjeita sinulle arvon rouva.
Onko kysymys siitä, että et halua laittaa ruokaa vai että et osaa laittaa ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Capisce?
No täällähän oli ihan hyviä ohjeita sinulle arvon rouva.
On, ja olen siitä maininnutkin, mutta suurin osa on taas tuota tappelua...
Vierailija kirjoitti:
Onko kysymys siitä, että et halua laittaa ruokaa vai että et osaa laittaa ruokaa?
Sovitaan, että kummatkin.
Osta marketin tiskiltä tai Stokkalta valmisruokaa, joka on tehty siellä kaupassa.
Onko mummilla jotain ruokarajoituksia? Vai miksi et voi tehdä niitä ruokia, joita teillä yleensäkin syödään?
Minä tarjoaisin omalle 90v mummolleni lihapataa riisillä, kinkkukiusausta, uunilohta muussilla ja kalakeittoa.
Edesmenneelle toiselle mummolleni oisin saattanut tarjota hyvin myös pizzaa, hän teki sitä usein meille lapsenlapsille itse kun tultiin käymään.
Eiköhän mummit syö samaa ruokaa kun muutkit ihmiset. Vai, muumiko teille on tulossa?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän mummit syö samaa ruokaa kun muutkit ihmiset. Vai, muumiko teille on tulossa?
Taitaa muumio tulla vierailulle. ;D
Käsittääkseni muumeille kokkaaminen on jo aika vaativaa hommaa.Pikku-Myystä puhumattakaan.
No helppo ruoka on ainakin joko uunilohi tai sitten ostaa suoraan lämminsavulohta (niin ei tarvitse valmistaa), siihen kylkeen sitten keitinperunoita ja joku kermaviilikastike. Joku keitto menee sitten lounaalla esim siskonmakkara- tai sosekeitto.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa...
Oisit sitten vaan sanonut, että olet käsi ruoanlaitossa.
Tee uunilohta, jauhelihapihvejä ja kinkkupiirakka ja esim. kanapihvejä. Helppoja on. Varaa myös pullaa tai vastaavaa.
Tee jauhenlihamureke ja laita muutama kakkukynttilä siihen pystyyn, niin saat siitä vielä juhlavamman.
Ollaanko me mummit jotain ulkoavaruudesta silloin tällöin vierailevia ihmeotuksia :-) Tämä mummi 65v on melko tarkka linjoistaan arkipäivinä,mutta jos kylään menen niin ihanaa saada pizzaa,heseruokaa,kermaista lohikeittoa,tortilloja,kiinalaista,intialaista ,thaikkuruokaa (kaikki ihan vaikka noutoruokana),ullan unelmakanaa.... ihan vain joitakin mainitakseni.Tämä mummi ei kyllä valitettavasti voi syödä kahta lämmintä ateriaa päivässä.Ei kenenkään kroppa sellaista ruokamäärää tarvitse!
Kirjoitat, että mummi ei halua syödä roskaruokaa eikä myöskään pelkkää salaattia.
Et varmaan itsekään syö roskaruokaa etkä myöskään pelkkää salaattia.
Laitat siis niitä ihan samoja ruokia, joita teillä syödään tavallisestikin. Mummi on varmasti täysin tyytyväinen lapsenlapsensa tarjoomuksiin, ovat ne mitä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa...
Jestas sentään. Kysy siltä ArvonMummilta, mikä hälle kelpaa. Tai kysy siltä mieheltäs, mitä safkaa se on Mummille syöttänyt. T: Viiden mummi.
Kiitos nauruista. T: Viiden mummi.